پاورپوینت موزه و استاندارد های طراحی آن

این پاورپوینت در مورد موزه و استاندارد های طراحی آن در 60 اسلاید می باشد
دسته بندی معماری
بازدید ها 3
فرمت فایل pptx
حجم فایل 4123 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60
پاورپوینت موزه و استاندارد های طراحی آن

فروشنده فایل

کد کاربری 3336
کاربر

پاورپوینت موزه و استاندارد های طراحی آن

موزه: (به فرانسوی: musée)‏، موزیم (به انگلیسی: museum)‏ یا آثارخانه به مکان خاصی که در آن مجموعه‌ای از آثار باستانی و صنعتی و اشیاء با ارزش را به معرض نمایش می‌گذارند، گفته می‌شود.شورای بین‌المللی موزه که زیر نظر یونسکو فعالیت می‌کند در بند سه و چهار اساسنامه خود موزه را اینگونه تعریف کرده‌است:«موزه مؤسسه‌ای‌ست دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان باز است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می‌کند. هدف موزه‌ها، تحقیق در آثار و شواهد به‌جای‌مانده انسان و محیط زیست او، گردآوری آثار، حفظ و بهره‌وری معنوی و ایجاد ارتباط بین این آثار، به ویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره معنوی است.»

موزه لوور



تاریخ : نخستین موزه‌ها با مجموعه‌های خصوصی افراد توانمند، خانواده‌ها و موسسات هنری آغاز شد که شامل اشیا طبیعی و نایاب می‌شد.در ایران ساخت اولین موزه به ناصرالدین شاه قاجار و پس از بازگشت وی از سفر اروپا نسبت داده می شود.



گونه‌ها:

گونه‌های زیادی از موزه وجود دارد از مجموعه‌های بزرگ در شهرهای بزرگ که انواع مجموعه‌ها را پوشش می‌دهد تا موزه‌های کوچک که یک یا چند دسته خاص را شامل می‌شود. این دسته‌ها شامل هنرهای زیبا، هنر کاربردی، صنایع دستی، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، قوم‌شناسی، تاریخ، تاریخ فرهنگی، تاریخ نظامی، علم، فناوری، موزه کودکان، نقشه، تاریخ طبیعی، سکه‌شناسی، گیاه‌شناسی و تمبرشناسی،کاخ موزه ها می‌باشد.

نام‌شناسی:

کلمهٔ موزه را از واژه یونانی گرفته‌اند که نام تپه‌ای بوده است در آتن که در آن عبادتگاهی برای موزها که نه الهه هنر و صنعت بوده‌اند، ساخته شده بود

موزه تلفظ فرانسوی این واژه و موزیم تلفظ انگلیسی آن است. از حدود سال ۱۲۹۰ هجری قمری این کلمه با تلفظ فرانسوی آن در ایران رایج شد. در افغانستان شکل انگلیسی واژه رایج است.



موزه‌های معروف:

از معروف‌ترین موزه‌های جهان می‌توان به موزه لوور پاریس، موزه ارمیتاژ سن‌پترزبورگ، بریتیش موزیوم در لندن اشاره کرد.در میان مهمترین موزه‌هایی که در ایران وجود دارد، می‌توان موزه ایران باستان، موزه آذربایجان، موزه رضا عباسی، موزه آبگینه، موزه فرش،موسسه فرهنگی موزه های بنیاد شامل(موزه زمان،موزه پول،موزه کاخ رامسر،موزه خودروهای تاریخی ایران)،موزه هنرهای معاصر ( که به کوشش فرح پهلوی تأسیس شد) و کاخ موزه نیاوران و موزه اداری سفیر را نام برد.

































معماری موزه


کلیات :
هر زمان که تصمیم به ساختن موزه ای گرفته می شود- کوچک یا بزرگ – مساله اساسی ومقدماتی که باید به آن پرداخت ، انتخاب محل است ، جایی که امکانات مختلفی را دارا بوده که هر یک به سهم خود باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد .
حال باید دید که آیا این محجل در وسط شهر یا خارج از آن باشد . تا 20 یا 30 سال پیش به خاطر تسحیلات رفت و آمد ، مرکز شهر ترجیح داده می شد . اما با افزایش تدریجی سرعت و استفاده از وسایط نقلیه خصوصی و عمومی وسهولت رسیدن از نقطه ای به نفطه دیگری از شهر ، چنین تشخیص داده شد که استقرار موزه در مرکز شهر دیگر چندان اهمییتی در بر نخواهد داشت .


همین امر سبب گزینشی برتر در یافتن زمینی – با قیمت ارزان – به دور از همهمه ناشی از ترافیک – مساله واقعی و رو به افزایش و هوایی با آلودگی کمتر از گرد و غبار وگازهایی که ، اگر چه سمی هم نباشند ، وجودشان هیچ خوشایند نیست ، خواهد بود.
موزه باید همیشه از همه نقاط شهر با وسایط حمل و نقل همگانی ، قابل دسترسی باشد ودر صورت امکان بتوان پیاده به آن رسید و حدالمقدور در جوار مدارس ، کالجها ، دانشگاهها و کتابخانه ها باشد.
حقیقت امر این است که همه موسسات گرفتار مسایلی مشابه هستند و از نظر طرح و نقشه نیازهای یکسانتی دارند . صلاح در این است که کلیه مسایل در طرح جامع شهر مورد توجه قرار گیرد تا اینکه هر کدام به طور جداگانه بررسی شوند .


امروزه موزه ها بیش از پیش به عنوان ( مراکز فرهنگی ) تلقی می گردند . اما باید یاد آور شد که تنها دانشجویان از آنها بازدید نمی کنند ، بلکه افرادی با زمینه های مختلف به بازدید از آنها روی می آورند و البته این در صورتی است که موزه کاملا در دسترس و در فاصله نزدیک بوده و آمدن این افراد به موزه حتی به عنوان گذراندن کمترین زمان از اوقات خویش نوعی تفریح آموزشی خواهند بود .


اگر چه هنوز پیش داوری در مخالفت با برپایی موزه ها در پارکها و باغهای عمومی وجود دارد – به بهانه این که این امر سبب پیدایش مشکلات بیشتری در دسترشی به آنها و مختل ساختن آرامش چنین مکانهایی می گردد - ، این پارکها با موزه های جدید مردم پسند تر می شوند . مکانهای یاد شده امتیازات قابل ملاحظه ای را دارا می باشند .
کاهش خطر آتش سوزی مقابله نسبی در برابر گرد و غبار ، سروصدا ، لرزش ها ، تصاعد گازها از اتومبیل ها و کارخانه ها ، دود دودکش خانه ها و گرمخانه های شهر داری و گازهای گوگردی آنها که همواره برای آثار هنری زیانبار می باشند .


شاخه درختان در اطراف بنای موزه به عنوان یک صافی موثر طبیعی گرد و غبار ومواد شیمیایی که مسبب آلودگی هوای شهر های مدرن صنعتی می باشند به کار می روند ، همچنین در تنظیم رطوبت هوا که نقاشی ها وآثار چوبی به آن حساسیت دارند ، موثرند . اما باید به این نکته اشاره کرد ، درختانی که بیش از اندازه به بنای موزه نزدیک می باشند مانع و یا سبب منحرف شدن نور طبیعی می گردند که نتیجه آن رنگ پریدگی و یا تغییر آثار است . لیکن این عامل کم اهمیت به شمار می آید و میتوان ان را از میان برداشت .زمین اطراف موزه را میتوان به عنوان یک بخش ضمیمه به کار گرفت و در فاصله مناسبی از موزه بخشهای تجهیزاتی و خدماتی (تولید گرما و برق ، کارگاه مرمت ، گاراژ و غیره )یا انبار ملزومات ( چوب ، پارچه ، بنزین ، روغن وغیره ) که به دلایل بسیار وجودشان در ساختمان اصلی موزه نامناسب و خطر ناک می باشد ، در آن بنا کرد .
از این گذشته ، فضا – لا اقل از نظر تئوری – باید همواره برای گسترش در آینده هم از جهت تکمیل ساختمان اصلی و هم به منظور ساختن بناهای ضمیمه مناسب باشد . اینکه اگر طرح اولیه به دلایلی چند ، که اجتناب ناپذیرند و به احتمال زیاد رفع شدنی هستند ، در مقیاسی محدود باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
زیبایی یک موزه ، چنان چه با باغ وچمن احاطه شده باشد دو صد چندان خواهد شد .و اگر آب و هوایی مساعد در کار باشد، می توان از این امتیاز برای ارایة پاره ای از انواع نمایشگاه مانند پیکره های باستانی یا مدرن ، باستان شناسی یا بخشهای معماری وغیره استفاده نمود .
قسمتی از زمینهای اطراف موزه را نیز می توان به پارک اتومبیل اختصاص داد . اجرای طرح یک موزه نه تنها نمونة بارزی از لزوم قراردادهای مقدماتی و ویژه بین آرشیتکت و کارفرما است بلکه مو.ید همکاری نزدیک ومستمر آنان می باشد .


باید گفت که چیزی بعنوان طرح یک موزة مطلق که برای هر حالت وجریانی مناسب باشد وجود ندارد .برعکس هر حالت وموقعیت ، شرایط ، تجهیزات ، ویژگیها ، اهداف ومسایل مربوط به خود را دارا می باشد که ارز یابی و تشخیص هر یک نخستین وظیفة مدیر موزه خواهد بود . همچنین برعهدة اوست که شرحی دقیق از نتیجة نهایی طرح را در اختیار آرشیتکت بگذارد ودر اجرای مراحل پی در پی کار با او به مشارکت بپردازد – بدان خاطر که مبادا ساختمان موزه بدون رعایت مجموعه های فنی وحرفه ای مورد نیاز موزه های مدرن به اتمام برسد .
نکتة دیگری که باید بدان اشاره کرد این است که ساختمان جدید برای بر پایی یک موزة کاملا تازه مورد استفاده قرار خواهد گرفت ( که محتویات آن باید بتدریج گرد آوری شود ) یا اینکه محلی برای استقرار دایمی یک مجموعه موجود آماده خواهد شد .


در صورت اول امتیازاتی برای حل مسایل خواهیم داشت ومی توانیم در مورد یک شکل ایده آل از موزه تصمیم بگیریم اما توجه به نارسایی شروع کار در طرح یک موزة مطلق که بر پایه ای کاملا مبهم و فرضیه هایی تئوری قرار گرفته باید گفت به احتمال بسیار زیاد پیشرفت های آیندهبرای آن مفهومی نخواهد داشت . در حالت دوم باید دقت کنیم با طرح یک بنای کاملا منطبق برکیفیت و کمیت آثار هنری و مجموعه های تشکیل دهنده هستة مرکزی موزه ،کار را به افراط نکشانیم و نیاز های آینده و امکانات پیشرفت را باید همواره پیش بینی و مقدمات آنرا آماده کنیم .هم چنین باید توجهی اساسی به ویژگی موزة جدید در رابطه با مجموعه هایش مبذول داشت البته این مجموعه ها ممکن است از انواع مختلف ( هنری ، باستان شناسی ،فنی و … ) و متاثر از نیازهای گوناگون باشد .طبیعتا هر گونه مجموعه و هر وضعیتی نیاز های کلی ویژة خود را دارا می باشد و بطور چشمگیری ساختمان ، شکل ، ابعاد و سالنهای نمایش و بخشهای خدماتی تحت تاثیر قرار میدهد بطور مثال یک گالری نقاشی نمی تواند چنان طراحی گردد که بگونه ای برابر در ارایة نقاشیهای قدیمی و مدرن مورد استفاده قرار گیرد . چراکه جدا از عاملی که زیبایی در بکار گرفتن زمینه های مختلف برای هر دو گروه بکار می گیرد ، بدیهی است که یک گالری ویژة نقاشیهای قدیمی بطور نسبی ( ثابت ) می باشد ، در صورتی که ظاهر یک گالری مدرن بخاطر سهولت بیشتری که در افزودن آثار ، تغییرات و تزیینات مجددش وجود دارد ( متحرک) بنظر می رسد . در حالت اخیر ، نه تنها معماری نمای ساختمان، بلکه کل ساختمان باید از نظر سهولت وسرعت جابجایی و تعویض نمایشگاه طرح ریزی شود . ل ونقل پیکره های سنگین ، تطابق جا و منابع روشنایی در نهایت تناسب با آثار هنری باید تا حد ممکن هم برای نمایش فردی و هم جمعی ، بنا بر اهمیت وتاکیدی که بر آنها میشود ، سخت مورد توجه قرار گیرد .



یک موزه نه تنها هماهنگ با اهداف ، کیفیت ونوع آثار نمایشی ، بلکه باید با توجه به پاره ای از ملاحظات اقتصادی واجتماعی طرح ریزی گردد.

برای نمونه چنانچه در شهری تنها یک موسسه باشد که برای برخی از مقاصد فرهنگی ( اجرای تئاتر ، سخنرانی ، کنسرت ، نمایشگاه ، اجتماعات ، دوره های آموزشی و غیره ) قابل استفاده تشخیص داده شود ، بی مناسبت نیست که در برآورد های اولیه منابع مالی که می توان بر آن تکیه داشت روی طبیعت ساکنین محلی، تمایل پیشرفت آنها برطبق آمار، سهم هر گروهی که جذب هر یک از فعالیت های موزه ای شده اند ، حساب کرد .


در حقیقت کلمة موزه مشتمل بر امکانات بسیاری است و آرشیتکتی که مامریت ساخت آنرا به عهده دارد باید- قبل از همه برای خود – نتنها ماهیت ویژة موزه ای راکه باید بسازد ، بلکه عامل مکمل پیشرفت و اهدافی که می توان در رابطه با آن پیش بینی نمود مشخص نماید .
ممکن است آینده شاهد تغییرات اساسی و مهمی از درک کنونی از موزه ها باشد . اگر معماری که موزه ای را طراحی میکند برای سهولت تطابق طرحش با ابداعات، پیشرفتها و امکانت عملی و زیبایی جدید مجاز به اقدام باشد ، کار او معتبر تر وبا دوام تر می گردد . یک موزه هیچ شباهتی با یک نمایشگاه ندارد که بعد از مدتی کوتاه برچیده شود ودر مکانی دیگر و به شکلی دیگر برگزار گردد .


کار یکروزه و بی دوام حتی زمانیکه امکان تغییرات یا ترتیبات موقت بدست میدهد هیچ هماهنگی با ویژگی یا ظاهر موزه ندارد .این ملاحظات را هنگامی که طرح معماری موزه تهیه میگردد باید به خاطر داشت . بنا بر تعصبی که هنوز تا اندازه ای متداول است، اگر چه بتدریج در شرف منسوخ شدن می باشد ، بنای یک موزه باید نمایی باشکوه و بشکل بناهای تاریخی داشته باشد . بدترین نتیجه اینست که در جریان آن پذیر


اصول معماری موزه

این تحقیق در مورد اصول معماری موزه در 160 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد
دسته بندی معماری
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 5886 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 160
اصول معماری موزه

فروشنده فایل

کد کاربری 3336
کاربر

اصول معماری موزه



امروزه در کشورهای گوناگون جهان موزه ها، آثار باستانی، مردم شناسی، طبیعی، حیوانات و وحوش و مجموعه تاریخی آن کشورها را به نمایش می گذارد. فرهنگ تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیا و وسایلی که در آن موزه ها جمع آوری شده است شناخته می شود. یکی از راههای شناخت اقوام گذشته و نحوه زندگانی آنها بازدید از موزه هاست که جنبه آموزشی نیز دارد.

تاریخچه موزه:

پژوهشگران و متخصصان موزه داری، به دنبال ریشه یابی واژه موزه به مبدأ "هلنی" بسنده کرده و تاریخ موزه و تاریخگذاری این پدیده را این گونه تعریف کرده اند:

"معبد خدایان هنر شعر و موسیقی که بر فراز تپه ای در آتن قرار داشت، نخستین موزه ای است که در تاریخ موزه ها نام برده می شود و موزه "آشمولین" در شهر آکسفورد نخستین موزه ای است که آثار مشرق زمین را در خود محفوظ داشته است. نخستین موزه در قاره آسیا موزه "هارمیتاژ" یا "هرمیتاژ" در لنینگراد روسیه است و اولین موزه ایران در سال 1295 هـ .ش به نام "موزه ملی ایران" پایه گذاری و گشایش یافته است. سال 1746 میلادی را در تاریخ تحول و تکامل موزه ها باید نقطه عطفی به شمار آورد. زیرا در این سال نویسنده فرانسوی، "لاخون دوسن ین" عقاید و اندیشه های نوینی را درباره موزه مطرح کرد که موجب تحرک و تسریع در بنیادگیری موزه ها شد. چهار سال پس از آن به سال 1750 میلادی اولین موزه واقعی جهان در قصر لوکزامبورگ برپا شد."
نقش حیاتی موزه ها در جوامع بشری نقشی بدیع، ماندگار و مروج ناب ترین پدیده های فرهنگی است. موزه ها از معدود مراکز حافظ یادگاران نسل گذشته و در حقیقت فرزندان هنر و تاریخ هستند. هر یک از این اشیا در عین بی زبانی به هزار زبان سخن می گویند زیرا اسناد معتبری از هنر، فرهنگ و تاریخ را ارایه می دهند.

موزه کلمه ای یونانی است که از " موزه یون " به معنای مجلس فرشتگان الهام گرفته است. به طور کلی موزه به مجموعه ای از آثار و اشیایی اتلاق می شود که در محل یا عمارتی نگه داری و در معرض نمایش گذاشته شوند.

روزنامه شرف موزه را اینگونه تعریف می کند : " موزه به اصطلاح اهالی فرنگ عبارت است از مکان یا محلی که مخزن آثار قدیمه و اشیای بدیعه و نقایس و مستظرفات دنیاست و از هر تحفه و یادگاری که در آن مخزون و موضوع است اهل علم و اطلاع، کسب فایدتی و کشف سری می نمایند و از احوال و اوضاع هر زمان و صنایع و حرف آن و رسوم و آداب معموله آن ایام و عواطف انام با خبر می گردند. می توان گفت که موزه مقیاس شعور و میزان عقول و درجه افهام، اصناف و مرآت ادراک سلاسل است. مشکلات لاینحل در اینجا حل می شود و بر معلومات تاریخی شهود اقامه می نماید. "

در یونان قدیم به محلی موزه گفته می شد که در آنجا به مطالعه صنایع و علوم می پرداختند. " ایکوم " شورای جهانی موزه ها، موزه را موسسه ای دایمی دانسته که اهداف مادی ندارد و در آن به روی همگان گشوده است و برای خدمت به جامعه و پیشرفت آن فعالیت می کند. هدف موزه ها، گرد آوری و نگه داری، تحقیق، انتقال و نمایش شواهد بر جای مانده از انسان و محیط زیست او به منظور بررسی، آموزش و بهره برداری معنوی است. تعریفی دیگر موزه را بنیادی دانسته که سه وظیفه اصلی جمع آوری، نگه داشت و نمایش اشیا را بر عهده دارد. این اشیا ممکن است نمونه های از طبیعت و مربوط به رمین شناسی و ستاره شناسی یا زیست شناسی باشد. یا آن که آفرینش های هنری و علمی انشان را در طول تاریخ به نمایش بگذارد. اولین موزه هایی که در دنیا شکل گرفتند، هدف خاصی نداشتند. اماکن و پرستشگاه های مقدس چون کلیسای کاتولیک،‌معابد یونانی و پرستشگاه های بودایی در ژاپن را در بر می گرفتند. اولین مجموعه شخص دنیا در سال 1683 میلادی در آکسفورد انگلستان با نام موزه آشمولین به صورت عمومی درآمد. در دوره رنسانس که تحول عظیم فرهنگی. هنری در اروپا ( قرن پانزدهم به بعد ) پدید آمد، موزه ها نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفتند و ارزش راستین خود را بار یافتند.

اوج هنری موزه داری جهان را می توان در موزه لوور پاریس دید. این موزه که هم اکنون به صورت یک مرکز بزرگ پژوهشی در آمده است،‌بزرگترین موزه دنیا محسوب می شود. ساختمان این موزه قبل از انقلاب کبیر فرانسه، یکی از کاخ های سلطنتی فرانسه بود که در آن آثار با ارزش هنری نگه داری می شد. پس از انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 م این کاخ با آثارش به مردم فرانسه اهدا شد و در سال 1793 م تبدیل به موزه ملی فرانسه گردید. بخش عظیمی از آثار این موزه به دایره " هنر اسلامی " اختصاص دارد که این اشیا را وزارت آموزش و هنرهای ظریفه دولت فرانسه برای غنی کردن موزه از کشورهای مشرق زمین گردآوری کرده است. هیات های مختلف فرانسوی حدود صد سال در ایران به کاوش های باستان شناسی پرداخته اند. که از جمله آنان می توان به آندره گدار، ژاک دمورگان و مارسل دیولافوا اشاره نمود. در سال 1889 م دمورگان به ایران آمد و به حفاری پرداخت. سپس در سال 1895 م امتیاز حفاری در ایران را از ناصرالدین شاه گرفت و بعد از آن در زمان مظفرالدین شاه آن را تمدید کرد که به موجب آن امتیاز انحصار حفاری باستان شناسی در تمام ایران به دولت فرانسه و اگذارشد. در این مدت بیشتر اشیای تاریخی و منحصر به فرد چون لوح قانون حمورابی و … زینت بخش موزه لوور پاریس شد.

تاریخ تشکیل اولین موزه در ایران را باید در گنجینه های گرانبهایی که باستان شناسان به دست آورده اند، جستجو کرد. ایرانیان برای رهایی از آسیب بیگانگان گاهی گنجینه های گرانبهایی مانند کلوزر، کلماکره و مجموعه سفال ئ آبگینه گرگان را درون چاه ها و حفره ها پنهان می کردند.

اولین بار به دستور ناصرالدین شاه قاجار در داخل سلطنتی کاخ گلستان، تالاری به موزه اختصاص یافت که سپس همین مکان با ملحقاتی غنی تر شد و به نام موزه " همایونی " گشایش یافت. روزنامه شرف در توصیف این موزه می نویسد:" موزه همایونی طولا" چهل و سه زرع و عرضا" هیجده زرع مشتمل بر بیست اتاق است. این موزه خزینه ای است مشحون به ظواهر جواهر گرانبها و ظرایف و نفایس اشیاء‌ و آثار جلیله علمیه و مهمات حربیه قدیمه، آلات، ادوات متنوعه و مصنوعات ازمنه سابقه ونتایج خیالات حکمای بزرگوار و تماثیل و تصاویر نگارنده های بی مثل و مانند روزگار و پرده های نقاشی کار نقاشهای مشهور و حاصل صناعی کارخانه های معروف و ظروف چینی بسیار و ممتاز کار چین و روسیه و انگلیس و بلور آلات، کارخانه های ساکس و نیز کارخانه های معتبر"

این موزه پس از مدتی از بین رفت. جواهرات آن به خزانه بانک ملی انتقال یافت و بعدا" به موزه مجهزی تبدیل شد و سلاح های آن به موزه دانشکده افسری سپرده شد. در دوره مشروطه به دستور وزیر معارف " صنیع الدوله " دایره ای به نام اداره عتیقات بین سال های ( 1295.7 م ) به وجود آمد که کارش سر و سامان دادن به وضع خراب حفاری های غیر مجاز بود و در همین زمان بود که موزه ایران " معارف " تاسیس شد. این موزه در بر گیرنده اشیای عتیقه،‌ کاشی، سفال، سکه و سلاح بود و. به عنوان اولین گام موثر در تاریخ موزه داری ایران به شمار می رود.

بیشترین جلوه تاریخ موزه داری ایران را در ایجاد موزه ایران باستان باید جستجو کرد. این موزه با 2744 متر زیر بنا به دلیل قدمت اشیا، در زمره یکی از موزه های مادر دنیا محسوب می شود که به سال 1316 خورشیدی افتتاح گردید.

طراحی ساختمان این موزه به عهده " آندره گدار " فرانسوی بود و شکل ظاهری ساختمان الهام گرفته از طاق کسری انوشیروان ساسانی است.

این موزه در برگیرنده آثار مختلفی از هزاره ششم پیش از میلاد تا دوران مختلف اسلامی است که در دو طبقه به نمایش در آمده است. آثار و اشیاء به نمایش در آمده در موزه آیینه تمام نمایی ازفرهنگ، هنر،‌آداب و روسوم،‌باورها و اعتقادات گذشتگان و نیاکان ماست و آن را تنها پل ارتباطی بین گذشته،‌حال و آینده می توان به شمار آورد.

موزه را نبایستی مکانی دانست که در آنجا صرفا" آثار تاریخی و باستانی به نمایش در می آید، بلکه تمامی نمایشکاه های هنری، علمی، جانوری، پزشکی، نگارخانه ها، کتابخانه ها و آرشیوها و بیشتر بناهای تاریخی به نوعی موزه هستند. هر شیئی و اثر به نمایش گذاشته شده در موزه یا نمایشگاه زبان حالی دارد و با بیننده اش ارتباط برقرار می کند با تعمق و تفکر می توان زبان حال این آثار را دریافت و از دیدگاه های مختلف آن را بررسی نمود.

یکی از مهمترین وظایف یک موزه برقرار کردن ارتباط فرهنگی بازدید کننده با شیئی به نمایش در آمده است. در حقیقت باید کوشید تا همان ارتباط وحسی را که بین خالق یک اثر و خود وجود داشته به نوعی دیگر به بازدیدکنندگان منتقل نمود که این امری دور از دسترس نیست.

امار نشان می دهد که در قرن نوزدهم فقط عده خاصی از موزه ها بازدید کرده اند. کنفرانس عمومی یونسکو در نهمین جلسه خود در دهلی ( 1956 م ) تاکید نموده استکه بازدید ازموزه ها به ویژه برای طبقه کارگران آسان تر شود و به راه هایی که به منظور پربار شدن و غنی شدن موزه ها پیشنهاد می شود، توجه گردد.

آمار دیگر نشان داده است که کشورهایی که دارای موزه های متنوع هستند و بازدیدشان رایگان است از هر دویست نفر که به سینما می روند تنها یک نفر از موزه های بازدید می کنند. در انگلستان رسم بر این است که اگر مدرسه و یا هر مرکز آموزشی دیگر، زمانی را به تدریس هنر اختصاص ندهد، موزه ها این کمبود را جبران می کنند. عده ای از کارشناسان تاسیس موزه های ویژه کورکان را که از جذابیت بیشتری برخوردار است، توصیه می کنند. در اینجا شایسته است کهب رای روشن دلان هم فکری شود.

موزه ها روزانه بازدید کنندگان زیادی در سنین مختلف با فرهنگ های گوناگون دارند، اگر با موزه آرایی سنجیده و راهنمایی مناسب ارزش تاریخی و هنری هر شیئی بر بیننده مشخص شود، یک شیئی سفالی ساده مربوط به هزاره اول پیش از میلاد همانند یک تابلوی نقاشی معاصر جذاب و پر بیننده خواهد شد.


پاورپوینت موزه هنر های فورت وورث،کیاسما،هنر دنور و هولوکاست

این پاورپوینت به معرفی 4 موزه مهم دنیا می پردازد در 125 اسلاید زیبا
دسته بندی معماری
بازدید ها 1
فرمت فایل pptx
حجم فایل 29123 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 125
پاورپوینت موزه هنرهای فورت وورث،کیاسما،هنر دنور و هولوکاست

فروشنده فایل

کد کاربری 3336
کاربر

پاورپوینت موزه هنرهای فورت وورث،کیاسما،هنر دنور و هولوکاست

تعریف موزه

بر مبنای تعریفی که "ایکوم" از موزه می دهد، موزه مکان گردآوری، نگهداری، مطالعه و بررسی کردن و نیز به نمایش گذاشتن نعمتهای فرهنگی یا طبیعی به منظور آموزش، پژوهش و ارزش دادن به این مجموعه ها و لذت بردن از آنهاست.


معنای لغوی و اصطلاحی موزه:

نام موزه از لغت فرانسوی "Musee " گرفته شده و به معنای مکانی است که مجموعه بزرگی از آثار باستانی و صنعتی و چیزهای گرانبها را در آن به معرض نمایش می گذارند و دانشمندان و پژوهشگران و هنرمندان و علاقه مندان از آن استفاده می کنند. کلمه موزه را فرانسویان از لغت یونانی گرفته اند. موزه نام تپه ای در آتن بوده است که در آن عبادتگاهی برای موزه ها ساخته شده بود.

امروزه در کشورهای گوناگون جهان موزه ها، آثار باستانی، مردم شناسی، طبیعی، حیوانات و وحوش و مجموعه تاریخی آن کشورها را به نمایش می گذارد. فرهنگ تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیا و وسایلی که در آن موزه ها جمع آوری شده است شناخته می شود. یکی از راههای شناخت اقوام گذشته و نحوه زندگانی آنها بازدید از موزه هاست که جنبه آموزشی نیز دارد.

تاریخچه موزه:

پژوهشگران و متخصصان موزه داری، به دنبال ریشه یابی واژه موزه به مبدأ "هلنی" بسنده کرده و تاریخ موزه و تاریخگذاری این پدیده را این گونه تعریف کرده اند:

"معبد خدایان هنر شعر و موسیقی که بر فراز تپه ای در آتن قرار داشت، نخستین موزه ای است که در تاریخ موزه ها نام برده می شود و موزه "آشمولین" در شهر آکسفورد نخستین موزه ای است که آثار مشرق زمین را در خود محفوظ داشته است. نخستین موزه در قاره آسیا موزه "هارمیتاژ" یا "هرمیتاژ" در لنینگراد روسیه است و اولین موزه ایران در سال 1295 هـ .ش به نام "موزه ملی ایران" پایه گذاری و گشایش یافته است. سال 1746 میلادی را در تاریخ تحول و تکامل موزه ها باید نقطه عطفی به شمار آورد. زیرا در این سال نویسنده فرانسوی، "لاخون دوسن ین" عقاید و اندیشه های نوینی را درباره موزه مطرح کرد که موجب تحرک و تسریع در بنیادگیری موزه ها شد. چهار سال پس از آن به سال 1750 میلادی اولین موزه واقعی جهان در قصر لوکزامبورگ برپا شد."
نقش حیاتی موزه ها در جوامع بشری نقشی بدیع، ماندگار و مروج ناب ترین پدیده های فرهنگی است. موزه ها از معدود مراکز حافظ یادگاران نسل گذشته و در حقیقت فرزندان هنر و تاریخ هستند. هر یک از این اشیا در عین بی زبانی به هزار زبان سخن می گویند زیرا اسناد معتبری از هنر، فرهنگ و تاریخ را ارایه می دهند.

موزه کلمه ای یونانی است که از " موزه یون " به معنای مجلس فرشتگان الهام گرفته است. به طور کلی موزه به مجموعه ای از آثار و اشیایی اتلاق می شود که در محل یا عمارتی نگه داری و در معرض نمایش گذاشته شوند.

روزنامه شرف موزه را اینگونه تعریف می کند : " موزه به اصطلاح اهالی فرنگ عبارت است از مکان یا محلی که مخزن آثار قدیمه و اشیای بدیعه و نقایس و مستظرفات دنیاست و از هر تحفه و یادگاری که در آن مخزون و موضوع است اهل علم و اطلاع، کسب فایدتی و کشف سری می نمایند و از احوال و اوضاع هر زمان و صنایع و حرف آن و رسوم و آداب معموله آن ایام و عواطف انام با خبر می گردند. می توان گفت که موزه مقیاس شعور و میزان عقول و درجه افهام، اصناف و مرآت ادراک سلاسل است. مشکلات لاینحل در اینجا حل می شود و بر معلومات تاریخی شهود اقامه می نماید. "

در یونان قدیم به محلی موزه گفته می شد که در آنجا به مطالعه صنایع و علوم می پرداختند. " ایکوم " شورای جهانی موزه ها، موزه را موسسه ای دایمی دانسته که اهداف مادی ندارد و در آن به روی همگان گشوده است و برای خدمت به جامعه و پیشرفت آن فعالیت می کند. هدف موزه ها، گرد آوری و نگه داری، تحقیق، انتقال و نمایش شواهد بر جای مانده از انسان و محیط زیست او به منظور بررسی، آموزش و بهره برداری معنوی است. تعریفی دیگر موزه را بنیادی دانسته که سه وظیفه اصلی جمع آوری، نگه داشت و نمایش اشیا را بر عهده دارد. این اشیا ممکن است نمونه های از طبیعت و مربوط به رمین شناسی و ستاره شناسی یا زیست شناسی باشد. یا آن که آفرینش های هنری و علمی انشان را در طول تاریخ به نمایش بگذارد. اولین موزه هایی که در دنیا شکل گرفتند، هدف خاصی نداشتند. اماکن و پرستشگاه های مقدس چون کلیسای کاتولیک،‌معابد یونانی و پرستشگاه های بودایی در ژاپن را در بر می گرفتند. اولین مجموعه شخص دنیا در سال 1683 میلادی در آکسفورد انگلستان با نام موزه آشمولین به صورت عمومی درآمد. در دوره رنسانس که تحول عظیم فرهنگی. هنری در اروپا ( قرن پانزدهم به بعد ) پدید آمد، موزه ها نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفتند و ارزش راستین خود را بار یافتند.

اوج هنری موزه داری جهان را می توان در موزه لوور پاریس دید. این موزه که هم اکنون به صورت یک مرکز بزرگ پژوهشی در آمده است،‌بزرگترین موزه دنیا محسوب می شود. ساختمان این موزه قبل از انقلاب کبیر فرانسه، یکی از کاخ های سلطنتی فرانسه بود که در آن آثار با ارزش هنری نگه داری می شد. پس از انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 م این کاخ با آثارش به مردم فرانسه اهدا شد و در سال 1793 م تبدیل به موزه ملی فرانسه گردید. بخش عظیمی از آثار این موزه به دایره " هنر اسلامی " اختصاص دارد که این اشیا را وزارت آموزش و هنرهای ظریفه دولت فرانسه برای غنی کردن موزه از کشورهای مشرق زمین گردآوری کرده است. هیات های مختلف فرانسوی حدود صد سال در ایران به کاوش های باستان شناسی پرداخته اند. که از جمله آنان می توان به آندره گدار، ژاک دمورگان و مارسل دیولافوا اشاره نمود. در سال 1889 م دمورگان به ایران آمد و به حفاری پرداخت. سپس در سال 1895 م امتیاز حفاری در ایران را از ناصرالدین شاه گرفت و بعد از آن در زمان مظفرالدین شاه آن را تمدید کرد که به موجب آن امتیاز انحصار حفاری باستان شناسی در تمام ایران به دولت فرانسه و اگذارشد. در این مدت بیشتر اشیای تاریخی و منحصر به فرد چون لوح قانون حمورابی و … زینت بخش موزه لوور پاریس شد.

تاریخ تشکیل اولین موزه در ایران را باید در گنجینه های گرانبهایی که باستان شناسان به دست آورده اند، جستجو کرد. ایرانیان برای رهایی از آسیب بیگانگان گاهی گنجینه های گرانبهایی مانند کلوزر، کلماکره و مجموعه سفال ئ آبگینه گرگان را درون چاه ها و حفره ها پنهان می کردند.

اولین بار به دستور ناصرالدین شاه قاجار در داخل سلطنتی کاخ گلستان، تالاری به موزه اختصاص یافت که سپس همین مکان با ملحقاتی غنی تر شد و به نام موزه " همایونی " گشایش یافت. روزنامه شرف در توصیف این موزه می نویسد:" موزه همایونی طولا" چهل و سه زرع و عرضا" هیجده زرع مشتمل بر بیست اتاق است. این موزه خزینه ای است مشحون به ظواهر جواهر گرانبها و ظرایف و نفایس اشیاء‌ و آثار جلیله علمیه و مهمات حربیه قدیمه، آلات، ادوات متنوعه و مصنوعات ازمنه سابقه ونتایج خیالات حکمای بزرگوار و تماثیل و تصاویر نگارنده های بی مثل و مانند روزگار و پرده های نقاشی کار نقاشهای مشهور و حاصل صناعی کارخانه های معروف و ظروف چینی بسیار و ممتاز کار چین و روسیه و انگلیس و بلور آلات، کارخانه های ساکس و نیز کارخانه های معتبر"

این موزه پس از مدتی از بین رفت. جواهرات آن به خزانه بانک ملی انتقال یافت و بعدا" به موزه مجهزی تبدیل شد و سلاح های آن به موزه دانشکده افسری سپرده شد. در دوره مشروطه به دستور وزیر معارف " صنیع الدوله " دایره ای به نام اداره عتیقات بین سال های ( 1295.7 م ) به وجود آمد که کارش سر و سامان دادن به وضع خراب حفاری های غیر مجاز بود و در همین زمان بود که موزه ایران " معارف " تاسیس شد. این موزه در بر گیرنده اشیای عتیقه،‌ کاشی، سفال، سکه و سلاح بود و. به عنوان اولین گام موثر در تاریخ موزه داری ایران به شمار می رود.

بیشترین جلوه تاریخ موزه داری ایران را در ایجاد موزه ایران باستان باید جستجو کرد. این موزه با 2744 متر زیر بنا به دلیل قدمت اشیا، در زمره یکی از موزه های مادر دنیا محسوب می شود که به سال 1316 خورشیدی افتتاح گردید.

طراحی ساختمان این موزه به عهده " آندره گدار " فرانسوی بود و شکل ظاهری ساختمان الهام گرفته از طاق کسری انوشیروان ساسانی است.

این موزه در برگیرنده آثار مختلفی از هزاره ششم پیش از میلاد تا دوران مختلف اسلامی است که در دو طبقه به نمایش در آمده است. آثار و اشیاء به نمایش در آمده در موزه آیینه تمام نمایی ازفرهنگ، هنر،‌آداب و روسوم،‌باورها و اعتقادات گذشتگان و نیاکان ماست و آن را تنها پل ارتباطی بین گذشته،‌حال و آینده می توان به شمار آورد.

موزه را نبایستی مکانی دانست که در آنجا صرفا" آثار تاریخی و باستانی به نمایش در می آید، بلکه تمامی نمایشکاه های هنری، علمی، جانوری، پزشکی، نگارخانه ها، کتابخانه ها و آرشیوها و بیشتر بناهای تاریخی به نوعی موزه هستند. هر شیئی و اثر به نمایش گذاشته شده در موزه یا نمایشگاه زبان حالی دارد و با بیننده اش ارتباط برقرار می کند با تعمق و تفکر می توان زبان حال این آثار را دریافت و از دیدگاه های مختلف آن را بررسی نمود.

یکی از مهمترین وظایف یک موزه برقرار کردن ارتباط فرهنگی بازدید کننده با شیئی به نمایش در آمده است. در حقیقت باید کوشید تا همان ارتباط وحسی را که بین خالق یک اثر و خود وجود داشته به نوعی دیگر به بازدیدکنندگان منتقل نمود که این امری دور از دسترس نیست.

امار نشان می دهد که در قرن نوزدهم فقط عده خاصی از موزه ها بازدید کرده اند. کنفرانس عمومی یونسکو در نهمین جلسه خود در دهلی ( 1956 م ) تاکید نموده استکه بازدید ازموزه ها به ویژه برای طبقه کارگران آسان تر شود و به راه هایی که به منظور پربار شدن و غنی شدن موزه ها پیشنهاد می شود، توجه گردد.

آمار دیگر نشان داده است که کشورهایی که دارای موزه های متنوع هستند و بازدیدشان رایگان است از هر دویست نفر که به سینما می روند تنها یک نفر از موزه های بازدید می کنند. در انگلستان رسم بر این است که اگر مدرسه و یا هر مرکز آموزشی دیگر، زمانی را به تدریس هنر اختصاص ندهد، موزه ها این کمبود را جبران می کنند. عده ای از کارشناسان تاسیس موزه های ویژه کورکان را که از جذابیت بیشتری برخوردار است، توصیه می کنند. در اینجا شایسته است کهب رای روشن دلان هم فکری شود.


پاورپوینت اوراق مشتقه (اختیار معامله، قراردادها و پیمان‏های آتی)

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان اوراق مشتقه (اختیار معامله، قراردادها و پیمان‏های آتی) در حجم 40 اسلاید همراه با نمودارها و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درسهای مهندسی مالی، مدیریت سرمایه گذاری و تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 3
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1078 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پاورپوینت اوراق مشتقه (اختیار معامله، قراردادها و پیمان‏های آتی)

فروشنده فایل

کد کاربری 3274
کاربر

پاورپوینت اوراق مشتقه (اختیار معامله، قراردادها و پیمان‏های آتی)

دسته: حسابداری- مدیریت مالی(ویژه ارائه کلاسی درسهای مهندسی مالی- مدیریت سرمایه گذاری - تصمیم گیری در مسائل مالی)

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)

تعداد اسلاید: 40 اسلاید

این فایل در زمینه " اوراق مشتقه (اختیار معامله ، قراردادها و پیمان‏های آتی) " می باشد که در حجم 40 اسلاید همراه با نمودارها و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای مهندسی مالی، مدیریت سرمایه گذاری و تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مفهوم اختیارها

انواع اختیار معامله با توجه به نوع معامله

اختیار خرید Call Option

اختیار فروش Put Option

انواع اختیار معامله با توجه به نحوه اعمال

اختیار معامله اروپایی

اختیار معامله آمریکایی

انوع معامله گران و استفاده کنندگان از اختیار معامله

پوشش دهندگان

سفته بازان

آربیتراژ کنندگان

اختیار معامله سهام

رابطه میان قیمت (ارزش) سهام و قیمت (ارزش) اختیارها

قیمت گذاری با استفاده از مدل دو جمله ای

مدل دو جمله ای یک دوره ای

قیمت گذاری دو جمله ای اختیار خرید طی یک دوره

تغییرات قیمت سهام در یک نمودار درخت دوجمله ای

اختیار معاملات آمریکایی

قیمت گذاری اختیار ها با استفاده از الگوی بلک-شولز

فرمول های قیمت گذاری بلک-شولز

قراردادها و پیمان‏های آتی (Futures Contract)

قرارداد آتی خاص یا پیمان آتی (Forward Contract)

قرارداد آتی یکسان یا استاندارد شده (Futures Contract)

تفاوت قراردادهای خاص و استاندارد

ساز و کار عملیاتی و روش حسابداری آن‌ها

وجود ویژگی‏های استاندارد در قراردادهای آتی استاندارد

معامله قراردادهای آتی استاندارد در یک بازار سازمان یافته با قیمت تعدیلی روز بازار

وجود سپرده‏ی اولیه حسن انجام قرارداد برای قراردادهای آتی استاندارد

قیمت‌گذاری قرارداد آتی خاص

رابطه بین قرارداد کالا و ارزش قرارداد آتی

رابطه بین قرارداد آتی و قیمت جاری کالا

رابطه‏ی بین قرارداد آتی و قیمت مورد انتظار کالا

پیمان‌های آتی استاندارد شاخص سهام

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


پاورپوینت روش های تأمین مالی در صنایع مختلف

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان روش های تأمین مالی در صنایع مختلف در حجم 34 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 1
فرمت فایل pptx
حجم فایل 595 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
پاورپوینت روش های تأمین مالی در صنایع مختلف

فروشنده فایل

کد کاربری 3274
کاربر

پاورپوینت روش های تأمین مالی در صنایع مختلف


دسته: حسابداری- مدیریت مالی(ویژه ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی)

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)

تعداد اسلاید: 34 اسلاید

این فایل در زمینه " روش های تأمین مالی در صنایع مختلف " می باشد که در حجم 34 اسلاید همراه با توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درس تصمیم گیری در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

انواع روش‌های تامین مالی داخلی

وام (Loan)

اجاره به شرط تملیک (Leasing

فروش اقساطی (Instalment Sale)

مشارکت در سرمایه (Equity Participation)

تسهیم سود (Profit Sharing)

خطوط اعتباری (Line of Financing)

انواع روش‌های تامین مالی خارجی روش‌های قرضی(استقراضی(

تامین مالی شرکتی

تامین مالی پروژه‌ای

فاینانس

یوزانس

تفاوت روش فاینانس با روش یوزانس

خطوط اعتباری

وام‌های بین‌المللی

تفاوت روش فاینانس با روش وام‌های بین‌المللی

ساخت، بهره‌برداری، واگذاری( BOT )

ساخت، اجاره، انتقال ( BLT )

روش‌های غیرقرضی (سرمایه‌گذاری(

استفاده از روش‌های سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم خارجی

معاملات جبرانی

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی

مهم‌ترین روش‌های معاملات جبرانی

قراردادهای بیع متقابل (Bay Back):

روش های تامین مالی در صنعت نفت

روش های تامین مالی در صنعت پتروشیمی

روش های تامین مالی در صنعت آب

روش های تامین مالی در صنعت بیمه

دو نقش عمده صنعت بیمه در نظام تامین مالی

مدیریت ریسک فرایندهای تامین مالی

روش های تامین مالی در صنعت راه وشهرسازی

تامین مالی مبتنی بر بدهی

تامین مالی مبتنی برسرمایه

روش های تامین مالی در بنگاه های دانش بنیان

روش های تامین مالی در صنعت راه آهن

منابع و ماخذ

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


تحقیق و بررسی در مورد کفالت

تحقیق و بررسی در مورد کفالت
دسته بندی حقوق
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60
تحقیق و بررسی در مورد کفالت

فروشنده فایل

کد کاربری 26456
کاربر

تحقیق و بررسی در مورد کفالت

پیشگفتار

تعریفی که قانون مدنی و فقه از کفالت بیان داشته عبارت است از:

«عقدی که به موجب آن یک طرف در مقابل طرف دیگر احضار شخص ثالثی را تعهد کند. متعهد را کفیل و ثالث را مکفول و طرف دیگر عقد (متعدله) را مکفول‌له گویند.»

اما تعریف فوق برای کفالت در دفترخانه منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا شخص کفیل در دفترخانه احضار شخص مکفول را عهده‌دار نمی‌باشد، بلکه نامبرده قائم‌مقام سردفتر در انجام امور دفترخانه تحت کفالت می‌باشد.لیکن تعریف جامع و کاملی که به نظر با کفالت در حقوق اداری و به ویژه با نفس عمل کفالت دفترخانه، منطبق باشد، تعریف کفالت در حقوق اداری است که عبارتست از:

ترتیبی است که به موجب آن در غیاب متصدی مقامی، مأمور دیگری که قانوناً حق دارد قائم مقام او بشود کارهای او را انجام داده و به جای او اسناد اداری را امضاء می‌کند. علی‌الاصول معاون در غیاب رئیس (به علت ناخوشی یا سفر که نتواند کار خود را بکند) خود به خود کفالت او را دارا است ولی می‌توان برخلاف این اصل، شخص دیگری را به کفالت گزید و حسب القاعده کفیل همه اختیارات صاحب مقامی را که کفیل او است دارد مگر اینکه چیزی استثناء شده باشد.

مقدمه

کفالت در لغت مشتق از کفل و به معنای به عهده گرفتن می‌باشد. در اصطلاح حقوقی نیز عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین در مقابل دیگری احضار شخص ثالثی را تعهد می‌کند. به شخص متعهد کفیل و به متعهد‌له مکفول­له‌ و به شخص ثالث مکفول گفته می‌شود. عقد کقالت یک عقد تبعی است، و فرق آن با ضمان در این است که در ضمان تعهد بر دین است ولی در کفالت، تعهد بر حضور مکفول است و در صورت تخلف او کفیل ملزم به پرداخت دین است. به همین دلیل به کفالت عناوین دیگری مثل کفالت تن و کفالت نفس نیز گفته شده است. کفالت به رضای کفیل و مکفول­له‌ واقع می‌شود. در مورد این‌که آیا رضایت مکفول هم در عقد شرط است یا نه؟ اختلاف نظر وجود دارد. اگر چه عقد کفالت در امور مدنی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی از نظر جزائی، کفالت یکی از قرارهای تأمینی موضوع ماده 132 قانون آئین دادرسی کیفری می‌باشد که قاضی مکلف است برای دسترسی به متهم یکی از قرارهای ماده 132 آن قانون را صادر کند. که یکی از آن قرارها قرار کفالت می‌باشد. که کفیل متعهد می‌شود که در زمان مقتضی متهم را حاضر کند، والّا خود مسئول پرداخت وجه‌الکفاله خواهد بود. در عقد کفالت، علم کفیل به تعهدات مکفول شرط نیست بلکه همین که بداند از چه کسی کفالت می‌کند برای عقد کفالت کافی می‌باشد. در مورد مکفول نیز اهلیت شرط نیست و می‌توان از دیوانه نیز کفالت کرد.

معنی کفالت در حقوق مدنی

کفالت عقدی است که به موجب آن احد طرفین در مقابل طرف دیگر احضار شخص ثالثی را تعهد می‌کند. متعهد را کفیل، شخص ثالث را مکفول و طرف دیگر را مکفول له می‌گویند. (ماده 734 قانون مدنی)

و یا کـفالت آن است که انسان متعهد شود که هر وقت طلبکار بدهکار را خواست , به دست او بدهد, و به کسى که اینطور متعهدمى شود کفیل مى گویند. کـفالت در صورتى صحیح است که کفیل به هر لفظى اگرچه عربى نباشد یا به عـمـلـى بـه طـلـبکار بفهماند که من متعهدم هر وقت بدهکار خودرا بخواهى , به دست تو بدهم , و طلبکار هم قبول نماید. کفیل باید مکلف و عاقل باشد و او را در کفالت مجبور نکرده باشند و بتواند کسى را که کفیل او شده حاضر نماید.

وظائف کفیل

«کفیل باید مکفول را در زمان و مکانی که تعهد کرده است حاضر نماید و الّا باید از عهدۀ حقی که بر عهدۀ مکفول ثابت است برآید». (مغاد ماده 740 قانون مدنی)

اگر کفیل در غیر از زمان و مکان مقرر، مکفول را حاضر نماید، ‌قبول آن بر مکفول‌له لازم نیست ولی اگر مکفول­له‌ قبول کرد، کفیل برئ می‌شود.

مکفول‌له غیر از موارد توافق شده،نمی­تو­اند کفیل را ملزم ‌کند. مثلاً بگوید: باید مکفول‌له را هر روز بیاوری؛ در حالی که در عقد کفالت چنین توافقی نکرده باشند.

در صورتی که کفیل، مکفول‌ را طبق قرارداد حاضر نماید ولی مکفول‌له از قبول آن امتناع کند:

«کفیل می‌تواند با شهادت معتبر، احضار مکفول‌ و امتناع مکفول‌له را نزد حاکم ثابت نماید و یا این‌که مکفول را نزد حاکم احضار نماید، و تبرئه شود». (مفاد ماده 747قانون مدنی)

مباشرت مکفول اگر شرط نباشد کفیل می‌تواند، به جای احضار مکفول، حقی را که بر عهدۀ مکفول است ادا نماید و خود از احضار مکفول برئ شود.

اگر کفالت به اذن مکفول باشد، کفیل می‌تواند به او مراجعه نماید و آن‌چه پرداخته، مطالبه کند.


گزارش کار وکالت

گزارش کار وکالت
دسته بندی حقوق
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 685 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 340
گزارش کار وکالت

فروشنده فایل

کد کاربری 26456
کاربر

گزارش کار وکالت

موضوع : مطالبه اجرت المثل

گردش کار

خواهان دادخواستی به طرفیت محمدجواد منصوب به خواسته مطالبه اجرت المثل تقدیم دادگستری همدان نموده به این شرح که :

احتراماً باستحضار میرساند اینجانب محمد حسین منصو ب حسب تصویر مصدق دفترچه مالکیت شماره 217920 مالک ششدانگ یک قطعه زمین بمساحت 4 هکتار از پلاک ثبتی 13/16 میباشم که از ناحیه خوانده اقدام به حفر چاه جهت انبار یا عبور خط لوله گاز در زمین اینجانب نمودند که از طریق کیفری پرونده ای تشکیل گردید که در شعبه 1 تحت کلاسه 79/1/124 به نتیجه ای نرسید و حالا با توجه به اینکه من مالک آنجا هستم و اگر خوانده مقداری از زمین مرا تحت اختیار خود قرار داده لااقل اجرت المثل ایام تصرف آنرا محاسبه و به اینجانب پرداخت نماید که تقاضای رسیدگی دارم .

پس از الصاق تمبر از طریق معاونت دادگستری همدان به شعبه 23 دادگاه عمومی همدان ارجاع میشود و قاضی محترم شعبه 23 دستور تعیین وقت و ثبت و ابلاغ و ارسال نسخه ثانی دادخواست به خوانده و وقت رسیدگی به خواهان را میدهد وقت رسیدگی تعیین و به خواهان ابلاغ حضوری و به خوانده طبق ماده 75 قانون آئین دادرسی مدنی ابلاغ میگردد .

« جلسه دادگاه »

جلسه دادرسی با حضور خواهان و خوانده تشکیل میگردد که خواهان تقاضای تجدید وقت رسیدگی را مینماید که بدون اعتراض خوانده ، دادگاه وقت رسیدگی را تجدید و دستور تعیین وقت جدید را میدهد و حسب دستور رئیس شعبه وقت رسیدگی تعیین و به خواهان حسب ماده 70 و به خوانده حسب ماده 75 قانون آئین دادرسی مدنی ابلاغ میگردد0

« جلسه دادگاه »

جلسه دادگاه با حضور خواهان و خوانده تشکیل است که خواهان با ارائه اصل سند مالکیت خویش اظهار میدارد که خوانده گویا زمین اینجانب را به ملکیت خویش در آورده است و حالا که چنین عملی را انجام داده و زمین را از استفاده من خارج کرده تقاضای مطالبه اجرت المثل ایام تصرف را دارم ، خوانده نیز در جهت ادعای خواهان دفاعیاتی را انجام میدهد که غیر مؤثر است و دادگاه با توجه اینکه مورد از مواردی است که جهت تعیین میزان اجرت المثل ایام تصرف نیاز به ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری دارد به قید قرعه تعیین کارشناس و دستور ابلاغ به خواهان جهت پرداخت مبلغ 000/30 تومان ظرف مهلت یک هفته پس از رؤیت را میدهد .

با توجه به دستور قاضی محترم شعبه خواهان ظرف مهلت مقرر از پرداخت مبلغ کارشناس خودداری نموده و علاوه بر ابلاغ کارشناس به کارشناس محترم دادگستری و با توجه به اینکه تقاضای ارجاع امر به کارشناس نیز از ناحیه خواهان بوده که مبلغ مذکور را پرداخت ننموده و حتی وسیله اجرای قرار را تهیه ننموده است دادگاه دستور تعیین وقت مجدد و ابلاغ به طرفین را میدهد.

وقت رسیدگی تعیین و به طرفین ابلاغ میشود جلسه 13/5/81 به تصدی امضاء کننده ذیل تشکیل است خواهان و خوانده حضور دارد و دادگاه خطاب به خواهان که چرا هزینه اجرای قرار کارشناس را پرداخت ننموده اید خواهان اظهار میدارد اینجانب دارای چند سرعائله میباشم که هزینه خرج خورد و خوراک آنها را ندارم بدهم اگر خوانده مبلغ آن را پرداخت میکنند چنین امری صورت پذیرد و از اجرت المثل تعیین شده کسر میکنم و خوانده از پرداخت مبلغ مذکور خودداری مینماید . سپس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدور رأی مینماید .

« رأی دادگاه »

در خصوص دعوی خواهان آقای محمدحسین منصوب به طرفیت آقای محمدجواد منصوب به خواسته مطالبه اجرت المثل بدین توضیح که خواهان حسب تصویر مصدق دفترچه مالکیت شماره 217920 مالک ششدانگ یک قطعه زمین بمساحت 4 هکتار از پلاک ثبتی 13/16 میباشند و مالکیت ایشان محرز میباشد ولی با توجه به اینکه تعیین اجرت المثل از مواردی است که نیاز به ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری میباشد و خواهان از پرداخت مبلغ کارشناس ظرف مهلت مقرر قانونی امتناع و حتی ایشان در وقت رسیدگی خودداری نموده و بدون نظریه کارشناس نیز انشاء رأی ممکن نمیباشد باستناد ماده 259 قانون آئین دادرسی مدنی و عدم هزینه کارشناس توسط خواهان ( متقاضی ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری ) دادخواست خواهان ابطال میگردد . رأی صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان همدان میباشد.

« نظریه »

با توجه به محتویات پرونده کلیه اقدامات و دستورات قاضی محترم شعبه 23 و حتی رأی صادره کامل منطقی و صحیح بوده و ترتیب مراحل دادرسی نیز منطبق با موازین قانونی میباشد ولی به نظراینجانب دادگاه میتوانست رأساً ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری نماید اگر خواهان دادخواست اعسار از پرداخت مبلغ کارشناسی را پرداخت می کرد نهایتاً با صدور رأی بر اعسار ایشان نسبت به پرداخت مبلغ مذکور از طریق صندوق دادگستری نیز صورت می پذیرفت و سپس در مرحله اجرا از مبلغ مورد حکم کسرمی گردد .


گزارش کارآموزی مشاوران حقوقی و وکلای قوه قضائیه

گزارش کارآموزی مشاوران حقوقی و وکلای قوه قضائیه
دسته بندی حقوق
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 128 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 260
گزارش کارآموزی مشاوران حقوقی و وکلای قوه قضائیه

فروشنده فایل

کد کاربری 26456
کاربر

گزارش کارآموزی مشاوران حقوقی و وکلای قوه قضائیه

پیش گفتار

خدای را شکر وسپاس بی کران که توفیق مطالعه در علم حقوق و اشتغال در مشاغل مقدس حقوقی جهت خدمت به بندگان صالح ونائل شده و به سعادت مشاوره و وکالت امور حقوقی با هر مشکلی و عنوان به این حقیر نصیب نمود. این لطف و عنایت بی انکار اوست که به هر شکل و صورتی برای مخلوقات خود بارز و آشکار می کند این عبد ذلیل پس از اتمام کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و همچنین انصراف از اتمام دورة کارآموزی قضایی باز افتخاری نصیب گشته که در امر وکالت و مشاوره حقوقی خدمت نمایم و همچون یک وکیل و مشاور حقوقی در وهلة اول خداوند و بعد عدالت و انصاف را با عنایت به آیة شریفة ان الله یامرکم بالعدل و الاحسان را در نظر گرفته و با عطوفت و مهربانی و ترحم با بندگان برخورد نموده و در موارد مقتضی جهت احقاق حق و جلوگیری از تضییع حقوق محکوم موکل و افراد مستضعف و بی پناه قاطعیت و برندگی خود را متجلی نماید تا بلکه از شهد شیرین و عسل احقاق حق و عدالت نیز مرا نصیب گردد تا چشمانم از دیدن قسط عملی بیتا و بصیر شود. مرا چه افتخاری بالاتر از این که در سایة خداوند لایزال و احکام و موازین فقه جعفر الصادق (ع) و نظام حقوقی ایران که بنا و اساس و مبانی آن برگرفته از آن احکام اجمل و اقدس می بشد مرا نصیب گردد. ضمن اینکه این حقیر بر خود واجب و لازم می داند که از اساتید و معلمان خود تاکنون سپاس و تشکر کرده است آنان را با فراغ دل می بوسم که تاابد مرا مدیون و مشغول الذمه خود کرده اند تا شاید بنده ای از بندگان خداوند بتواند ذره ای در جهت استقرار عدالت تلاش و کوشش نماید. لذا از آقایان قضات بزرگواره از جمله: 1- آقای جمشیدی مستشار شعبه 23 دادگاه تجدیدنظر استان تهران

مقدمه:

علی رغم کثرت کار و مشغله ذهنی این گزارش کارآموزی در حد وسع و توان این حقیر با عنایت به رعایت ضابطه و موازین و سایر موارد دیگر ملزوم با وجود نقص ها و ایرادهایی گردآوری و تجمیع گردید این گزارش با مطالعه دقیق و تورق پرونده و طرح سوالات و شبهات و بعضاً رفع موارد نقص پرونده و مشاوره و آموزش های لازم از آقایان قضات ذیربط و کارمندان اداری مربوط بدین شکل تکمیل و به نظر رسیده است . لذا مواردی را در این زمینه که لازم به توضیح است بطور اجمال و موجذبه استحضار عالی می رساند تا با لطف و امعان نظر به تمامی جوانب آن اعلام نظر شود:

1- حدوداً 150 پرونده مطالعه و موارد لازمة آن یعنی بطور ایجاذ گوئی و اجمال به نحوی که در مراجع قضائی و رویة قضات معظم نسبت به تنظیم گزارش یک پرونده صورت می گیرد مضافاً با عنایت به موارد خواسته مرکز امور مشاوران و وکلاو دستورالعمل آن مرجع محترم تنظیم شده است بر همین اساس از ذکر حاشیه گوئی و موارد فرعی یادستورات اداری و شکلی پرونده به جهت عدم اطالة کلام وجلوگیری از اتلاف وقت حتی المقدور ممانعت شده است.

2- در خصوص اعلام نظر این حقیر بعنوان نظر کارآموز چون تمامی پرونده‌ها به نحو صحیح رسیدگی و مطابق قوانین و مقررات موضوعه و موازین فقهی دادرسی شده و نظر بر صحت و درسی آنها داشته لذا بطور کلی نظر خویش را که البته در این مورد ذیصلاح نبوده بطور اجمال اعلام نموده ام. و برای جلوگیری از تکرار در پایان هر کیس یا پرونده قید نشده است. ضمن اینکه ذکر مطالب زیاد حشو و تکراری در مرقومات و گزارش ها بناء عقلا نبوده و دور از آئین نگارش حقوقی و ادبی است.

3- در تقریر و نگارش این گزارش سعی بر این شده است که مطالب بطور موجذ و دقیق با رعایت فنون نگارش حقوقی و قضائی و آنچه ک در عرف قضائی - قضات و اساتید بزرگوار مراعی می شود رعایت گردد لذا کاملاً موجذ و خالی از در گونه تکرار و ایراد نگارشی می باشد. و از استعمال افعال زاید و کلمات اصطلاحات غیرحقوقی کاملاً جلوگیری شده است.

4- این حقیر در شعبه هایی که مشغول کارآموزی بوده ام که غالباً تخصصی بوده فلذا با محدودیت ارجاع پرونده از لحاظ موضوع دچار مشکلات بوده ام همه موارد ملزم جهت ارائه کارآموزی موجود نبوده باین وصف از تکرار عناوین حقوقی وموضوعات موجود ممانعت شده است.

سال 86

هوالحق

عنوان صفحه

پیش گفتار.............................................

مقدمه ................................................

1- فصل اول: بخش اول مدنی..............................

2- بطلان قرارداد صوری..................................

3- الزام به فروش سرقفلی...............................

4- ابطال دستور بانک ملت مبنی بر ممنوعیت خروج.........

5- مطابقه حق الوکاله..................................

6- خلع ید.............................................

7- ابطال و استرداد عین چکها...........................

8- الزام به فروش ثمن اعیانی...........................

9- تأمین دلیل - تخلیه - مطالبه اجور معوقه............

10- الزام به ایفاء تعهد - تحویل مبیع.................

11- الزام به تنظیم سند رسمی...........................

12- تغییر نام کوچک....................................

13- اعسار از محکوم به.................................

14- تقسیم و فروش ماترک................................

15- تعدیل اجاره بها...................................

16- تنفیذ اعمال خیار شرط..............................

17- خلع ید و رفع تصرف عدوانی.........................

18- صدورشناسنامه......................................

19- تعیین داور........................................

20- فسخ اجاره و تخلیه.................................

21- اخذ پایان کار و تنظیم سند رسمی...................

22- صدور گواهی حصر وراثت..............................

23- تخلیه و تحویل آپارتمان............................

24- تنفیذ صلح نامه سرقفلی.............................

25- دستور موقت - الزام به فک رهن.....................

26- صدور گواهی حصر وراثت..............................

27- اعسار از محکوم به.................................

28- استرداد چکها - دستور موقت........................

29- فسخ قرارداد.......................................

30- تامین خواسته - مطالبه وجه........................

31- مطالبه حقوق کارگری................................

32- افزایش اجاره بها..................................

33- مطالبه حقوق کارگری................................

24- افزایش اجاره بها..................................

25- مطالبه وجه حواله..................................

27- الزام به تجویز انتقال منافع......................

28- رفع تصرف عدوانی (خلع ید).........................

29- توقیف اموال (تامین خواسته).......................

30- مطالبه ودیعه......................................

31- امضاء صورتجلسه و خروج از شرکت....................

32- بخش دوم : حقوق خانواده............................

33- دستور موقت - حضانت فرزندان.......................

34- تامین خواسته - استرداد جهیزیه....................

35- دستور موقت - ملاقات فرزند.........................

36- ملاقات دائمی.......................................

37- تأمین خواسته - مطالبه مهریه......................

38- طلاق...............................................

39- الزام به تمکین....................................

40- مطالبه به نفقه فرزندان............................

41- الزام به تمکین خاص................................

42- مطالبه مهریه......................................

43- فصل دوم: کیفری....................................

44- کلاهبرداری.........................................

45- جیب بری (سرقت)....................................

46- افترا (توهین).....................................

47- خیانت در امانت....................................

48- مشارکت در اهمال نگهداری اموال دولتی..............

49- فروش نگهداری قرص روان گردان (شیشه)...............

50- جعل و غصب عناوین دولتی............................

51- ورود و اقامت غیرمجاز - سرقت......................

52- جعل واستفاده از سند مجعول........................

53- ضرب و جرح عمدی....................................

54- صدور چک بلامحل.....................................

55- جعل مهر و استفاده از شناسنامه جعلی...............

56- اعتیاد و نگهداری شیشه.............................

57- مزاحمت برنسوان....................................

58- توهین و تهدید.....................................

59- تغییر در پلاک خودرو................................

60- غیبت از نظام وظیفه................................

61- اخلال در نظم عمومی.................................

62- جبران ضرر و زیان ناشی از جرم.....................

63- بی احتیاطی در رانندگی منجر به ایراد صدمه بدنی....

64- ایراد ضرب و جرح عمدی و فحاشی.....................

65- کلاهبرداری.........................................

66- جیب بری (سرقت)....................................

67- افتراء - توهین - نشر اکاذیب......................

68- خیانت در امانت....................................

69- مشارکت در اهمال در نگهداری اموال دولتی...........

70- فروش - نگهداری - قرص اکستازی.....................

71- جعل عنوان دولتی...................................

72- جبران ضرر و زیان ناشی از جرم.....................

73- فصل سوم: بخش اول اجرای احکام مدنی................

74- تخلیه و تحویل.....................................

75- پرداخت مبلغ چک....................................

76- الزام به حضور در دفتر خانه.......................

77- تخلیه وتحویل واحد مسکونی.........................

78- پرداخت وجه........................................

79- اعمال ماده 149 قانون کار.........................

80- خلع ید - پرداخت اجرت المثل.......................

81- مطابق حقوق کارگری.................................

82- پرداخت وجه و هزینه دادرسی........................

83- رفع اثر تأمین خواسته..............................

84- پرداخت حقوق.......................................

85- مطالبه حقوق کارگری................................

86- الزام به تنظیم سند رسمی...........................

87- فروش ملک مشاعی....................................

88- پرداخت وجه........................................

89- تخلیه و تحویل آپارتمان............................

90- رفع تصرف عدوانی...................................

91- تخلیه و تحویل.....................................

92- تأمین خواسته (توقیف اموال).......................

93- دستور تخلیه.......................................

94- رفع تصرف عدوانی...................................

95- الزام به انتقال رسمی..............................

96- تخلیه و تحویل.....................................

97- اجراء قرار تأمین خواسته کیفری....................

98- تأمین اموال.......................................

99- خلع ید و رفع اثر تصرف عدوانی.....................

100- خلع ید...........................................

101- تأمین خواسته.....................................

102- توقیف اموال......................................

103- اجرای ماده 45 قانون کار.........................

104- فصل دوم - بخش دوم اجرای احکام کیفری.............

105- ترک انفاق........................................

106- کلاهبرداری (فروش مال غیر)........................

107- سرقت.............................................

108- سرقت به عنف و تهدید..............................

109- تخریب و ایراد خسارت..............................

110- جعل کلاهبرداری....................................

111- سرقت.............................................

112- ترک انفاق........................................

113- کیف قاپی.........................................

114- تخریب............................................

115- رانندگی بدون پروانه..............................

116- صدمه بدنی غیر عمدی...............................

117- فصل چهارم........................................

118- ممانعت از حق.....................................

119- صدمه بدنی غیرعمدی................................

120- توهین و فحاشی....................................

121- ابطال شناسنامه...................................

122- خیانت در امانت...................................

123- ضرب و جرح عمدی...................................

124- مطالبه مهریه.....................................

125- رابطه نامشروع....................................

126- مخدوش کردن چک....................................

127-صدمه بدنی غیرعمدی.................................

128- ضرب و جرح عمدی...................................

129- مزاحمت تلفنی.....................................

130- قرار رد درخواست..................................

131- مطالبه خسارات وارده..............................

132- نگهداری مشروبات الکلی............................

133- اعسار و تقسیط....................................

134- ضرب و جرح عمدی...................................

135- مطالبة بقیه مهریه................................

136- اعسار از محکوم به................................


گزارشات کیفری و حقوقی ( کارآموزی وکالت )

گزارشات کیفری وحقوقی ( کارآموزی وکالت )
دسته بندی حقوق
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 258 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 520
گزارشات کیفری وحقوقی ( کارآموزی وکالت )

فروشنده فایل

کد کاربری 26456
کاربر

گزارشات کیفری وحقوقی ( کارآموزی وکالت )

فهرست مطالب

مجموعه

گزارشات کیفری وحقوقی

صفحه موضوع تاریخ محکمه محکمه کلاسه

1 ابطال سند 24/11/79 شعبه 3 77/3/2168

5 ایرادضرب وجرح عمدی 27/11/79 شعبه3 79/3/1490

12 خیانت درامانت 1/12/79 شعبه 3 79/3/604ک

15 تقسیم سهم الارث وفروش منزل 18/12/79 شعبه 3 78/3/1031

19 تغییر نام 23/12/79 شعبه 16 79/16/1156ح

23 تعدیل اجاره بها 28/12/79 شعبه 16 79/16/9538ح

27 افراز 8/1/80 شعبه 16 78/16/1013

31 مزاحمت تلفنی 18/1/80 شعبه 3 80/3/6

35 الزام به تنظیم سند رسمی 20/1/80 شعبه 16 79/16/1240

40 خرید مال مسروقه 27/1/80 شعبه 3 80/3/67

46 کلاهبرداری 5/2/80 شعبه 3 80/3/129

53 خلع ید 9/2/80 شعبه 16 78/16/366

59 سرقت اتومبیل 23/2/80 شعبه 3 79/3/1626

64 مطالبه 26/2/80 شعبه 16 79/16/1432

71 ابطال اجرائیه 7/3/80 شعبه 16 79/16/1239

75 تحویل مبیع 19/3/80 شعبه 16 79/16/864

78 ممانعت از حق 24/3/80 شعبه 3 80/3/364

82 بی احتیاطی در استفاده از سلاح 29/3/80 شعبه 3 80/3/271

87 کلاهبرداری 2/4/80 شعبه 3 80/3/397

90 توقیف عملیات اجرائی 14/4/80 شعبه 16 80/16/406

94 استرداد اتومبیل 19/4/80 شعبه 16 79/16/1794

97 جعل اسناد رسمی 25/4/80 شعبه 3 80/3/4176

10 تصرف عدوانی 7/5/80 شعبه 3 80/3/580

113 فسخ مبایعه نامه 11/5/80 شعبه 16 80/16/1859

121 خیانت در امانت 23/5/80 شعبه 3 80/3/82

129 مطالبه 30/5/80 شعبه 16 80/16/56

133 ترک انفاق وایرادضرب وجرح عمدی 20/6/80 شعبه 3 80/3/620

137 تصادف منجر به فوت 23/6/80 شعبه3 9/3/898ک

140 تخلیه 25/6/80 شعبه 16 80/16/645

145 مطالبه 27/6/80 شعبه 16 80/16/234

149 قبول فرزند خواندگی 1/7/80 شعبه 16 79/16/1936

152 مطالبه 3/7/80 شعبه 16 79/16/1596ح

156 سرقت چک 16/7/80 شعبه 3 80/3/1086

162 نزاع دسته جمعی 24/7/80 شعبه 3 80/3/534

170 سرقت 1/8/80 شعبه 3 80/3/923

176 شرکت در ایراد صدمه عمدی و 5/8/80 شعبه 3 80/3/463

تخریب

180 مطالبه وجه 20/8/80 شعبه 2 80/2/258ح

184 ابطال نظریه به کمیسیون ماده 12 28/8/80 شعبه 2 80/2/48

زمین شهری

188 اجازه فروش 3/9/80 شعبه 16 80/16/802ح

192 مطالبه وجه 11/9/80 شعبه 16 80/16/878

201 تنفیذ وصیتنامه 13/9/80 شعبه 16 79/16/1413ح

205 جعل 17/9/80 شعبه 3 79/3/1400ک

211 تخلیه 6/10/80 شعبه 16 79/16/1453

215 فسخ قولنامه 10/10/80 شعبه 16 80/16/273

219 انتقال مال غیر (منافع) 18/10/80 شعبه3 80/3/229ک

222 تحویل مبیع 30/10/80 شعبه 16 79/16/1351

226 شرکت در سرقت 16/11/80 شعبه 3 79/3/1321

237 اجازه انتقال سند 18/11/80 شعبه 16 78/16/1710

243 اعتراض ثالث 29/11/80 شعبه 16 80/16/185

247 مطالبه 30/11/80 شعبه 16 80/16/252

252 ابطال قرارداد 5/12/80 شعبه 16 80/16/1160

257 دعوی تقابل به خواسته خلع ید 13/12/80 شعبه 16 78/16/765

(دعوی اصلی الزام به تنظیم سند )

262 نزاع وایراد ضرب وجرح عمدی 19/12/80 شعبه 3 80/3/1412ک

270 جعل واستفاده از سند مجعول 25/12/80 شعبه 3 77/3/458ک

279 تنظیم سند 18/1/81 شعبه 16 80/16/178

284 مطالبه 22/1/81 شعبه 16 80/16/703

289 خلع ید 2/2/81 شعبه 3 78/3/2213

292 ابطال سند 9/2/81 شعبه 3 80/3/1961

296 شرکت در نزاع دسته جمعی 24/2/81 شعبه 3 80/3/2062

301 سرقت 29/2/81 شعبه 3 81/3/30

305 تخلیه 8/3/81 شعبه 2 79/2/1550

310 مطالبه وجه 11/3/81 شعبه 2 80/2/1076

315 تخریب عمدی واخلال درنظم عمومی13/3/81 شعبه3 80/3/1601

319 ایراد صدمه ومزاحمت 25/3/81 شعبه3 80/3/2025

323 تنظیم سند رسمی وتفکیک وفک رهن8/4/81 شعبه3 81/3/7ح

330 تحصیل مال مسروقه 10/4/81 شعبه 3 80/3/946

335 تقسیم ماترک 22/4/81 شعبه 3 80/3/302

340 انتقال منافع مال غیر 29/4/81 شعبه3 80/3/248

345 مطالبه 7/5/81 شعبه 3 80/3/63

350 چک 14/5/81 شعبه 3 81/3/126

353 تخلیه 6/7/81 شعبه 3 80/3/96

358 الزام به فروش عین مستاجره 7/7/81 شعبه 3 79/3/1019

362 ممانعت از حق 16/7/81 شعبه 25 80/25/11131

366 کلاهبرداری 21/7/81 شعبه 25 81/25/12

371 مطالبه خسارات قراردادی 3/8/81 شعبه3 81/3/762

376 مطالبه وجه 10/8/81 شعبه 3 81/3/205

382 تصرف عدوانی 14/8/81 شعبه 25 80/25/444

385 ورود به عنف 24/8/81 شعبه 25 80/25/719

390 فسخ قرارداد 3/9/81 شعبه 3 80/3/1119

395 ابطال قرارداد 10/9/81 شعبه 3 80/3/1410

399 آدم ربائی 16/9/81 شعبه 25 81/25/463

403 ایجاد مزاحمت 23/9/81 شعبه 25 81/25/117

406 الزام به تحویل مبیع 2/10/81 شعبه 3 81/3/813

410 مطالبه وجه 7/10/81 شعبه 3 80/3/1117

415 ضرب و جرح جمعی 14/10/81 شعبه25 81/25/981

419 جعل 24/10/81 شعبه 25 80/25/1317

428 الزام به تنظیم سند خودرو 4/11/81 شعبه3 81/3/7

433 الزام به فروش مال مشاع 8/11/81 شعبه 3 80/3/1519

437 فروش مال غیر 18/11/81 شعبه 25 80/25/1012

441 فحاشی 26/11/81 شعبه25 81/25/235

444 تخلیه 2/12/81 شعبه 3 80/3/963

448 الزام به اجرای مفاد داوری 4/12/81 شعبه 3 81/3/714

452 ضرب وجرح 16/12/81 شعبه 25 81/25/1120

455 تخریب 16/12/81 شعبه 25 80//25/93

460 پرداخت اقساط اتومبیل (وجه ) 1/6/81 شعبه 3 80/3/1384

463 الزام به انتقال 3/6/81 شعبه 3 81/3/592

470 هتک حرمت 8/6/81 شعبه 25 81/25/335

474 کلاهبرداری 22/6/81 شعبه25 79/25/117

479 مطالبه خسارت تاخیروتادیه درچک 16/1/82 شعبه 3 81/3/149

484 ابطال عملیات اجرائی 16/1/82 شعبه 3 80/3/713

488 سرقت از اتومبیل 23/1/82 شعبه25 80/25/1719

492 خیانت در امانت 27/1/82 شعبه 25 80/25/809

497 مطالبه سفته 14//82 شعبه 3 81/3/387

501 مطالبه وجه 22/2/82 شعبه 3 81/3/979

506 کلاهبرداری (تورخارجی) 30/2/82 شعبه 25 80/25/1312

511 سرقت 30/2/82 شعبه 25 80/25/109

مقدمه :

امروزه برحقوقدانان وپژوهندگان علم حقوق پوشیده نیست که تئوری بدون عمل وعمل بدون تئوری در این زمینه محکوم به فنا است . و این مهم از جمله مشکلات اساسی دانشجویان علم حقوق و سایر علومی که از جهاتی با این رشته مشابهت دارد می باشد . کاربردی نبودن دروس در مقاطع مختلف تحصیلی از یکطرف و سبک و شیوه تدریس و آموزش در دانشگاهها از طرف دیگر در عمل باعث می شود که دانشجویان علم حقوق از کارائی کمتری برخورداری باشند .


مجموعه گزارشات کیفری دوره کار آموزی وکالت

مجموعه گزارشات کیفری دوره کار آموزی وکالت
دسته بندی حقوق
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 399 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 108
مجموعه گزارشات کیفری دوره کار آموزی وکالت

فروشنده فایل

کد کاربری 26456
کاربر

مجموعه گزارشات کیفری دوره کار آموزی وکالت

فهرست کلی مطالب

عنوان صفحه

مقدمه ........................................................................................................................................ 1

بخش نخست: مهر و ماهیت آن

مبحث نخست: مفهوم مهر......................................................................................................... 7

مبحث دوم ـ موضوع و مقدار مهر .......................................................................................... 9

مبحث سوم ـ انواع مهر و مقایسه آنها با هم ...................................................................... 11

بخش دوم: تعدیل مهر و محاسبه آن به نرخ روز

فصل اول: تعدیل و فلسفه آن ................................................................................................. 19

مبحث نخست ـ مفهوم تعدیل ................................................................................................ 20

مبحث دوم ـ فلسفه تعدیل .................................................................................................... 21

فصل دوم: محاسبه مهر به نرخ روز ...................................................................................... 30

مبحث نخست ـ بررسی و تحلیل حقوقی موضوع .............................................................. 30

مبحث دوم‌ـ بررسی رویه قضایی ............................................................................................ 36

نتیجه گیری کلی ....................................................................................................................... 43

پیشنهادها .................................................................................................................................. 44

فهرست منابع و مآخذ ............................................................................................................ 49


مجموعه مواد جزایی ناسخ و منسوخ از لوح قانون حق

مجموعه مواد جزایی ناسخ و منسوخ از لوح قانون حق
دسته بندی حقوق
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 414 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مجموعه مواد جزایی ناسخ و منسوخ از لوح قانون حق

فروشنده فایل

کد کاربری 26456
کاربر

مجموعه مواد جزایی ناسخ و منسوخ از لوح قانون حق

جرم در مکان و زمان به طور خاصی مقول شده است . در مقطعی از تاریخ ، توهین به مقدسات با ارتداد جرم بسیار شدیدی بوده است . یا در مقطعی از تاریخ ، جادوگری و ساحری از جرائم بسیار شدید بوده است . در بعضی از کشورها مخالفت با نظام حاکم ، مخالفت سیاسی نه مخالفت مسلحانه ، یک جرم بسیار بزرگی بوده و این قبیل مخالفین به اردوگاههای کار تبعید و محکوم می شوند . در بعضی ازکشورها نیز ، مصرف بعضی از مواد خوراکی ها یا نوشابه ها یا چگونگی پوشش ، شمول مداخله قانونگذار کیفری قرار گرفته و در حقوق جزا برای آنها حکم معینی یقین نشده اما در مقطعی دیگر ، این جرائم جنبه جزایی خودشان را از دست داده اند و مشمول جرم زدایی شده اند . بنابراین تاریخ حقوق جزاء تاریخ جرم انگاری ها و جرم زدایی هاست البته عده ای از حقوقدانان نتیجه گرفته اند که جرم انگاری نتیجه تحولات شناختی است و باورها وارزشهای هر جامعه ای ، متحول می شود ، بنابراین جرائم هم ، متحول می شوند و از این موضوع نتیجه گرفته اند که در مفهوم جهانی بودن جرم ، بایستی مقداری تردید به خود راه بدهم و فرض نسبی بودن را در مورد جرم بپذیریم . دیدگاه جرم شناسی در خصوص جرم چنین است : وجود یک نوع ممنوعیت ، وجود یک منع یا ممنوعیت قانونی و وجود یک ضمانت اجرای کیفری برای آن نقض . وجود یک ممنوعیت و وجود مجازات یا ضمانت اجرای کیفری مبین پویا بودن و دینامیک بودن جرم انگاری است و حکایت از آن دارد که هر فعل یا ترک فعلی که جرم تلقی می شود یک پروسه و یک زمانی را طی کرده یعنی یک فعل یا ترک فعل دفعتاً و به طور ناگهانی جرم تلقی نمی شود و در قانون جرم انگاری نمی شود یا برعکس یک فعل یا ترک فعل مجرمانه نیز به طور ناگهانی مشمول جرم زدایی واقع نمی شود ، بلکه ایجاد جرم در قانون یک تشریفات ، پروسه یا فرآیند را طی می کند . ایجاد جرم و لغو حذف جرم فرایندی را طی می کند و نیازمند زمان است که در این زمان ارکان و عناصر و عوامل مختلفی مداخله می کنند . به عنوان مثال ابتدا به حسرت طرح یا لایحه تقدیم مجلس می شود . عده ای از نمایندگان جمع می شوند طرح می دهند مثل مورد ماهواره یا خود دولت ، ما یک وزارتخانه یک لایحه و پیش نویس تهیه می کند که در آن پیش نویسی یا طرح از مجلس تقاضا می کند که فلان عمل را جرم بداند . معیاری که قوه مقننه اعم از مجلس یا شورای نگهبان لحاظ می کند ، رعایت موازین بین المللی است . به عبارت دیگر امروزی در جرم انگاری یا جرم زدایی علاوه بر ملاحظات داخلی و قانون اساسی تا اندازه ای باید ملاحظات بین المللی مد نظر گیرد . با این توضیح که امروزه دولتها در چارچوب تعهدات بین المللی ٢ بدین ترتیب روند جرم انگاری و جرم زدایی در یک جامعه قانونمند و در یک دولت مبتنی بر قانون ، به قانون گذاری آرای مردم ، استقبال و دریافت و الحاق مردم و نیز دستگاه قضایی به آن قانون بستگی دارد . بنابراین ، جدای از آن دسته جرایمی که گارونالو آنها را جرایم طبیعی و نظری نامیده که همواره در طول تاریخ حقوق جزاء صرف نظر از زمان و مکان وجود داشته اند . دسته دوم جرایم که مصنوعی ، وضعی یا ساختگی نامیده شده اند ، بر حسب زمان و مثال به وجود آمده اند و برهمین اساس از میان رفته اند به عبارت دیگر جرم انگاری و جرم زدایی در خصوص این جرایم به طور پی در پی یا همزمان عملی کرده است . قانونگذاران پویا و آگاه به هنگام جرم انگاری و به هنگام تعیین مجازات و برای رعایت تناسب بین جرم و مجازات غالباً دست به مطالعات جامعه شناختی و جرم شناختی می زنند تا مقیاس قضاوت قانون گذار در مورد شدت و خامت ، تقریباً با معیار قضاوت جامعه و مردم راجع به آن اعمال منطبق باشد . با این هدف که آن قانونی با استقبال عمومی همراه شود . وضع قانون کافی نیست ، بلکه مادام که قانون اعمال نشود ، جرم واقعاً به وجود نیامده است بنابراین دو نوع قانونگذاری وجود دارد یکی قانونگذاری به اصطلاح برج عاجی است که در آن قانونگذار در برج عاج بدون پنجره به جامعه ، مبادرت به قانون گذاری می کند ودر دیگری قانون گذار با رفتن به جامعه و نظر سنجی از جامعه و آگاهانه قانون گذاری می نماید . بدیهی است در شکل دوم قانون گذاری ، از قوانین متروک و مطرور اجتماعی کاسته می شود و شانس توفیق آن قوانین بیشتر است . بنابرانی ، شایسته است که قانون گذاران با بذل توجه به جامعه ، تغییر و تحولات پدید آمده ، نیازهای نو ظهور و مطالعات جرم شناسانه و جامعه شناسانه ، همچنان که به موقع به وضع قوانین جدید مورد نیاز می پردازند ، قوانین گذشته را که تنها جایگاهشان در کتاب قانون خواهد بود و نه در عمل ، نسخ کنند تا از تورم جرم انگاری جلوگیری به عمل آوردند، برازنده قانون گذاران نیست که افراد جامعه آنان نسبت به قوانین بی اعتنا باشند و قوانین را نادیده انگارند ، چرا که نتیجه عدم کارایی قانون در زندگی روزمره مردم ، چیزی جز این نخواهد بود . بنابراین این مسئله نکته بس مهمی است که پویایی همبستگی قوه مقننه را می طلبد .


پاورپوینت صندوق های سرمایه گذاری

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان صندوق های سرمایه گذاری در حجم 28 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درسهای مهندسی مالی، مدیریت سرمایه گذاری، تصمیم گیری در مسائل مالی و بازارها و نهادهای مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
دسته بندی مالی
بازدید ها 1
فرمت فایل pptx
حجم فایل 596 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
پاورپوینت صندوق های سرمایه گذاری

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت صندوق های سرمایه گذاری

دسته: حسابداری- مدیریت مالی(ویژه ارائه کلاسی درسهای مهندسی مالی- مدیریت سرمایه گذاری - تصمیم گیری در مسائل مالی- بازارها و نهادهای مالی)

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)

تعداد اسلاید: 28 اسلاید

این فایل در زمینه " صندوق های سرمایه گذاری " می باشد که در حجم 28 اسلاید همراه با توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای مهندسی مالی، مدیریت سرمایه گذاری، تصمیم گیری در مسائل مالی و بازارها و نهادهای مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

تعریف صندوق های سرمایه گذاری

انواع صندوق های سرمایه گذاری

ارزش خالص دارایی ها یا(Net Asset Value)NAV

ساختار عملیاتی متداول صندوق ها در سطح جهانی

هیئت مدیره صندوق های سرمایه گذاری

ارائه دهندگان خدمات

مزایای سرمایه گذاری در صندوق ها

تنوع بخشی اوراق بهادار و کاهش ریسک

صرفه جویی در مقیاس و پایین بودن هزینه معاملات

معایب صندوق های سرمایه گذاری

بازده سرمایه گذاری در صندوق

سود نقدی هر واحد سرمایه گذاری

عایدات سرمایه های ناشی از دارایی های فروخته شده

عایدات سرمایه ای از محل ارایی های موجود

ریسک سرمایه گذاری در صندوق

ریسک کاهش ارزش دارایی های صندوق

ریسک نکول اوراق مشارکت

ریسک نوسان بازده بدون ریسک

تفاوت های شرکت سرمایه گذاری و صندوق سرمایه گذاری چیست؟

نقش صندوق‌های سرمایه گذاری در تامین مالی پروژه‌های خطر پذیر

مشارکت در مالکیت شرکت ها

چالش ها ومشکلات صندوق های سرمایه گذاری

صندوق های سرمایه گذاری مشترک در ایران

صندوق های سرمایه گذاری مشترک با درآمد ثابت

صندوق های سرمایه گذاری مشترک فعال در زمینه سهام

ساز وکار نظارت بر صندوق های مشترک

نظارت بیرونی یا نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.