دانلود پاورپوینت شش سیگما

فایل پاورپوینت با موضوع شش سیگما در قالب 53 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 616 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
دانلود پاورپوینت شش سیگما

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

چکیده بحث:

سیر پیشرفت ابزارهای کیفیت، به فلسفه شش سیگما منتهی شده است که راهی برای توسعه پتانسیل های سازمانی می باشد. یکی از مهمترین مباحث شش سیگما ، موضوع انتخاب پروژه های مربوطه می باشد. یک پروژه شش سیگما عبارت است از برنامه ریزی برای حل یک مشکل، که دارای مجموعه ای از معیارها بوده بطوری که می توانند بعنوان اهداف پروژه استفاده شوند و آنها را در جهت پیشرفت پروژه تحلیل کرد.

انتخاب پروژه های شش سیگما در حکم چیدن اولین ردیف آجر های یک دیوار است که اگر بصورت علمی صورت گیرد، اثربخشی قابل ملاحظه ای در فاز اجرای پروژه شش سیگما عاید می سازد. در این مقاله به رویکرد های انتخاب پروژه های شش سیگما و مهمترین فاکتور های مورد بحث در این حوزه پرداخته می شود.

مقدمه ای بر شش سیگما

امروه تلاش جوامع بشری در دنیای رقابتی به سر منزل نخواهد رسید ، مگر با بهینه نمودن راهکارها ، استفاده صحیح از زمان ، منابع مالی و نیروی انسانی ، در این راستا برای به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد و صنعت باید تلاش و کوششمان را چند برابر کنیم تا بتوانیم در عرصه رقابت پیروز باشیم قرن بیست و یکم عصر صدم ها ، هزارمها و میلیونیم های ثانیه است و ما نیز باید با متدولوژی و رویکردهای پیشرو در علوم مهندسی ، انسانی ، پزشکی و ... آشنا شویم تا با کارکرد این علوم جدید در کشورمان پیروزمندانه قدم بر داریم و این مساله اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه آگاهی و دانش خود را در هر زمینه روز به روز فزون تر نمائیم و این مورد در جهان کنونی به سادگی امکان پذیر است زیرا ما در جهانی زندگی می کنیم که ابزارهای اطلاعاتی ، در دسترس همه افراد آن قرار دارد . ن منظور وجود دارد ، و از آن جمله روشها شش سیگما است .


دانلود پاورپوینت مجموعه خانه عامری ها

قایل پاورپوینت با موضوع مجموعه خانه عامری ها در قالب 43 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 8240 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
دانلود پاورپوینت مجموعه خانه عامری ها

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

گزیده ای از متن :

قدمت این خانه به زمان زندیه برمی‌گردد

حیاط‌های اصلی اندرونی و بیرونی آن همان دوره ساخته شده‌اند

شالوده اولیه مجموعه عامری ها ، دوران زندیه که در دوران قاجار مرمت و بازسازی شده

متعلق به یکی از حکام محلی کاشان، معروف به ‘ سهام السلطنه عرب ‘بوده

در زمان قاجار توسط حسام‌السلطنه حیاط‌هایی به این خانه اضافه شده‌اند

خانه ی عامری‌ها شامل حدود ۸۵ اتاق وهفت حیاط است و مساحت هفت‌هزار مترمربع

چهار حیاط بیرونی، اندرونی، مهمانخانه عامری ها توسط خدمه و سوارکاران نظامی مورد استفاده قرار میگرفته و در 3 حیاط دیگر هم بستگان سهام‌السلطنه سکونت داشته‌اند.

vدو حیاط اندرونی و بیرونی حیاط ابراهیم خلیل الله خان عامری )پسر سهام السلطنه)

vدو حیاط اندرونی و بیرونی یوسفیان

vدو حیاط دیگر متعلق به خانه ای بنام رییسان

vو یک حیاط دیگر بنام حشمت الله خان (بردار سهام السلطنه)

(بعد از سهام السلطنه، حیاط‌های بیرونی و اندرونی در اختیار پسرش، ابراهیم خلیل خان عامری قرار گرفت و بقیه ساختمان‌ها نصیب دیگر وراث او شد اما به مررو زمان بعضی از این حیاط‌ها تفکیک شدند و به افراد دیگر فروخته شدند.)

3حیاط دیگر برای سکونت بستگان (خانه عامری ها از 3خانه مجزا تشکیل شده که پهلو به پهلوی هم قرار دارند و با یکدیگر در ارتباط هستند.)

فهرست مطالب :

  • معرفی و تاریخچه
  • سیستم معماری خانه
  • فضاهای مهم معماری بنا
  • سرداب
  • شاه نشین
  • آینه خانه
  • پنج دری و هفت دری
  • ایوان زمستانی و تابستانی
  • حوضخانه
  • بادگیرها
  • مهمترین بخش های مجموعه عامری
  • شیشه کاری ها
  • نوع پوششهای داخلی و بدنه خارجی حیاط ها و برخی از بدنه ها
  • حمام اختصاصی خانه عامری ها
  • تقارن معماری خانه
  • بررسی خانه ابراهیم خلیل الله خان مجموعه عامری
  • بررسی خانه یوسفیان مجموعه عامری
  • بررسی خانه رئیسیان مجموعه عامری
  • بررسی خانه حشمت الله خان مجموعه عامری
  • شرح مواردی درباره ی خانه های مناطق گرم
  • مصالح مورد استفاده درخانه عامریها
  • تامین نوردرخانه عامری ها
  • نماهای خانه

دانلود پاورپوینت شهرها و شهرکهای جدید

فایل پاورپوینت با موضوع شهرها و شهرکهای جدید در حجم 200 اسلاید قابل ویرایش
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 511 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 200
دانلود پاورپوینت شهرها و شهرکهای جدید

فروشنده فایل

کد کاربری 5979

فهرست مطالب:

فصل اول: پیدایش و سیر تحول شهرهای جدید

تعاریف و مفاهیم

سابقه شهرهای جدید

شهر و نظریه های اجتماعی

نظریه توسعه پایدار

نظریه توسعه پایدار شهری

نظریه باغ شهرها

نظریه شهرک های اقماری

طرح حومه نشینی

نظریه واحدهای همسایگی

نظریه هایی در باب شهرهای جدید

شهرهای جدید و طرح ریزی نوین

روند شهرهای جدید

نتیجه گیری

فصل دوم:

شهرهای جدید مستقل

شهرهای جدید اقماری

شهرهای جدید پیوسته

شهرهای موازی

واحد توسعه

شهرهای جدید سرریز پذیر

پایتخت های جدید

شهرک های جدید صنعتی

فصل سوم:

کشورهای اروپایی

کشورهای اسکاندیناوی

کشورهای آمریکایی

کشورهای سوسیالیستی

کشورهای آسیایی

کشورهای آفریقایی

نتیجه گیری

فصل چهارم:

تحولات شهر و شهرنشینی در ایران

انباشتگی جمعیت در شهرهای بزرگ

تحولات برنامه ریزی طرح های شهری و ناحیه ای در ایران

سابقه ایجاد شهرهای جدید در ایران

دلایل ایجاد شهرهای جدید پس از انقلاب

اهداف عمده شهرهای جدید پس از انقلاب

نتیجه گیری

فصل پنجم:

برنامه ریزی شهرهای جدید

کلیات مراحل برنامه ریزی

مطالعات آمایش سرزمین

طرح ریزی کالبدی

مطالعات ناحیه شهری

مطالعات مکان یابی

مطالعات محدوده راهبردی

مطالعات طرح توسعه و عمران

مطالعات طرح آماده سازی

مطالعات و تهیه طرح تفصیلی

شرکت عمران شهر جدید

چهارچوب مکان یابی شهرهای جدید

شاخص های فیزیکی

شاخص های اجتماعی-اقتصادی

شاخصهای محیط زیست

شاخصهای سیاسی

شاخصهای تهیه نقشه مبنا

فصل ششم:

الکوی طبقه بندی شهرهای جدید در ایران

شهرهای جدید تهران

شهر جدید پردیس


اهمیت و کاربردهای گیاهان تراریخته (Transgenic Plants) در کشاورزی مدرن 33 اسلاید

اهمیت و کاربردهای گیاهان تراریخته (Transgenic Plants) در کشاورزی مدرن 33 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 8443 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
اهمیت و کاربردهای گیاهان تراریخته (Transgenic Plants) در کشاورزی مدرن 33 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

اهمیت و کاربردهای گیاهان تراریخته (Transgenic Plants) در کشاورزی مدرن 33 اسلاید

DNA

ساختار دورشته‌ای نردبان مانندی که مجموعه‌ای از بازهای آلی و پله‌های نردبان اتصال‌های دوگانه و سه‌گانه بازهای آلی و حامل ژن‌های موجود زنده است. قدرت همانندسازی داشته و از قابلیت جهت یا موتاسیون نیز برخوردار می‌باشد.

ژنوم

همه ماده ژنتیکی یک موجود زنده یک اندامک مانند میتوکندری یا یک ویروس است.

قطعه‌ای از DNA که در تولید یک زنجیره پلی پپتیدی دخالت دارد. هر ژن لوکوس یا جایگاه معینی را در کروموزوم اشتغال می‌کند و به زاده‌ها منتقل می‌شود. به عبارت دیگر، هرژن بخشی از مولکول بلندی است که آن را دزوکسی‌ریبونوکلئیک اسید یا DNA می‌نامند.


انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن 22 اسلاید

انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن 22 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3492 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن 22 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

انواع بسته بندی گوشت و مواد مصرفی آن 22 اسلاید

اسلاید ۱ :

بسته بندی غذاهای گوشتی

  • مقدمه
    فرآورده های گوشتی یا گوشت ها ، طیور و ماهی ها ، طبقه بندی گسترده ای از محصولات غذایی اند که انواع متفاوت بسته بندی را می طلبند . این فرآورده ها از جمله گوشت های قرمز تازه به اکسیژن نیاز دارند تا قابلیت عرضه به مصرف کننده را داشته باشند ؛ در حالی که اکسیژن ، گوشت هایی مانند گوشت های عمل آوری شده را به سرعت فاسد می کند . به همین دلیل ، در هر فرآورده ی گوشتی نوع خاصی از بسته بندی لازم است . در انتخاب بسته بندی غذاهای گوشتی ، باید در مورد شکل و مواد اولیه تصمیم گرفت . بسته بندی مناسب به ثبات رنگ ، شرایط نگهداری ، وضعیت میکروبی ، میزان نگهدارنده ها و نوع فرآیند تولید بستگی دارد .
  • زمان توزیع ، طول عمر نگهداری ، اندازه ی محصول و قیمت آن ، بهای قبلی در بازار و برچسب جدید نیز باید در بسته بندی مد نظر قرار گیرد . عمر نگهداری غذاهای گوشتی تازه از غذاهای گوشتی عمل آوری شده کوتاه تر است . محصولات فرآوری شده به بسته بندی های پیچیده تر و گران تری نیاز دارند ؛ زیرا این محصولات در دماهای بالاتر و به مدت طولانی تری در یخچال نگهداری خواهند شد .

اسلاید ۲ :

اهداف کلی بسته بندی فرآورده های گوشتی

  • مهم ترین هدف از بسته بندی فرآورده های گوشتی ، حفظ کیفیت محصول و عرضه ی آن ها در اندازه ها و برش های مورد نیاز بازار است . به این معنا که امکان دارد بسته بندی برای مصرف یک نفری یا برای عرضه به خرده فروشی در ابعاد بزرگ و برای تهیه ی غذا باشد .

  • بسته بندی باید سالم و دارای استحکام زیاد باشد . گوشت فرآوری شده با حرارت و گوشت های عمل آوری شده با نیتریت ، در مقایسه با گوشت تازه ، غالباً به مراقبت های فیزیکی بیشتری نیاز دارند . محصولاتی که در همان مکان فروش بسته بندی می شوند ( مانند گوشت تازه ) به بسته بندی بسیار محکم و سالمی نیاز دارند .

اسلاید ۳ :

  • به طور کلی ، بسته بندی غذاهای گوشتی باید بین محصول و محیط اطراف حایلی ایجاد کند تا محصول حفظ و نگهداری شود . قابلیت نفوذ بسته بندی ، به نوع گوشت بستگی دارد . گوشت هایی که ماه ها در دمای اتاق نگهداری می شوند ، از قبیل گوشت های استریل تجاری ، باید از تأثیر اکسیژن مصون باشند . بسته بندی چنین محصولاتی نباید اکسیژن و آب را از خود عبور بدهد . در غذاهای گوشتی منجمد نیز بسته بندی باید مانع از خروج آب شود . علاوه بر این ها ، بسته بندی باید از ورود مواد بیولوژیک ، شیمیایی و فیزیکی به داخل محصول جلوگیری کند ؛ زیرا این مواد از کیفیت یا سلامت محصول می کاهند .
  • ترکیباتی که امکان دارد در حین نگهداری از بسته بندی به محصول انتقال یابند ، نباید سمی باشند . سازمان غذا و دارو ایالات متحده ی آمریکا ، نوع و حد مجاز ترکیب خارج شده از مواد پلاستیکی تماس یافته با غذا را اعلام کرده است . روی هم رفته بسته بندی باید محصول گوشتی را به خوبی حفظ کند تا به طور مناسب و اقتصادی توزیع شود . بسته بندی های گران در نهایت این اهداف را برآورده نخواهد کرد . بسته بندی در کشورهای توسعه یافته عامل مهمی در کاهش قیمت مواد غذایی است .

اسلاید ۴ :

انواع بسته بندی های گوشت

براساس نوع محصول و طریقه ی توزیع آن ، بسته بندی ها به چهار دسته تقسیم می شوند :

۱ ـ بسته بندی های مخصوص جزئی فروشی یا خرده فروشی

  • بسته بندی مخصوص جزئی فروشی باید از محصول محافظت و محصول را در اندازه های مناسب آماده ی توزیع کند . اندازه ی بسته بندی باید متناسب با نیاز مصرف کننده باشد و محصول را در معرض دید او قرار دهد . رنگ مطلوب در گوشت های قرمز ، همان رنگ قرمز روشنی است که از اکسیژنه شدن میوگلوبین در گوشت قرمز پدید می آید . قیمت گذاری قبلی و نصب برچسب جدید ، که بعضاً بسته بندی کننده گوشت آن را انجام می دهد ، در واقع بخشی از کار بسته بندی به منظور خرده فروشی به خصوص گوشت طیور در نظر گرفته می شود . اما در خرده فروشی گوشت های قرمز ، غالباً باید بسته بندی حاوی قیمت باشد . در واقع ، گوشت های قرمز تنها غذاهای سودمندی اند که در آن ها مراحل تولید برای خرده فروشان حذف شده است . گوشت طیور را غالباً تولید کنندگان بسته بندی می کنند .

اسلاید ۵ :

  • ۲ ـ بسته بندی های مخصوص هتل ها ، رستوران ها و سازمان ها ( HRI ) [1]
  • گوشت هایی که برای هتل ها و رستوران ها و سازمان ها به منظور تجاری بسته بندی می شوند ، ظاهر مجذوب کننده ای ندارند ؛ زیرا مصرف کننده بسته بندی را نمی بیند . برای سازمان ها غالباً باید مقادیر بزرگ تر گوشت ، با در نظر گرفتن تفاوت در وعده های تهیه ی غذا ، بسته بندی شود . نیروی کار ، هزینه ی اصلی در رستوران هاست با بسته بندی مناسب و مطلوب سعی بر این است که قیمت ها کاهش یابند .

۱ . HRI: Hotel , Restaurant , Institutional packaging

اسلاید ۶ :

۳ ـ بسته بندی محصول فرآوری شده

  • محصولات فرآوری شده از قبیل گوشت عمل آوری شده ، ران خوک نمک زده ، گوشت موجود در غذاهای ساده از جمله ساندویچ سوسیس باید عمر طولانی داشته باشند و در نتیجه ، باید واجد شرایط مطلوب حفظ و نگه داری محصول باشند . مواد اولیه ی بسته بندی آن ها باید در برابر نفوذ اکسیژن و بخار آب بسیار مقاوم باشد . مواد اولیه ی غیر قابل نفوذ به دلیل نوع پلاستیک به کار رفته و افزایش ضخامت ، بسیار پرهزینه است . بسته بندی این نوع محصولات باید به گونه ای باشد که شرایط بهینه ای را برای محصول فراهم آورد . وجود ویژگی هایی مانند قابلیت حرارت دادن در مایکروویو ، امتیاز بسته بندی تلقی می شود . در گوشت های منجمد به مواد اولیه ی دارای قابلیت نفوذ بسیار کم نیازی نیست .

اسلاید ۷ :

۴ ـ بسته بندی گوشت قرمز تازه

  • معمولاً گوشت های قرمز دو بار قبل از فروش بسته بندی می شوند . بار اول برای توزیع در عمده فروشی با برش های رسمی و بار دوم در برش ها و اندازه های مناسب برای مصرف کننده . مرحله ی آخر بسته بندی در مغازه های خرده فروشی صورت می گیرد ؛ زیرا مدت نگه داری گوشت ( زمان نگه داری در خرده فروشی ) ، فقط دو یا سه روز ، آن هم در بسته بندی های متداول برای مصرف کننده است .
  • در بسته بندی گوشت تازه برای عمده فروشی ، باید طول عمر محصول برای توزیع و نگه داری کافی باشد . اگر زمان طولانی تر نگهداری مد نظر باشد ، باید اکسیژن را کاهش داد و محصول را در خلأ بسته بندی کرد . به این ترتیب ، قابلیت نفوذ بسته بندی بسیار پایین می آید و اکسیژن و بخار آب را از خود عبور نمی دهد .

اسلاید ۸ :

  • کاهش میزان قابلیت نفوذ اکسیژن ، در گوشت سه تغییر مهم ایجاد می کند که بر عمر نگه داری آن موثر است . تغییر اول مربوط به رنگ گوشت است که از رنگ قرمز گیلاسی روشن ( میوگلوبین دارای اکسیژن ) به رنگ ارغوانی تیره ( میوگلوبین فاقد اکسیژن ) تبدیل می شود . تغییر دوم کاهش رشد و تکثیر میکروارگانیزم ها و تغییر سوم کاهش اکسیده شدن لیپیدهاست . گوشت های قابل عرضه در عمده فروشی ها ، در کیسه های پلی مری انعطاف پذیر و با قابلیت نفوذ بسیار کم در خلأ بسته بندی می شوند . کیسه ها از فیلم های کواکستروژن ساخته می شوند . این کیسه ها یا بسته ها را برای تثبیت شکل قطعه های گوشت ، از طریق تونل حرارتی یا غوطه ور کردن در آب داغ ، به حالت چروک در می آورند . کیسه ها باید آنقدر محکم باشند که استخوان ها تیز آن ها را سوراخ نکنند و در خلأ داخل کیسه ها را کاهش ندهند .

اسلاید ۹ :

  • قطعه های بزرگ گوشت در بالای استخوان ها تیز ، پوشش های محافظی دارند که سوراخ شدن کیسه ها جلوگیری می کند . در بسته های غیر قابل نفوذ ، از کیسه های پلی الفین استفاده می شود که مقاومت زیادی دارند . مواد به کار رفته در این نوع بسته بندی ، به محافظ استخوان موسوم است .
  • کاهش اکسیژن احاطه کننده ی گوشت ، طول عمر آن را افزایش می دهد و این یکی از تغییراتی است که صورت می گیرد . اکسیژن سبب ادامه ی رشد و تکثیر میکروارگانیزم های سرمادوست و تولید مواد لزج ، بوی نامطبوع در گوشت و نیز تغییر رنگ آن می شود . با کاهش مقدار اکسیژن ، رشد این میکروارگانیزم ها نیز کاهش می یابد . میکروارگانیزم هایی از قبیل پسویدوموناس ها در دمای یخچال روی گوشت رشد می کنند .

اسلاید ۱۰ :

  • با وجود این ، این میکروارگانیزم ها برای رشد نیاز به اکسیژن دارند . بسته بندی در خلأ ، از طریق کاهش مقدار اکسیژن ، از رشد و تکثیر این میکروارگانیزم ها جلوگیری می کند و طول عمر گوشت را افزایش می دهد .
  • بسته بندی در خلأ مزایای دیگری نیز دارد . این نوع بسته بندی مانع از دست رفتن آب در حین نگه داری محصول و توزیع آن می شود . از آلوده شدن محصول و اکسیده شدن لیپیدها جلوگیری می کند ، قابل استفاده در انواع برش های گوشت است و مانع کاهش وزن نیز می شود . بسته بندی جعبه ای گوشت گاو ، انعطاف پذیری برش های این نوع گوشت را تا زمان حمل به خرده فروشی افزایش می دهد و بنابراین در کاهش قیمت محصول موثر است .
  • امکانات لازم برای بسته بندی گوشت به صورت خرده فروشی و عمده فروشی متفاوت است . اولین امکان بسته بندی برای خرده فروشی ، فشار اکسیژن است و میوگلوبین باید به رنگ قرمز روشن در بیاید . رنگ گوشت در فشار پایین اکسیژن ، ارغوانی است .

مبانی نظری و پیشینه تصمیم گیری در سرمایه گذاری

مبانی نظری و پیشینه تصمیم گیری در سرمایه گذاری
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
مبانی نظری و پیشینه تصمیم گیری در سرمایه گذاری

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

ماهیت سرمایه­ گذاری

امروزه از مهم­ترین عوامل تأثیرگذار بر اقتصاد کشورها، سرمایه ­گذاری و موارد مرتبط آن است. این موضوع به دلیل اینکه عاملی برای تولید، اشتغال و به حرکت درآوردن چرخ­ های اقتصادی هر کشوری است، از جمله موضوعات اجتناب ناپذیر است. ارزش یک شرکت، تابع سودآوری سرمایه گذاری های آن شرکت است؛ لذا مدیران با هدف حداکثر نمودن ثروت سهامداران، باید با شناخت عوامل موثر بر سطح سرمایه گذاری، بین انتظارات سهامداران و فرصت های سرمایه گذاری مطلوب شرکت، تعامل برقرار نمایند تا هم فرصت های سودآور سرمایه گذاری را از دست ندهند و هم رضایت سهامداران را جلب کنند (فزاری[1]، 2000).

سرمایه ­گذاری از راه ­های مختلفی صورت می­ گیرد که از جمله­ ی آنها سرمایه­ گذاری در سهام شرکت­ ها از طریق بورس اوراق بهادار است. بورس اوراق بهادار با فراهم آوری ساز و کار لازم برای سرمایه­ گذاری، در سهام شرکت­ هایی که شرایط عرضه سهام خود را به مردم دارند، می تواند در پویایی شرکت ­ها و اقتصاد نقش بزرگی ایفا نماید؛ بنابراین، شرکت­ ها با عرضه­ ی سهام از طریق بورس اوراق بهادار و سرمایه­ گذاران با خرید سهام و سرمایه­ گذاری در سهام شرکت­ ها، امکان مشارکت در توسعه­ ی اقتصادی را به­ دست آورده، خود را جزئی کمک کننده به توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور می­ دانند. تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می­ دهد که عامل اصلی رشد و توسعه اقتصادی آنها سرمایه­ گذاری بوده است. سرمایه گذاری موجب استفاده بهتر و کارآمدتر از منایع می­ گردد. بعضی از مطالعات نشان داده ­اند که سرمایه گذاری خصوصی نسبت به سرمایه ­گذاری دولتی، تأثیر قوی­ تر و مناسب تری بر رشد اقتصادی دارد (جعفری، 1387). اما سرمایه ­گذاری نسبت به تغییر و تحول سیاست ­ها بسیار حساس است و سریعاً واکنش نشان می دهد. عوامل زیادی بر سرمایه­ گذاری اثر می­ گذارند اما تأثیر آنها در همة زمان­ ها و مکان­ ها یکسان نیست (استرلی و لوین[2]، 2001).


[1] - Fazzari

[2] - Easterly & Levine


مبانی نظری و پیشینه اضطراب اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه اضطراب اجتماعی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 76 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
مبانی نظری و پیشینه اضطراب اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

اضطراب اجتماعی

تعامل با دیگران، لازمه بقاء انسان است، چرا که بدون ارتباط اجتماعی، حتی تأمین نیازهای اولیه برای او امکان پذیر نیست. برآورده شدن نیازهای روانشناختی و شکوفایی استعدادهای بالقوه آدمی نیز در گرو زندگی اجتماعی اوست. بیشتر افراد می توانند، بدون مشکل جدی با دیگران تعامل داشته و در جمع به فعالیت بپردازند. البته تقریباً هر فردی تا حدی در موقعیت های اجتماعی اضطراب دارد، مثلاً بسیاری از افراد کمرو هستند، اما وقتی فرد از بسیاری از موقعیت های اجتماعی به اندازه ای هراس دارد که از آنها اجتناب می کند، مسئله آسیب روانشناختی مطرح می شود، اشتغال ذهنی با افکاری مثل ترس از سرخ شدن بر اثر خجالت و آشفته یا حقیر به نظر رسیدن که در عملکرد حرفه ای یا تحصیل و در ارتباطات و فعالیت های اجتماعی فرد مبتلا به اضطراب اجتماعی اختلال ایجاد می کند. اضطراب اجتماعی اختلال شایعی است، به طوریکه بعد از افسردگی و سوءمصرف مواد، میزان بروز آن از سایر اختلالات روانی بیشتر است. ( دیتمن[1] ،2005).

اضطراب اجتماعی اساساً ترس از مورد نظاره دیگران واقع شدن است. این ترس ممکن است تا حدودی ذاتی بوده باشد اما وقتی نگاه دیگران، چه به عمد (واقعی)، چه با تصور فرد (خیالی) در موقعیت های خاص ناراحتی فوق العاده ایجاد کند نتیجه آن "اضطراب اجتماعی" است؛ اجتماعی به این معنی است که نگاه دقیق دیگران همیشه به نوعی وجود دارد. مورد مضحکه واقع شدن به صورت پنهان وجود دارد. ورای این ترس نیز (ترس از عملکرد) یعنی ترس از اینکه شخص قادر به ایفای نقش خود نباشد و کنترل خود را در مقابل دیگران از دست بدهد، وجود دارد. ترس از عملکرد غالباً موجب همان چیزی می شود که شخص بیش از همه، از وقوع آن می ترسد، یعنی عملکرد معیوب (دانلد گودین ،2003).

طبق ویرایش راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM IV - TR)، اضطراب اجتماعی را، ترس قابل توجه و مداوم از یک یا بیشتر از موقعیت اجتماعی یا عملکردی که در آن فرد در معرض دید افراد ناآشنا قرار دارد یا ممکن است مورد مشاهده دقیق دیگران قرار گیرد، تعریف می کند (انجمن روانپزشکی آمریکا[2]، 2000). بنابراین خصوصیت اصلی، اضطراب اجتماعی، ترس مفرط از تماشا شدن یا مورد مشاهده موشکافانه قرار گرفتن، از سوی افراد ناآشناست. افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی، مخصوصاً از خطر بالقوه عملکرد نامناسب، با بروز دادن علایم آشکار هول شدن که منجر به خجالت کشیدن و تحقیر شدن می شود، می ترسند. این اضطراب اجتماعی ممکن است محدود به موقعیت های خاصی مثل اجتماعات عمومی رسمی یا به دامنه وسیعتری از موقعیت ها مثل موقعیت های اجتماعی غیر رسمی گسترش یابد. (فورمارک[3] ،2000).


[1].Dittmann,M..

[2].American Psychiatric Association

[3]. Furmark,T.


پاورپوینت انگور 14 اسلاید

انگور 14 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 593 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
پاورپوینت انگور 14 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

پاورپوینت انگور 14 اسلاید

انگور و آفرینش

انگور، شراب، باده و مستی حتی زمانی که تنها با نامشان نردِ عشق می‌باختم برایم عظمتی داشتند. خلقتِ انگور به گمانم هم‌عنان با خلقتِ آدمی باشد. انگور، حامل رازهاست و حامله‌ی شراب. انگورِ سفینه‌ی مستی است؛ مستی و راستی. شاید حکمتی باشد در اینکه گاهی اوقات گرانبهاترین چیزها را در جایی می‌شود یافت که گمانِ آن نمی‌رود: در خراباتِ مغانِ نورِ خدا می‌بینم! انگور چنان که نمادِ مستی است، رمزِ خرابات و خرابی را نیز در خود دارد. وه که وقتی به یادِ تاکستان می‌افتم، تصورِ اجتماع و ازدحامِ آن همه مستی، آن همه می، هوشم از سر می­رباید! در این سال‌ها، همین سه چهار سال گذشته، با خودم اندیشیده بودم که اگر من این نبودم که اکنون هستم، اگر روز و روزگارم به قلم و اندیشه پیوند نخورده بود، اگر جاذبه‌ی شعر و دغدغه‌های فیلسوفانه جانم را چون کشتی بی‌لنگر به این سوی و آن سو نمی‌برد، حتماً میخانه باز می‌کردم! باده‌فروش می‌شدم. ذوقِ عجیبی دارد دیدن مستی و آسودگیِ آدمیان. چندان خیال و نازک‌اندیشی در باده موج می‌زند که ناگهانِ عنانم از دست می‌رباید.

تاریخچه

زادگاه‌ انگور ایران‌ است؛ اما امروز در اکثر نقاط‌ دنیا کاشته‌ شده‌ و به‌ انواع‌ گوناگون‌ درآمده‌ است. قسمت‌های‌ مورد استفاده‌ آن‌ میوه، برگ‌ و شیره گیاهی‌ است.

انگور بیش‌ از سایر میوه‌ها ویتامین‌ و بیش‌ از تمام‌ خوراکی‌ها ارزش‌ غذایی‌ دارد. قند آن‌ به‌ طور مستقیم‌ و آسان‌ وارد خون‌ می‌شود و در عضلات‌ و کبد ذخیره‌ می‌گردد.

این‌ میوه‌ هنگامی‌ که‌ خشک‌ می‌شود نه‌تنها هیچ‌ یک‌ از خواص‌ خود را از دست‌ نمی‌دهد، بلکه‌ ارزش‌ غذایی‌ آن‌ افزایش‌ می‌یابد؛ به‌ طوری‌ که‌ یک‌ دانه‌ کشمش‌ خیلی‌ بیش‌تر از یک‌ حبه‌ انگور قوت‌ دارد. علت‌ آن‌ است‌ که‌ دیاستازهای‌ موجود در روی‌ پوست‌ آن‌ به‌ تدریج‌ سلولز پوست‌ را تبدیل‌ به‌ قند می‌کنند. آب‌ انگور چنانچه‌ از دانه‌های‌ تازه، سالم‌ و تخمیرنشده‌ گرفته‌ شود از نظر ترکیبات‌ غذایی‌ شباهت‌ زیادی‌ به‌ شیر مادر دارد و می‌توان‌ آن‌ را غذای‌ کودکان‌ شیرخوار قرار داد.

معرفی گیاه

انواع انگور بومی قاره آسیا در مجاورت دریای خزر است، اما به آمریکای شمالی و اروپا نیز انتقال یافته است، یعنی مهاجرین به اروپا انواع انگور را در دهه های 1600 به آمریکای شمالی انتقال دادند. درخت انگور دارای برگهای دشت و کنگره دار بوده و پوسته ریشه آن کنده میشود. میوه انگور می تواند سبز، قرمز یا ارغوانی رنگ باشد.


مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی

مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
مبانی نظری و پیشینه یادگیری خودتنظیمی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

یادگیری خودتنظیمی

خودتنظیمی در یادگیری از مقوله هایی است که به نقش فرد در فرایند یادگیری توجه دارد. این سازه ابتدا در سال 1967 توسط بندورا مطرح شد (کدیور،1380) و اصطلاح یادگیری خودتنظیمی از 1980 رایج شد. این اصطلاح بر خودمختاری و مسئولیت پذیری دانشجویان برای پیشبرد یادگیری خودشان تأکید می کند (پاریس[1]، 2003) (به نقل از نیکدل، 1385). خود تنظیمی فرایندی است که در آن دانــــش آموز هدف هایی را برای یادگیری خود بر می گزیند، سپس می کوشد تا شناخت ، انگیزش و رفتار خود را کنترل و تنظیم نماید و بر آن نظارت کند. خودتنظیمی شامل یک رهبری شناختی است که مستلزم عواملی است از قبیل: انطباق ها و تصمیم گیری های مداوم، آگاهی برای کسب برداشتی معتبر و هوشمند از موقعیت و آمادگی برای بازتاب آنچه در فعالیتهای تحصیـــــلی و به طــور کلی در زندگی، باید انجــــام شود، آنچه انجام می شود، و آنچه انجام شده است. اکتساب این مهارت لزوماً با رشد طبیعی مرتبط نیست و همانند دیگر توانایی ها یا ظرفیت ها، باید بطور آشکار آموخته شود (زیمرمن و شانک[2] 1994 به نقل از لیزراگا[3]، 2003)( نیکدل ،1385)

به باور زیمرمن (1999) یادگیرندگان مستقـــل نیاز به توجه کمتـری از طرف معلمـــان دارند. آنها می دانند چگونه راهبردهای یادگیری را به کار گیرند، آنها از توانایی هایشان در حیطه های خاص، ادراکاتی دارند و خود را متعهد و ملتزم به رسیدن به اهداف تحصیلی شان می دانند. این دانشجویان اراده دارند و به همین دلیل می توان آنها را یادگیرندگان خود تنظیم نامید (کارشکی و محسنی، 1391).

خودتنظیمی فرآیند ارزشمندی است زیرا بر این که چگونه «خود» عامل ایجاد اهداف یادگیری و نیز انتخاب راهبردها می شود و نیز این که چگونه برداشت هر فرد از خود و تکلیف بر کیفیت یادگیری متعاقب آن تاثیر می گذارد، تاکید می کند (پاریس ، 2003)


[1]- paris

[2]- Shank

[3]- Lizarragga


انگور 27 اسلاید

انگور 27 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
انگور 27 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

انگور 27 اسلاید

مقدمه

تولید سالیانه انگور بالغ بر 65 میلیون تن می باشد . انگورها در حدود 9 میلیون هکتار از سطوح زیر کشت را به خود اختصاص می دهند. که بیشترین مصرف آن برای تولید نوشابه های الکلی است . همچنین برای تازه خوری و تولید کشمش نیز از آن استفاده می شود.

این متن بیشتر دربارة انگورهایی بحث می کند که vinifera Vitis خالص نیستند . Vitis قسمت کوچکی از تولید کل جهان را به خود اختصاص می دهد. اغلب برنامه ای اصلاحی کولتیوارهایی را تعقیب می کنند که توسط قلمه و پایه وژرم پلاسم ازدیاد می شوند.

منابع رژم پلاسمی که vinifera نیستند دارای مقاومت به حشرات ، بیماریها و تغییرات شدید محیطی هستند که در vinifera یافت نمی شود . گونه های nonvinifera همچنین بهترین منبع ژنی برای کلون های مولکولی و انتقال به کولیتوارهای vinifera هستند. بکارگیری هیبریدهای بین گونه ای نتایج خوبی در گسترش رشد انگور در مناطقی که کشت vinifera نا موفق بوده (بعلت آفات و یا تغییرات شدید دما) داشته است . در کل توسعة پایه خیلی فعال است و تماماً بستگی به رژم پلاسم nonvinifera دارد.

مبداء پیدایش و محل توسعه

کشت انگور یک هنر باستانی است . مدارک و اسناد نشان می دهد که کشت انگور و درست کردن شراب در مصر به 5000 تا 6000 سال پیش باز می گردد. قبل از شروع قرن اول ، انگور و شراب در نظر مردم خاورمیانه و مدیترانه مهم جلوه می کرد. انگور نه تنها از نقطه نظر تولید شراب اهمیت داشت ، بلکه از لحاظ تازه خوری نیز مدنظر بود. انگور دارای کالری زیاد و در حدود 20تا25 % قند است . انگور خشک شده در حدود 80% قند دارد و یکی از منابع متعدد قندی است که می توانند ذخیره و براحتی مصرف شوند.

مناطقی که تمدن انسان نخستین از آنجا صورت گرفته ، جایی بین دریای سیاه و دریای کاسپین است که انگورها هنوز بصورت وحشی یافت می شوند vinifera را نیز می توان از قدیمی ترین انگورهایی دانست که در آنجا رشد کرده است . محل پیدایش اولیه، منطقة مدیترانه بوده که بطرف نواحی ساحلی گسترش یافته است. در قرن 15 کشت انگور در جزایر قناری و Maderia پایه گذاری شد. سپس به آفریقا جنوبی ، استرالیا و آمریکای جنوبی کشده شد. اولین انگورهای شرابی در قرن 18 از مکزیکو به کالیفرنیا آورده شدند و در نیمه اول قرن 18، پرورش انگور و ساختن شراب ابتدا در کالیفرنیا انجام شد و بسرعت از سال 1860 تا1900 به سایر نقاط پراکنده شد.

خانوادة ویتاسه که خانوادة انگور بشمار می رود. شامل 14 جنس و بالغ بر 1000 گونه است و گستردگی زیادی از نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری گرفته تا مناطق معتدله را دارد. جنسی که اهمیت اقتصادی زیادی را دارد، Vitis است . دیگر گونه ها که شامل Cissus antartica , Ampelopsis, partheno cissus است بیشتر جنبه تزئینی دارند. Vitis دارای دو زیر جنسی است که Muscadinae و EuVitis نامیده می شوند که فقط از لحاظ تعداد کروموزوم با هم تفاوت دارند. در Muscadinae 40=n2 ودر EuVitis 38=n2 است و امکان هیبریداسیون بین آنها وجود ندارد. زیر جنس EuVitis برحسب منطقة پراکندگی به سه دسته تقسیم می شود . گونه های وحشی و بومی امریکا ، دارای ارزش زیادی برای اصلاح کنندگان هستند. ولی در مقابل آفت فیلوکرا، حساس بوده و نابود می شوند. از مهمترین آنها می توان به مواد زیر اشاره کرد.

.V.rapestris در مناطق شنی و سنگلاخی جنوب آمریکا و مکزیک پراکنده است و نیز جنوب میسوری ، ایلینویس ، آرکانزاس ، کنتاکی ، تنسی، اوکلاهما و تگزاس شرقی و مرکزی مقاوم به فیلوکسرا و بیماریهای قارچی ریشه است .


مبانی نظری و پیشینه هویت و اختلال هویت جنسی

مبانی نظری و پیشینه هویت و اختلال هویت جنسی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مبانی نظری و پیشینه هویت و اختلال هویت جنسی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مبانی نظری هویت و اختلال هویت جنسی

مفهوم هویت در نظر روان شناسان، جامعه شناسان و روان شناسان اجتماعی جایگاه خاصی دارد. بیشتر روان شناسان و همچنین نظریه پردازان شخصیت، هویت را امری فردی و شخصی می دانند و بر این باورند که ویژگی های شخصیتی و احساس فرد مبنای اصلی هویت او هستند. در مقابل روان شناسان اجتماعی و جامعه شناسان عقیده دارند که احساس هویت در اثر دیالیکتیک میان فرد و جامعه شکل می گیرد. آنها معتقدند که هویت معمولاً در نگرش ها و احساسات فرد نمود پیدا می کند، اما بستر شکل گیری آن زندگی اجتماعی است.

به این ترتیب در یک تقسیم بندی کلی می توان هویت را به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

1. هویت فردی

2. هویت اجتماعی

در هر دو بعد فردی و اجتماعی هویت، نوعی خودشناسی مطرح است. انسانی که از خود تعریفی ندارد، واحدی از هم گسیخته، نامنسجم، غیر اندام گر، از خود بیگانه و خود ستیز است (صالحی، 1385).

هویت فردی که تصور فرد از خویشتن است نیز در جریان تعاملات اجتماعی ساخته می شود. ارزشیابی فرد از خود، با توجه به تلاش ها و فعالیت های فردی، نظرات و برداشت های دیگران و همچنین شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه شکل دهنده هویت فردی هستند.

متفکران زیادی به جنسی بودن هویت اعتقاد دارند:

یکی از عوامل مهم کسب هویت فردی جنسیت است. هر فردی با دانستن این که زن است یا مرد، جایگاه جنسی خود را پیدا می کند و می تواند نقش ایفا کند.

هویت جنسی که بازتاب احساس درونی فرد از زن یا مرد بودن خویش است، بخش قابل ملاحظه ای از هویت هر انسان را تشکیل می دهد. هویت جنسیتی به یک رشته نگرش ها، الگوهای رفتاری و سایر صفاتی که معمولاً با مردانگی و زنانگی مرتبط هستند و توسط فرهنگ خاص افراد تعیین می شوند، وابسته است. کسی که از نظر هویت جنسیتی سالم است با اطمینان می تواند بگوید من یک زن یا یک مرد هستم (رضایی، 1386).

گرین و اسپنسر، هویت جنسی را به عنوان یک احساس اساسی و عمده مربوط به پذیرش و تعلق داشتن به یک جنس می دانند. ایگان و پرس معتقدند که بهتر است هویت جنسی را مجموعه ای از افکار و احساسات بدانیم که یک فرد درباره جنسیتش و عضویت در آن دارد که از 5 جزء عمده ساخته شده است:

1) گامی از عضویت و تعلق به یک جنس.

2) سنخیت جنسی

3) رضایت و خشنودی جنسی

4) احساس فشار برای انطباق جنسی

5) سوءگیری درون گروهی. (کارور[1]، 2005).



[1] - Carver


مبانی نظری و پیشینه هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 147 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
مبانی نظری و پیشینه هویت فرهنگی و شبکه های اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

ایران و شبکه‏ های اجتماعی مجازی

برای اولین بار نام ایرانی ها در رتبه بندی فناوری های اینترنتی با نام وبلاگ عجین شد. ایرانی توانستند در سال های 1383 و 1384 رتبه چهارم وبلاگ های جهان را بدست آورند. البته به دلایل متعدد این رتبه در سال 2009 به جایگاه دهم تنزل پیدا کرد. اگرچه هیچ یک از مراجع رسمی، گزارشی درباره آمار وبلاگ های فارسی منتشر نکرده است، اما با جمع بندی آمار وبلاگ های ثبت شده و وبلاگ های فعال بلاگ سرویس های ایرانی می توان تخمین زد که در سال 1388جمعا حدود 6 میلیون وبلاگ ثبت شده فارسی در فضای اینترنت وجود داشت که از این رقم، 10درصد، یعنی 600 هزار وبلاگ فعال محسوب می شوند. بر این اساس می توان گفت:(( وبلاگستان فارسی یکی از بزرگترین اجتماعات مجازی و شبکه های اجتماعی ایرانیان محسوب می شود)) ( معاونت پژوهش های فرهنگی و اجتماعی، 30:1389).

یکی از شبکه های قدرتمند، سایت اورکات است. مفهوم شبکه های اجتماعی به طور گسترده با حضور اورکات در میان کاربران ایرانی رواج پیدا کرد و در مدت کوتاهی آن قدر سریع رشد کرد که پس از برزیل و آمریکا، ایران سومین کشور حاضر در اورکات شد؛ اما در همان زمان شایعه هایی هم رواج پیدا کرد که درباره عضویت در این انجمن هشدار دادند. می گفتند که گوگل (گرداننده اورکات) از این طریق به اطلاعات شخصی، علائق، دیدگاه ها و ارتباطات خصوصی افراد دست پیدا می کند و ممکن است این کار باعث از بین رفتن امنیت شخصی افراد شود (یزدان پناه،-7:1389 -6 ).

با فیلتر شدن اورکات، گرایش ایرانی ها به شبکه داخلی کلوب دات کام سوق پیدا کرد. این سایت امکاناتی شبیه سایر شبکه های اجتماعی مجازی در اختیار کاربران قرار می دهد (معاونت پژوهش های فرهنگی و اجتماعی،31:1389).

شبکه‌‏ی اجتماعی فیس‌بوک نیز که سال‌ها در ایران فیلتر بود در اواسط سال ۱۳۸۷ از فیلتر خارج شد و با استفبال گسترده‏ کاربران در مدت کوتاهی به یکی از پربیننده‌ترین وب‌سایت‌ها در ایران تبدیل شد. رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 و طرح نام فیس‌بوک و چند شبکه‌ی اجتماعی دیگر به‌ عنوان متهمان و تاثیرگذاران اتفاقات سیاسی، فیلتر شدن دوباره‌ی این وب‌سایت را به‌ دنبال داشت.