بررسی میزان و نحوة گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد

بررسی میزان و نحوة گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 156 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102
بررسی میزان و نحوة گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد

فروشنده فایل

کد کاربری 26386
کاربر

بررسی میزان و نحوة گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : مبادی تحقیق

1-مقدمه ................................. 1

2-موضوع تحقیق و تبیین آن .................. 3

3-بیان مسأله مورد پژوهش (مشکل چیست؟)..... 5

4-انگیزه محقق در انتخاب موضوع............. 7

5-هدف تحقیق .............................. 8

6-ضرورت تحقیق (اهمیت مسأله مورد پژوهش)..... 9

7-واژه ها و اصطلاحات این تحقیق ............ 11

فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش

الف- سابقه نظری تحقیق .................... 12

تاریخچه .................................. 21

ب- سابقه عملی تحقیق ...................... 24

1- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در جهان 24

2- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در ایران 29

3- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در محل تحقیق 34

ج- نقد و بررسی پ‍ژوهشهای انجام شده مشابه موضوع تحقیق 36

فصل سوم:روش تحقیق (متدلوژی)

الف- فرضیات ............................. 37

1-تعریف فرضیه ......................... 37

2-انواع فرضیه ......................... 37

3-فرضیات این تحقیق ..................... 38

4-سؤالات پژوهشی......................... 38

ب- جامعه آماری و نمونه گیری ............... 39

1- تعریف جامعه آماری .................... 39

2- جامعه آماری این تحقیق ................. 39

3- تعریف نمونه گیری........................ 39

4- انواع نمونه گیری........................ 40

5- نمونه گیری در این تحقیق ................. 40

ج- جمع آوری اطلاعات........................ 43

1- تعریف روش جمع آوری اطلاعات ............. 43

2- انواع روشهای جمع آوری اطلاعات .......... 43

3- روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق........ 47

4- تعیین روایی روش جمع آوری اطلاعات ........ 47

5- تعیین پایایی روش جمع آوری اطلاعات........ 48

د- روش تحقیق ............................. 48

1- تعریف روش تحقیق ....................... 48

2- انواع و روش های تحقیق ................. 49

3- نوع و روش این تحقیق ................... 50

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

الف- تجزیه و تحلیل سؤالات چند جوابی پرسشنامه (با جدول فراوانی و درصدی و رسم نمودار ستونی)....... 51

ب- تجزیه و تحلیل سؤالات تشریحی پرسشنامه (با جدول فراوانی و درصدی)................................... 68

ج- تجزیه و تحلیل فرضیات (با جدول فراوانی و درصدی و رسم نمودار دایره ای )......................... 71

فصل پنجم: تفسیر نتایج پژوهش

1- نتیجه تحقیق............................ 78

الف- نتایج کلی و فرضیات.................. 78

ب- نتایج کلی سؤالات تشریحی................. 80

2- پیشنهادات و نظرات اصلاحی............... 82

الف- پیشنهادات محقق....................... 82

ب- استنتاج کلی از پیشنهادات پاسخ دهندگان. 83

3- مقایسه نتایج این تحقیق با پژوهشهای مشابه این موضوع 84

4- محدودیت ها و مشکلات این تحقیق............ 86

5- فهرست منابع(کتابنامه)................. 87

6- پیوست(ضمائم)

نمونه پرسشنامه

......................................................................................................................

چکیده :

امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جایگاه خاص برخوردار است ،‌پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سال های اخیر که رفاه و آسایش بیشتری را به ارمغان آورده است و به شمار بیشتری از مردم این امکان را بخشیده است که نسبت به گذشته بخش بیشتری از اوقات خود را به امور معنوی – فرهنگی بپردازند.

در واقع نوع گذراندن اوقات فراغت بازندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه بسیار نزدیک است همین امر ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را برآن داشته تا با اجرای سیاستهای مناسب فرهنگی ،‌ورزشی ،‌اتخاذ روش تشویق آمیز و مانند اینها از هدر رفتن آن جلوگیری کند .

این تحقیق با طرح این سؤال که در دانش آموزان دختر مقطع متوسط ناحیه 2 شهر یزد اوقات فراغت خود را به انجام چه کارهایی می پردازند ؟ آغاز می شود و با هدف بررسی چگونگی نحوه ی گذراندن اوقات فراغت و نوع فعالیتهای فراغت و کم و کیف پرداختن به هر کدام از فعالیت های فراغت و تعیین علایق دانش آموزان و نیز بررسی میزان دخالت امکانات در نحوه ی گذران اوقات فراغت می باشد.

این تحقیق شامل 7 سؤال پژوهشی که میزان اوقات فراغت ،‌سهم والدین و همسالان‌، تلویزیون ، ‌اینترنت ‌،موسیقی ‌،... ،‌مطالعه ی علمی و غیر علمی و نیز رضایت دانش آموزان از نحوه ی گذران اوقات فراغتشان ،‌خواست و انتظاراتشان از مسؤلان را می سنجد که نتایج بطور کامل در فصل پنجم آمده است .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.