مبانی نظری و پیشینه لکنت زبان

مبانی نظری و پیشینه لکنت زبان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مبانی نظری و پیشینه لکنت زبان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

لکنت به عنوان یک اختلال سازماندهی مغزی

بسیاری از مطالعات در هر دو گروه گویندگان با گفتار طبیعی و بیماران آسیب دیده مغزی نشان می دهد که نیمکره چپ در بسیاری از افراد، نیمکره غالب برای گفتار است. یکی از اولین تئوری هایی که لکنت را به عنوان فقدان برتری نیمکره ای در نظر می گیرد، تئوری اورتون(1927)[1] و تراویس (1931)[2] است. تئوری آنها اولین تئوری رسمی در زمینه لکنت بود که دارای یک نظریه علت شناسی بر پایه دستگاه عصبی مرکزی افراد لکنتی بود. این تئوری براساس فقدان برتری طرفی در گفتار بود. طبق این نظریه، برتری طرفی طبیعی نیمکره چپ در گفتار و زبان در افراد لکنتی وجود ندارد. در افراد دارای گفتار روان، برتری طرفی نیمکره چپ موجب می شود که مناطق حرکتی نیمکره راست از دستورات نیمکره چپ در زمینه سرعت، دقت، دامنه، قدرت حرکات پیروی کنند. هنگامی که هر دو نیمکره در ارسال دستورات یکسان به نیمکره های هم جهت خود، همکاری دارند، روانی گفتار رخ می دهد. اما هنگامی که این هماهنگی از بین می رود، هیچکدام از نیمکره ها در کنترل گفتار برتری نخواهد داشت و در این حالت هر دوی آنها قادر به ارسال پیام به دستگاه گفتاری هستند. نتایج این عدم هماهنگی منجر به اختلال در عملکرد هر دو سمت عضلات در گفتار می شود. این اختلال همان علائم آشکار در گفتار است. این تئوری برای سال های متمادی کنار گذاشته شد، زیرا درمان تجویز شده بر اساس این تئوری موثر نبود. این درمان شامل، ایجاد برتری نیمکره چپ بوسیله به کاربردن دست و پای راست به تنهایی بود. گشویند[3](1985) نمونه جدیدی از تئوری برتری مغزی بیان نمود. وی بیان نمود که بسیاری از اختلالات گفتاری از جمله لکنت در نتیجه تأخیر ها در رشد نیمکره چپ در دوره جنینی است که متعاقبا منجر به برتری نیمکره راست برای گفتار و زبان می شود. دیدگاه دیگر از تئوری عدم سازمان دهی مغزی توسط ویلیام وبستر[4](1993) مطرح شد. وبستر تاثیر مداخله کنترل حرکتی غیر گفتاری ( توالی ضربه زدن با انگشت) با تکلیف دیگر ( چرخاندن سر در پاسخ به سیگنال شنیداری)که به طور همزمان توسط دست دیگر انجام می شد، بررسی نمود و نتیجه گرفت که در افراد لکنتی برتری طرفی در نیمکره چپ برای گفتار و زبان طبیعی است اما ساختار نیمکره چپ برای توالی و طرح ریزی منطقه حرکتی مکمل (SMA)[5]، مستعد از هم گسیختگی توسط فعالیت های سایر مناطق مغزی است. SMA در شروع، طرح ریزی و توالی حرکات و فعالیت های حرکتی درگیر است. SMA چپ در کنار کوپوس کالوزوم[6] است و درون داد ها را از پل نیمکره راست دریافت می دارد و به همان میزان از نیمکره چپ نیز دریافت می دارد. این درونداد ها ممکن است در معرض از هم گسیختگی توسط افزایش فعالیت در هر کدام از نیمکره ها باشد. وبستر فرض می نماید که در افراد لکنتی بیش فعالی نیمکره راست، جریانی از فعالیت نیمکره راست، به خصوص عواطف نیمکره راست، می توانند عملکرد های SMA را در طرح ریزی، شروع و توالی برون داد حرکتی را مختل نمایند.


[1] .Orton

[2] .Travis

[3] . Geschwind

[4] . William Webster

[5] . Supplementory motor area

[6] . Corpus callosum


مبانی نظری و پیشینه گردشگری الکترونیکی

مبانی نظری و پیشینه گردشگری الکترونیکی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 128 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68
مبانی نظری و پیشینه گردشگری الکترونیکی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

گردشگری الکترونیک [1]

گردشگری الکترونیک را می توان مؤلفه ای اساسی و از انواع گردشگری همگام با تکنولوژی اطلاعات به شمار آورد که حداکثر دو دهه از ظهور آن نمی گذرد. (بمانیان و همکاران؛1387: 73) گردشگری الکترونیک به معنای کاربرد کسب و کار الکترونیکی در مسافرت و گردشگری و به مفهوم دیجیتالی شدن همه فرایندها و زنجیره ی ارزش در گردشگری (مسافرت، مهمان پذیری و فروش غذا و مانند آن ) است. (کاظمی و همکاران؛ 1384 : 68 ) از بعد عملی گردشگری الکترونیکی عبارت از فن تلفیق روش های کسب و کارهای الکترونیکی و فناوری اطلاعات در شیوه ها و ابزارهای تدارک، ارائه و پشتیبانی خدمات گردشگری برای ارائه خدمات مورد نیاز گردشگران با کیفیتی بالاتر و هزینه ای کمتر است. در واقع گردشگری الکترونیک، ارائه ی الکترونیکی تمامی خدماتی است که در گذشته گردشگران به صورت سنتی از آنها استفاده می کردند. گردشگری الکترونیک، همچنین به مجموعه ای از پایگاه های اینترنتی )دولتی و خصوصی( و استانداردها و پروتکل های خاص اطلاق می شود که با تولید و بازنشر اطلاعات در فرمت های مختلف از قبیل متن، تصویر، کاتالوگ و بروشور، تیزرهای تبلیغاتی و حتی خدماتی از قبیل رزرو هتل و خرید الکترونیکی معنا می یابد.

یک گردشگر هنگامی که به یک سایت گردشگری الکترونیک وارد می شود، تنها از طریق همان سایت و با برخورد با یک استاندارد خاص مورد استفاده در سایت کار کرده اما تمامی خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کند. به این معنا گردشگر نیازی ندارد که هر یک از سرویس های مورد نظر خود را از طریق یک سایت مجزا به واسطه ی کاربری جدید مرتفع کند، بلکه تمامی سرویس های مورد نیاز را از طریق یک سایت مشترک و به واسطه ی کاربری یکسان دریافت کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را ساده تر به دست می آورد. به واسطه ی این فناوری، گردشگر با مراجعه به یک سایت معتبر گردشگری الکترونیک همه سرویس های مورد نیاز برای سفر خویش را دریافت کرده و با کیفیت،سرعت و قیمت مناسب به خواسته های خود دست می یابد. سرویس هایی که در گردشگری الکترونیک مرسوم هستند عبارتند از :

- اطلاع رسانی شفاف، دقیق و معتبر

- انجام کلیه ی تشریفات اخذ ویزا

- رزرو هتل ها و مراکز تفریحی سیاحتی

- رزرو و اجاره ی وسایل نقلیه

- اخذ بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار و مانند آن

- خرید برنامه های سفر و تورهای مختلف

اجزای گردشگری الکترونیکی درجات مختلفی دارد که می تواند از ساده ترین کارها مانند دریافت کاتالوگ یک منطقه ی توریستی و یا خرید الکترونیکی بلیت شروع شود و تا سفری در دنیای مجازی ادامه یابد. به تقریب تمام کارهایی که برای یک سفر نیاز است را می توان به صورت الکترونیکی انجام داد، مانند گرفتن ویزا از یک سفارتخانه ی خارجی که به آن رویداد الکترونیکی می گویند. ویزای الکترونیکی یکی از سرویس های بسیار مشهور در زمینه گردشگری الکترونیکی است و کشورهایی که خدمات ویزا را به صورت الکترونیکی ارائه می کنند، آن را یکی از شاخص های پیشرفت خود در زمینه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیکی می دانند. در این میان عرضه کنندگان محصول گردشگری تحت تأثیر تقاضای گردشگری با گرایش به استفاده از فناوری های جدید به عرضه ی محصول گردشگری می پردازند .)حسنی ؛ 1388 : 100 )

[1] E-Tourism – Electronic Tourism

[2] Law & Cheung

[3] Chang & Wong

[4] Musante , Bojanic & Zhang

[5] Maswera , Edwards & Dawson


مبانی نظری و پیشینه کسب و کار الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه کسب و کار الکترونیک
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 1050 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
مبانی نظری و پیشینه کسب و کار الکترونیک

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

توربان (2002) تجارت الکترونیکی را شامل خرید و فروش کالا، خدمات و اطلاعات از طریق ابزارهای الکترونیکی نظیر اینترنت می ‏داند.

از نظر ریپورت و جاورسکی (2001) تجارت الکترونیکی عبارت است مبادله فناورانه بین بخش ‏ها (افراد یا سازمان‏ ها) و فعالیت‏های الکترونیکی درون سازمانی و بین سازمانی که چنین مبادلاتی را تسهیل می‏ کند.

« ونیستون کالاکاتا » (2005) تجارت الکترونیک را از چهار منظر زیر تعریف می‏ کند:

1) دیدگاه ارتباطی: تجارت الکترونیک ارایه دهندة اطلاعات، محصولات/ خدمات یا پرداخت ها از طریق خطوط تلفن، شبکه‌های رایانه ­ای و یا هر وسیلة الکترونیک دیگر است.

2) دیدگاه فرآیند کسب و کار: تجارت الکترونیک کاربردی از فناوری در خودکار کردن معاملات تجاری و جریان های کاری است.

3) دیدگاه خدماتی: تجارت الکترونیک ابزاری است که علایق و خواسته‏ های شرکتها، مشتریان و مدیریت را مخاطب قرار داده و اداره می‌کند، از هزینه‌های خدمات می ‏کاهد، کیفیت کالاها را بهبود می‌بخشد و سرعت تحویل کالا را افزایش می‌دهد.

4) دیدگاه برخط: تجارت الکترونیک ظرفیتی برای خرید و فروش محصولات و اطلاعات و همین‏طور سایر خدمات پیوسته بر تار جهان گستر را فراهم می‌سازد. واضح است که تجارت الکترونیک در بسیاری از زمینه‌ها قابل توصیف است. اما شاید مفیدترین توصیف آن با تجارت ارتباط پیدا می‌کند.


ترجمه مقاله Cooling enhancement of two fins in a horizontal channel by nanofluid mixed convection

مقاله ترجمه شده رشته مکانیک گرایش سیالات با عنوان Cooling enhancement of two fins in a horizontal channel by nanofluid mixed convection
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 5744 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
ترجمه مقاله Cooling enhancement of two fins in a horizontal channel by nanofluid mixed convection

فروشنده فایل

کد کاربری 14653

فایل موجود به ترجمه مقاله

Cooling enhancement of two fins in a horizontal channel by nanofluid
mixed convection

Cooling enhancement of two fins in a horizontal channel by nanofluidmixed convection یا « افزایش خنک کنندگی دو پره ی در یک کانال افقی توسط انتقال حرارت جابجایی مخلوط نانوسیال» می پردازد . این مقاله یک مطالعه عددی عملکرد حرارتی از دو پره نصب شده بر روی دیواره پایین یک کانال افقی و سرد چه با آب خالص و یا یک نانو سیال را ارائه می کند.دیواره ی پایین کانال در یک درجه حرارت ثابت گرم می شود و با انتقال حرارت جابجایی مخلوط جریان آرام در درجه حرارت نسبتاً پایین سرد می شود. دیواره بالا بی دررو است. اثرات پارامترهای مربوط مانند اعداد رینولدز و ریچاردسون ، کسر حجمی جامد، و فاصله وانتقال حرارت جابجایی حرارتی از پره ها بر عملکرد حرارتی آنها مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصل از شبیه سازی عددی نشان می دهد که نرخ انتقال حرارت از پره ها به طور قابل توجهی به فاصله و انتقال حرارت جابجایی حرارتی از پره ها تحت تاثیر قرارمی گیرد. تاثیر نسبت حجمی جامد در افزایش انتقال حرارت در مقادیر بالاترعدد رینولدز بیشتر قابل توجه است. پره ها در شرایط عملکرد حرارتی آنها در مقادیر بالای از عدد رینولدز متفاوت رفتارمی کنند.


دانلود تحقیق ماشین مخصوص

میدان مغناطیسی در عملِ تبدیلِ انرژی‌هایِ مکانیکی و الکتریکی به یکدیگر، نقش رابط را برعهده دارد در ماشین‌های الکتریکی، میدان‌های مغناطیسی را به سه دسته تقسیم می‌کنند
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 778 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
دانلود تحقیق ماشین مخصوص

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

انواع میدان‌های الکترومغناطیسی در ماشین‌های الکتریکی

میدان مغناطیسی در عملِ تبدیلِ انرژی‌هایِ مکانیکی و الکتریکی به یکدیگر، نقش رابط را برعهده دارد. در ماشین‌های الکتریکی، میدان‌های مغناطیسی را به سه دسته تقسیم می‌کنند:

  1. میدان‌های ساکن نسبت به مکان و ثابت نسبت به زمان، یا به اختصارا میدان‌های ساکن و ثابت (constant fields)
  2. میدان‌های ساکن نسبت به مکان و متغیر نسبت به زمان، یا به اختصار میدان‌های ساکن و متغیر که به آنها میدان‌های نوسانی می‌گویند (pulsating fields)
  3. میدان‌های دوار (rotating fields)

میدان‌های ساکن و ثابت

این میدان‌ها در مکان ساکن هستند و حرکتی ندارند. و مقدار (شدت) آنها نیز ثابت است و تغییرات زمانی ندارد.

از اینکه شدت این میدان‌ها ثابت است می‌توان نتیجه گرفت که عامل ایجاد کننده‌ی این میدان یک جریان DC و یا یک آهنربای دائم می‌تواند باشد. (جریان ac معمولا منجر به ایجاد میدانی می‌شود که شدت آن متغیر است)

نمونه:

میدان تحریک (استاتور) و نیز میدان آرمیچر ماشین DC (نسبت به ناظر روی آرمیچر)، هر دو جزو میدان‌های ساکن و ثابت هستند.

این میدان‌ها معمولا با تغذیه‌ی یک سیم‌پیچ ساکن توسط یک جریان دائم، ایجاد می‌گردند. (یک رله‌ی DC)

در شکل زیر فرم میدان ساکن و ثابت استاتور یک ماشین دی‌سی دو قطب رسم شده است.

چگالی شار در شکاف هوایی یک ماشین جریان دائم دوقطب

این شکل در واقع از باز کردن استاتور یک ماشین دی‌سی که به صورت زیر بوده به دست می‌آید:

خطوط شار مغناطیسی حاصل از استاتور یک ماشین دی‌سی

به کمک سری فوریه می‌توان نشان داد که معادله‌ی میدان موج شکل اول، تنها دارای هارمونیک فرد است. برای هارمونیک اصلی این نوع میدان داریم:


دانلود مبانی اصول مقدماتی الکتریسیه

اصول مقدماتی الکتریسیه (مبانی برق) بر اساس استاندارد آموزشی مهارت های گروه برق 1ـ مواد از چه اجزایی تشکیل شده است ؟ ج مولکول – اتم 2 ماده را تعریف کنید ؟ ج هر چیزی را که بتوان دید احساس کرد و یا کار برد ماده میگویند هرچیزی که جرم داشته باشد و فضا اشغال کند ماده گفته میشود 3 مواد به چند شکل دیده و طبقه بندی میشود ؟
دسته بندی برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 434 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
دانلود مبانی اصول مقدماتی الکتریسیه

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

اصول مقدماتی الکتریسیه ( مبانی برق )

بر اساس استاندارد آموزشی مهارت های گروه برق

1ـ مواد از چه اجزایی تشکیل شده است ؟

ج- مولکول – اتم 2

- ماده را تعریف کنید ؟

ج- هر چیزی را که بتوان دید احساس کرد و یا کار برد ماده میگویند .

هرچیزی که جرم داشته باشد و فضا اشغال کند ماده گفته میشود .

3 - مواد به چند شکل دیده و طبقه بندی میشود ؟

ج- جامد –مایع – گاز

4 - مولکول ها از نظر اتمی چند شکل دارند ؟

ج- ترکیب ( دو یا چند اتمی ) یا عنصر (تک اتمی ) ترکیب مانند , NaCl ,Al2O3 عنصر مانند : , Fe , O , Al , Cu

5- اتم از چه اجزای تشکیل شده است ؟

ج- الکترون ، پروتون ، نوترون .

6- بار الکترون و پروتون چیست وبه آنها چه می گویند ؟

ج- الکترون منفی پروتون مثبت و نوترون خنثی به این بارها بارهای الکترواستاتیک گفته میشود . 7

- اثر بارهای الکترواستاتیک به یکدیگر چگونه است ؟

ج- بارهای همنام یکدیگر را دفع میکنند و بارهای غیر همنام یکدیگرراجذب میکنند .

8 - روش های باردارکردن اجسام چند روش می باشد ؟

ج- 1 -مالش :با استحکام مانندمالش میله شیشه به پارچه ابریشمی که دراین حالت پارچه ابریشمی ازمیله شیشه الکترون می گیرد و در نتیجه شیشه بار مثبت پیدا میکند و پارچه ابریشمی منفی می شود . اگر یک میله کا یوچوی را به یک تکه پشم مالش دهیم میله کایوچوی از پشم الکترون گرفته و منفی می شود و پشم با از دسـت دادن الکترون بار کایوچوی از پشم الکترون گرفته و منفی می شود و پشم با از دست دادن الکترون بار مثبت پیدا میکند .

2-تماس : مانند باردار کردن یک میله مسی توسط یک میله کایوچوی .

3 -القاء : با نزدیک کردن یک میله کایوچوی به یک میله آلومینیوم الکترون ها از یک طرف میله آلومینیوم به طرف دیگـر مـی روند که به آن روش القاء می گویند .

9 - الکتریسیته ساکن چیست ؟

ج- بار الکتریکی به وجود آمده در یک جسم را الکتریسیته س اکن می گویند .

10 - چند کاربرد و چند خطرالکتریسیته ساکن را بنویسید؟

ج- خطر : آتش سوزی ـ شک الکتریکی کاربرد : قبارگیر الکترواستیل ـ رنگ پاش الکترواستیل ـ دستگاههای کپی .

11 - هادی ها از نظر الکترونها ی لایه والانس به چه موادی گفته میشود ؟

ج- به موادی که در لایه آ خر زیر چهار الکترون دارند (1-2-3 ( مانند فلزات

12- ع ایق ها از نظر لایه والانس (لایه آخر ) موادی هستند ؟

ج- موادی که در لایه آ خر بیش از چها ر الکترون دارند مانند ا غلب غیر فلزات و ترکیب هامثل پلاستیک ،چوب . اکسید آهن و ...


جزوه چرخه حفاظت وایمنی و مدیریت بحران در نیروگاه

جزوه چرخه حفاظت وایمنی و مدیریت بحران در نیروگاه
دسته بندی صنایع
فرمت فایل pdf
حجم فایل 270 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
جزوه چرخه حفاظت وایمنی و مدیریت بحران در نیروگاه

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

بلوک دیاگرام مدیریت بحران در نیروگاه

هدف

حوادث غیرمترقبه و انواع آن

ستاد بحران

اعضاء ستاد بحران

وظایف ستاد بحران

امکانات موجود در محل دفتر ستاد بحران

ارتباط ستاد بحران با خارج از نیروگاه

بلوک دیاگرام وضعیت اضطراری در نیروگاه

وظایف مهندس شیفت

معرفی تیمها و وظایف آنها

فرم برنامه ریزی جهت کسب آمادگی و مهارت

پرسنل آتش نشانی

فرم ارزیابی کارکنان از نقطه نظر رعایت اصول

ایمنی عمومی در نیروگاه

فرم بازدید و بررسی دوره ای اماکن از نقطه

نظر رعایت اصول بهداشتی در نیروگاه

فرم تحویل گیری تجهیزات ایمنی بعد از

تعمیرات اساسی در نیروگاه

نتیجه


جزوه معرفی پرشر سوئیچها Pressure Switch

جزوه معرفی پرشر سوئیچها Pressure Switch
دسته بندی برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 179 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
جزوه معرفی پرشر سوئیچها Pressure Switch

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

کاربرد پرشر سوئیچ

پرشر سوئیچ چیست؟

ساختمان پرشر سوئیچ

اتصالات مکانیکال

اتصالات الکتریکال

پرشر سوئیچ در حالت فشارمثبت

پرشر سوئیچ در حالت فشار منفی

عملکرد کنتاکتها در دو حالت دهش و مکش سیال یا گاز


پاورپوینت مدلسازی اطلاعات سازمان

پاورپوینت مدلسازی اطلاعات سازمان
دسته بندی صنایع
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1597 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67
پاورپوینت مدلسازی اطلاعات سازمان

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

بخش اول: مروری بر مدیریت سیستم اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی سازمان

بخش دوم: چرخه تکامل سیستم های اطلاعاتی ومروری کلی بر روشهای سنتی تحلیل و طراحی سیستم

بخش سوم: تکنیکها و روشهای مدلسازی در تحلیل و طراحی MIS

بخش چهارم: مروری بر روش تحلیل و طراحی ساخت یافتهSSADM

بخش پنجم: طراحی نرم افزار سیستم

تعریف سیستم اطلاعاتی

جایگاه یک سیستم اطلاعاتی

تعریف MIS در یک سازمان

پالایش

متراکم سازی

دلایل ایجاد یک سیستم اطلاعاتی

طبقه بندی اطلاعات

سازمان بعنوان یک سیستم

سازمان به عنوان یک سیستم

نقش اطلاعات در سازمان

سطوح سیستم های اطلاعاتی

سطوح تصمیم گیری سازمان

ساختار سیستمهای اطلاعاتی

سیستم مدیران ارشد (Executive Information System)

سیستمهای خبره ES (Expert Systems)

سیستم مدیران ارشد

برنامه ریزی منابع سازمان(ERP)

فناوری اطلاعات و ERP

سیستم برنامه ریزی منابع سازمان(ERP)

مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)

مدیریت روابط با مشتری (CRM)

مدیریت زنجیره تامین (SCM)

سیستم پشتیبان تصمیم گیری(Decision Support Systems)

ویژگی های نظام های خبره

مدل DSS

مثال: سیستم پشتیبان تصمیم سفرهای دریایی

سیستم اطلاعات مدیریت
(Management Information System)

سیستم اطلاعاتی مدیریت

مقایسه سیستم MIS و DSS

سیستم گزارشات مدیریت (Management Report System)

(Knowledge Work System)

سیستم اتوماسیون اداری (Office Automation System)

سیستم پردازش عملیات

(Transaction Processing System)

سیستمهای پردازش تراکنش (TPS)

عملیات‌های مورد نیاز در انواع پردازش:

سیستم تحلیل اطلاعات (Analysis System Information)

سیستم مدیریت و ارتباط پایگاه داده
پایگاه داده ها:

اجزا سیستم مدیریت پایگاه داده ها

مزایای DBMS

رابطه بین سیستمهای اطلاعاتی


پاورپوینت آشنایی با شش سیگما

پاورپوینت آشنایی با شش سیگما
دسته بندی صنایع
فرمت فایل ppt
حجم فایل 5652 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 109
پاورپوینت آشنایی با شش سیگما

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

انواع پروژه های شش سیگما

DMAIC انتخاب پروژه

DMAI²C معیار انتخاب پروژه

شناسایی افراد کلیدی

سطوح سازمانی درگیر در پروژه ها

DEFINE

مروری بر مرحله تعریف مساله

اهمیت منشور پروژه

اجزای منشور پروژه

این کار چطور انجام میشود؟

پیش بینی سود حاصل از پروژه

صدای مشتری چیست؟

سیستم های اساسی صدای مشتری

تبدیلVOC به CTQs

مثال:درخت CTQ

مثال:درخت CTQ

فاز تعریف مساله

استفاده از داده های گذشته

این اعداد برای شما چه معنی دارند؟

نمایش اعداد بصورت هیستوگرام

نرخ سیگما ((Z

فاز اندازه گیری

شناخت فرایند

میزان پیچیدگی مورد نیاز

فرایند کپی کردن

تعیین مراحل با ارزش افزوده و بدون ارزش افزوده

فلوچارتی که قسمتهای تولید کننده ضایعات را مشخص کرده است

فاز تحلیل

درگیرکردن افراد در بهبود

ایجاد طرح اولیه برای حل مسأله

ماتریس اولویت

تعیین معیارهای مشترک

بررسی معیارها

چگونه معیارها را مورد بررسی قرار دهیم

تهیه ماتریس اولویت بندی راه حل

ثبت امتیازهای هر گزینش

خلاصه کردن نتایج نهایی

تجزیه و تحلیل هزینه

کاهش یا حذف ریسک

چه موقع پایلوت لازم است؟

گام های برنامه ریزی یک پایلوت

ویژگیهای گانت چارت

بهبود

استانداردسازی

پوکا- یوکه (خطاناپذیر سازی)

آموزش

روش های نمایش داده های بهبود یافته

مطالعه موردی: غلط های ویرایشی

مطالعه موردی: غلط های ویرایشی

محاسبه سطح سیگمای جدید

چرخه بازگشت به مراحل قبل

جلوگیری از ادامه غیر ضروری پروژه

خلاصه کردن آموخته ها

خلاصه کردن برنامه های آینده وپیشنهادات

ارزیابی نهایی پروژه

به رسمیت شناختن و جشن گرفتن

مرحله کنترل


پاورپوینت بازارسرمایه بورس اوراق بهادار

پاورپوینت بورس اوراق بهادار
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 11179 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 180
پاورپوینت بازارسرمایه بورس اوراق بهادار

فروشنده فایل

کد کاربری 7218

ساختار سازمانی

عرضه و تقاضا (مبنای انجام معاملات بورس)

شرکت‌های سهامی و سهام

اصول اولیه سرمایه گذاری در بورس
مزایا و مخاطرات سرمایه گذاری در بورس

طبقه بندی جدید شرکت های بورسی

نوسان :خصلت اصلی بازار بورس

بازار اولیه و ثانویه

سهم ممتاز

پذیره نویسی و تعهد پذیره‌نویسی

کد سهامداری

کارگزاران

کارمزد معاملات

نماد شرکت

سهام شناور آزاد

صف خرید و فروش ؟؟؟ شکل توضیحی

شرکتهای سرمایه گذاری (واسطه های مالی)

افزایش سرمایه

افزایش سرمایه از محل اندوخته (سهم جایزه)

افزایش سرمایه از محل صرف سهام :

دیدگاههای سرمایه گذاری در بورس

دلایل توقف نماد

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی فوق العاده

دامنه نوسان روزانه

حجم مبنا

برای درک بهتر مثالی از حجم مبنا می زنیم:

ادامه مثال حجم مبنا

حجم مبنا

انواع درخواست خرید

گره معاملاتی

بازار گردان

سبد گردان

شرکت تامین سرمایه

صندوق سرمایه گذاری مشترک (Mutual FUND)

کلیات

خصوصیات صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک
صندوق بازنشستگی

بازارهای خارج از بورس (OTC)

نحوه خرید و فروش سهام

فرآیند خرید و فروش:

اصول پنجگانه تشکیل پرتفوی (سبد سهام)

اصول پنجگانه خرید و فروش در بازار سهام

تیپ شناسی سهام

اشتباهات سهامداران

فصل پنجم
نکات و عوامل مهم در انتخاب اوراق بهادار

1- قابلیت نقدینگی

2- تعداد سهام در دست مردم

3- ترکیب سهامداران

4- سودآوری

5- ثبات نسبی سودآوری

6- نسبت سود تقسیمی هر سهم(DPS)

7-ارزش وی‍‍ژه هر سهم

8- بافت مالی شرکت

9- مهلت و تاریخ پرداخت سود سهام

10- انتشار مستمر اطلاعات و اخبار نسبی

11- عمر شرکت و میزان استهلاک ماشین آلات

12- نوع شرکت و صنعت مربوطه

13- اقتصاد کلان و عوامل سیاسی-اجتماعی


مبانی نظری و پیشینه کارآفرینی و اشتغال

مبانی نظری و پیشینه کارآفرینی و اشتغال
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 69 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
مبانی نظری و پیشینه کارآفرینی و اشتغال

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

اشتغال

اشتغال یکی از عمده ترین مسائل کنونی کشورهای در حال توسعه است، اهمیت این موضوع از آنجاست که خانوارها از یک طرف با کسب درآمد حاصل از کار می توانند مایحتاج زندگی خود را تامین نمایند که آثار آن در سطح جامعه، کاهش فسادهای اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و جلوگیری از مهاجرت است و از سوی دیگر اشتغال موجب افزایش تولید می گردد و در سطح کلان ضمن افزایش درآمدهای دولت هزینه های ارزش کشور را نیز تأمین می نماید. بیکاری فعلی نسل جوان حاصل سیاست های جمعیتی غلط گذشته و بی اعتنایی سیاستهای توسعه اقتصادی دهه اخیر به مسئله ی اشتغال است. استقرار و بقاء جامعه ی مدنی بدون وجود اشتغال مولد و سود آور برای اعضاء آن غیر ممکن است)طاهری،1391) .

شرایط اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی امروز کشور به گونه ای است که حل مشکلات و تنگناها از جمله اشتغال، الگوها و راه حلهای جدید و متفاوتی را طلب می کند. ترکیب جمعیتی جوان کشور، ضرورت ایجاد فرصتهای شغلی و نیز نوسان بهای نفت سه عامل عمده ای هستند که موجب می شوند سیاستگذاران و تصمیم سازان کلان کشور به منبع درآمد سهل الوصول دیگری به جز نفت بیندیشند و بی شک آن منبع جز ابتکار، خلاقیت و نوآوری چیز دیگری نیست (احمدپور داریانی، 1379). اقتصاد ما اقتصادی سه بخشی است: دولتی، تعاونی و خصوصی. تصور اکثر جوانان این است که دولت باید برای آن ها ایجاد کسب و کار نماید؛ و چشم آنها کمتر متوجه ی سایر بخش های اقتصادی کشور مانند بخش خصوصی و تعاونی است (همان منبع).