اکولوژی گندم 22 اسلاید

اکولوژی گندم 22 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2195 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
اکولوژی گندم 22 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

اکولوژی گندم 22 اسلاید

مقدمه و اهمیت اقتصادی گندم: گندم معمولی (T.
aestivum L.
em.
Tell) در محدوده وسیعی از شرایط آب و هوائی جهان رشد می‌کند و در حقیقت این گیاه از سازگار‌ترین گونه‌ها بوده و به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد غذای بشر و مهمترین محصول زراعی و ماده غذایی در اکثر کشورها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
زمین‌های زیادی در سر‌تا‌سر جهان در مقایسه با سایر گیاهان زراعی، به کشت آن اختصاص داده شده است، زیرا گندم غذای اصلی انسان است که به طور مستقیم مورد مصرف قرار می‌گیرد.
گندم منبع اصلی کربوهیدرات غذای انسان را تشکیل داده و از لحاظ تهیه نان و ارزش نانوایی، آرد هیچ‌یک از غلات به پای آرد گندم نمی‌رسد.
به خاطر داشتن بافت همبندی گلوتن گندم، خاصیت نانوایی آن دارای ارزش بسیار بالایی است.
کیفیت گلوتن گندم بستگی به ژنوتیپ گندم‌ها دارد و همین صفت است که آرد گندم را ممتاز می‌نماید.
بر خلاف هر غله دیگری، گلوتن گندم قادر است ور آمدن خمیر را از طریق تشکیل سلول‌های کوچک گاز و نگهداشتن گازکربنیک تشکیل شده در اثر تخمیر، به انجام برساند.
در ایران مانند بسیاری از کشورهای جهان، نان حاصله از گندم مهمترین ماده غذائی روزانه مردم را تشکیل می‌دهد و نقش عمده‌ای در تأمین انرژی و پروتئین مورد نیاز بدن به عهده دارد.
نان گندم یکی از ضروری‌ترین مواد غذائی و قوت اصلی اکثریت عظیمی از مردم کشورمان را تشکیل می‌دهد.
بر طبق آمار مختلف متوسط سهم مصرف نان در کل انرژی مورد احتیاج حدود 40 درصد می‌باشد.
به دلیل محتوای بسیار زیاد دانه از مواد پروتئینی و هیدرات کربن و نیز نسبت میان آنها که برای انسان بسیار عالی و مفید می‌باشد، امکان نگهداری دانه به مدت طولانی و حمل آنها به مسافت‌های خیلی زیاد بدون اینکه تغییراتی در آنها بوجود بیاید، میسر است و همچنین امکان کشت موفق آن در شرایط آب و هوای کاملا متفاوت (سرد و معتدل، خشک و گرم و.
.
.
) و تا ارتفاعات خیلی بالا در پرو تا ارتفاعات 400 متری کشت می‌گردد و در کل وجود آب و دمای مناسب، در تمام مناطق دو عامل تعیین کننده در میزان کشت گندم است.


مبانی نظری و پیشینه هوش رقابتی

مبانی نظری و پیشینه هوش رقابتی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 1095 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
مبانی نظری و پیشینه هوش رقابتی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

ابعاد هوشمندی رقابتی

در پژوهش حاضر، نظریه دانشکده مدیریت فرانسه، از جهت سازگاری بیشتر مؤلفه ها با شرایط شرکتهای موجود در کشور ایران و همچنین از نظر سادگی و درک بهتر مؤلفه ها، به عنوان چارچوب نظری تحقیق در نظر گرفته شده است. از دیدگاه این نظریه، ابعاد هوشمندی رقابتی با یکدیگر مرتبط بوده و به چهار مقوله اصلی قابل تقسیم می باشد:

1- هوشمندی تجاری – بازاریابی: این هوشمندی جهت تهیه نقشه راهی از گرایشات فعلی و آتی مشتریان و ترجیحات آنان، بازارهای جدید و فرصتهای بخش بندی مبتکرانه و تغییرات عمیق در بازاریابی و توزیع، مورد نیاز است و معمولاً اطلاعات مشتریان، خریداران، تأمین کنندگان و توزیع کنندگان، گردآوری شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

2- هوشمندی نسبت به رقبا: به کمک این هوشمندی می توان به ارزیابی استراتژی رقابتی سازمان نسبت به تغییرات ساختار رقبا، محصول جایگزین آنها و تازه واردان به صنعت پرداخت.

3- هوشمندی تکنیکی: این هوشمندی برای ارزیابی هزینه و فایده تکنولوژی فعلی و آتی، و همچنین پیش بینی تغییرات تکنولوژی آینده، مورد نیاز است و با تحقیقات پایه و کاربردی، کارخانجات، فرآیندها، هنجارها و حق اختراع سر و کار دارد.

4- هوشمندی راهبردی – اجتماعی: این هوشمندی شامل قوانین و مقررات، مسائل مالی و مالیاتی، سیاسی و اقتصادی، و همچنین اجتماعی و نیروی انسانی می باشد (نجفی،1383، 14-20).


اکولوژی برنج 21 اسلاید

اکولوژی برنج 21 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1019 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
اکولوژی برنج 21 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

اکولوژی برنج 21 اسلاید

  • اکولوژی برنج
  • پروژه اکولوژی برنج
  • بررسی اکولوژی برنج
  • پاورپوینت اکولوژی برنج
  • تحقیق اکولوژی برنج
  • درباره اکولوژی برنج
  • اکولوژی برنج 21 اسلاید
  • پاورپوینت اکولوژی برنج

پاورپوینت اکولوژی برنج

اسلاید دوم:

فصل اول

مقدمه، مبداء اولیه برنج:

نام برنج از زبان هندی گرفته شده است که به آن اریسی (Arisi) می گویند. در زبان انگلیسی به برنج Rice گفته می شود که همان نام عمومی برنج است. در زبان فرانسه Riz و در استان گیلان به برنج (بج) (Bej) و به خوشه آن (ورزه) (Vorze) و به شلتوک آن جو می گویند.

کشت برنج که امروزه در تغذیه صدها میلیون انسان در سرتاسر جهان نقش مهمی را عهده دار است. در چین و هندوستان سابقه هفت هزار ساله دارد، اما کشت برنج در ایران از 2000 سال پیش متداول بوده است. در زمان هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان نیز در ایران برنج کشت می شده است. هم اکنون در استان های گیلان و مازندران از مناطق تولید برنج در کشور هستند.

اعتقاد بر این است که منشاءoryza sativa متداولترین گونه برنج، قاره آسیا است. 90درصد کل تولید برنج از آسیاست، از جمله کشورهایی مثل چین، هندوستان، ژاپن، کره، جنوب شرقی آسیا و جزایر مجاور اقیانوس آرام کشت می شود. در خارج از آسیا، کشورهایی مثل برزیل و ایالات متحده با تولید 5/0درصد از برنج مصرفی جهان، بیشترین مقدار تولید را دارند.

اسلاید سوم:

برنج از آن جهت در تغذیه انسان قرار می گیرد که دارای حدود 7/7% پروتئین، 2/75% مواد غیرازته، 4/0% چربی، 2/2% سلولز و 5/0% خاکستر می باشد.

قابلیت هضم برنج به مراتب بیش از سیب زمینی، نان چاودار، گندم شیر و سایر محصولات غذایی است. از نظر ارزش غذایی و میزان کالری تولیدی، برنج بر اکثر مواد غذایی مورد مصرف انسان برتری دارد. تغذیه مداوم با دانه های برنج که دارای مقدار کمی ویتامین B1 است، در انسان ایجاد مرض بری بری می نماید.

برنج حدود 2000 سال است که در چین و هندوستان کشت می شود. این گیاه از آسیای جنوب شرقی به چین وارد و بعد به آسیای صغیر، اروپا و آفریقا گسترش یافت.


اصول مدیریت پرورشی و بهداشتی ماهیان گرم آبی 20 اسلاید

اصول مدیریت پرورشی و بهداشتی ماهیان گرم آبی 20 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3236 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
اصول مدیریت پرورشی و بهداشتی ماهیان گرم آبی 20 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

اصول مدیریت پرورشی و بهداشتی ماهیان گرم آبی 20 اسلاید

انتخاب صحیح آب وزمین و رعایت کامل استانداردهای بهداشتی در ساخت استخرها

کانال بتنی یا خاکی جهت هدایت آب

احداث استخرهای روسوبگیر: ته نشین شدن مواد معلق در آب ورودی - ذخیره آب جهت استفاده در مواقع ضروری

دریچه ورودی

دریچه خروجی

1- تنظیم سطح آب استخر 2- تخلیه سریع آب استخر در مواقع ضروری 3- تخلیه رسوبات و باقیمانده مواد غذایی کف استخر 4- جلو گیری از خروج ماهیان

شیب کف استخر

ایجاد یک کانال در کف استخر جهت سهولت در تخلیه آب استخر و صید ماهی

خشک کردن کف استخر به وسیله نور خورشید

شخم زدن : مناسبترین عمق شخم 15-10 سانتی متر


مبانی نظری و پیشینه نیات رفتاری مشتری

مبانی نظری و پیشینه نیات رفتاری مشتری
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
مبانی نظری و پیشینه نیات رفتاری مشتری

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

نیات رفتاری مشتری

به کارگیری دانش رفتار مصرف کننده در جهت توسعه استراتژی بازاریابی، نوعی هنر است. این موضوع بدین معنا نیست که بکارگیری اصول و فرآیند های علمی در این مورد بی تأثیر است، بلکه به این مفهوم است که به کار گیری موفق این اصول بر اساس هر موقعیت خاص نیازمند قضاوت و نگرش های انسانی است و این قضاوت ها و نگرش ها به سادگی در قالب قوانین و ضوابط خاص، قابل تعریف نیستند. بدین جهت تحلیل تاثیرات رفتار مصرف کننده بر استراتژی های بازاریابی، گامی فراتر از علم است و نوعی هنر بشمار می آید. سازمانها باید استراتژیهای بازاریابی خود را بر اساس درک صحیح رفتار مصرف کننده تنظیم کنند. به عبارتی بر اساس ارزش مد نظر مشتری از محصول، شرکتها محصول خود را طراحی و تولید کنند، با توجه به شناخت از قدرت خرید مشتری و ارزشی که مشتریان برای محصول در مقایسه با محصولات رقبا قائل هستند محصول را تولید و قیمت گذاری کنند. در قیمت گذاری محصولات دیگر روش سنتی محاسبه قیمت تمام شده به اضافه سود مد نظر کاربرد ندارد، این روش متناسب بازارهای انحصاری بود، در بازارهای رقابتی علاوه بر محاسبه قیمت تولید و توزیع، لازم است به قیمت محصولات رقبا و همچنین ارزش مد نظر مشتری توجه داشت. نیات رفتاری عبارتست از ادراک مشتریان نسبت به عملکرد تولید کنندگان از لحاظ خدمت رسانی و ارائه محصولات اشاره دارد به اینکه آیا مشتریان حاضر به خرید بیشتر از یک سازمان خاص هستند و یا اینکه خرید خود را کاهش می دهند (لین، 2006). نیات رفتاری یا نیات در رفتار نتیجة فرایند رضایت مشتریان است (اندرسون،2006). نیات رفتاری را می توان به دو گروه تقسیم کرد:

رفتارهای اقتصادی و رفتارهای اجتماعی، آن دسته از رفتار مشتریان که بر عوامل مالی شرکت تأثیر گذار است از قبیل تکرار خرید جزء نیات رفتاری اقتصادی محسوب می شوند. همبستگی معناداری بین رضایت مشتری و خرید مجدد گزارش شد (لین، 2006). رضایت مشتری یک عامل کلیدی در شکل گیری تمایل خرید آتی مشتریان به شمار می رود (حقیقی ،1387). آن دسته از رفتار مشتریان که بر رفتار مشتریان فعلی شرکت تأثیرگذار است از قبیل شکایت، نیات رفتاری اجتماعی نامیده می شود (میتال. وی، 2000). از آنجا که نیات رفتاری پیش بینی کننده رفتار واقعی هستند اندازه گیری نیات رفتاری برای محققان بازار اهمیت دارد. در این تحقیق برای سنجش نیات رفتاری، از سه بعد نیات رفتاری، بر گرفته از مطالعات اسکوگلند و سیگوا و زیتهامل و همکاران استفاده شده است. این سه بعد عبارتند از:

الف- معرفی ب- تکرار خرید ج- عدم حساسیت قیمتی


اصول کنترل بیماریهای گیاهی 16 اسلاید

اصول کنترل بیماریهای گیاهی 16 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 183 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
اصول کنترل بیماریهای گیاهی 16 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

اصول کنترل بیماریهای گیاهی 16 اسلاید

مقدمه :

آفت باکتریایی که توسط باکتری

clavibacter michiganensis

به وجود آمده نوعی از بیماری است که کاملا مسری و مخرب بوده ودر بین گوجه های گلخانه ای و همچنین گوجه های زمین زراعی شایع می باشد . از علائم اولیه این بیماری می تو ان پژمردگی برگچه های زیرین را نام برد که به سمت بالا تاب برداشته و نابودی آن تدریجا از لبه داخلی برگچه آغاز شده و به رنگ قهوه ای در می آید . گیاهانی که تحت تاثیر این بیماری قرار دارند به زودی پژمرده شده و از بین می روند .

معمولا این بیماری به میوه ها نیز سرایت می کند . در گیاهان گوجه نورس میوه آلوده به عامل بیماریزا از رشد خود بازمانده ، بد شکل شده و گاهی اوقات بر روی آن خطوط برجسته ایجاد می شود .

میوه هایی که شدیدا تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند دچار اختلالات عظیمی در داخل میوه گشته و حفره هایی به رنگ زرد تا رنگ قهوه ای ایجادمی کنند و ممکن است دانه های این میوه ها به رنگ تیره درآمده و به حد بلوغ نرسند . آفت باکتریایی گوجه مسئله ای است که کشور کانادا و دیگر بخش های جهان را در بر گرفته است . روش کنونی برای مهار این آفت عبارتند از : کاشت دانه های عاری از بیماری ، از بین بردن گیاهان تحت تاثیر این بیماری ، رعایت بهداشت در داخل گلخانه ، ضد عفونی کردن ابزاری که برای هرس و گرده افشانی به کار می روند و استفاده از آفت کش های شیمیایی.

lysozyme

نوعی از پروتئین است که به طور طبیعی در بسیاری از موجودات زنده از قبیل ویروس ها ، باکتری ها ، گیاهان ، پرندگان ، خزندگان و پستانداران یافت می شود .


اصلاح آفتابگردان زراعی 24 اسلاید

اصلاح آفتابگردان زراعی 24 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 577 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
اصلاح آفتابگردان زراعی 24 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

اصلاح آفتابگردان زراعی 24 اسلاید

اصلاح آفتابگردان زراعی Helianthus annus آفتابگردان زراعی.
عنا وین ویژگی های گل دورگ گیری مصنوعی وخود گرده افشانی دورگ گیری طبیعی اهداف اصول اصلاح و دو رگ گیری در آفتابگردان 1- ویژگی های گل آفتابگردان یک نبات بسیار دگرگرده افشان می باشد.
علت این امر وجود پدیده ای بنام عدم آمادگی همزمان اندام های نر و ماده گل برای تلقیح که اصطلاحا Dichogamy گفته می شود، می باشد.گل های بشقابی منفرد، به طور موثری پروتاندر (یعنی حالتی که پرچم زودتر از مادگی آماده تلقیح است) هستند و وضعیت کلاله در بالای بساک ها، عمل خود باروری را مشکل می سازد.
کنترل شدة ژنتیکی خود ناسازگاری در لینه های معین؛ از سوراخ شدن خامه توسط گرده جلوگیری کرده و باروری را انجام می دهد.
*ساختمان گل در آفتابگردان* آفتابگردان اساساً به وسیلة حشرات، گرده افشانی می شود.
زنبوران، بیشترین بازدید کنندگان گل در روزهای گرم و آفتابی محسوب می شوند.
گرده افشانی کمی به وسیلة باد صورت می گیرد.
گردة آفتابگردان نسبتاً سنگین و چسبنده است و اکثر گرده ها به صورت توده های پنج تایی یا بیشتر روی برگ ها و یا روی زمین می افتد.
به همین دلیل نمی توانند توسط باد منتقل شوند و عامل اصلی گرده افشانی حشرات به ویژه زنبور های گرده افشان می باشند.
گرده افشانی به وسیله حشرات گل در آفتابگردان از نوع کلاهپرک می باشد که در زراعت اصطلاحا به آن طبق(head) می گویند.گل ها در آفتابگردان به دو شکل دیده می شوند : 1 ـ زبانه ای شکل 2- لوله ای شکل گلهای زبانه ای شکل در حاشیه طبق و عمدتا زرد رنگ و تولید دانه ندارند.چون فاقد پرچم اند و مادگی آنها نیز تحلیل رفته است و نقش انها جلب حشرات می باشد.
گلهای لوله ای شکل گلهای کاملی هستند و تولید دانه می کنند.گلدهی از حاشیه طبق شروع شده و به سمت مرکز ادامه پیدا می کند به عبارتی در مراحل دانه بندی گیاه دانه های رسیده تر در بخش های کناری طبق دیده می شود.
طبق آفتابگردان، یک گل آذرین مرکب ترکیب شده از گلهای منفرد در یک صفحه بزرگ می باشد، که به وسیلة گلهای شعاعی احاطه می شود.
گلهای شعاعی طبیعتاً غیر جنسی می باشند، اما بعضی از آنها امکان دارد گرده تولید کنند.
گل های موجود در روی صفحه، کامل هستند که شامل گلبرگ ها و پنج بساک می باشند، که در لوله های مجزا متحد می شوند.
گل های موجود در روی صفحه، در دوایر متحدالمرکز منشعب از مرکز طبق مرتب می شوند و آنگاه گلدهی به میزان یک تا چهار ردیف در روز و از محیط به طرف طبق، پیش می رود.
مراحل موجود در رشد یک گل موجود درطبق گل نارس (A گرده در درون لوله بساک آزاد شده (B دراز شدن خامه وخارج شدن گرده (C جدا شده و پذیرنده و آماده گرده افشانی هستند لب های کلاله (D پذیرندگی کلاله پس از گرده افشانی کاهش می یابد (E .
2- دورگ گیری مصنوعی و خود گرده افشانی 2-1- وسایل مورد نیاز: اخته کردن والد ماده با پنس انجام می شود.
کارگران برای نوع پنس ها دارای سلیقه شخصی می باشند؛ در سال 1941، چاقویی را برای برداشت گلهای غیر ضروری توضیح داد که به وسیلة شکافتن یک جفت رویة پوششی پنس و نصب هر بخش در یک رشته چوبی، ساخته می شود.
جهت به دست آوردن شکل چاقو، لبة پنس با استفاده از یک تیغة کوچک، در


استخراج در صنایع غذایی 34 اسلاید

استخراج در صنایع غذایی 34 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2235 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
استخراج در صنایع غذایی 34 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

استخراج در صنایع غذایی 34 اسلاید

استخراج در صنایع غذایی به معنای لغوی استحصال و خارج کردن است.

üدر فرآوری مواد غذایی را فراهم می کنیم که واکنش های معین انجام شود و محصول به بهترین وجه تولید شود. خارج کردن برخی فاکتورهای خاص به منظور پیشبرد واکنش های اصلی در صنایع غذایی اهمیت دارد.

ازدیاد نباتات 32 اسلاید

ازدیاد نباتات 32 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 24502 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
ازدیاد نباتات 32 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

ازدیاد نباتات 32 اسلاید

اسلاید 1 :

برگ انجیری فری

nخانواده آرالیاسه

nتکثیر: قلمه ی ساقه از طریق بذر

اسلاید 2 :

مارچوبه ( آسپاراگوس )

nتکثیر : بذر- جدا سازی- تقسیم بوته ( در فصل استراحت گیاه )

اسلاید 3 :

کاکتوس (opentia )

nتکثیر : قلمه در بستر ماسه بهترین زمان پیوند در تابستان

اسلاید 4 :

کراسولا

nاز خانواده ی کراسولاسه

nتکثیر : قلمه

اسلاید 5 :

مرجان ( افربیا )

nتکثیر : قلمه ( در ماسه )

اسلاید 6 :

برگ شمشیری ( سانسوریا )

nاز خانوادهliliacea

nتکثیر : قلمه برگ – تقسیم بوته

اسلاید 7 :

هاورتیا

nاز خانواده liliacea

nتکثیر : جداسازی پاجوش – بذر

اسلاید 8 :

آگلونما

nتکثیر : بذر

nسایه دوست

اسلاید 9 :

قلب ارغوانی (زبرینا)

nتکثیر : قلمه

nاز خانواده ی برگ بیدی

اسلاید 10 :

دراسنا بلالی و پر چمی

nتکثیر : قلمه تکه تکه کردن

nاز خانواده liliaceae


مبانی نظری و پیشینه نقش مدیران

مبانی نظری و پیشینه نقش مدیران
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 137 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66
مبانی نظری و پیشینه نقش مدیران

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه

ظهور سازمان های اجتماعی و گسترش روزافزون آنها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . و به این ترتیب و با توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگی ها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمان ها افزوده می شود. بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است. یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیت های اقتصادی و تولیدی است. معتقدین به این مکتب یک عمل را تا آنجا درست قلمداد می کنند، که برای فرد یا افرادی بیشترین خوشی و آسایش را به بوجود آورد به بیان دیگر ملاک درستی یک عمل نتایج ان است نه شیوه انجام آن عمل.

تعریف مدیریت:

بهتر است پیش از تشریح مطالب، نخست تعریفی از واژه مدیریت و معانی پیچیده وابسته به آن ارائه شود. در این مورد شاید نخستین پرسشی که در بسیاری از نشست های آموزشی در حیطه مدیریت مطرح می شود مربوط به چگونگی طبقه بندی کردن این مفهوم است. عده ای مدیریت را به جهت نیازش برای به کارگیری فراوان روش های ریاضی، آماری و اقتصادی به عنوان شاخه ای از دانش می شناسند و برخی آن را نیز به سبب کاربرد شاخه های انسانی از جمله روان شناسی، جامعه شناسی و رفتار شناسی که استفاده از آنها در مدیریت اجتناب ناپذیر است آن را در یکی از زیر بخش های مربوط به هنر یا شاخه ای از دانش اجتماعی دسته بندی می نمایند. حال آن که به واقع مدیریت حاصل تلفیقی از هر دوی این بخش ها و تجلی گاهی برای نمایانی یکسان برای هر دوی این زمینه ها یعنی دانش و هنر است.
در ادامه تعریف مدیریت را می توان به کار گماری دیگران یا انجام کار به وسیله دیگران نیز بیان کرد. در تعریف جامع تر این موضوع می توانیم مدیریت را فرایندی بدانیم برای حل مسائل سازمان از طریق استفاده موثر از منابع. به تعبیری ساده می توان مدیریت را کارکردن با نیروی انسانی (به صورت عام) و در کنار آن ها برای دستیابی به اهداف و آرمان های آن سازمان و تمامی مشارکت کنندگانش تعریف کرد.

منظور از نیروی انسانی، تمامی افراد وابسته به موسسه مورد نظر است که به نحوی در فعالیت های آن سازمان موثر، دخیل یا شریک هستند. از دیدگاه قرآن و روایات، مدیریت نقش اول را در تغییر و تحولا ت اجتماعی بر عهده دارد. حضرت محمد(ص( می فرمایند: دو صنف هستند که هرگاه صالح باشند، امت صالح خواهند بود و هر گاه فاسد شوند امت فاسد خواهند شد این دو صنف علما و امیران جامعه هستند. کسانی که رهبری فکری مردم را بر عهده دارند و آنانی که مسوولیت اوضاع اجتماعی و مسائل اجرایی را پذیرا شده اند، این دو دسته نقش اول را در فساد یا اصلاح جامعه، ایفا می کنند. پس برای هر تغییر و تحول باید روی این دو دسته نیرو، سرمایه گذاری کرد. آنچه پایه های فکری و معنوی مدیریت و مدیریت اسلامی را تحکیم می بخشد قرآن کریم است. در این جا این پرسشی به ذهن می رسد و آن این که، حال که اصلا جامعه باید از مدیریت شروع شود برای اصلاح خود مدیریت، از چه ابزاری باید استفاده شود؟


ارزیابی تنوع ژنتیکی جمعیت های بومی یونجه ایران با استفاده از نشانگر مولکولی AFLP 44 اسلاید

ارزیابی تنوع ژنتیکی جمعیت های بومی یونجه ایران با استفاده از نشانگر مولکولی AFLP 44 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 15185 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
ارزیابی تنوع ژنتیکی جمعیت های بومی یونجه ایران با استفاده از نشانگر مولکولی AFLP 44 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

ارزیابی تنوع ژنتیکی جمعیت های بومی یونجه ایران با استفاده از نشانگر مولکولی AFLP 44 اسلاید

اسلاید ۱ :

تنوع ژنتیکی، بخشی از تنوع زیستی است که به تفاوت های ژنتیکی موجود در ساختار یک گونه مربوط می شود.

موفقیت در هر برنامه اصلاح گیاهی بستگی به وجود تنوع ژنتیکی و آگاهی از میزان آن در جمعیت مورد نظردارد.

اسلاید ۲ :

در سالهای اخیر استفاده از نشانگرهای مولکولی چشم انداز نوینی برای ارزیابی تنوع ژنتیکی فراهم آورده است. با استفاده از این نشانگرها، مکان ارزیابی مستقیم تنوع در سطح ژنوم وجود دارد. از این رو دقت این نشانگرها به دلیل استفاده مستقیم از ماده وراثتی بسیار بالاست.

اسلاید ۳ :

تعریف نشانگر ژنتیکی

تفاوتهای موجود در بین ردیف DNA کروموزوم های هر موجود که از افراد به نتاج آنها منتقل می گردد، نشانگر ژنتیکی گفته می شود. (قریاضی، ۱۳۷۵)

برای آنکه صفتی به عنوان نشانگر ژنتیک استفاده شود، بایستی حداقل واجد دو ویژگی زیر باشد:

الف- در بین افراد متفاوت باشد (چند شکل باشد).

ب- به توارث برسد.

اسلاید ۴ :

AFLPنشانگر

نام AFLP برای نخستین بار توسط قره یاضی و همکاران در سال ۱۹۹۳ به نام روش ALP مورد استفاده قرار گرفت، که به دلیل ثبت آن توسط شرکت کی جین این نام به AFLP تغییر پیدا یافت.

نشانگر AFLP در سال ۱۹۹۵ توسط ووس و همکاران معرفی شد(Vos et al ., 1995).

اسلاید ۵ :

üسگوویا وهمکاران (۲۰۰۳)، تنوع ژنتیکی را در ۹ ژرم پلاسم یونجه توسط ۳۴ مارکر AFLP مورد ارزیابی قراردادند.

ü

üتوکاک و همکاران (۲۰۰۸)، تنوع ژنتیکی ۱۴ رقم زراعی یونجه را با ۶ آغازگر RAPD مورد بررسی قراردادند.

ü

üقراردی و همکاران (۱۹۹۸)، با استفاده از۵ مارکر RAPD به بررسی تنوع ژنیکی بین ۸ رقم یونجه پرداختند.

ü

üمنگونی و همکاران (۱۹۹۹)، میزانتنوع ژنتیکی بین ۴ اکوتیپ و ۲ واریته از ژرم پلاسم یونجه های مصری و ایتالیایی را توسط ۷ مارکر RAPD و ۳ مارکر SSR مورد بررسی قرار دادند.

اسلاید ۶ :

üموسیال و همکاران (۲۰۰۲)، تنوع ژنتیکی بین و درون ۱۹ رقم و لاین یونجه را با به کارگیری ۱۱ آغازگر تصادفی مورد بررسی قرار دادند.

ü

üبرومر و همکاران (۱۹۹۵)، تنوع ژنتیکی ۶ گونه مختلف یونجه یک ساله را با استفاده از ۴ آغازگر تصادفی RAPD مورد بررسی قراردادند.

ü

üایلوود و همکاران (۲۰۰۶)، تنوع ژنتیکی یونجه را با استفاده از ۶ نشانگر ریز ماهواره مورد بررسی قرار دادند.

ü

üلیو و همکاران (۲۰۰۷)، تنوع ژنتیکی ۸ جمعیت یونجه با استفاده از ۱۹ جفت آغازگر SSR مورد بررسی قرار دادند.

اسلاید ۷ :

مواد گیاهی

بذر ۲۸ جمعیت یونجه زراعی مورد استفاده در این تحقیق از کلکسیون مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان تهیه گردید.

اکوتیپ های مورد بررسی عبارت بودند از:

زرین شهر اصفهان، بدون اسم۱، دامغان۱، ورامین، بدون اسم۲، فامین چه همدان، همدان-ترکیه، دامغان۲، آب انبار همدان، بدون اسم۳، سبزوار، فزوه، بدون نام۴، زرین شهر، جلفا، ایتالیا، بدون اسم۵، آذربایجان شرقی، گلپایگان- همدان، کوهپایه، گناباد، کاشان، گرگان، دیوان دره-باقرآباد، ترکیه، مرند-عریان تپه.

اسلاید ۸ :

بذرها در گلخانه پژوهشی گروه زراعت و اصلاح نباتات واقع در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج کاشته شد.

پس از رشد گیاهچه ها از هر گلدان ۸ گیاه به صورت تصادفی انتخاب و از برگهای سالم و جوان هر گیاه نمونه برداری صورت گرفت.

اسلاید ۹ :

استخراج DNA

üجهت استخراج DNA در مرحله گیاهچه، نمونه های برگی جمع آوری شد . پس از انجماد با نیتروژن مایع، در فریزر ۸۰- درجه سانتی گراد قرار گرفتند.

اسلاید ۱۰ :

تعیین کمیت و کیفیت DNA ژنومی

برای تعیین کیفیت، نمونه های DNA ژنومی بر روی ژل آگارز ۱ درصد بارگیری شده و با ولتاژ ثابت ۷۰ الکتروفورز گردیدند.

همچنین برای تعیین غلظت DNA و نیز ارزیابی دقیق تر کیفیت آن از دستگاه اسپکتروفتومتر استفاده شد.


مبانی نظری و پیشینه مهارت های مدیران آموزشی

مبانی نظری و پیشینه مهارت های مدیران آموزشی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 89 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66
مبانی نظری و پیشینه مهارت های مدیران آموزشی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

انتخاب‌ و انتصاب‌ صحیح‌ مدیران‌ و فواید آن:‌

شکی‌ نیست‌ که‌ مدیران‌ نقش‌ تعیین‌ کننده‌ در اثربخشی‌ مدارس‌ ایفا می‌کنند. بنابراین‌ بایستی‌ انتخاب‌ مدیران‌ براساس‌ معیارهای‌ اصولی‌، منطقی‌ و قابل‌اندازه‌گیری‌ صورت‌ پذیرد.

بهرنگی‌ (1374) معتقد است‌ که‌ مراکز آموزشی‌ نبایستی‌ در اختیار کسانی‌ قرارگیرند که‌ آگاه‌ به ‌علوم‌ و فنون‌ و مهارت‌های‌ مرتبط با مدیریت‌ آموزشی‌ نباشند. بایستی‌انتخاب‌ مدیران‌ براساس‌ یافته‌های‌ تجربی‌، علمی‌ و شناختی‌ استوار باشد و برارزش‌های‌ جامعه‌ نیز تطبیق‌ نماید. به‌طور کلی‌ تعیین‌ صلاحیت‌ و شایستگی‌ علمی‌(تخصصی‌) تجربی‌ و مهارت‌های‌ فردی‌ (روانی‌) و اجتماعی‌ مدیران‌ نخستین‌ و مهم‌ترین‌ قدم‌ در انتخاب‌ و واگذاری‌ مسؤولیت‌ مهم‌ رهبری‌ مدارس‌ است‌.

شیرازی‌ (1373) معتقد است‌ شیوه‌ی‌ انتخاب‌ مدیران‌ بستگی‌ به ‌این‌ دارد که‌ فرد یا گروه‌ انتخاب‌ کننده‌ خود براساس‌ چه‌ معیاری‌ متصدی‌ مشاغل‌ یا عضویت‌شان‌ در گروه ‌شده‌اند. در صورتی‌ که‌ رئیس‌ یا اعضای‌ شورای‌ مرکزی‌ ناحیه‌ دارای‌ صلاحیت‌ فردی ‌برای‌ احراز شغل‌ و یا مسؤولیت‌ خود بوده‌اند، هر کدام‌ از این‌ دو مشترک می‌توانند مسؤولیت‌ انتخاب‌ مدیران‌ مدارس‌ را به ‌عهده‌ بگیرند. هم‌چنین‌ بهرنگی‌ (1374) در این‌ مورد می‌گوید: کسانی‌ که‌ خود آشنا به ‌اصول‌ و مفاهیم‌ و مبانی‌ و نظریه‌های ‌آموزشی‌ نیستند، نباید حق‌ انتخاب‌ و گزینش‌ مدیران‌ مراکز آموزشی‌ را داشته‌ باشند.

برای‌ انتخاب‌ مناسب‌ترین‌ و شایسته‌ترین‌ مدیر از طریق‌ آگهی‌ و انتشارات‌ داخلی‌سازمان‌، روزنامه‌ها و مجلات‌ تخصصی‌ می‌توان‌ افراد علاقه‌مند زیادی‌ از وجود شغل‌ مدیر در مدرسه‌ی‌ مورد نظر مطلع‌ کرد و از داوطلبان‌ خواست‌ تا مدارک‌ لازم‌ را ارسال ‌دارند. پس‌ از مطالعه‌ی‌ کامل‌ سوابق‌ و مدارک‌، مناسب‌ترین‌ افراد برای‌ مصاحبه‌ و ارزیابی‌های‌ بیشتر به ‌دفتر رئیس‌ ناحیه‌ یا شورای‌ انتخاب‌ کننده‌ دعوت‌ شوند و سپس ‌به‌ انتخاب‌ نهایی‌ اقدام‌ گردد. چهارده‌ عامل‌ را به‌ عنوان‌ عوامل‌ مهم‌ در انتخاب‌ مدیران‌ می‌توان‌ ذکر کرد و ابزارهایی‌ را نیز برای‌ ارزشیابی‌ این‌ عوامل‌ در داوطلبان‌ شغل‌ مدیریت‌ معرفی‌ نمود که‌ در ذیل‌ به‌آنها اشاره‌ می‌شود: (شیرازی‌، 1373).

1. سن‌، تجربه‌ و زندگی‌نامه‌

2. سطح‌ دانش‌ عمومی‌

3. سطح‌ دانش‌ تخصصی‌ در آموزش‌ و پرورش‌

4. تسلط به‌زبان‌ فارسی‌ و توانایی‌ در بیان‌ افکار

5. قابلیت‌ اعتماد و اشتیاق‌

6. ثبات‌ روحی‌ روانی‌ و دیگر خصوصیات‌ شغلی‌

7. مهارت‌های‌ روابط انسانی‌

8. علایق‌

9. رفتار مدیریتی‌ و خلاقیت‌

10. توانایی‌ عقلی‌ و هوشی‌

11. صلاحیت‌ اخلاقی‌

12. احراز استفاده‌ از بورسیه‌های‌ تحصیلی‌

13. الگوی‌ ارزشی‌

14. سلامت‌ و صلاحیت‌ جسمانی‌