اصول کنترل بیماریهای گیاهی 16 اسلاید

اصول کنترل بیماریهای گیاهی 16 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 183 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
اصول کنترل بیماریهای گیاهی 16 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

اصول کنترل بیماریهای گیاهی 16 اسلاید

مقدمه :

آفت باکتریایی که توسط باکتری

clavibacter michiganensis

به وجود آمده نوعی از بیماری است که کاملا مسری و مخرب بوده ودر بین گوجه های گلخانه ای و همچنین گوجه های زمین زراعی شایع می باشد . از علائم اولیه این بیماری می تو ان پژمردگی برگچه های زیرین را نام برد که به سمت بالا تاب برداشته و نابودی آن تدریجا از لبه داخلی برگچه آغاز شده و به رنگ قهوه ای در می آید . گیاهانی که تحت تاثیر این بیماری قرار دارند به زودی پژمرده شده و از بین می روند .

معمولا این بیماری به میوه ها نیز سرایت می کند . در گیاهان گوجه نورس میوه آلوده به عامل بیماریزا از رشد خود بازمانده ، بد شکل شده و گاهی اوقات بر روی آن خطوط برجسته ایجاد می شود .

میوه هایی که شدیدا تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند دچار اختلالات عظیمی در داخل میوه گشته و حفره هایی به رنگ زرد تا رنگ قهوه ای ایجادمی کنند و ممکن است دانه های این میوه ها به رنگ تیره درآمده و به حد بلوغ نرسند . آفت باکتریایی گوجه مسئله ای است که کشور کانادا و دیگر بخش های جهان را در بر گرفته است . روش کنونی برای مهار این آفت عبارتند از : کاشت دانه های عاری از بیماری ، از بین بردن گیاهان تحت تاثیر این بیماری ، رعایت بهداشت در داخل گلخانه ، ضد عفونی کردن ابزاری که برای هرس و گرده افشانی به کار می روند و استفاده از آفت کش های شیمیایی.

lysozyme

نوعی از پروتئین است که به طور طبیعی در بسیاری از موجودات زنده از قبیل ویروس ها ، باکتری ها ، گیاهان ، پرندگان ، خزندگان و پستانداران یافت می شود .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.