نماز خوب چه نمازی است

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 8صفحه تهیه شده استآیا کسی هست که روزی چند مرتبه بگه «الرحمن الرحیم» باز هم نسبت به خدا بدبین باشه؟ آیا کسی هست چند مرتبه بگه «مالک یوم الدین» و یوم الدین رو نبینه
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
نماز خوب چه نمازی است

فروشنده فایل

کد کاربری 3413
کاربر

نماز خوب چه نمازی است


یکبار یک نمازِ خوب بخوان

آیا کسی هست که روزی چند مرتبه بگه: «الرحمن الرحیم» باز هم نسبت به خدا بدبین باشه؟ آیا کسی هست چند مرتبه بگه: «مالک یوم الدین» و یوم الدین رو نبینه؟ یه بزرگواری از دوستان ما در نماز وقتی که می خواست بگه مالک یوم الدین چشمهاش رو می بست، گفتن: آقا! در نماز مکروهه که چشمات رو ببندی مگر برای حضور قلب. گفته بود: شما نمی فهمید، وقتی من می گم: «مالک یوم الدین» یوم الدین رو می بینم.

این دیدن، اون باطنی است که بهش می رسیم. حقیقت نماز اینه. یه مقداری ماها نسبت به نماز وضعمون ناجور شده. گره هایی که تو کارهای معنوی می خوره، مال همینه.

نماز برترین عبادات

در مجموعه عبادات اسلامی، نماز برترین عبادت است که با عنوان عمود و ستون خیمه دین از آن یاد شده است. زیباترین مجموعه ای که خداوند برای ذکر و یاد خود در اختیار بندگان قرار داده: « اقم الصلوه لذکری ».

اگر نماز در درگاه حضرت ربوبی مورد قبول واقع شود، باقی عبادات نیز قبول می‌شود و اگر رد شود، هیچ عملی پذیرفته نخواهد شد: « ان قبلت قبل ما سواها و ان ردّت ردّ ما سواها » و اولین عبادتی است که در روز قیامت مورد سئوال قرار می گیرد.

آری نماز « خیر العمل » است؛ یعنی بهترین کار در مجموعه اعمال صالح است.

حال باید توجه داشت مغز و روح نماز، همان حضور قلب است.

ادب و آداب نماز

حضور شاکرانه و عابدانه در برابر پروردگار، دلى پاک مى‏خواهد و نیّتى خالص، زندگى و رفتارى خداپسندانه مى‏طلبد و معرفتى عمیق و بصیرتى مکتبى. زبانى دور از گناه مى‏خواهد و چهره‏اى نیالوده به نافرمانى معبود. توجّه و حضور قلب در نماز، ادب لازم در این عبادت والاست.

امام صادق علیه السلام فرمود: هنگام نماز، از دنیا و آنچه در آن است مأیوس شو، تمام هدف و توجّت به خدا باشد و یاد روزى باش که در برابر دادگاه عدل الهى قرار مى‏گیرى. (54)

سیماى نماز

البتّه عبادت، عنوان عامى است که نمونه‏ها و مصداق‏هاى فراوانى را در بر مى‏گیرد و تنها در «نماز» خلاصه نمى‏شود. حج، روزه، امر بمعروف و نهى از منکر، جهاد، طلب روزى حلال، خدمت به همنوعان، درس خواندن و درس گفتن، عزادارى بر شهیدان کربلا، نیکى به پدر و مادر، یتیم نوازى، پرداخت خمس و زکات و ... همه و همه عبادت است. (البتّه به شرط خدایى بودن نیّت)

نوع فایل:word

سایز:12.3 KB

تعداد صفحه:8


نماز در قرآن و حدیث

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 34 صفحه تهیه شده استنماز، نخستین واجب الهى است که خداوند سبحان بر مردم مقرّر داشته و فریضه اى است که پیشتر از همه فرائض دیگر، باید آن را آموخت
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
نماز در قرآن وحدیث

فروشنده فایل

کد کاربری 3413
کاربر

نماز در قرآن وحدیث


فهرست موضوعی

1- پیش گفتار

2- فضیلت نماز

3 - ویژگی های نماز

4 - مواظبت بر نماز

5- مواظبت بر وقت های نماز

6- نماز پیش از اسلام

پیش گفتار

نماز، نخستین واجب الهى است که خداوند سبحان بر مردم مقرّر داشته و فریضه اى است که پیشتر از همه فرائض دیگر، باید آن را آموخت ؛ نخستین عمل انسان است که در آن نظر مى شود و نخستین چیزى است که از آن بازخواست مى گردد، اگر مقبول افتد بقیه اعمال هم پذیرفته مى شود و اگر رد شود، دیگر اعمال هم رد مى شود.

نماز ستون دین، استوارى و سیماى آن است. جایگاه آن در دین، مانند سر در کالبد است و حکایت آن، حکایت ستون خیمه است. نماز، بهترین دستور دین، برترین اعمال و محبوب ترین آن ها نزد خداى سبحان و برترین وسیله اى است که متوسلان براى نزدیک شدن به او بدان چنگ زده اند و معراج مؤمن است .

فضیلت نماز

1 ـ پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله : نماز، نور است.

2 ـ نماز، نور مؤمن است، نماز نورى از خداوند است.

3 ـ نماز انسان، نورى در دل اوست. پس هر کس مى خواهد، دلش را نورانى کند.

4 ـ نماز، دلیل روشن و آشکارى است.

5 ـ نماز پشت سر نماز بدون کار بیهوده در میانشان، در علّیین نوشته شود.

ویژگی های نماز

استوارى دین

1 ـ پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله : نماز، ستون دین شماست.

2 ـ مام علىّ علیه السّلام : خدا را! خدا را!در باره نماز،که ستون دین شماست.

3 ـ پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله : برپادارنده دین، نماز است.

4 ـ نماز، مانند ستون خیمه است؛ اگر ستون بر پا باشد، ریسمانها و میخها و پرده سود مى رساند و هنگامى که ستون بشکند نه ریسمان سودى دارد و نه میخ و پرده.

قرآن:

«بر نمازها و نماز میانه مواظبت کنید و خاضعانه براى خدا به پا خیزید.»

«و این خجسته کتابى است که ما آن را فرو فرستادیم، کتابهایى را که پیش از و کسانى آن آمده تصدیق مى کند. و براى اینکه پیرامون آنند [ مردم ] امّ القرى [ = مکّه ] را که هشدار دهى. و کسانى که به آخرت ایمان مى آورند، به آن نیز ایمان مى آورند، و آنان بر نمازهاى خود مواظبت مى کنند.»

«و آنان که بر نمازهایشان مواظبت مى کنند. آنانند که وارثانند.»

1 ـ امام صادق علیه السّلام : در باره آیه «و آنان که بر نمازهایشان مواظبت مى کنند»، فرمود: یعنى بر وقتها و حدود نماز .

2 ـ انس: هنگام وفات پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله ، در کنارش بودیم. پس به ما گفت: در باره نماز، تقواى الهى پیشه کنید، در باره نماز، تقواى الهى پیشه کنید ـ تا سه بار ـ .

نوع فایل:word

سایز:27.2 KB

تعداد صفحه:34


نماز کامل

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 46 صفحه تهیه شده استبرنامه ای الهام بخش برای توجه به خود، توجه به آغاز و انجام، و بالاخره توجه به زندگی و هدف اساسی از آن
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
نماز کامل

فروشنده فایل

کد کاربری 3413
کاربر

نماز کامل

پیشگفتار

مقدمه

- نماز

- عملی انسانی، خاص انسانها:

- برنامه ای الهام بخش برای توجه به خود، توجه به آغاز و انجام، و بالاخره توجه به زندگی و هدف اساسی از آن.

- تواضعی آگاهانه، در برابر بی نیاز مطلق و برآورنده همه نیازها از همه نیازمندان.

- برنامه ((آزاده سازی))، آزادی از تمام انواع بندگیها و پرستشها: از خودپرستی و غیرپرستی، جاه پرستی، مال پرستی.

- وسیله ای برانگیزنده و بازدارنده، برانگیزنده بسوی خیرات و بازدارنده از کژی ها و ناراستی ها.

- کششی بسوی نعمت بخش بی منّت، انس یابی و الفت و سپاس نسبت به دارنده و بخشاینده همه نعمتهای همه جانبه ای که، ما و همه موجودات را احاطه کرده است.

- وسیله ای برای بیشتر مانوس شدن با سرچشمه حیات و نیروگرفتن برای حرکت آفرینی و صفاجوئی و سلم طلبی و تجدید عهدی با ((عباد الله الصالحین)).

- بازیابی راه ((صلاح)) خود و جامعه، که هر روز بلکه در هر قسمتی از هر روز ممکن است شکل و مصداقی تازه پیدا کند.

تاریخچه نماز

الف- تاریخچه نماز

تاریخ نماز و پرستش به قدمت تاریخ ادیان، و سابقه ادیان به موازات پیشینه پیدایش حیات انسان است و اینک بررسی پیشینه تاریخی نماز، با توجه به آیات قرآنی. نماز، نخستین عبادتی که بر بندگان واجب شد.

خدای، تعالی، در آغاز سوره بقره در توصیف اهل تقوی فرمود:

الذین یومنون بالغیب و یقیمون الصلوه و...

همانان که به غیب؛ یعنی به وجود خدا، معاد و فرشتگان، ایمان دارند و نماز را به پا می دارند و ...

نماز در اسلام

برحسب بعضی از روایات، سه سال پیش از بعثت، جبرئیل (ع)، وضو و نماز را به پیامبر اکرم(ص) آموخته است. ولی آنچه مسلّم است از آغاز بعثت، خدیجه(ع) و علی بن ابیطالب(ع) با پیغمبر اکرم(ص) نماز می خواندند و در نماز ایشان، عمل رکوع و سجود، انجام می شده است. بتدریج بر مسلمانان نمازگزار، افزوده شد و ((جعفر و زید و ابوبکر)) و دیگران به این جماعت می پیوستند امّا پیغمبر (ص) و یاران، نماز خود را در کوهستانها ادا می کردند و چون دین حنیف، قوّت گرفت، با درخواست عمر، مسلمانان آشکارا به مقابل کعبه آمدند و به نماز و طواف پرداختند.

آنان که به دو بار نازل شدن سوره فاتحه، قائل شده اند، می گویند: سوره فاتحه، بار اوّل در سال اوّل بعثت، نازل شده و پیغمبر اکرم (ص)، آن را در نماز، قرائت می کرده اند و بار دوم در مدینه، نازل شده است.

تشریع پنج نماز

گفته اند: پیش از وجوب پنج نماز، مسلمانان فقط در بامداد و عصر، هر بار، دو رکعت نماز می خواندند تا آنکه در شب معراج، نمازهای پنجگانه مقرر گردید.

نوع فایل:word

سایز:37.5 KB

تعداد صفحه:46


نمونه‏ هایى از اخلاق پیامبر (ص)

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 12 صفحه تهیه شده استدر سیره عملى پیامبر (ص) صدها نمونه از اخلاق نیک و زیبا وجوددارد که هر کدام نشانگر قطره‏اى از اقیانوس عظیم حسن خلق آن‏حضرت است،
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
نمونه‏ هایى از اخلاق پیامبر (ص)

فروشنده فایل

کد کاربری 3413
کاربر

نمونه‏ هایى از اخلاق پیامبر (ص)

در سیره عملى پیامبر (ص) صدها نمونه از اخلاق نیک و زیبا وجوددارد که هر کدام نشانگر قطره‏اى از اقیانوس عظیم حسن خلق آن‏حضرت است، همان گونه که خداوند با تعبیر «و انک لعلى خلق‏عظیم; و همانا تو اخلاق عظیم و برجسته‏اى دارى‏» به این مطلب‏اشاره فرموده است.

نظر شما را به چند نمونه از آن‏ها جلب‏مى‏کنیم: 1- عدى بن حاتم مى‏گوید: «هنگامى که خواهرم سفانه به اسارت‏سپاه اسلام درآمد و من به سوى شام گریختم، پس از مدتى خواهرم‏با کمال وقار و متانت ‏به شام آمد و مرا در مورد این که‏گریخته‏ام و او را تنها گذاشتم سرزنش کرد، عذرخواهى کردم، پس‏از چند روزى از او که بانویى خردمند و هوشیار بود، پرسیدم:«این مرد (پیامبر اسلام) را چگونه دیدى؟» گفت: «سوگند به‏خدا او را رادمردى شکوهمند یافتم، سزاوار است که به اوبپیوندى که در این صورت به جهانى از عزت و عظمت پیوسته‏اى‏».

نیایش و پرستش

در آن لحظه که آدمی به کمال و شکوه بی نهایت آفریدگار جهان می اندیشد سراپا شیفته ی آن می شود حل و جانش به خضوع و خشوع و فروتنی می گراید، با آهنگ فطرت در برابر آن همه کمال و عظمت سر تعظیم فرود می آورد « رکوع »

سر به زمین می ساید « سجود »

و زبان به ستایش می گشاید « حمد و تشبیح »

راز و نیاز

و در آن لحظه که انسان خود را به کمک یک نیروی برتر از ماده نیازمند می یابد؛ دل به سوی آفریدگار دانا و توانا و مهربان جهان می آورد، راز و نیاز خود را با او در میان می نهد و او را به کمک می خواند « دعا »

عبادت

آن نیایش و پرستش و این راز و نیاز و کمک خواهی در زبان قرآن «عبادت» نامیده می شود.

قرآن عبادت را مخصوص خدای یکتا می شمرد و پرستش هر کس و هرچیز دیگر جز خدا را حرام و گناهی بس بزرگی می داند.

و قضی ربک الا تعبدوا الا ایاه قسمتی از آیه 23 سوره اسراء

فرمان خدا برآن رفته که جز او را نپرستید .....

این ایستادن و خم شدن

این نشستن و بر خاک افتادن

سرود توحید و یکتا پرستی

سرود فضیلیت و پاکی

نماز سرود توحید و یکتا پرستی و سرود فضیلت و پاکی است که باید فکر و روح ما را در برابر عوامل شرک زا و آلوده کننده ای که در زندگی روزمره با آن ها سروکار داریم پاک و یکتا پرست نگهدارد.

همانطور که لباس و تن خود را می شوییم و پاکیزه می کنیم دل و جان را هم شست و شو می دهیم و پاکیزه کنیم خود را به خدا سرچشمه ی پاکی و کمال نزدیک سازیم لحظای را به یاد او، به نیایش او و راز و نیاز با او بگذارانیم و روح آلود را در چشمه صاف و زلال الهی شست و شو دهیم.

نوع فایل:word

سایز: 16.8 KB

تعداد صفحه:12


نیکی به پدر و مادر

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 10 صفحه تهیه شده استخداوند حکیم احترام به پدر و مادر و فرمانبرداری از دستورات مشروع آنان را در آیات متعددی از قران یاد آوری فرموده و نیکی به آنان را پس از عبادت خویش ذکر کرده است
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
نیکی به پدر و مادر

فروشنده فایل

کد کاربری 3413
کاربر

نیکی به پدر و مادر

خداوند حکیم احترام به پدر و مادر و فرمانبرداری از دستورات مشروع آنان را در آیات متعددی از قران یاد آوری فرموده و نیکی به آنان را پس از عبادت خویش ذکر کرده است: وقضی ربک الا تعبدوا الا ایاه و بالوالدین احسانا ( اسراء:۲۳ ) خدای تو حکم کرد که جز او هیچ کس را نپرستید و به پدر و مادر نیکی کنید.

در ادامه آیه فرزندان را به مهربانی - برخورد نیک و سخن و رفتار متواضعانه نسبت به پدر و مادر فرمان می دهد. فلا تقل لهما اف ولا تنهر هما وقل لهما قولا کریما واخفض لهما جناح الذل من الرحمه وقل رب ارحمهما کما ربیانی صغیرا ( اسراء:۲۳و۲۴ ) ... به آنان اف ( اوه ) نگو و آزار به آنان نرسان و با ایشان از روی تکریم سخن بگو پیوسته پرو بال تواضع و کوچکی را با رحمت و مهربانی برایشان بگستر و بگو پروردگارا چنان که آنان مرا در کودکی پرورش دادند تو در حق آنان رحمت و مهربانی فرما.

در این آیه خداوند از گفتن اوه ( اف ) به پدر و مادر که نشانه پائین ترین درجه اظهار ناراحتی است نهی فرموده ودر روایتی نیز آمده است که اگر کلمه ای پائین تر از اف وجود می داشت از آن نیز نهی می شد یعنی خداوند اجازه نداده است حتی در شرایط کهولت سن پدر و مادر که معمولا پر توقع و پر زحمت می شوند فرزند حداقل ناراحتی را در مقابل آنان ابراز کند تا چه رسد به اینکه بر سر آنان فریاد بکشد و پرخاش کند.

احترام به پدر و مادر پس از مرگ

وظیفه انسان نسبت به پدر و مادر با مرگشان پایان نمی پذیرد زیرا مرگ نیستی و نابودی نیست که رسالت انسان نیز پایان پذیرد. بلکه آنان از منزلی به منزل دیگری قدم گذاشته و در جهان برزخ به سر می برند و نیکی های فرزندان به آنان می رسد. فرزندان باید برایشان توشه ای بفرستند و اگر تکلیف واجبی از آنان ترک شده یا بدهی بدیگران دارند برای انجام و پرداخت آن اقدام کنند و آنان را از گرفتاری نجات دهند. برای پدر و مادر و به نیت آنان نماز بخوانند و روزه بگیرند و برایشان صدقات و خیرات دهند. گرسنگان را از طرف آنان سیر کنند و برهنگان را بپوشانند و به مشکلات خانواده های محروم و گرفتار رسیدگی کرده به نیابت از آنان زیارت و حج کنند و ثواب کارهای خود را بروح آنان هدیه نمایند و گاهی بزیارت قبر آنان رفته و برایشان قران بخوانند. پیامبر گرامی اسلام ص در این باره فرمود: سید الابرار یوم القیمه رجل بر والدیه بعد موتهما-- در روز قیامت سرور نیکوکاران کسی است که پس از مرگ پدر و مادر نیز به آنها نیکی کرده باشد.

اهمیت ویژه احترام مادر

از روایات امامان معصوم ع استفاده می شود که احترام مادر بالاتر از احترام پدر است. چنانکه امام صادق ع فرمود: شخصی از پیامبر اکرم ص در باره نیکی کردن به پدر و مادر پرسید: حضرت در پاسخ ابتدا سه بار فرمود: به مادرت نیکی کن. سپس سه بار فرمود: به پدرت نیکی کن.

همچنین نقل شده است که شخصی از آن حضرت پرسید: ای رسول خدا ص به چه کسی نیکی کنم؟ فرمود: مادرت. پرسید: بعد به چه کسی ؟ فرمود: مادرت. پرسید: بعد از آن چه کسی . فرمود: پدرت.

آثار نیکی به پدر و مادر

خدمت و نیکی به هر کس- آثار و فواید ارزنده ای در دنیا و آخرت دارد ولی احترام و نیکی به پدر و مادر از اهمیت بیشتری برخوردار بوده- آثار مهمتری در بر دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم: ((۱)) همنشینی با پیامبران در بهشت. ((۲)) طولانی شدن عمر. ((۳)) برخورداری از ثواب حج قبول شده.((۴)) خشنودی پیامبر اکرم ص و ائمه اطهار ع. ((۵)) مرگ آسان. ((۶)) نیکی فرزندان به انسان.

نوع فایل:word

سایز:12.1 KB

تعداد صفحه:10


نیایش در رجب، ماه بزرگ خداوند

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 25 صفحه تهیه شده استخدایا چه بسیار زمانی که یاد تو از ذهن های ما رفت و در حال غفلت و پریشانی معصیت تو را انجام دادیم خدایا هر زمان که پرده های شهوت و عضب مرا فرا گرفتند و
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
نیایش در رجب، ماه بزرگ خداوند

فروشنده فایل

کد کاربری 3413
کاربر

نیایش در رجب، ماه بزرگ خداوند

خدایا چه بسیار زمانی که یاد تو از ذهن های ما رفت و در حال غفلت و پریشانی معصیت تو را انجام دادیم. خدایا هر زمان که پرده های شهوت و عضب مرا فرا گرفتند و به سوی نفس امّاره شتافتم پرده ای از شرم دیدگانم را فراگرفت تا جایی که جرئت بازگشت به سویت را نداشتم و از خجالت صدا در گلویم گرفته شد.

معبودا؛ راه زندگی راهی طولانی و پرفراز و نشیب است. می دانم هنوز راه زیادی را طی نکرده ام ولی در همین راه که طی کرده ام کوله بارم سنگین از گناه است.

پروردگارا؛ دستانم را برای توبه به سوی تو دراز می کنم، پس ای مهربانترین مهربانان، دریچه لطف و کرمت را نبند و دستانم را خالی برنگردان.

لطیفا؛ انوار طلایی ات را بر قلبم بباران و آن را همچون آینه صاف و بی ریا گردان.

و هم اکنون ماه رجب است؛ ماهی که خود به پیامبرت فرمودی ماه رجب را ریسمانی میان خود و بندگانم قرار داده ام، هرکس به آن چنگ زند به وصال من رسد.

آری این کلمات افقهای نورانی امید را در دل من گنهکار تابنده کرد آنجا که فرمودی:

ماه رجب، ماه مَن- بنده، بندة من- و رحمت، رحمت من است؛ هرکه در این ماه مرا بخواند، اجابتش می کنم و هرکه حاجت آورد عطایش کنم.

ویژگی های زندگی شیخ

ویژگی های زندگی ایشان همان مطالبی است که اهمیّت دادن آن در کلام اهل بیت آمده است به چند مورد اشاره می شود:

1- انصاف در کار:

امام علی (ع) در روایتی می فرمایند انصاف برترین فضیلت ها است، یکی از روحانیون نقل می کند که: عبا و قبا و لبّاده ای را بردم و به جناب شیخ دادم بدوزد. گفتم: چقدر بدهم؟ گفت: دو روز کار می برد چهل تومان. روزی که رفتم لباسها را بگیرم گفت: اجرتش بیست تومان می شود. گفتم فرموده بودید چهل تومان. گفت: فکر می کردم دو روز کار می برد ولی یک روز کار برد»

2- ایثار:

یکی از فرزندان شیخ می گوید: مادرم تعریف می کرد که: زمان قحطی بود حسن و علی (دو تن از فرزندان شیخ) روی پشت بام آتش روشن کرده بودند، رفتم ببینم چه می کنند. دیدم آن دو، پوست خیکی را آورده اند سرخ کنند و بخورند! با دیدن این صحنه گریه ام گرفت، آمدم

وفات شیخ

سرانجام در روز بیست و دوم شهریور ماه سال 1340 هجری شمسی، سیمرغ وجود پر برکت شیخ پس از عمری خودسازی و سازندگی از این جهان پرکشید.

فرزند شیخ می گوید:

دیدم اتاق پدرم شلوغ است؛ گفتند جناب شیخ حالش به هم خورده، بلافاصله وارد اتاق شدم، دیدم پدرم در حالی که لحظاتی قبل وضو گرفته و وارد اتاق شده بود رو به قبله نشسته که ناگاه بلند شد و نشست و خندان گفت: آقاجان خوش آمدید، آری امام زمان به دیدار او آمده بود، دست داد و دراز کشید و تمام شد در حالی که آن خنده را بر لب داشت خداوند رحمتش کند.

نوع فایل:word

سایز:18.6 KB

تعداد صفحه:25


واقعه عاشورا در میان غیر مسلامانان

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 13 صفحه تهیه شده استاغلب تاریخ نگاران اهل سنت از جمله محمد بن جریر طبری، بلاذری، ابن سعد، ابن قتیبه دینوری، احمد بن داوود دینوری و ابن اثیر واقعه کربلا را به تفصیل و بر اساس روایت ابومخنف بیان کرده اند، که تا حد زیادی با بیان تاریخ نگاران شیعه مشابه است
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
واقعه عاشورا در میان غیر مسلامانان

فروشنده فایل

کد کاربری 3413
کاربر

واقعه عاشورا در میان غیر مسلامانان


غریب کربلا

همه ی عالم دیوانه ی اوست

نگرش اهل سنت

اغلب تاریخ نگاران اهل سنت از جمله محمد بن جریر طبری، بلاذری، ابن سعد، ابن قتیبه دینوری، احمد بن داوود دینوری و ابن اثیر واقعه کربلا را به تفصیل و بر اساس روایت ابومخنف بیان کرده اند، که تا حد زیادی با بیان تاریخ نگاران شیعه مشابه است.

همچنین عالمان اهل سنت مقام حسین بن علی را بسیار بزرگ می شمارند و او را از جمله اهل بیت پیامبر می دانند. با این حال رویکردهای مختلفی در خصوص قیام و شهادت و سوگئاری بر او دارند. برخی چون غزالی قیام وی علیه خلیفه زمان را ناروا می دانند. برخی چون ابن تیمیه و سلفی ها سوگواری برای او را بیعت می دانند. با این حال برخی نیز سوگواری برای او را جایز می دانند. اهل سنت سرزمین های شرقی شامل کشورهای آسیای جنوبی و جنوب شرقی در مقایسه با کشورهای عربی دیدگاه بسیار مثبت تری درخصوص عزاداری دارند.

البته اهل سنت سینه زنی، علم کشی، زنجیر زنی و سایر رسومات عزاداری عاشورا را حرام می دانند.

رسوم مردمی

در ماه محرم و بویژه روز عاشورا شیعیان و بسیاری از اهل سنت به سوگواری برای امام حسین می پردازند و بر مصائب وی و خانواده اش می گریند. هر چند سنت سوگواری از زمان امامان مرسوم بوده است، اما بتدریج تبدیل یک رسم اجتماعی گشته است و بسیاری از جنبه های عزاداری های عربی، ایرانی، ترکی، هندی و حتی مسیحی را جذب نموده است. این سوگواری در مناطق مختلف به صورت یک آیین مردمی درآمده است و شامل مراسم مختلفی می باشد.

در این روز مردان و زنان در بخش های جداگانه در حسینیه ها و مساجد گرد آمده و به سخنرانی های مذهبی، اشعار محزون، نوحه و سوز گوش داده و به گریه و ماتم می پردازند. در کشورهای عربی رسم مقتل خوانی نیز وجود دارد. در این روز مساجد و بسیاری از خانه ها غذای نذری می دهند.

تعزیه یا شبیه خوانی یکی دیگر از سنت های این روز است، که نوعی تئاتر خیابانی است و تعزیه خوانان با ایفای نقش شخصیت های واقعه کربلا آن را برای مردم بازآفرینی می کنند.

از جمله این مراسم دسته های عزاداری است که در آن مردان به سینه زنی و زنجیر زنی می پردازند و با خود علامت و علم حمل می کنند. از دیگر مراسم این روز در شهرهای کویری ایران «نخل برداری» است. نخل یک دست ساخته چوبی است که بسیار بزرگ و با عظمت می باشد و در ماه محرم با پارچه های مشکی و متفاوت تزیین می گردد و در عصر روز عاشورا این نخل توسط جمعیت بسیار زیادی از زمین بلند می شود و سه دور در حسینیه گردانده می شود و پس از آن مردم به عزاداری و سینه زنی و نوحه سرایی می پردازند.

گاه این رسوم صورتی غیر اسلامی پیدا کرده و علی رغم فتوای مراجع دینیو عزاداران با قمه و زنجیر به بدن خود آسیب می زنند.

نوع فایل:word

سایز:17.6 KB

تعداد صفحه:13


پاورپوینت هدف و راهبرد برای یک محله مسکونی

دانلود فایل پاورپوینت هدف و راهبرد برای یک محله مسکونی ،در حجم 16 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه
دسته بندی معماری
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 350 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
پاورپوینت هدف و راهبرد برای یک محله مسکونی

فروشنده فایل

کد کاربری 3627
کاربر

پاورپوینت هدف و راهبرد برای یک محله مسکونی

فایل پاورپوینت هدف و راهبرد برای یک محله مسکونی ،در حجم 16 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

در این فایل به بررسی و تحلیل اهداف و راهبردهای یک محله مسکونی پرداخته شده است.

فهرست مطالب:
اهداف و راهبرد
توقعات موضوعی از یک محله مسکونی آسایش
توقعات موضوعی از یک محله مسکونی آرامش
توقعات موضوعی از یک محله مسکونی خودمانی بودن

این فایل با فرمت پاورپوینت در 16 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل WORD مطالعات مجتمع مسکونی(8صفحه)


پاورپوینت کامل سانتیاگو کالاتراوا

دانلود فایل پاورپوینت کامل سانتیاگو کالاتراوا ،در حجم 190 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه
دسته بندی معماری
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 25200 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 190
پاورپوینت کامل سانتیاگو کالاتراوا

فروشنده فایل

کد کاربری 3627
کاربر

پاورپوینت کامل سانتیاگو کالاتراوا

فایل پاورپوینت کامل سانتیاگو کالاتراوا ،در حجم 190 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
28/7/1951- تولد در بنیمامت والنسیای اسپانیا
1961-1956- مدرسه ابتدائی در والنسیا
1960-1959- شرکت در کلاس عصرانه هنر در تابستان
1968-1961- دبیرستان در والنسیا
1969-1968- مدرسه هنر در والنسیا
1973-1969- آموزش معماری در مدرسه
1973- آموزش دوره ای در دروس شهری
1979-1975- تحصیلات مهندسی راه و ساختمان در ETH زوریخ
1979- برنده جایزه auguste perret
1981-1979- جایزه دکتری درعلوم تکنیکی و استادیار در آموزشگاه برای ایستائی ساختمان و روشنائی آن در ETH
1981- تاسیس اولین دفتر معماری و عمران در زوریخ
1987- عضو BSA( فدراسیون معماران سوئیس ) – عضو آکادمی جهانی معماران
1988- جایزه هند برای شهر بارسلونا برای طرح پل بارسلونا
1988- جایزه IABS6 انجمن جهانی مهندسین سازه و پل سازی
معمار اسپانیایی متولد(1951) والنسیا.در رشته های مهندسی عمران و معماری تحصیل کرده و استاد ساخت پلهای معلق می باشد.او حدود 50 پل را در طول دهه اخیر طراحی کرده است. هرچند که اکثر این پلها در مقیاس عظیم مهندسی از نظر طول دهانه نیستند اما ساختار غیر معمول اکثر آنها نظر انسان را به خود جلب می کند.

فهرست مطالب:
بیو گرافی
معرفی کالاتراوا وافکار او
المپیک 2004 آتن
موزه هنر میلواکی
برج مخابراتی
شهر علم و هنر
ایستگاه نور
ابستگاه راه آهن استدل هافن
فرودگاه سوندیکا
ایستگاه لیون
اپرای تنریف
برج ترنینگ تورسو
برج مخروطی فورد ها
طراحی سقف
ایستگاه برلین
پل الامیو
برخی پل های طراحی شده توسط کالاتراوا
اسکیس های کالاتراوا
منابع


این فایل با فرمت پاورپوینت در 190 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت معرفی سانتیاگو کالاتراوا (27 اسلاید)


پاورپوینت مجتمع تجاری آوا سنتر

دانلود فایل پاورپوینت مجتمع تجاری آوا سنتر ،در حجم 34 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه
دسته بندی معماری
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2736 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
پاورپوینت مجتمع تجاری آوا سنتر

فروشنده فایل

کد کاربری 3627
کاربر

پاورپوینت مجتمع تجاری آوا سنتر

فایل پاورپوینت مجتمع تجاری آوا سنتر ،در حجم 34 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
طراحی پروژه مجتمع تجاری آوا سنتر با مساحت 31000 مترمربع واقع در خیابان اقدسیه توسط مهندسین مشاور حرکت سیال (رضا دانشمیر) در سال 2012 آغاز شد.
مجتمع تجاری آوا سنتر در زمینی به مساحت ۲,۵۶۰ متر مربع در حال ساخت است. این مجتمع شامل ۱۶ طبقه می باشد (۶ طبقه منفی همکف، یک طبقه همکف و ده طبقه بالای همکف) که مساحت کل طبقات ۳۲,۵۰۰ متر مربع می باشد. طبقات شامل: زیر زمین ششم الی زیر زمین سوم با کاربری پارکینگ و انباری، زیر زمین ۲.۵- با کاربری سرویس بهداشتی، فضاهای خدماتی و تأسیسات می باشد. زیر زمین دوم الی طبقه اول در چهار طبقه با کاربری تجاری، طبقات دوم الی هفتم با کاربری پارکینگ و طبقه هشتم کاربری فرهنگی و طبقات نهم و دهم با کاربری رستوران می باشد. در مجموع مجتمع آواسنتر حدود ۴۴۰ واحد پارکینگ، ۴۰۰۰ متر مربع شامل ۹۱ باب تجاری، ۱۷۰۰ متر مربع فرهنگی، ۱۲۰۵ متر مربع شامل چهار واحد رستوران و ۸۱۹ متر مربع انباری تجاری شامل ۷۴ واحد می باشد.
مجتمع تجاری آوا سنتر جهت تأمین روشنایی طبیعی دارای دو وید اصلی می باشد، که از طبقه زیر زمین اول الی بام ادامه دارد. ورودی های پارکینگ های طبقات فوقانی و زیرین از خیابان فیروز بخش در ضلع شرقی و خروجی های مربوطه از خیابان اقدسیه در ضلع غربی می باشد. همچنین ورودی اصلی مجموعه از تقاطع خیابان اقدسیه و فیروز بخش و ورودی دوم از خیابان فیروز بخش می باشد.


فهرست مطالب:
معرفی مجتمع
اطلاعات مشاوران
مشخصات پروژه
پارکینگ
تجاری
بخش گالـری های طلا و جـواهر
متخصصین طراحی داخلی
فرهنگی
رستوران
انباری های تجاری
تاسیسات
فضاهای خدماتی
سیستم های ایمنی و امنیتی
آسانسور و پله برقی
سیستم تهویه پارکینگ
نمای مجتمع
امکانات منحصر به فرد این مجموعه
ویژگی های معماری
طرح و نقشه
سازه یکپارچه

این فایل با فرمت پاورپوینت در 34 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل WORD شهرک اکباتان(8صفحه)


پاورپوینت شهر گرایی و شهر نشینی در ایران

دانلود فایل پاورپوینت شهر گرایی و شهر نشینی در ایران ،در حجم 59 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه
دسته بندی شهرسازی
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 9963 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
پاورپوینت شهر گرایی و شهر نشینی در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 3627
کاربر

پاورپوینت شهر گرایی و شهر نشینی در ایران

فایل پاورپوینت شهر گرایی و شهر نشینی در ایران ،در حجم 59 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.


بخشی از متن:
سه دوره کلی شهرسازی در ایران :
1.قبل از ورود اسلام
2.بعد از ورود اسلام
3. دوران معاصر

شهر نشینی و شهرسازی قبل از ورود اسلام:
1-1– پارسی
1-2- پارسی – هلنی
1-3- پارتی

و...

فهرست مطالب:
شهر نشینی و شهرسازی قبل از ورود اسلام
شهر نشینی و شهرسازی در دوران اسلامی
عوامل مشخصه شهر در دوره اسلامی
آغاز مفهوم جدید شار در مکتب اصفهان
شهر نشینی و شهر سازی در دوران معاصر
دوازه ها
نقشه ها
دگرگونی در مفهوم شار و تولد سبک تهران
محله ها
خیابان ها
حضور تفکر غیر بومی در سازماندهی فضاها
عملکرد میدان در شهر تهران
ساخت و سازمان شهر در دولت پهلوی

این فایل با فرمت پاورپوینت در 59 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل WORD بررسی شهر شیراز(12 اسلاید)


پاورپوینت مدل اقتصاد پایه در برنامه‌ ریزی شهری و منطقه‌ای

دانلود فایل پاورپوینت مدل اقتصاد پایه در برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای،در حجم 15 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه
دسته بندی شهرسازی
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2287 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پاورپوینت مدل اقتصاد پایه در برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای

فروشنده فایل

کد کاربری 3627
کاربر

پاورپوینت مدل اقتصاد پایه در برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای

فایل پاورپوینت مدل اقتصاد پایه در برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای،در حجم 15 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
مدل اقتصاد پایه تاکید خاصی برتفکیک فعالیتهای اقتصادی مناطق دارد به طوری که اقتصاد منطقه را به دو بخش تقسیم می کند فعالیت های پایه ای و فعالیت های غیر پایه ای. فعالیت های پایه ای، فعالیت هایی هستند که کالا و خدمات را به خارج از محدوده اقتصاد جامعه صادر می کنند و یا کالاها و خدماتشان را به افرادی عرضه می کنند که خارج از مرزهای اقتصادی جامعه هستند. و فعالیت های غیرپایه آنهایی هستند که نیازهای ساکنین داخل محدوده اقتصادی جامعه را تامین می کند.
فرض اصلی مدل این است که درآمد و اشتغال منطقه بستگی شدیدی به فعالیتهای بخش پایه دارد و عمده تولیدات بخش پایه نیز به خارج از منطقه صادر می گیدد. بنابراین افزایش در تقاضای خارجی برای بخشهای پایه محرک رشد و حرکت اقتصاد منطقه بوده و باعث می شود که از طریق افزایش تقاضای خارجی برای کالا و خدمات بخش پایه، نه تنها درآمد و اشتغال بخش پایه افزایش می یابد؛ بلکه درآمد و اشتغال در بخش غیرپایه نیز افزایش خواهد یافت.

فهرست مطالب:
مقدمه
فرض مدل
اهداف مدل
معایب مدل
بیان ریاضی مدل
مثال اقتصاد تک بخشی
مثال اقتصاد دو بخشی
منابع

این فایل با فرمت پاورپوینت در 15 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت روش تحلیل اقتصاد پایه(17اسلاید)