دسته بندی | مواد و متالوژی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 5117 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 106 |
متالوگرافی، سختی سنجی، میکروسختی سنجی، تمپر ،چدن های سفید مقاوم به سایش کروم دار
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول :چدنهای کروم دار
مقدمه .................................................................................................................... 1
چدنهای کرم دار ..................................................................................................... 1
اثر ساختار میکروسکوپی ....................................................................................... 3
انتخاب زمینه .......................................................................................................... 4
ذوب و ریخته گری چدن پرکرم ............................................................................. 7
ریختن فلز مذاب .................................................................................................... 9
تنش های ناخواسته (پسماند ) در قطعات............................................................... 10
ترک ناشی از سنگ زنی .......................................................................................... 11
ملاحظات متالورژیکی ............................................................................................ 11
سختی پذیری ......................................................................................................... 15
انتخاب ترکیبات ..................................................................................................... 15
مقادیر کربن و کرم ................................................................................................. 16
عناصر آلیاژی ......................................................................................................... 21
خواص فیزیکی و مکانیکی آلیاژهای پرکرم............................................................... 21
کاربرد چدنهای پرکرم.............................................................................................. 22
گلوله های آسیابها وبدنه ها .................................................................................... 24
خوردگی و سایش با تنش پایین .............................................................................. 26
کاربرد در پمپهای ضد سایش ................................................................................. 26
دلایل ناموفق بودن ................................................................................................. 28
کم بودن مقاومت سائیدگی ..................................................................................... 28
شکست ترد............................................................................................................ 29
عملیات حرارتی چدنهای پرکرم .............................................................................. 30
سرعت گرم کردن .................................................................................................. 31
روش آستنیته کردن ................................................................................................. 32
سرعت سرد کردن .................................................................................................. 33
برگشت یا تمپر....................................................................................................... 35
آستنیته باقیمانده ...................................................................................................... 35
دمای کوئینچ .......................................................................................................... 36
سخت کردن با کمک تصرمات حرارتی زیر دماهای بحرانی ................................... 37
فصل دوم : چدنهای نیکل دار (Ni-Hard)
چدنهای نیکل سخت ............................................................................................ 40
چدن سفید مارتنزیتی .............................................................................................. 40
استحکام کششی ..................................................................................................... 41
مقاومت در برابر ضربه ............................................................................................ 41
مسائل طراحی ........................................................................................................ 42
ترکیب شیمیایی ...................................................................................................... 44
- کربن ........................................................................................................... 44
-سیلیسیم ....................................................................................................... 45
-منگنز ........................................................................................................... 46
-گوگرد ......................................................................................................... 46
-فسفر............................................................................................................. 46
-نیکل ............................................................................................................ 47
-کرم .............................................................................................................. 47
-عناصر دیگر ................................................................................................. 48
ساختمان میکروسکوپی .......................................................................................... 48
- ساختمان میکروسکوپی سطح قطعه ریختگی ................................................ 52
ذوب در انواع کوره ها
-ذوب در کوره کوپل...................................................................................... 54
-ذوب در کوره های برقی .............................................................................. 57
- ذوب در کوره بوته ای ................................................................................. 58
- ذوب در کوره های شعله ای ....................................................................... 58
-ذوب به روش دوپلکس ................................................................................ 59
قراضه های نیکل – سخت .................................................................................... 59
ریخته گری چدنهای نیکل – سخت ....................................................................... 59
انقباض.................................................................................................................... 60
ماهیچه سازی ....................................................................................................... 60
کاربرد مبرد............................................................................................................ 60
جلوگیری از پیچیدگی قطعات مبرد ......................................................................... 62
قرار دادن قسمتهای قابل تراش در قطعات قبل از ریختن ........................................ 62
ریختن مذاب و تغذیه قطعه ریختگی .................................................................... 64
عملیات تمیز کاری ................................................................................................. 65
کنترل ..................................................................................................................... 66
تعیین سختی ........................................................................................................... 67
آنالیز شیمیایی ......................................................................................................... 70
مطالعات میکروسکوپی ........................................................................................... 71
چدن های سفید مارتنزیتی ( Ni-Hard)عملیات حرارتی ....................................... 72
Ni- Hard یوتکتیک.............................................................................................. 76
جوشکاری.............................................................................................................. 76
عملیات تکمیلی و نهایی ......................................................................................... 78
قسمتهای قابل تراش ............................................................................................... 78
عملیات سنگ زنی ................................................................................................. 79
ماشینکاری ............................................................................................................. 80
ماشینکاری بدنة پمپهای گریز از مرکز ..................................................................... 81
ماشینکاری میله ..................................................................................................... 81
صفحات مقاوم در مقابل سایش .............................................................................. 81
تعیین سختی ........................................................................................................... 82
فصل سوم :شرح آزمایش
عنوان آزمایش ........................................................................................................ 84
شرح آزمایش ......................................................................................................... 84
نتایج به دست آمده از آزمایش ................................................................................ 91
منابع ...................................................................................................................... 93
چکیده :
پدیده سایش (Wear) یکی از معضلاتی است که صنعت از دیرباز با آن مواجه بوده است . برخورد منطقی در جهت رفع این مشکل ، مرهون بررسی دقیق پدیده و عوامل موثر بر آن می باشد . بدین منظور برخی از مواد مناسبی که با توجه به مبانی متالورژیکی در عمل قابل استفاده می بانشد مانند (چدنهای سفید کرم دار، Ni-hard) مورد بررسی قرار می دهیم .
- تعریف سایش و عوامل موثر بر آن
سایش عبارت است از تلفات مکانیکی ماده از سطح یک جسم بواسطة تماس آن با سطح یا جسم دیگر علیرغم مکانیکی بودن این پدیده ، گاه با واکنشهای شیمیایی نیز همراه می شود .
- فاکتورهای کلیدی موثر برسایش عبارتند از :
1) متغیرهای متالورژیکی نظیر سختی ، چقرمگی ( tough ness) ساختار میکروسکوپی و ترکیب شیمیایی
2) متغیرهایی نظیر مواد در حال تماس ( نظیر ساینده ها و مشخصات آنها ) نوع و روش بارگذاری (Loading) ،سرعت ، دما ، زمان ، خشونت سطحی ، روانکاری ( Lubrication) و خوردگی .
در اینجا ما دو نوع ا زمواد مقاوم به سایش را مورد بررسی قرار می دهیم که عبارتند از چدنهای سفید پرکرم و چدنهای سفید Ni-hard که ابتدا چکیده ای از این دو نوع چدن سفید را در پایین می آوریم
...
اثر ساختار میکروسکوپی
بیشترین مقاومت سایشی این چدنها نتیجه مستقیم ساختار میکروسکوپی آنهاست. اغلب فرایندهای سایشی را می توان یک عمل برشی یا فراشی تعریف نمود. نظیر عملیات ماشینکاری که یک ذره ساینده به سطح فلز فرورفته و خطوط سایش و تغییر شکل ایجاد کرده و ذراتی را از سطح جدا می کند. براده هائی که از محل سایش بدست آمده اند حاوی ذرات بسیار ریزی هستند که از قلم تراش در حین عملیات ماشینکاری جدا شده اند. برای عملی شدن مکانیزم سایش کاملاً ضروری است که وسیله ساینده از فلز سخت تر باشد. اگر این وسیله نرمتر باشد فرآیند بیشتر به خوردگی و اکسیداسیون شبیه خواهد باشد. اگر این وسیله نرمتر باشد فرآیند بیشتر به خوردگی و اکسیداسیون شبیه خواهد بود و فقط سایش ناچیزی انجام می گیرد. جدول 1 سختی میانگین تعدادی از مینرالها، کاربیدها و آلیاژهای پر آهن با ترکیبات مختلف زمینه را نشان می دهد. این مقایسه مشخص می کند که کوارتز که مهمترین ترکیب در اغلب مینرالهای ساینده می باشد از آلیاژهای آهن با هر نوع ساختاری که زمینه آنها داشته باشد سخت تر است به همین جهت می تواند به راحتی آنها را بساید. کاربید آهن (سمنیتت) که بیشترین کاربید در چدنهای سفید کم آلیاژ می باشد از کوارتز نرمتر است و کاربید کرم که بیشترین کاربید در چدنهای پر کرم است از کوارتز سخت تر است و به همین جهت در مقابل سایش مقاومت می کند. کاربیدهای زیادی هستند که از کاربید کرم هم سخت تر می باشند ولی متأسفانه بسیار گران هستند و این مسئله موجب محدود شدن کاربرد آنها شده است. در چدن سفید کاربیدها چیزی کمتر از 50- 40 درصد از کل حجم قطعه را نشان می دهند بقیه زمینه است و چون این زمینه از کوارتز نرمتر است سائیده می شود.
...
گلوله های آسیاب و بدنه ها
در شرایطی که تنش با شرایط بالا و یا سایش فشاری مطرح باشد، استفاده بسیاری از آلیاژ چدن پر کرم برای گلوله ها و آستری های آسیاب می شود. در آسیاب مواد خشک، استفاده از چدن پر کرُم مارتنزیتی برای محفظة اول آن سبب کاهش میزان سائیدگی از 1000 گرم در تُن به 50 گرم شده است. دوام طولانی این گلوله ها در آسیابهای بزرگ مدرن، لزوم استفادة هر چه بیشتر از آنرا بویژه در شرایط ضربه های مکرر، مطرح کرده است. این منظور از طریق تنظیم صحیح میزان کربن و سپس عملیات حرارتی آلیاژ عملی است که آستنیت باقیمانده را تقریباً از بین می برد.
در صورت وجود کانه نسبتاً سخت و بویژه در آسیاب موادِتر، این آلیاژ چندان برتری بر دیگر آلیاژها ندارد. برای آستری داخلی محفظة اول آسیاب سیمان، چدن پر کرُم بخوبی با آلیاژ فولاد کرُم- مولیبدن رقابت می کند. کاربرد این آلیاژ همچنین در پوشش بدنه و انتهایی آسیابهای گلوله ای و غیر آن برای خرد کردن مواد، روبه توسعه است. در اینجا نیز آلیاژ چدن پر کرُم بخوبی جانشین فولادهای منگنزی آستنیتی یا فولادهای کم آلیاژ سخت شده، گردیده است. استفاده از آسیاب خمره ای برای آسیاب کردن موادی چون زغال سنگ در نیروگاه ها از دیرباز و جدیداً بیشتر در آسیاب آهک، سیمان، کانه فسفات و دیگر مواد معدنی بکار می رود. برای تأمین فاصله طولانی تری در تعویض قطعات سائیده شدنی و در واقع، خرد کردن مواد بیشتر با استفاده از قطعات کمتر، استفاده از مواد با مقاومت بیشتر برای چرخها، قرقره ها و واگنها لازم می آید. برای این منظور، استفاده از چدنهای پر کرُم شرایط مناسبی را برای طراحی قطعات گوناگون فراهم آورده است.
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1817 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
پاورپوینت هنر و معماری هند شامل 33 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
هند از نظر جغرافیایی به سه منطقه ی عمده تقسیم می شود. شمال شرقی با کوه های عظیم هیمالیا، شمال غربی با دره های حاصلخیز رودهای سند و گنگ و شبه جزیره ی هند، مرکب از فلات های گرمسیری که به وسیله ی کوه ها و جنگل ها از رودهای شمالی جدا می شوند.از نظر نژادی و مذهبی بهتر آن است که بگوییم همان گونه که سرزمین فلسطین در وادی ادیان سامی دارای اعتبار و منزلت است. هندوستان نیز در عرصه ادیان و مکاتب فلسفی شرق داراست.
مقدمه
پیش از آریایی (نخستین دوران هنر هندی)
آثار هنری
هنر هند در دوره ی آریایی
مجسمه سازی
نقاشی
معماری
.
عنوان: هنر و معماری هند
فرمت: پاورپوینت
تعداد صفحات: 33 اسلاید
ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر
.
تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 2410 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 36 |
پاورپوینت معماری در کشورهند شامل 36 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
.
مقدمه:
هند تادوره قبل از اسلام هنری پر رمز و راز و دارای نماد واستعاره بود. معماری اسلامی هند از دوران سلاطین دهلی آغاز می شود و در دورهی «اکبر شاه» به اوج شکوفایی خود می رسد. آثار اسلامی هند تلفیقی از سنت های بومی هند وسبک اسلامی است. مهم ترین بناهای برجای مانده از عهد تیموریان هند،بناهای آرامگاهی است. این آرامگاه ها از سنگ های«سرخ» و «مرمر» نماسازی شده و در فضاهای وسیع و سرسبز با تزیینات فراوان قرار گرفته است. معروف ترین این آرامگاه ها،”آرامگاه همایون شاه”در دهلی “آرامگاه اکبر شاه” و”نیز “تاج محل”در شهر «آگرا » می باشد.
مقدمه
مسجد و منار قطب (قوت الاسلام)
مناره در کنار ستون فلزی
تاج محل
نقشه تاج محل
نکات جالب توجه را در مورد تاج محل
آرامگاه همایون شاه
آرامگاه اکبر شاه
.
عنوان: معماری در کشورهند
فرمت: پاورپوینت
تعداد صفحات: 36 اسلاید
ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر
.
تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 2783 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
پاورپوینت معماری تندیس گون (تندیس گرایی) شامل 30 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.
دوره معماری مدرن متاخر را میتوان از بعد از جنگ جهانی دوم تا اوایل دهه هفتاد محسوب کرد. در این زمان بسیاری از معماران بزرگ دوران معماریه اولیه و متعالی همچون رایت، کوربوزیه، گروپیوس بودند. رایت تنها معماری است که در هر سه دوره معماری مدرن ساختمانهایی با شهرت جهانی ساخته است. وی آخرین شاهکار خود یعنی موزه گوگنهایم را در نیویورک در آخرین سالهای عمر خود به صورت تندیسی دوار طراحی نمود.
مقدمه
ویژگی تندیس گرایی
ساختمانهای تندیس گرا
نمایی تندیس گونه بر روی دامنه کوه
نقشه ساختمان
تکنولوژی یا خلاقیت؛ نیمکت تندیس گون
خانهی اپرا
.
عنوان: معماری تندیس گون (تندیس گرایی)
فرمت: پاورپوینت
تعداد صفحات: 33 اسلاید
ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر
.
تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 10571 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 114 |
فصل اول شناخت موضوع
تئاتر
فضای تئاتر
تئاتر ایوانی
صحنۀ میدانی
تجربه های نو
وظیفه بازیگر
کشف جوهر نقش
ابلاغ جوهر نقش به تماشاگر
صفات بازیگر
تعلیم بازیگر
تربیت بدن
تماشاگر
عناصر فنی
طرح صحنه پردازی
نورپردازی
لباس
چهره آرایی
وسایل صحنه
آثار صوتی
واژگان فنی
پیدایش کارگردان
کارگردان به عنوان سازمان دهنده
فصل دوم
تاریخچه و انواع سبک ها،
شناخت و مطالعه ضوابط و استانداردها
نظریه های درباره خاستگاه تئاتر
تمدن یونان
معماری تئاتر
تالار نمایش وتماشاگران
تئاتر ودرام رومن
ساختمان تئاتر رومن
تصویر
نمایش در هند
تئاتر در چین
تئاتر ودرام در اواخر قرون وسطی
صحنه ی نمایش در اواخر قرون وسی
رنسانس ایتالیا
تراژدی
ملودرام
کمدی ولوده بازی
کمدی تراژیک
واقع گرایی
واقع گرایی : دلات ذهنی ومشکلات
سمبولیسم
انواع نمایش های ایرانی
تقلید و خیمه شب بازی.
تعزیه در ایران
استانداردهای طراحی آمفی تئاتر .
ورودی:
سالن انتظار (سرسرا:
سالن اجرا:
نسبت های قسمت تماشاگران:
فضاهای خدماتی پشت سن:
قسمت اداری سالن:
ساختار عمومی فضاهای نمایشی
شکل و انواع مختلف صحنه نمایش
اکوستیک
فصل سوم :
بررسی نمونه
تئاتر شهر
ساختمان تئاتر آگرونا
فصل چهارم:
مطالعات سایت
است.1-1.ویژگیهای جغرافیایی
موقعیت اصفهان
عوارض طبیعی
گسلها و زلزله خیزی در منطقه
ویژگیهای زمین شناختی
ارتفاعات
پوشش گیاهی
ویژگیهای اقلیمی منطقه
بارندگی
رطوبت
میزان و تغییرات دما و وضعیت تابش خورشید
جریان های هوا و بادها
تبخیر
نقطه شبنم
نیاز به سایه و آفتاب
منطقه آسایش
جدول بیوکلیماتیک
فرم ساختمان در رابطه با اقلیم گرم و خشک
تعیین فرم ساختمان های بزرگ
انتخاب جهت استقرار ساختمان
نوع مصالح
نوع تهویه
ویژگی های معماری بومی مناطق گرم و خشک
ویژگیهای جمعیتی
سابقه تاریخی وآثار باستانی اصفهان
فصل پنجم :
برنامه ریزی فیزیکی
جدول زون بندی فضا ها:
فصل ششم :
ایده ها و روند طراحی
فصل اول:کلـیـات تحقــیـــق
به نظر میرسد که هنر ذاتی وفطری بشر باشد . بیش از دوهزار سال پیش ارسطو1 براین عقیده بود که آدمی دارای غریزهء تقلیداست.اگر چه ممکن است روانشناسان امروزی با کاربرد اصطلاح ((غریزه)) توسط ارسطومخالف باشند ولی حقیقت آن است که در میان سایر حیوانات تنها آدمی است که به بازنمایاندن زندگی وتجربه خود وعرضه آن وادبیات نیاز دارد.بشری که بگذاریم ظاهراً جامعه ای نیست که شکلی از هنر درآن ،یافت نشود .وانگهی ،در تاریخ هر دو تمدن شرق وغرب سابقه هنر ،صرفنظر ازنوع آن ، به آغاز ظهور آن تمدن می رسد واغلب بامبادی اساطیری اقوام پیوند دارد .در جهان غرب نقوشی بر دیواره غارها کشف شده است که به عصر حجر باز میگردد .شکلی از رقص ، موسیقی ونمایش در عهد باستانی خاور نزدیک (مصر،کرت،یونان(هست که شاید متعلق به هزار سال پیش از مسیح باشد .کوجی کی 2 یا تاریخچه موضوعات قدیمی 3 ژاپن پیداش رقص ولال بازی را به خود خدایان نسبت می دهد. لذا هنر جهانشمول وقدیمی است
تئاتردرسراسر تاریخ خود همه کارکردهایی را که در بالا شمردیم انجام داده است وتئاتر واشکال متنوع آن ، فیلم وتلویزیون همچنان مشغول انجام کارکردها برای بسیاری از مردم این روزگارند . تئاتر هم یکی از قدیمیترین وهم یکی از جدیدترین هنرهاست .در جهان غرب ، مبادی این هنردست کم به یونانیان باستان یعنی حدود 540 سال پیش از میلاد مسیح وشاید هم پیشتر از آن می رسد. این هنربا گذشت زمان خود باقی نگهداشته است . این اصل همانا به اجرا درآوردن یا به نمایش گذاردن حوادث در بعد واحدی از مکان وزمان است که توسط عده ای تماشاگر اشغال شده باشد . موقع بازگویی رمان ، داستان درباره چیزی است که درگذشته روی داده است وعملیات باید در ذهن خواننده یا شنونده باز آفرینی شود .درتئاتر ماشاهد اعمالی هستیم که دربرابر چشمهایمان روی می دهد.
ما نمی توانیم از آنجا به دور باشیم ، درباره ی بازی تاٌمل کرده ویا آن را قطع کنیم ، برگشته وآن را دوباره بخوانیم یا به صفحه آخر کتاب جست زنیم. باید بگذاریم بازی به پیش رود و همینکه تمام شد دیگر نمی توان آن را فراخواند ودوباره تجربه کرد مگر در ذهن.بازیگران و تماشاگران یک کار تئاتری زنده بالاتفاق (( صحنه سازی))می کنند.
در یک تئاتر زنده جو و جاذبه ای به وجود می آید که میان صحنه و تماشاگر جریان دارد حتی اگر تماشاگر درعین سکوت سرگرم تماشا باشد .همین ارتباط دوجانبه است که تئاتر زنده را از فیلم یا یک نمایش تلویزیونی متمایز می سازد زیرا اگر چه ممکن است شخص مجذوب یک فیلم یا یک نمایش تلویزیونی و یا از آن متاثرشود ولی نمی تواند با یک ارتباط برقرار کند و تصویر نیز نمی تواند کار خود را با واکنش های او وفق دهد. در تئاتر ،بازیگران وتماشاگران در نوعی اجتماع مشترک شکل می گیرند وبرخی از گروه های تئاتری نوگرا بازهم چنین استدلال کرده اند که جدایی وتفکیک تماشاگر و بازیگر را کاملاً باید ازبین برد طوری که تماشاگر جزء بارز و فعال یک اجرا شود. وانگهی ، نظر این گروه های آن است که تئاتر باید ناظر به ایجاد یک اجتماع نه تنها در محدوده یک تماشا خانه و در زمان اجرا بلکه پس از اجرای نمایش و بیرون از محیط تماشاخانه باشد.نمایش را هر جا که بتوان بازیگر را درآن جمع کرد، در یک اتاق خالی یا یک فضای باز با اتفاده از نور طبیعی خورشید و بازیگرانی که لباس معمولی خود را به تن دارند، قابل اجرا است .ولی اکثر اجراهای تئاتری به مراتب مفصل تر از این بوده وبه اصول اساسی نمایش که متن نمایش وفضای بازیگر وتماشاگر باشد
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 11209 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 104 |
بررسی و مطالعات معماری نمایشگاه بین المللی
فهرست نمایشگاه بین المللی
عنوان صفحه
فصل اول(کلیات تحقیق)
فصل دوم(مبانی نضری معماری)
فصل سوم(برسی نمونه ها وتاریخچه)
فصل چهارم(ضوابط واستانداردها)
فصل پنجم(اقـلیـم)
فصل ششم(تحلیل سایت وروند تحقیق)
فصل هفتم(نتیجه گیری-گذینه های طراحی)
فصل اول:کلـیـات تحقــیـــق
چکیده
امروزه کلیه کشور های جهان اهمیت فوق العاده ای به بازرگانی خود قائل هستند و همه کشورها اعم از کشور های پیشرفته و در حال توسعه ناگزیرند به این موضوع اهمیت داده و در جهت گسترش سالم و سود مند این قسمت از اقتصاد کشور کوشا باشند . بازرگانی نقش بسیار مهمی را در کل اقتصاد کشور ایفا می کند و اطلاعات بازرگانی نه تنها مورد توجه دولت ها می باشد ، بلکه محققین اقتصادی و صنعتگران و بازرگان نیز از طالبین جدی آن هستند. احتیاج محققین اقتصادی به این جهت است که برای بررسی تحولات اقتصادی و پیش بینی های آینده و تجزیه و تحلیل وضع اقتصادی در اعصار گذشته ، حال و آینده ناگزیر هستند که به بازرگانی اهمیت زیادی بدهند .
بدین جهت نمایشگاه بین المللی سقز با هدف کوشش در راه ایجاد نمایشگاه های تجاری به منظور گردآوری امکانات تولیدی و فرآورده های مطلوب کشور در یک جا و همچنین آشنایی با فرآورده های گوناگون در زمینه های مربوط به رشته های مختلف علمی , بازرگانی و صنعتی کشاورزی ، فرهنگی و هنری مطالعه و طراحی خواهد گردید .
به طور کلی یک مرکز بازرگانی عبارت است از مرکزی که نقش مکمل و پشتیبانی خدمات بخش های خصوصی و دولتی را دارند . هدف اصلی هر مرکز بازرگانی گرد هم آوردن فعالیتها و مؤسسات دست اندرکار بازرگانی به زیر یک سقف و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها برای پیشرفت بیشتر کارشان است .
پیشگفتار
پیشرفت علم و فن آوری نو زندگی انسان را در تمامی عرصه ها متحول نموده است ولی مسائل بی شمار ناشی از این تحول لا ینحل مانده اند . اگر شعور و دانش انسان ها بصورت ترکیبی در جهت همگرایی و کارایی به کار گرفته شود تحت تاثیر ارتباط متقابل و یگانگی جهت دانشی قدرتمند تر حاصل خواهد شد . این دانش نو سبب ایجاد تفاهم متقابل در فضای زندگی انسان ها گردیده و به شکیبایی آن ها برای قبول سنت ها و رفتار های اجتماعی یکدیگر خواهد افزود . به این ترتیب توسعه اجتماعات بشری هم نواخت و هم آهنگ بسوی طریقی بهتر برای زندگی حرکت خواهد کرد .
نمایشگاه ها باید با نمایش افتخار آمیز دانش و عرضه دستاورد های آن در کنار یکدیگر تبدیل به میدان گاه برخورد های انسانی گردیده و در دست یابی به این هدف موثر باشد .
از اکسپو باید مفهومی بالاتر از نمایشگاه دست آوردهای سنتی گذشته و توسعه و پیشرفت فن آوری زمان حال انتظار داشت . نمایشگاه باید در عین حال کیفیت یک همایش بین المللی سرور انگیز را داشته باشد که مردم دنیا یکدیگر را در آن ملاقات کنند ، آشنا شوند ، افکارشان را هماهنگ کرده و دانش خود را مبادله نمایند .
نمایشگاه باید بجای عرضه نمایش سخت افزار به عرصه های جشن ها و مراسم برای نرم افزار تبدیل شوند . به همین منظور هدف این است که تمامی مجموعه نمایشگاه تبدیل به میدان گاهی گردد که توسعه این انگاره را میسر سازد .
انگاره ( مراسمی برای هماهنگی و یگانگی انسان ها )
برای آگاهی از هر پدیده باید ابتدا خوب آنرا بشناسیم و تعریف مشخص عام و خاص از این پدیده برای خود داشته باشیم ، مقوله نمایشگاهها ترکیبی از صنعت و هنر است که معمولاً فعالیتهای اقتصادی را در یک محدوده زمانی و مکانی متمرکز نموده است .
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 10730 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 68 |
پاورپوینت موزه گوگنهایم
فایل پاورپوینت بررسی و معرفی موزه گوگنهایم بیلبائو و موزه گوگنهایم نیویورک،در حجم 68 اسلاید،همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن:
موزه سلیمان رابرت گوگنهایم نیویورک از موزههای مشهور شهر نیویورک است. موزه در منهتن در کرانه شمال شرقی مرکز شهر قرار دارد.
این موزه که در ۱۹۳۷ میلادی افتتاح گردید توسط معمار بزرگ آمریکایی فرانک لوید رایت طراحی گردید.
جلال آل احمد این موزه را اینگونه توصیف میکند:
«موزه راحتی بود و دلباز و خسته نکننده و بوی نانگرفته. و خلا مدام دم دست و همه چیز به جای خود. و مارپیچ و دایرهای در بالا پهن و در پایین باریک شونده، عین دوکی، از راس پهن تر بر زمین و مضافاتش همه با هم جور. مثلاً آسانسورش بجای مربع یا مستطیل، نیمدایره بود و قوس مانند. و جمعاً خوب بود.»
Guggenheim Museum Bilbao) موزه گوگنهایم بیلبائو از معروف ترین موزههای جهان و در اسپانیا میباشد. این بنا در شهر بیلبائو واقع است.این موزه در ۱۹۹۷ تکمیل شد و معمار آن فرانک گهری نام انگلیسی بوده است. موزه متعلق به بنیاد سلیمان ر. گوگنهایم است
گوگنهایم بیلبائو یکی از چند موزه متعلق به بنیاد گوگنهایم نیویورک است . که موزه و نمایشگاه دائمی شامل آثار هنرمندان اسپانیایی و بین المللی است.این موزه دارای شکل خاص و عجیب به صوت منحنی هایی مختلف طراحی شده است که در نوع خود یکی از بهترین طراحی های ساختمان در جهان است . منحنی های در ساختمان به ظاهر تصادفی طراحی شده اند ، که معمار این بنا اعلام کرده بود که بدلیل بازتاب نور به این شکل طراحی شده است .
وقتی در سال ۱۹۹۷ این موزه به روی عموم مردم باز شد به دلیل سبک طراحی خاص خود سر و صدا زیادی در جهان به عنوان یک ساختمان تماشایی در جهان به پا کرد . و Philip Johnson یکی از معماران برجسته گفت که : ” این یکی از بهترین و زیباترین ساختمان ها در زمان ماست ” شکل اصلی این بنا شبیه یک کشتی است که شیشه های بکار رفته در این بنا شبیه فلس ماهی است که بازتاب نور را بدلیل وجود درخشندگی تیتانیوم در این بنا است .
این محصول شامل دو فایل پاورپوینت 47+21 اسلاید قابل ویرایش می باشد.
هدیه محصول
فایل Wordرساله در مورد موزه (136 صفحه)
دسته بندی | عمران و ساختمان |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 678 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
پاورپوینت بررسی کرموشدگی بتن
فایل پاورپوینت بررسی کرموشدگی بتن(شن نما شدن بتن)،در حجم 14 اسلاید،همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن:
یکی از نقیصه های بتن ، علل بروز و همچنین راه های ترمیم آن را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد. این نقیصه که در تعداد قابل توجهی از سازه های بتنی به چشم می خورد ، موضوع کرمو یا شن نما شدن بتن (HoneyCombing) می باشد.
کرمو یا شن نما شدن بتن” ظاهری کاملاً متفاوت با “عدم تراکم کافی بتن” دارد. متاسفانه اغلب مهندسین ، تکنیسین ها و دست اندرکاران اجرای سازه های بتنی این دو عیب را یکسان می شمارند. این در حالی است که :
– در بتن کرمو یا شن نما شده، ذرات درشت دانه (شن) در کنار هم دیده می شود که فضای بین آنها فاقد ملات و شیره کافی می باشد.
– در یک بتن غیر متراکم ممکن است فضاها و حفرات کوچک و بزرگ قابل رؤیت (از چند دهم میلیمتر تا چندین میلیمتر) مشاهده گردد اما در بخش جامد، ذرات درشت و ریز و شیره بتن در کنارهم بصورت همگن دیده می شود.
فهرست مطالب :
مقدمه
معرفی و آشنایی
علل کرمو شدن بتن
عواقب کرمو شدن بتن
راهکارهای ترمیم
این فایل با فرمت پاورپوینت در 14 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول
فایل wordاین محصول(4صفحه)
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 3645 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 34 |
تاسیسات مکانیکی و الکتریکی(تهویه مطبوع)
رشد روز افزون استفاده بی رویه منــــابع مختلف انـــرژی در این عصر حاضر یکی از معضلاتی است که جامعه بشـری بـه آن مبتلا اسـت . و با گـذشت زمان منـابع مختلف انـرژی از بین می رود بـرای کنترل بهـینه مصـرف انرژی امـروزه تدابیر مختلفی اندیشیده شده است ، که از آن جمله می توان به سـیستـم های کنـترل روشـنایی ، تهـویه مـطبوع ، کنترل تردد ، اعلام حریق و … اشاره نمود که هر کـدام به نوعی در جهـت کاهش انـرژی مـوثـر اسـت . در ایـن مـقالـه سعی شـده اسـت در خـصوص سیستم های موثر در کنترل HVAC به چالش کشیده شود و طبق استاندارد Ashrae – ۱۳۵ مواردی عنوان گردد.
گرمایش ، هوا رسانی ، تهویه مطبوع
در ایـن مـقـاله به تشـریح سـیستم های کنترل HVAC و بحث و بررسی خصوصیات و مولفه های سیستم های کنترل خودکار می پردازد . یک سیستم کنترل HVAC که درست و دقیق طراحی شده باشد قادر است مزایای زیر را در اختیار قرار دهد :
کنترل های اساس صحت عملکرد سیستم بوده و باید تا حد ممکن در ابتدای فرآیند طراحی ، مد نظر قرار گیرند . کنترل های خود کار که به درستی اعمال شده باشند ، می توانند :
دسته بندی | عمران و ساختمان |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3683 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
پاورپوینت رفتارسازه های بتنی با دیوار برشی فولادی
فایل پاورپوینت مقاوم سازی سازه های بتنی با دیوار برشی فولادی( تاثیر پارامترهای مختلف بر ظرفیت)،در حجم 25 اسلاید ،همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن:
Steel plate shear wall بعنوان یک سیستم مقاوم در برابر بارهای جانبی در 3 دهه اخیر به سرعت در دنیا مورد توجه قرارگرفته..
بخصوص در ژاپن و آمریکااز مهمترین ساختمان های ساخته شده با این سیستم :
- بیمارستان 6 طبقه Olive View لوس انجلس
-ساختمان 35 طبقه کوبه ژاپن
مهمترین ساختمانهای مقاوم شده با این سیستم :
- مرکز درمانی چارلستون
- کتابخانه ایالتی اورگان
فهرست مطالب :
مقدمه
ساختمان های مقاوم شده با این سیستم
بررسی تاثیر پارامترهای مختلف بر ظرفیت قاب تقویت شده
1- ضخامت ورق فولادی
2- نقطه تسلیم آرماتور و پلیت فولادی
3- مقاومت فشاری بتن
4- مدول یانگ
5- نسبت دهانه به ارتفاع قاب
نتیجه گیری و پیشنهاد
این فایل با فرمت پاورپوینت در 25 اسلاید قابل ویرایش و بصورت نموداری در هر بخش تهیه شده است.
هدیه محصول
فایل Word آرماتور و نقش آن در ساختمانهای بتنی (21صفحه)
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2846 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 48 |
پاورپوینت مدیریت استراتژیک پیشرفته (فرایند ها و مدل ها)
انواع مدلهای فرآیند مدیریت و برنامهریزی استراتژیک
انواع مدلهای مورد برسی
3- فرآیند برنامه ریزی استراتژیک مدل تلفیقی پیرس و رابینسون
4- فرآیند برنامه ریزی استراتژیک (مدل رابینسون)
5- فرآیند مدیریت استراتژیک مدل اول دفت
6- فرآیند مدیریت استراتژیک مدل دوم دفت
7- الگوی جامع مدیریت استراتژیک مدل دیوید
8- فرآیند برنامه ریزی استراتژیک (مدل هنری مینتزبرگ)
9- فرآیندعمومی برنامه ریزی استراتژیک
10- فرآیند برنامهریزی استراتژیک
11- فرایند برنامه ریزی ومدیریت استراتژیک - علی احمدی
12- الگوی جامع مدیریت استراتژیک - دکتر احمدوند
13- مدل جامع برنامه ریزی استراتژیک - دکتر یزدان پناه
14- مدل از اینترنت
15- فرآیند برنامهریزی و مدیریت استراتژیک مدل APO
16- فرآیند برنامهریزی استراتژیک مدل MIM
17- روند برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک مدل گلوئیک
18- فرآیند برنامه ریزی استراتژیک مدل برایسون
19- فرآیند برنامه ریزی استراتژیک (مدل دیسون وبراین)
20- فرآیند برنامه ریزی استراتژیک (موسسه آموزشی امام)
21- فرآیند برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک - مدل جان تامسون
22- الگوی برنامه ریزی استراتژیک لوید ال. بیرس (LLoyd L.Byars)
23- الگوی برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک نیروی دریایی امریکا
24- الگوی مدیریت استراتژیک دانشگاه ایندیانا
25- طرح مفهومی مدیریت استراتژیک (مدل ایگور آنسوف)
26- مدل ساموئل سیرتو و پائول پیتر
27- فرآیند برنامهریزی استراتژیک ـ مدل فرضیهای برای سازمانهای جدید
28- فرآیند برنامهریزی استراتژیک، مدل هیل و جونز(1998)
29- فرآیند برنامهریزی استراتژیک, مدل چاکراوراثی و لورنج(1991)
30- چرخه فرایند مدیریت استراتژیک ، مدل آرنولد جادسون 1996
31: فرآیند برنامهریزی استراتژیک , مدل هرینگتون برایس(2000)
32- فرآیند برنامهریزی استراتژیک - مدل بومن و دیوید اش(1987)
33- فرآیند تصمیم گیری استراتژیک - دیوید هانگر
34- فرایند مدیریت استراتژیک مدل اول آندروز
35- مدل دوم طراحی و استراتژی صنعتی آندروز
نمودار شماره 36- مدل طراحی و استراتژی رایت
37- مدل طراحی و استراتژی هیل
38- فرایند مدیریت استراتژیک مدل هریسون و جان
فرآیند مدیریت استراتژیک THE STRATEGIC MANAGEMENT PROCESS
مدل فرایند شناخت و تجزیه و تحلیل (SWOT ) و استراتژی های مناسب
یک الگوی کاربردی
منابع و مآخذ
دسته بندی | مواد و متالوژی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 86 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 78 |
تحقیق در مورد علم تکنولوژی مواد
بخشهایی از متن:
- طبقه بندی مواد کار
1-1- تعریف تکنولوژی مواد:
علمی که دربارة استخراج، تصفیه، آلیاژ کردن، شکل دادن، خصوصیات فیزیکی، مکانیکی، تکنولوژیکی، شیمیایی و عملیات حرارتی بحث میکند، تکنولوژی مواد گفته میشود. این علم ساختمان داخلی مواد از نظر شبکهبندی، ترکیب و سایر خصوصیات آنها را بررسی می کند.
2-1- طبقهبندی عناصر
تعریف عنصر:
موادی که در اثر تجزیه قابل تبدیل به مواد سادهتر نباشند، عنصر نامیده میشود. بیشترین عنصر در طبیعت، اکسیژن میباشد. حجم هوا را اکسیژن خالص اشتغال نموده و نصف جرم پوستة زمین از ترکیبات اکسیژن دار تشکیل شده است. (بیشترین فلز آلومینیم میباشد 1/8% بعد از آن آهن 5%)
3-1- عناصر مهم و ترکیبات آنها
1-3-1- خواص اکسیژن (o) :
گازی است بی بو، بی رنگ و بی مزه، ترکیب آن با عناصر دیگر را اکسیداسیون گویند. برای ایجاد حرارت زیاد، اکسیژن را با گازهایی مانند گاز طبیعی، هیدروژن، استیلن محترق میکنند تا درجه حرارتی معادل 2000 تا 3200 درجه سانتی گراد بدست آید.
مراحل تولید اکسیژن:
1- تراکم هوا تا فشار 200 بار 2- سرد کردن هوای متراکم تا دمای c ْ175- 3- کاهش فشار به 3 /4 بار و مایع شدن هوا 4- کاهش دما تا cْ200-5- حرارت دادن و تبخیر هوای مایع در Cْ183- و تولید اکسیژن خالص 6- پر کردن کپسول با فشار 150 بار
اکسیداسیون
ترکیب اکسیژن با عناصر دیگر |
سرعت زیاد و شعله = احتراق (سوختن تند)مانند جوشکاری با گاز اکسی استیلن |
بدون شعله و حرارت= سوختن کند (زنگ زدن فلزات) |
احیاء:
جدا کردن تمام یا قسمتی از اکسیژن در یک ترکیب اکسیژن دار- با بکار بردن حرارت
2-3-1- هیدروژن (H) :
سبکترین عنصر- بدون رنگ، بو و مزه. قابل انتقال برای جوشکاری به همراه اکسیژن کاربرد : تولید مواد مصنوعی ، پلاستیک، جامد کردن روغن نباتی.
تولید: با الکترولیز آب، اکسیژن و هیدروژن را تولید میکنند و به صورت مایع به بازار می دهند.
...
فلزات غیرآهنی
فلزات غیرآهنی: |
جرم مخصوص بیشتر از 5 باشد= فلز سنگین مس، روی قلع، سرب، نیکل، کرم، ولفرام |
جرم مخصوص کمتر از 5 باشد= فلز سبک آلومینیم، منیزیم، بریلیم و تیتانیم |
در اثر آلیاژ کردن فلزات غیر آهنی، سختی و استحکام افزایش یافته، رنگ آنها عوض ولی دوام خوردگی کاهش مییابد.
هر چه درجه خلوص فلزی بیشتر باشد نقطه ذوب و قابلیت هدایت الکتریکی آن افزایش مییابد.
1-3- فلزات غیر آهنی سنگین:
1-1-3- مس (CU) :
خواص:
1- جرم مخصوص 9/8 و نقطه ذوب cْ1083
2- رنگ قرمز و قابلیت هدایت الکتریکی و حرارتی خوبی دارد.
3- در مقابل خوردگی و حرارت مقاوم است.
4- در مجاورت هوا با اسید کربنیک قشر نازک سبز رنگ به نام زنگار یا کربنات مس تشکیل می دهد و این قشر از بقیة فلز محافظت میکند.
5- تأثیر سرکه یا اسید استیک بر مس قشر سبز رنگی به نام استات مس بدست میآید که سمی است و به همین دلیل ظروف غذایی را به قلع اندود می کنند.
کاربرد:
1- سیم 2- شمش 3- هویة لحیم کاری 4- کویلهای حرارتی و برودتی 5- پوشش بامها، قطعات تزئینی و آلیاژهای مس (برنج برنز، مفرغ)
2-1-3- روی (Zn) :
خواص:
1- جرم مخصوص 1/7 و نقطة ذوب Cْ419
2- رنگ خاکستری روشن ، شکننده، و مقطع شکست آن درشت دانه است.
3- از بین فلزات بیشترین انبساط حرارتی را دارد.
4- در مقابل خوردگی و در مجاورت هوا مقاوم است ولی در مقابل اسید و نمک مقاومت کمی دارد.
5- به صورت خالص یافت نشده و به صورت ترکیبی گوگرد و اسید کربنیک میباشد؟
6- برای سوهانکاری از سوهان یک آجه استفاده شود.
7- در اثر آلیاژ شدن با آلومینیم، استحکام آن زیاد میشود.
8- در اثر آلیاژ شدن با آلومینیم، استحکام آن زیاد میشود.
9- با مس سخت میشود
10- سرب، بیسموت و تالیوم خواص براده برداری آن را بهتر میکنند.
...
مواد طبیعی تغییر شکل یافته:
به موادی که از تغییر شیمیایی مواد طبیعی مانند سلولز و شیر بدست می آید گفته میشود و مهمترین آنها مواد مصنوعی سلولزی و شاخ مصنوعی می باشد. از این مواد برای ساخت چمدان، جعبه حمل و نقل، انبر جوشکاری، مواد آب بندی و قطعات فرم دار استفاده می شود .
5-3-5- سیلیکون ها:
مواد مصنوعیکه مادة اصلی آنها سیلسیم و اکسیژن است می باشد.
سیلیکوتها ضد آب، عایق برق هستند و با چسب نمی چسبند. از نظر شیمیایی خنثی، در مقابل حرارت مقاوم ولی گران هستند.
4-5- رنگها
1-4-5- کاربرد رنگها
محلول رنگ دانه در نوعی حلال را رنگ گویند که برای پوشاندن سطوح به منظور حفاظت یا زیبایی استفاده می شود.
2-4-5- مواد اصلی رنگها:
1- رنگ دانه: مادهای خاکی یا رسی میباشد که با روغن یا حامل چسبنده مخلوط شده رنگ را بوجود میآورد. مهمترین رنگ دانهها عبارتند از افرا، گل ماش، صدف نرم سائیده، و هماتیت.
2- روغن بزرک: روغن خشک کننده است و در رنگها و جلاها و لینولئوم مرکب چاپ و صابون کاربرد دارد. مایعی روغنی به رنگ زرد می باشد ودرتربانتین بافتین اتر و بنزن حل میشود. و از فشردن و حرارت دادن بزرک بدست میآید.
3- روغن کرچک: از کرچک بدست میآید. در پزشکی به عنوان مسهل به کار رفته و روغن سرد و فشردة آن در روغنکاری به کار میرود. در رنگها به عنوان خشک کننده و بدون آب نسبت به روغن تونگ جلادهنده بهتری در روغن جلا در صابون به عنوان کف کننده و حل کننده در آب استفاده میشود.
4- روغن جلا: سرعت خشک کنندگی آن دو برابر روغن بزرک است و از درخت جلا بدست آمده و شدیداً مسهل است این روغن در لعابها، جلاها و ترکیبات پلاستیکی و لینولئوم مصرف دارد. این روغن بیرنگ بوده و برای محصولات ظریف چوبی سطحی براق و صاف بوجود میآورد. برای حفاظت نقشه و نقاشی و عایق کاری برق استفاده میشود.