دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 22 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
تحقیق در مورد مدیریت بحران
نگرش سنتی به «مدیریت بحران» نگرشی منفی بوده، همانند «فرونشانیدن آتش» توسط مدیر تلقی می شده است؛ با این تعبیر که «مدیر بحران» در انتظار خراب شدن کارها می نشیند و پس از بروز تخریب، سعی می کند تا ضرر ناشی از خرابیها را محدود کند؛ ولی در تطور معانی این واژه، به تازگی معنای مثبت و بهتری برای آن پیدا شده است.
براساس معنای اخیر، همواره باید مجموعه ای از طرحها و برنامه های عملی برای برخورد با تحولات احتمالی آینده در داخل سازمانها تنظیم شود و مدیران باید دربارة اتفاقات احتمالی آینده بیندیشند وآمادگی برخورد با رخدادهای غیر مترقبه را کسب کنند؛ بنابراین، مدیریت بحران بر ضرورت پیش بینی منظم و کسب آمادگی برای برخورد با آن دسته از مسایل داخلی و خارجی که به طور جدی شهرت، سودآوری یا حیات سازمان را تهدید می کنند، تأکید دارد. البته باید توجه داشت که مدیریت بحران با مدیریت روابط عمومی بسیار متفاوت است. مدیر روابط عمومی برای خوب جلوه دادن سازمان تلاش می کند؛ در حالیکه مدیر بحران سعی می کند تا در شرایط دشوار، سازمان را در موقعیت خوب نگه میدارد. مدیریت بحران به منزلة یک رشتة علمی، به طور کلی در حوزة مدیریت استراتژیک قرار می گیرد و به طور خاص به مباحث کنترل استراتژیک مرتبط می شود (شری واستاوا و میترف[1]، 1987 ،ص 60).
مدیران پیشرو تلاش می کنند تا با استفاده از یافته های مدیریت بحران و تلفیق آن با دستاوردهای مدیریت استراتژیک و مدیریت سیستم های کنترل، از امواج خطرناک رخدادهای غیرمترقبه، اجتناب نمایند. برای مدیریت بحران ها، آشنایی با ویژگی های آنها ضرورت دارد؛ بنابراین ابتدا مبحث شناسایی انواع بحران مطرح می شود.
[1] - Paul Shrivastava and Ian I. Mitroff
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 136 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 43 |
تحقیق جامع در مورد مدیریت منابع ضایعات شهری
بخشهایی از متن:
تعریف زباله:
پس ماند و باقیمانده حاصل از تولید یا تغییر شکل چیز های دیگر و نیز آنچه قبلاً استفاده شده و دیگر قابل استفاده نیست.
زباله انواعی دارد، بخش هایی که تولید کننده زباله هستند، متفاوتند. با توجه به اینکه زباله در چه بخشی تولید می شود، زباله ها به سه دسته قابل تقسیم اند:
1. زباله های شهری: زباله هایی است که توسط قسمت های مختلف شهر مثل منازل، ادارات و ... تولید می شود و خود به پنج قسمت عمده تقسیم می شوند.
الف) پسماند های غذایی که مهمترین قسمت زباله است زیرا از یک سو به دلیل تخمیر و فسادپذیری سریع، بوی نامطبوع تولید کرده و محل مناسبی برای رشد و تکثیر مگس و سایر حشرات و جوندگان موزی می شود و از سوی دیگر به دلیل قابلیت تهیه کمپوست (کود) حائز اهمیت است.
از طرفی میزان این پسماند ها در زباله های ایران 35 تا 76 درصد گزارش شده است.
ب) آشغال: به بخش فساد ناپذیر زباله (به جزء خاکستر) آشغال گفته می شود.آشغال ها به دو بخش قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال تقسیم می شود.
ج) خاکستر که به باقیمانده حاصل از سوزاندن زغال، چوب و دیگر مواد سوختنی گفته می شود.
د) زایدات ساختمان سازی که به مواد باقیمانده از فعالیت های ساختمانی و راهسازی اطلاق می شود که در زبان عامیانه به آن نخاله های ساختمانی گفته می شود.
ه) زایدات ویژه: منظور از این زایدات مواد حاصل از جارو کردن معابر، خیابان ها، برگ درختان، اجساد حیوانات مرده و مواد به جای مانده از وسایل نقلیه است.
2. زباله های صنعتی: مواد زاید ناشی از فعالیت های صنعتی هستند و معمولاً شامل فلزات، مواد پلاستیکی، مواد شیمیایی و بالاخره زباله های ویژه و خطرناکی هستند که عمل جمع آوری، حمل و نقل و دفع آنها ضوابط ویژه ای دارد. مثل مواد باقیمانده از غنی سازی اورانیوم که زباله های باقیمانده از این عملیات خودداری تشعشعات خطرناکی است.
3. زباله های خطرناک: بر اساس تعریف آژانس حفاظت محیط زیست (EPA) زباله های خطرناک به مواد زاید جامدی گفته می شود که بالقوه خطرناک بوده و یا اینکه پس از طی مدتی موجبات خطر را برای محیط زیست فراهم می کند و یکی از مشخصه های زیر را داراست:
قابلیت انفجار، احتراق، خوردگی، واکنش پذیری، سمی بودن و... .
زباله های بیمارستانی شامل موادی هستند که با توجه به نوع کار و وظیفه در هر بخش بیمارستان متفاوت می باشند. این زباله ها به هفت گروه تقسیم می شوند.
1- زباله های معمولی بیمارستانی: زباله های مربوط به بسته بندی مواد و دیگر زباله های پرسنل شاغل در بیمارستان و خوابگاه های آنهاست.
2- زباله های پاتولوژیکی: شامل بافت ها و اعضای جدا شده از بدن انسان مثل پوست، گوشت، رگ و ... است.
3- مواد زاید شیمیایی: شامل جامدات، مایعات و گاز های زاید می باشد که به وفور در بیمارستان ها وجود دارد. در بخش های تشخیص و آزمایشگاه ها ماحصل نظافت و ضد عفونی بیمارستان وسایل و ابزار تنظیف و ضد عفونی دارویی و ... شیمیایی است.
4- مواد زاید رادیواکتیو: این مواد در برخی بخش های بیمارستان وجود دارد و جمع آوری و دفع آنها دارای خصوصیات ویژه ای است.
5- مواد زاید عفونی: شامل باند هایی که با آنها روی زخم را می بندند.
6- زایدات دارویی
7- ظروف مستعمل که تولید آنها در بخش های مختلف بیمارستان به شکل های متفاوتی وجود دارد.
بعد از آشنا شدن با مفهوم زباله و انواع آن وارد بحث اصلی که همان مدیریت مواد زاید شهری است می شویم و در ابتدا تعریفی برای این عنوان ارائه می دهیم.
...
فواید بازیافت
همین مسأله باعث شده است کیفیت فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی انواع خاک های کشاورزی کشور ما در حد مطلوب نباشد. برای حل این مشکل کمپوست کردن مواد زاید آلی نظیر زباله های خانگی به عنوان یکی از راه های اصلاح خاک های کشاورزی و همچنین یکی از راه های جلوگیری از آلوده شدن آب ها و خاک های محل دفع مواد زاید و فسادپذیر و پیشگیری از اشاعه بیماری ها توسط حشرات، جوندگان و ... توصیه می شود.
تهیه کمپوست به دو روش هوازی و بی هوازی صورت می گیرد. روش کمپوست بی هوازی از طریق راکتور های تهیه کمپوست بی هوازی صورت می گیرد. این راکتور ها شامل 3 بخش استوانه ای با قطر 30 سانتیمتر و ارتفاع 120 سانتیمتر طراحی می گردد. ته و درب این استوانه ها به صورت مجزا تهیه و به وسیله پیچ بر روی استوانه ها نصب می گردد کل استوانه با پشم شیشه عایق بندی می شود.
کمپوست تولیدی از مواد زائد شهری نقش مهمی در افزایش درصد مواد آلی خاک دارد و در صورت تولید با کیفیت بالا به راحتی می تواند قسمت مهمی از نیاز خاک و به تبع آن گیاهان را در جذب مواد غذایی و آب تأمین نماید.
علاوه بر این کمپوست به خاطر ویژگی های خاص خود در اصلاح خاصیت فیزیکی خاک دارای نقش ارزنده ای می باشد. میزان کاربرد کود کمپوست در خاک ها بسته به شرایط آنها بین 40 تا 80 تن در خاک توصیه می گردد.
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 156 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 102 |
بررسی میزان و نحوة گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : مبادی تحقیق
1-مقدمه ................................. 1
2-موضوع تحقیق و تبیین آن .................. 3
3-بیان مسأله مورد پژوهش (مشکل چیست؟)..... 5
4-انگیزه محقق در انتخاب موضوع............. 7
5-هدف تحقیق .............................. 8
6-ضرورت تحقیق (اهمیت مسأله مورد پژوهش)..... 9
7-واژه ها و اصطلاحات این تحقیق ............ 11
فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش
الف- سابقه نظری تحقیق .................... 12
تاریخچه .................................. 21
ب- سابقه عملی تحقیق ...................... 24
1- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در جهان 24
2- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در ایران 29
3- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در محل تحقیق 34
ج- نقد و بررسی پژوهشهای انجام شده مشابه موضوع تحقیق 36
فصل سوم:روش تحقیق (متدلوژی)
الف- فرضیات ............................. 37
1-تعریف فرضیه ......................... 37
2-انواع فرضیه ......................... 37
3-فرضیات این تحقیق ..................... 38
4-سؤالات پژوهشی......................... 38
ب- جامعه آماری و نمونه گیری ............... 39
1- تعریف جامعه آماری .................... 39
2- جامعه آماری این تحقیق ................. 39
3- تعریف نمونه گیری........................ 39
4- انواع نمونه گیری........................ 40
5- نمونه گیری در این تحقیق ................. 40
ج- جمع آوری اطلاعات........................ 43
1- تعریف روش جمع آوری اطلاعات ............. 43
2- انواع روشهای جمع آوری اطلاعات .......... 43
3- روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق........ 47
4- تعیین روایی روش جمع آوری اطلاعات ........ 47
5- تعیین پایایی روش جمع آوری اطلاعات........ 48
د- روش تحقیق ............................. 48
1- تعریف روش تحقیق ....................... 48
2- انواع و روش های تحقیق ................. 49
3- نوع و روش این تحقیق ................... 50
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
الف- تجزیه و تحلیل سؤالات چند جوابی پرسشنامه (با جدول فراوانی و درصدی و رسم نمودار ستونی)....... 51
ب- تجزیه و تحلیل سؤالات تشریحی پرسشنامه (با جدول فراوانی و درصدی)................................... 68
ج- تجزیه و تحلیل فرضیات (با جدول فراوانی و درصدی و رسم نمودار دایره ای )......................... 71
فصل پنجم: تفسیر نتایج پژوهش
1- نتیجه تحقیق............................ 78
الف- نتایج کلی و فرضیات.................. 78
ب- نتایج کلی سؤالات تشریحی................. 80
2- پیشنهادات و نظرات اصلاحی............... 82
الف- پیشنهادات محقق....................... 82
ب- استنتاج کلی از پیشنهادات پاسخ دهندگان. 83
3- مقایسه نتایج این تحقیق با پژوهشهای مشابه این موضوع 84
4- محدودیت ها و مشکلات این تحقیق............ 86
5- فهرست منابع(کتابنامه)................. 87
6- پیوست(ضمائم)
نمونه پرسشنامه
......................................................................................................................
چکیده :
امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جایگاه خاص برخوردار است ،پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سال های اخیر که رفاه و آسایش بیشتری را به ارمغان آورده است و به شمار بیشتری از مردم این امکان را بخشیده است که نسبت به گذشته بخش بیشتری از اوقات خود را به امور معنوی – فرهنگی بپردازند.
در واقع نوع گذراندن اوقات فراغت بازندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه بسیار نزدیک است همین امر ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را برآن داشته تا با اجرای سیاستهای مناسب فرهنگی ،ورزشی ،اتخاذ روش تشویق آمیز و مانند اینها از هدر رفتن آن جلوگیری کند .
این تحقیق با طرح این سؤال که در دانش آموزان دختر مقطع متوسط ناحیه 2 شهر یزد اوقات فراغت خود را به انجام چه کارهایی می پردازند ؟ آغاز می شود و با هدف بررسی چگونگی نحوه ی گذراندن اوقات فراغت و نوع فعالیتهای فراغت و کم و کیف پرداختن به هر کدام از فعالیت های فراغت و تعیین علایق دانش آموزان و نیز بررسی میزان دخالت امکانات در نحوه ی گذران اوقات فراغت می باشد.
این تحقیق شامل 7 سؤال پژوهشی که میزان اوقات فراغت ،سهم والدین و همسالان، تلویزیون ، اینترنت ،موسیقی ،... ،مطالعه ی علمی و غیر علمی و نیز رضایت دانش آموزان از نحوه ی گذران اوقات فراغتشان ،خواست و انتظاراتشان از مسؤلان را می سنجد که نتایج بطور کامل در فصل پنجم آمده است .
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 340 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 154 |
پروژه سنجش میزان آمادگی شرکت آب منطقه ای استان یزد جهت اجرای سیستم ERP
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده.............................................. 1
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه ............................................. 4
1-1- بیان مسئله.................................... 7
2-1- ضرورت انجام تحقیق............................... 8
3-1- اهداف تحقیق.................................... 9
4-1- فرض های اساسی تحقیق............................ 10
5-1- واژگان کلیدی.................................. 11
فصل دوم : ادبیات تحقیق
مقدمه............................................. 16
بخش اول :
1-2- معرفی و ویژگی ها............................... 18
1-1-2-سیر تکاملی ERP................................ 18
2-1-2-معرفی جامع ERP................................ 21
3-1-2- ERP از دیدگاه مدیریتی........................ 24
4-1-2- تفاوت بین ERP یک بانک اطلاعات مرکزی........... 26
5-1-2- ERP در ایران................................ 27
6-1-2- مراحل بهره برداری از یک راه حل ERP........... 29
7-1-2- بررسی هزینه ها و امکان سنجی ERP............. 30
8-1-2- استقرار پلکانی ERP راهی برای کاهش هزینه..... 33
9-1-2- مهندسی مجدد ( BPR) و تفاوت آن با ERP......... 38
10-1-2- مهندسی مجدد مبتنی بر فناوری.................. 40
11-1-2- مختصری از MRPII, MRP (از زیر سیستمهای erp)..... 44
12-1-2-ERPII........................................ 49
14-1-2- تفاوت ERPII, ERP.............................. 53
15-1-2- ERP, MIS..................................... 53
16-1-2- عوامل مؤثر در پیروزی و شکست پروژه های ERP... 55
17-1-2- انواع روشهای پیاده سازی ERP از لحاظ وسعت فعالیت 64
18-1-2- مباحث انسانی در پیاده سازی پروژه های ERP (نقش نیروی انسانی در انجام پروژه 65
19-1-2- اجزای تشکیل دهنده ی سیستم های ERP.......... 67
20-1-2- امنیت در سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی 69
21-1-2- مزایا و معایب بکارگیری ERP.................. 72
22-1-2- چرا سازمان به ERP نیاز دارد؟ (لزوم پیاده سازی) 74
23-1-2- گزینه های پیاده سازی ERP .................. 76
24-1-2- معرفی دو عرضه کنندة عمده نرم افزار Oracle , SAP /EPR 78
|
بخش دوم :
2-2- معرفی شرکت آب منطقه ای استان یزد............... 81
1-2-2- معرفی سازمان................................. 81
فصل سوم : روش تحقیق
1-3- کلیات روش تحقیق................................ 86
2-3- روش تحقیق...................................... 96
3-3- جامعه آماری................................... 97
4-3- قلمرو تحقیق.................................... 97
5-3- نمونة آماری.................................... 98
6-3- روش جمع آوری اطلاعات............................ 98
7-3- روش سنجش روایی................................ 99
8-3- روش سنجش پایایی............................... 99
9-3- روش تحلیل آماری داده ها جهت آزمون فرضیه ها..... 99
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات
1-4- کلیات......................................... 101
2-4- نمودارها و جداول آماری......................... 102
3-4- آزمون فرض سؤالات پرسشنامه...................... 123
4-4- آزمون فرض گروههای مختلف سؤالات پرسشنامه......... 135
1-4-4- حمایت مدیران................................. 135
2-4-4- ظرفیت تغییر پذیری............................ 136
3-4-4- وجود زیر ساخت های مناسب..................... 137
4-4-4- برگزاری دوره های آموزشی..................... 138
5-4-4- بکارگیری افراد بصورت تیم های کاری............ 139
6-4-4- قدرت پیشبینی و برنامه ریزی سازمان............ 140
7-4-4- استفاده کارآمداز گروه مشاوران............... 141
8-4-4- بهره وری مناسب مهندسان حوزه فن آوری اطلاعات... 142
5-4- پایایی و روایی پرسشنامه....................... 143
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5- مقدمه......................................... 145
2-5- نتیجه گیری همراه با پیشنهادات .................. 146
3-5- پیشنهادات جهت انتخاب نرم افزار مناسب.......... 148
4-5- تیم پروژه..................................... 149
منابع و مأخذ....................................... 150
.....................................................................................................................
چکیده
سالیان متمادی است که برنامه های کاربردی مورد استفاده در سازمان به صورت مجزا و جزیره ای ارائه می شود که این برنامه ها هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و بطور مستقل وظایف خود را انجام می دهند.
امروزه با توسعه سازمان ها و ضرروت های ایجاد شده در زمینه دقت، صحت و دسترسی تمامی افراد در کلیه سطوح سازمان به اطلاعاتی یکپارچه استفاده از سیستمی جامع و کامل که تمامی این خصوصیات را بطور یکجا فراهم سازد امری اجتناب ناپذیر است. در این زمینه با کمک پدیده ای به نام ERP می توان به این مهم نائل گردید.
اما ERP چیست؟ (Enterprise Resource Planning) یا برنامه ریزی منابع سازمان سعی دارد تا عملکرد همه واحدهای شرکت را در یک سیستم کامپیوتری یکپارچه نموده و نیازهای مختلف خاص هر واحد را پاسخ گوید.
ERP از طریق یک پایگاه داده واحد انجام می شود، لذا واحدهای مختلف می توانند اطلاعات را ساده تر به اشتراک گذاشته و با هم ارتباط برقرار سازند. در صورتی که شرکت های ارائه کننده، نرم افزار را به درستی نصب کنند مزایای متعددی را برای سازمان به همراه خواهد داشت که به نکات ذیل می توان اشاره نمود :
- کاهش هزینه ها
- افزایش بهره وری در سازمان
- افزایش بازده سرمایه گذاری
- افزایش قابلیت رقابت پذیری
- دسترسی سریع به اطلاعات جامع و فاقد تناقص
- تسریع در گردش موجودی و نقدینگی
- کاهش سرمایه راکد
- بهبود کیفیت در تمام امور
- کاهش زمان و دوباره کاری و ...
نرم افزارهای ERP از ماژول های گوناگون (مالی، منابع انسانی، تولید، فروش، خرید و ...) تشکیل شده است. اغلب نرم افزارهای ERP آنقدر منعطف هستند که شرکت های خریدار قادرند تعدادی از ماژولهای مورد نیاز یا همه آنها را نصب کنند . به عنوان مثال شرکت خریدار قادر است فقط ماژول های منابع انسانی و مالی را از این بسته نرم افزاری، خریداری، نصب و مورد استفاده قرار دهد. ذکر این نکته ضروری است که ERP به مثابه ستون فقرات اطلاعاتی سازمان از نظر بانک های اطلاعاتی و فرآیندهای سازمانی محسوب شده و به منزله نرم افزاری برای پشتیبانی فرآیندهای داخلی سازمان می باشد.
در این پروژه سعی بر این بوده است تا با تجزیه و تحلیل های دقیق و بررسی ابعاد گوناگون سازمان، میزان آمادگی سازمان را جهت بکارگیری سیستم ERP برآورد نماید، در پایان نیز با ارائه پیشنهادات و راهکارهایی سازمان را در اجرا و استفاده صحیح این سیستم یاری می نماید.
دسته بندی | فایل |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
ردیف |
عنوان |
توضیحات |
1 |
تعیین الزامات HSE - بکارگیری مواد و مصالح مجاز( رعایت استاندارد تجهیزات ، سازه ها وغیره )o - ارائه گزارشات پیشرفت پروژه، اعمال و مواد ناایمن، حوادث و ...) o - تعیین میزان شایستگی افرا از نظر تجربه و آموزش ) o - رعایت مقررات و قوانین بیمه های درمانی و تأمین اجتماعی کارکنات تحت نظر خودo - رعایت مقررات منع ادامه فعالیت ( در صورت ادامه اعمال خطرناک کارفرما می تواند کار را متوقف نماید) o - دفع اصولی ضایعات ناشی از فعالیت های پروژه مطابق با استانداردها o - رعایت موارد لازم برای تحویل محل پروژه به حالت اولیه ( استقرار مجدد سایت ) o
|
|
2 |
کلیه فضاها و مناطق خطرناک و همچنین فعالیتهایی که می توانند در صورت عدم رعایت استاندارد ها ودستورالعمل های مربوطه حادثه آفرین باشند ، تعیین شده و پیمانکار از آن اطلاع دارد o |
|
3 |
حق توقف فعالیت پروژه توسط کارفرما (درصورت ادامه اعمال خطرناک کارفرما می تواند کار را متوقف نماید) o |
|
4 |
تعیین اسامی و سمت افرادی که مسئولیت جبران خسارت ناشی از عدم رعایت قانون متوجه آنهاست o |
|
5 |
کلیه محدودیت ها و ممنوعیت ها در رابطه با پروژه مربوطه بطور شفاف در اسناد آورده شده است . (توسط کارفرما به پیمانکار بطور دقیق اعلام شده است و پیمانکار از آنها اطلاع کامل دارد ) o |
|
دید اجمالی به مطالب فایل حاضر:
نگاه کلی بر مراحل مختلف پروژه
مرحله اول : از برگزاری مناقصات تا انعقاد قرارداد :
مرحله دوم : از انعقاد قرارداد تا تحویل پروژه
فرم شماره 1:
اسناد مناقصه برای قرادادهای کوچک
فرم شمارة2
اسناد مناقصه برای قراردادهای بزرگ
فرم شمارة3
عناوین جلسة Kick of Miting
فرم شماره 4
برچیدن کارگاه Demobilization
بخشنامه ها و مقررات موجود در شرکت ملی نفت
به منظور پیاده سازی HSE در قراردادها
شواهد و مستندات مبنی بر عدم پیاده سازی مقررات HSE در
برگزاری مناقصات و پروژه های شرکت ملی نفت
پیشنهادات جهت اجرایی نمودن مدیریت HSE پیمانکاران
و لزوم تشکیل کمیته ارزیابی HSE در برگزاری مناقصات
ارزیابی ماتریکس ریسک
تعریف عواقب شدت ریسک
راهنمای ارزیابی HSE پیمانکار : سیستم امتیاز دهی
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1228 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
عنوان: دانلود پاورپوینت یادگیری سازمانی و سازمانهای یادگیرنده
فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )
تعداد اسلاید: 25 اسلاید
دسته: مدیریت
این فایل شامل پاورپوینتی در زمینه " یادگیری سازمانی و سازمانهای یادگیرنده" در حجم 25 اسلاید می باشد که می تواند جهت ارائه در کلاس (به عنوان سمینار یا کنفرانس) درسهای مبانی سازمان و مدیریت، مدیریت عمومی، تئوریهای مدیریت و اصول مدیریت رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
تعاریف یادگیری سازمانی
اهداف سازمان یادگیرنده
فرآیند یادگیری سازمانی
انواع یادگیری سازمانی
یادگیری تک حلقه ای و دو حلقه ای
ابعاد سازمان یادگیرنده یا 5 اصل یادگیری سازمانی
سازمان یادگیرنده
تعاریف سازمان یادگیرنده
فعالیت های سازمان یادگیرنده
ویژگی سازمان یادگیرنده
سیر تکامل سازمانهای یادگیرنده
زمینه های شکل گیری نظریه سازمان یادگیرنده
اجرای تئوری سازمان یادگیرنده
مدل چرخه یادگیری در سازمان یادگیرنده
مراحل تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 8057 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 72 |
عنوان: دانلود پاورپوینت مفاهیم اصلی بودجه بندی(فصل ششم کتاب حسابداری مدیریت تألیف شباهنگ)
فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 72 اسلاید
دسته: حسابداری- مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت)
تهیه شده با تصاویر و جداول بسیار زیبا
کتاب حسابداری مدیریت تألیف دکتر رضا شباهنگ جزو مهم ترین منابع درس حسابداری مدیریت برای رشته های مجموعه مدیریت و حسابداری در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل ششم این کتاب با عنوان"مفاهیم اصلی بودجه بندی"بوده و در 72 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل و مثالهای تشریحی طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درسحسابداری مدیریت در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های مدیریت و حسابداری مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
تعریف بودجه
مقاصد بودجه بندی
هم آهنگی ، همکاری و ارتباط
به مقدار درآوردن پیشنهادها
ارزیابی فعالیت های انجام شده
آگاهی از اقلام بهای تمام شده
تامین الزامات قانونی
هدایت فعالیت ها به سمت هدفها
وظایف بودجه بندی
بودجه جامع
بودجه عملیاتی
بودجه مالی
بودجه فروش
ودجه موجودی کالای آخر دوره
بودجه مقادیر تولید
بودجه موجودی مواد اولیه در آخر دوره
بودجه خرید مواد اولیه
طرز محاسبه بودجه خرید
بودجه دستمزد مستقیم
بودجه سربار ساخت
بودجه بهای تمام شده کالای فروش رفته
بودجه هزینه های اداری
بودجه هزینه های فروش و بازاریابی
سود خالص عملیات بودجه شده
بودجه مخارج سرمایه ای
بودجه نقدی
ترازنامه بودجه شده
بودجه بندی صورت گردشی نقد
طرح سود
فرآیند کلی بررسی و تجدید نظردر بودجه
اعمال کنترل از طریق بودجه
اعمال کنترل از طریق بودجه
دفاع از بودجه
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 36 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 62 |
تحقیق خط مشی یکنواخت و جلوگیری از اتلاف وقت
بخشهایی از متن:
- منظور :
تهیه خط مشی یکنواخت برحسب وظائف و مسئولیتهای حفاظتی ارکان دوم به منظور تامین و جلوگیری از هر گونه اتلاف وقت
2- هدف:
الف) اجرای مقررات حفاظتی در کلیه امور خدمتی واداری گردان دوم.
ب) مشاور فرماندهی در موضوعات پروندهها و خطی مشی مربوطه به تامین.
پرونده) تهیه طرحها و روشهای لازم به منظور کنترل تردد، روش جاری حفاظتی و حفاظت فیزیکی گردان دوم و تاسیسات حساس.
1) تنظیم لوح حفاظت فیزیکی به انضمام طرحهای بلیات (سیل، زلزله و آتش سوزی)
2) تعویض طرح حفاظت فیزیکی گردان دوم به محض تغییر فرمانده یا تغییر در تاسیسات و موقعیت گردان.
3) تمرین طرحهای بلیات (سیل، زلزله و آتشسوزی) بطور ماهیانه و ارسال جدول زمانبندی و نتیجه اجرای تمرین در رده بالاتر.
4) کنترل و بازدید عوامل نگهبانی و عناصر گشتی بطور مداوم توسط گروهبان نگهبان گردان و گروهان و گروهبان گشت.
5) بازدید به موقع از سیستم روشنایی گردان و ساختمانهای واسطه به آن بخصوص قسمت اسلحهخانه.
...
تذکر- 1- در تفنگ ژ-3 جان لوله (12 شیار جان لوله) همیشه باید تمیز و عاری از هر گونه جرم باشد چون 12 شیار باعث اعمال زیر میگردد.
1) عبور گاز باروت از 12 شیار باعث نچسبیدن پوکه بدنه میگردد.
2) باعث عقب دادن آلات متحرک میشود.
تذکر -2- همیشه سمبه را از قسمت سر لوله به ته لوله وارد نموده تا باعث ماندن کهنه یا پارچه تنظیف در داخل لوله نگردد.
تذکر -3- بعد از هر سرویس حتماً داخل لوله را با چشم بازدید نموده تا جسمی در داخل لوله نباشد یا احیاناً بعد از هر نظافت پارچه را داخل جان لوله یا سر لوله قرار ندهید.
روش جاری نهضت سوادآموزی گردان دوم
1- منظور از این روش جاری، تعیین یک خط مشی کلی مناسب در راستای دستیابی به اهداف آموزش و تعیین مسئولیتهای یگانهای تا بعد بطور مجزا و ایجاد همکاری و هماهنگی لازمه بین یگانها تنظیم گردیده است.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
مقاله رهبری، شخصیت و اثر بخشی
بخشهایی از متن:
چکیده:
این مقاله در مورد رهبری و شخصیت صحبت می کند. علاوه بر این به عنوان تجدید علاقه ای به این موضوع دیده می شود. حتی زمانی که مجدداً تحقیقات گذشته بررسی شدند و تحقیات جدید شکل گرفت، اساسی ترین نتایج به صورت قبل باقی ماندند. مطالعات پاسخ های ناسازگاری در مورد اینکه چطور خصوصیات شخصیتی با رهبری ارتباط می یابند، می دهد. تحقیقات گذشته و معاصر نشان می دهد که شخصیت نمی تواند رهبری را توضیح دهد. خصوصیات رهبران نمی توان اثر بخشی سازمانی را توضیح دهد. رهبری نشان دهنده داشتن تأثیر جزئی بر اثر بخشی سازمانی است. موضوع شخصیت کمتر با مدیریت در ارتباط است. مدیریت و رهبری در سازمان های اسمی در مورد دارا بودن ویژگی های خاص نیست، بلکه در ارتباط با عملکرد می باشند.
...
مقدمه:
آیا مقوله رهبری می تواند توضیح بدهد که چرا برخی مردم قادرند به موقعیت رهبری برسند، در حالی که دیگران نمی توانند؟ آیا رهبری کلید اثرگذاری سازمانی است؟ یکصد سال تحقیق اختصاص داده شد برای جواب دادن به این سؤالات بوسیله افرادی که در رشته هایی همچون روانشناسی، مدیریت بازرگانی، مدیریت، اقتصاد و علوم سیاسی آموزش دیده بودند. این مقاله به بررسی همزمان مطالعات گذشته و حال حاضر و ( همچنین) علاوه بر این آزمایش مجدد آثار کلاسیک می پردازد. هدف ترسیم نتایجی مرتبط با حالت های رشته امروزی است. با این حال دیدگاه ( رهیافت، نگرش) شخصیت در رهبری تنها دیدگاه رهبری است.
...
Hogam و دیگران، با بیان اینکه رهبری عبارت است از تشویق و ترغیب، نه تسلط و تحکیم. کسانی که می توانند امر و نهی ( مقرر کردن) کنند دیگران را به انجام کارها به خاطر قدرتی که دارند، رهبر نیستند. نظریه مخالف این است که که این تعریف بسیار محدود کننده است، زیرا مانع از فرآیند اثرگذاری می شود که برای درک چرایی اینکه یک مدیر یا مجری ( اداره کننده) در موقعیت خود مؤثر یا غیرمؤثر است اهمیت دارد.
تعریف رهبری بر پایه زیردستان مشتاق یا مدئوسین به طور فرضی بیان می دارد که رهبری و اثرگذاری دو مفهوم یکسان می شوند. بدین ترتیب ما اشتباه می گیریم این دو را. مدئوسین مشتاق ممکن است یک اثر داشته باشند و ممکن است باعث ارتقاء عملکرد اجرام گردیده شوند.
اثر گذاری سازمانی با دستیابی به اهداف مهم نیست، چگونگی رسیدن به اهداف مهم است. هدف ممکن است توسط کارمندان بی اشتیاق و یا بی تفاوت و بی میل هم کسب شود.
دسته بندی | پاورپوینت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 506 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
پاورپوینت تجزیه و تحلیل اقتصاد/ بازار
qاقتصاد و بازار سهام vبازار سهام قسمت مهم و حیاتی از کل اقتصاد به شمار می رود. واضح است که ارتباط قوی میان بازار سهام و اقتصاد وجود دارد. اگر شرایط اقتصادی نامناسب باشد عملکرد بیشتر شرکتها و در نتیجه بازار سهام نیز ضعیف خواهد بود. بر عکس اگر شرایط اقتصادی مناسب باشد عملکرد شرکتها نیز بهتر خواهد بود و در نتیجه شرایط بهینه اقتصادی در بازار سهام متبلور خواهد شد.
vبرای ارزشیابی بازار به عوامل تعیین کننده خاصی در بازار نیاز است. مخصوصوصا جریانات نقدی مورد انتظار و نرخ بازده مورد انتظار توسط سرمایه گذاران مورد نیاز است. vبه همین منظور برآوردهای زیر مورد نیاز است: Ø1. جریان سودآوری ها- سود سهام یا سود تقسیمی Ø2. نرخ بازده مورد توقع یا ضریب سودآوری
vتخمین سود سهام برای یک شاخص بازار و برای یک دوره اتی کار ساده ای نیست. برای انجام این کار مراحل مختلفی وجود دارد. vبهره سود هر سهم برای یک شاخص بازار یا در کل برای سود بعد از مالیات شرکت است. این متغیر با تولید ناخالص ملی یا GNP که رایج ترین معیار فعالیت اقتصادی است در ارتباط است. سود بعد از مالیات شرکت از فروش شرکت که با GNP در ارتباط است حاصل می شود. vبه طور مشروح می توان گفت تجزیه و تحلیل اساسی کامل، شامل برآورد هر یک از متغیرهایی است که از GNP شروع می شود و در برگیرنده فروش شرکت، سود قبل از مالیات شرکت و نهایتاً سود بعد از مالیات شرکت است. هر یک از این مراحل می تواند سطوح پیچیده ای را شامل شود که برخی از انها به شرح زیر است: §1. برای رسیدن از تولید ناخالص ملی(GNP) به فروش شرکت، شاید بهتر باشد از معادله رگرسیون و تغییر درصد در GNP به عنوان متغیر مستقل و تغییر در فروش شرکت به عنوان متغیر مستقل استفاده کنیم. طبق این معادله با پیش بینی تغییر در GNP می توان تغییر در فروش را پیش بینی کرد.
دسته بندی | پاورپوینت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 487 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 108 |
پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت اسلامی تألیف: دکتر سید علی اکبر افجه ای
پاورپوینت با تعداد 108 صفحه شامل خلاصه 27 فصل
vاز نظر علمای اسلام "مکتب" عبارت است از شیوه حل مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی .... و علمی، که در هر جا به نحوی از آن پیروی می شود. در حقیقت مکتب " روش" است و وظیفه مکتب اقتصادی ارائه راه حل هایی است که با مفهوم عدالت خواهی سازگار باشد. حال آنکه "علم" دانشی است که پدیده های مختلف را تفسیر و روابط آنها را با یکدیگر تعیین می نماید.
vمکتب "روش" حل مسائل یا بایدها را اعلام و عنوان می نماید ولی علم " تفسیر روابط" بین این مسئله با مسائل دیگر و یا " قوانین" و روابط بین این پدیده را با پدیده های دیگر یا آن چه را که هست عنوان می دارد. vوقتی صحبت از اقتصاد اسلامی و یا مدیریت اسلامی می نماییم این به معنای "مکتب" است و نه "علم" و زمانی که صحبت از " مدیریت" و اصول آن می نماییم به مفهوم قوانین و یا تفسیر روابط بین اصول یا قوانین ثابتی است که بر مدیریت درون سازمان ها حاکمیت دارد.
vبرای رسیدن از "زیربنا" به "روبنا" روش مطالعه روش " تکوینی" است. یعنی اندیشه تا جایی که ممکن باشد در فضای طبیعی برای استخراج حقایق و واقعیت ها اوج می گیرد و حال آنکه روش مطالعه در اکتشافی " مکتب"، از روبنا به زیر بنا خواهد بود که با روش مطالعه در "تکوین" یعنی حرکت از زیربنا به روبنا فرق می کند. vمدیریت اسلامی یک مقوله "مکتبی" است و نه "علمی". vوظیفه مکتب ارائه راه حل هایی است که با مفهوم عدالت خواهی سازگار باشد. v"علم" دانشی است که پدیده های مختلف را تفسیر و روابط بین آنها را با یکدیگر تعیین می نماید. vسیر مطالعاتی برای مبحث " مکتبی" پیرامون "مدیریت اسلامی" یک سیر اکتشافی است و باید از "روبنا" به "زیربنا" باشد که با روش مطالعه "علمی" که از "زیربنا" به "روبنا" و یک سیر تکوینی است باید متفاوت باشد. v"علم" آنچه را که هست بیان می کند و "مکتب" آنچه را که باید باشد.
فصل دوم
وجوه تمایز مدیریت " اسلامی" با سایر مکاتب مدیریت
vاز ابتدائی ترین اصول "مدیریت" که اسلامی هم باشد اینست که ارزش ها و ضد ارزش های آن مبتنی و متکی بر "مکتب" حیات بخش اسلام باشد. vوجه تمایز " مدیریت اسلامی" با اشکال دیگر " مدیریت" ها در جوامع کاپیتالیستی، کمونیستی و یا هر نوع جامعه دیگری که اداره امور مردم در دست عده ای از سرمداران حکومت هاست در این نیست که نظام های " مدیریت" دیگر صاحب " مکتب" یا در حقیقت ایدئولوژی یا "روش" خاص اداره نظام اجتماعی خود نمی باشند یلکه وجه تمایز در "اسلامی" بودن نظام مدیریت کنونی و متکی و مبتنی بودن این نظام بر پایه اصول ثابت "وحی" و بیان شده توسط خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص) است و مادی یا الحادی بودن مکاتب" مدیریت" مقابل است. v
فصل بیست و هفتم
رهبری از دیدگاه امام علی (ع)
vدیدگاه شخصیتی رهبری را به عنوان یک مالکیت و یا یک سلسله مالکیت های شخصی که تنها در اختیار یک یا تعداد معدودی افراد به درجات مختلف است معرفی می کند. این دیدگاه همچنین پیشنهاد می کند که رهبری تنها در ظرف مردم خاصی می گنجد و فقط محدود به کسانی است که عقیده بر این است به طور فطری و ذاتی از تولد از صفت رهبری برخوردار هستند. در مقابل نقطه نظر فرایندی در رهبری پیشنهاد می کند رهبری پدیده ای است که در زمینه وجود دارد و برای همه قابل دسترس است. v
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 839 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
ترجمه مقاله مقررات، سودآوری و بازده تعدیل شده شرکتهای بیمه اروپایی
مقررات، سودآوری و بازده تعدیل شده شرکتهای بیمه اروپایی:
بررسی تجربی:
چکیده:
این مطالعه به بررسی اثرات مقررات بر سودآوری شرکتهای بیمه اروپایی و بازده تعدیل شده ریسک آنها را میپردازد که به دنبال یک رابطه u شکل وارونه بین بازگشت سرمایه و دارایی و مقررات مربوط به کافی بودن سرمایه ، حسابداری و حسابرسی مورد نیاز میباشد. در مقابل، نیاز به ذخایر فنی، یک اثر منفی را در بازگشت سرمایه و دارایی دارد و ما هیچ شواهدی از ارتباط با مقررات مربوط به سرمایه گذاری و نظارت بر قدرت را پیدا نکرده ایم. ما همچنین شواهدی از یک رابطه u شکل وارونه را برای نرخ یک شرکت تعدیل شده با ریسک بازگشتی و مقررات مربوط به سرمایه مورد نیاز و همچنین حاکمیت شرکتی و کنترل داخلی را میخواهیم. رعایت ترکیبات، مخالف مقررات فنی است. این نتایج قوی برای کنترل صفات خاص کشورها مانند اقتصاد کلان،توسعه بازار سهام، کیفیت کلی نهاد ها و ریشه های قانونی میباشد.
1.مقدمه:
در سالهای اخیر، سیاستگذاری بسیاری در سراسر جهان، اقدام به اصلاح چهارچوب قانونی از بخش بیمه را نموده است. اگر چه مقررات عمدتا با هدف کنترل ریسک پذیری بوده است، کاهش خطر ابتلا به ورشکستگی و محافظت از بیمه گذاران ممکن بود، ساختار و رقابت را در صنایع تغییر دهد و قیمتها و بیمه محصولات را محدود نموده و تحمیل هزینه های اضافه بر شرکتهارا داشته باشد.(پاپ2001). در نتیجه سوال این است که چگونه سیاستهای مختلف نظارتی موجودموثر بر عملکرد شرکتهای بیمه، به وجود خواهد آمد. تحقیقات در مورد مقررات بیمه کمیاب بوده، به خصوص زمانی که با یک تحقیق بانکی غنی برای بررسی اثرات مقررات در جنبه های مختلف در مقایسه عملکرد مانند سودآوری، هزینه واسطه گری مالی و بازده و بهره وری مورد نظر باشد. در اغلب موارد، تحقیقات ارائه شده، تضاد نظری را در خصوص تاثیر مقررات مالی در شرکتها را استدلال میکند. به عنوان مثال، تا حدی که خطر رفتار اخلاقی پر مخاطره را تشویق میکند، شرکت میخواهد مشوقهای بیشتری برای افزایش خطر درصورتی که مجاز به ارائه گسترده تر خدمات باشد ،را داشته و در واقع داس و همکاران در 2003 استدلال میکنند که مقررات زدایی مادی و آزادسازی به بیمه اجازه میدهد که فعالیتهای بانکی از نوع یکی از عوامل اصلی شکست شرکتهای بیمه باشد. تاثیر ارزش این شرکتها، منجر به رفتار محتاطانه و افزایش تنوع در دارایی میشود(گونزالس 2005)
در همان زمان، تعداد محدودی از مطالعات به بررسی مقررات و عملکرد بیمه در کشورهای منحصر به فرد مانند اتریش، آلمان، اسپانیا، اکراین، امریکا، کره، فیلیپین، تایوان، و تایلند میپردازد. پاپ در سال 2004 اشاره میکند که چنین مطالعاتی به ما اجازه نمیدهد که برای رسیدن به یک نتیجه روشن در مورد نفوذ از چهارچوب قانون بر عملکرد شرکتهای بیمه اقدام کنیم. یکی از دلایل این است که این مطالعات معمولا برای استفاده از پروکسی های ضعیف نظارت مانند متغیرهای ساختگی برای مقررات زدایی استفاده می شود.(بویاسای و همکاران 2002) و یا آنها به سادگی قبل و بعد از مقررات زدایی برای مقایسه عملکرد به کار میروند(انسفلرنت 2004). بنابراین ، آنها به بررسی مقررات خاص بیمه مانند سرمایه مورد نیاز و یا ذخایر فنی می پردازد که آنها را تحت تاثیر قرار میدهد. علاوه بر این، ممکن است با مشکل به تعمیم نتایج بدست آمده برای تک تک کشورها روبرو شوند، چرا که هیچ شواهدی برای شیوه های موفق در یک رکود با یک تنظیم نهادی وجود ندارد.(بارث و همکاران 2004). بنابراین سوال اینجاست که اگر در همه حالت، مقررات بر عملکرد شرکتهای بیمه بدون جواب باقی مانده است. مطالعه ما تلاش برای اضافه کردن این رشته از تحقیقات ، با عنوان اولین توسعه موقت یک مدل تجربی برای بررسی تاثیر مقررات مختلف که سودآوری بیمه در اروپا را داشته و تعدیل بازده ریسک را بدنبال دارد. بیشتر به طور خاص، ما با استفاده از اطلاعات در پایگاه داده قوانین بیمه، که توسط انجمن بین المللی ناظران بیمه (IAIS) ارائه شده است، برای ساخت شاخصهای مختلف برای مقررات مربوط به سرمایه مورد نیاز، قدرت نظارت، مقررات فنی، افشای حسابداری و حسابرسی، سرمایه گذاری و اداره امور شرکتها میباشد. به این ترتیب، شاخصهای نظارتی که ما در استفاده از پروکسی ها بر سیاستهای مختلف برای مقررات داریم ما با اجرای پرداخت بدهی دوم در اروپا توسط IAIS ترویج یافته است. پس از آن ما به بررسی اینکه آیا و چگونه این مقررات موثر بر عملکرد شرکتهای بیمه است میپردازیم.