مقاله انسان شناسی معماری

این مقاله در 13 صفحه word برای شما کاربران در نظر گرفته شده است و شما می توانید در صورت تمایل در ادامه بخشی از متن و فهرست آن را مشاهده نمایید و اقدام به خرید آن نمایید
دسته بندی معماری
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
مقاله انسان شناسی معماری

فروشنده فایل

کد کاربری 3839
کاربر

مقاله انسان شناسی معماری
مقدمه :
محیط ساخته شده ای که ما به عنوان انسان در آن زندگی می کنیم از اهمیت بسزایی برخوردار است. منظر معماری عمیقا سازنده ی زندگی ماست. از جهتی دیگر، معماری، همانگونه که امروز در محیط های شهری شده ی ما ایجاد شده، به همان صورت مبتنی بر دانش بسیار محدود ماست. "نظریه ی معماری" پست مدرن بوسیله ی تاریخ هنر قرار دادی تعیین شده است. مفهوم کم دامنه ی این نظریه از ارزشهای زیبایی شناسی، مانع تحقیقات و استدلال های علمی و با قضاوت هایی از سر سلیقه ی ذهنی، شده است. وضعیت فراخ تر انسان، یکپارچه نیست. بشر تنها به گونه ای حاشیه ای به عنوان مصرف کننده آشکار و با نیازهای کارکردی استاندارد شده، به نمایش درآمده است. در نتیجه، انسان شناسی معماری این امر را که افق های نظری بایستی گسترده تر شود، حفظ کرده است. اصطلاح معماری در مسیرهای جدیدی بوسیله ی ادغام در ابعاد انسان شناسانه همچون، توجهات نخستی شناسی و انسان شناسی باستان شناختی، تعریف شده است. بنابر این اصطلاح معماری اشاره دارد بر: هر آنچه که انسان ها و روابط زیستی آنها ساخته و می سازند.

مقاله انسان شناسی معماری


مقدمه :

محیط ساخته شده ای که ما به عنوان انسان در آن زندگی می کنیم از اهمیت بسزایی برخوردار است. منظر معماری عمیقا سازنده ی زندگی ماست. از جهتی دیگر، معماری، همانگونه که امروز در محیط های شهری شده ی ما ایجاد شده، به همان صورت مبتنی بر دانش بسیار محدود ماست. "نظریه ی معماری" پست مدرن بوسیله ی تاریخ هنر قرار دادی تعیین شده است. مفهوم کم دامنه ی این نظریه از ارزشهای زیبایی شناسی، مانع تحقیقات و استدلال های علمی و با قضاوت هایی از سر سلیقه ی ذهنی، شده است. وضعیت فراخ تر انسان، یکپارچه نیست. بشر تنها به گونه ای حاشیه ای به عنوان مصرف کننده آشکار و با نیازهای کارکردی استاندارد شده، به نمایش درآمده است. در نتیجه، انسان شناسی معماری این امر را که افق های نظری بایستی گسترده تر شود، حفظ کرده است. اصطلاح معماری در مسیرهای جدیدی بوسیله ی ادغام در ابعاد انسان شناسانه همچون، توجهات نخستی شناسی و انسان شناسی باستان شناختی، تعریف شده است. بنابر این اصطلاح معماری اشاره دارد بر: هر آنچه که انسان ها و روابط زیستی آنها ساخته و می سازند.

فهرست :

مقدمه

معماری معناگرا

معماری خانگی

معماری ثابت

معماری شهری و امپراطوری


تحقیق برنامه ریزی توسعه فردی

برنامه ریزی توسعه فردی به عنوان یک «ابزار کاربردی» باعث رشد و ارتقای دانش و مهارت کارکنان ازطریق مشارکت فعال سرپرستان و مدیران می شود که مهمترین ویژگی آن تعامل دو سویه کارکنان و سرپرستان (مدیران) است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 135
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
تحقیق برنامه ریزی توسعه فردی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

برنامه ریزی توسعه فردی

چکیده

برنامه توسعه فردی یک برنامه زمان‌بندی شده مکتوب برای برآورده شدن نیازهای حرفه ای افراد در جهت رشد و توسعه آنهاست. در این برنامه سعی می گردد تا کارکنان با توجه به توانائیها و قابلیتهای خود، در راستای اهداف سازمان و شغل خویش توسعه یابند و بین نیازهای توسعه فردی و وظایف شغلی خویش ارتباطی پویا برقرار کنند. برنامه ریزی توسعه فردی به عنوان یک «ابزار کاربردی» باعث رشد و ارتقای دانش و مهارت کارکنان ازطریق مشارکت فعال سرپرستان و مدیران می شود که مهمترین ویژگی آن تعامل دو سویه کارکنان و سرپرستان (مدیران) است. در این مقاله مفاهیم مربوط به برنامه توسعه فردی (ضرورت، تعریف، اهداف و مزایا)اشاره می شود و در ادامه فرایند 6 مرحله ای از برنامه توسعه فردی (شناسایی اولویتهای عملکرد، تعیین ارزیابی نیازهای مهارتی و اهداف توسعه ای، شناسایی گزینه های توسعه و انتخاب فعالیتها، در میان گذاشتن اهداف توسعه با سرپرستان و بحث با آنها پیرامون اهداف توسعه ، اجرا ونظارت بر پیشرفت فرایند)، به تفصیل تشریح می گردد.

مقدمه
انسان، محور بهره وری است، وکلیه سازمانها با هرنوع ماموریتی که دارند باید بیشترین سرمایه، وقت وبرنامه رابه پرورش انسانها از ابعاد مختلف اختصاص دهند. به گونه ای که انسان سازمانی، در ابعاد مختلف آمادگی ایجاد پرورش و کاربردی کردن بهروری فردی گروهی و سازمانی را دارا باشد.
توسعه منابع انسانی در سازمانها به نوعی تعهد و انتظار متقابل و وظیفه دو سویه بین فرد و سازمان مبدل شده است. در چهارچوب این تعهد و انتظار متقابل، کارکنان باید ضمن نشان دادن التزام عملی به انجام وظایفی در راستای اهداف سازمانی، و همچنین رفتار در چهارچوب نظامنامه آن، حقوق متقابلی را نیز برای خود تعریف کنند. از اهم این حقوق می توان به بهره مندی از فرصت توسعة مستمر دانش و مهارت کاری و تکامل جنبه های مختلف شخصیتی کارکنان اشاره کرد. از سوی دیگر سازمان نیز در چهارچوب انتظارات به حق خود از کارکنان می خواهد که با نهایت تلاش و تعهد در راستای تحقق اهداف سازمان گام بردارند(ابیلی، 1382).
امروز اغلب سازمانها و افراد موجود در آن با عـــدم اطمینان و تغییرات محیطی مواجه می شوند. بعضی عوامل تأثیر گذار بر سازمانها شامل تقاضا برای کیفیت بیشتر، رشد جهانی شدن اقتصاد و رقابت و افزایش سطوح فناوری است. در چنین وضعیتی سازمانها باید یاد بگیرند که چگونه انرژی های خلاق افراد را آزاد سازند و همچنین آنها باید یاد بگیرند که چگونه به افراد مختلف سازمان احترام بگذارند، تا آنها قادر باشند که عملکرد موفقی در سازمان داشته باشند و بتوانند با همدیگر در راستای اهداف مشترک کار کنند و بتوانند بر مشکلات سازمانی فائق آیند . (Nixon,1994)

با خرید این فایل ، تحقیق برنامه ریزی توسعه فردی در قالب فایل ورد در اختیار شما خواهد بود.



تحقیق معماران عصر دیجیتال(مایکل پورتر،فیلیپ کاتلر)

با خرید این فایل ، تحقیق معماران عصر دیجیتال(مایکل پورتر،فیلیپ کاتلر) در قالب فایل ورد در اختیار شما خواهد بود
دسته بندی معماری
بازدید ها 105
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
تحقیق معماران عصر دیجیتال(مایکل پورتر،فیلیپ کاتلر)

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

تحقیق معماران عصر دیجیتال(مایکل پورتر،فیلیپ کاتلر)

(در دو فایل ورد به صورت مجزا)

فایل اول

با معماران عصر دیجیتال
اندیشه های فیلیپ کاتلر

فیلیپ کاتلر (PHILIP KOTLER) در سال 1931 در شیکاگو متولد شد. لیسانس را از دانشگاه دی پل، فوق لیسانس را در رشته اقتصاد از دانشگاه شیکاگو، دکتری را در همان رشته از MIT و فوق دکتری ریاضی را از هاروارد و فوق دکتری علم و فناوری را از دانشگاه شیکاگو اخذ کرد. او از سال 1969 استاد رشته بازاریابی بین المللی دانشگاه نورث وسترن است. این دانشگاه از اولین مراکزی بود که در آن بازاریابی تدریس می شد. نام کاتلر با واژه بازاریابی عجین شده است. او را بی هیچ تردید پدر بازاریابی می خوانند.
از دهه 1970 که اندیشه بازاریابی پس از دو دهه دوران شکوفایی اقتصادی در غرب و همزمان با رکود ناشی از شوک نفتی و مسائل اقتصادی مطرح و به رسمیت شناخته شد، نام او بیش از دیگران در این زمینه به گوش خورده است. کارنامه پررنگ و بار او در زمینه بازاریابی منحصر به فرد است.
تألیف 34 کتاب و بیش از 100 مقاله که در مجلات معتبری نظیر مجله هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده گواه مطلب است. کتـــــاب اصول بازاریابی او کتاب مرجع بی بدیل همه دانش پژوهان و پژوهشگران در این زمینه است. کتابهای او به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده است. کاتلر به راستی بنیانگذار مدیریت نوین بازاریابی است و بیش از هر نویسنده یا متفکر دیگر درگسترش اهمیت بازاریابی و تغییر نگرش به آن از یک فعالت جنبی به فعالیت مهم و اصلی نقش ایفا کرده است. او مـــدرس، نویسنده و سخنران برجسته ای است که مسافرتهای بسیار به اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی برای سخنرانی و مشاوره داشته و از دانشگاههای معتبر دنیا دکترای افتخاری دریافت داشته است. کاتلر سالهای متمادی مشاور شرکتهای بزرگی همچون AT&T, IBM ،جنرال الکتریک، فورد، موتورولا، مرک، بــانک آمریکا و... بوده و دانسته های خود را در زمینه برنامه ریزی و سازماندهی بین المللی بازاریابی به این شرکتها منتقل کرده است. او عضو هیئت مشورتی بنیاد دراکر، رئیس هیئت مدیره دانشکده بازاریابی موسسه علوم مدیریت و مدیرعامل انجمن بازاریابی آمریکا (IMR) است.


فایل دوم

با معماران عصر دیجیتال
اندیشه های مایکل پورتر

به راهبرد هزینه برمی گردیم. آیا راهبرد پیشروبودن در هزینه هیچگونه ریسکی دربرندارد؟
- البته پیشرو بودن در هزینه فشارهای شدید بر شرکت جهت حفظ موقعیت خود می آورد. این امر به معنای سرمایه گذاری مجدد در تجهیزات مدرن، به دورریختن دارائیهای مستهلک، اجتناب از افزایش خطوط تولید و هوشیار بودن نسبت به پیشرفتهای فناوری است.
- می توانید مثالی در این زمینه بزنید؟
- نمونه کلاسیک آن شرکت فورد در دهه 1920 است که با کاستن از مدلها و گونه های مختلف، تجهیزات خودکار پیشرفته و تلاش برای دستیابی به کاهش هزینه ازطریق آموزش به نوعی پیشرو بودن غیرقابل انکار در هزینه دست نیافته بود. وقتی تمایل مشتریان به پرداخت بهای بیشتر برای داشتن خودرو با ویژگیهای بیشتر پدید آمد، شرکت جنرال موتورز با راه اندازی خط کاملی از مدلها خود را برای بهره برداری از این تحول آماده کرد، اما باتوجه به انعطاف ناپذیری که به دلیل سرمایه گذاریهای سنگین جهت به حداقل رساندن هزینه یک مدل قدیمی انجام گرفته بود، شرکت فورد با هزینه های بسیاری جهت تعدیل مجدد راهبرد روبرو شد.
- خطرات ناشی از راهبرد تمایز چیست؟
- یک شرکت ممکن است به تمایز دست یابد، با این حال، تمایزیافتگی معمولا تفاوت قیمت را نیز به همان اندازه حفظ خواهدکرد. پس اگر درنتیجه تغییرات فناوری یا صرفا عدم توجه، هزینه شرکت تمایزیافته بیش از حد افزایش یابد ممکن است شرکت کم هزینه در موقعیتی قرارگیرد که قادر به اعمال بیشترین فشار بر حریف باشد.
- شما برای راهبردهای رقابتی، دو رویکرد تهاجمی و دفاعی را قائل هستید. بیشتر توضیح دهید.
-یک راهبرد رقابتی موثر ممکن است باعث ایجاد نوعی اقدام دفاعی یا تهاجمی جهت تثبیت موقعیت شرکت درمقابل پنج عامل رقابتی گردد. در رویکرد دفاعی، می توان راهبرد را به عنوان فرایندی در ایجاد سیستم دفاعی در مقابل عوامل رقابتی یا یافتن موقعیتهایی در درون صنعت تعریف کرد. در رویکرد تهاجمی هدف از به کارگیری راهبرد، نه تنها مقابله با عوامل رقابتی، بلکه اعمال تغییراتی در منشا این عوامل است.

با خرید این فایل ، تحقیق معماران عصر دیجیتال(مایکل پورتر،فیلیپ کاتلر) در قالب فایل ورد در اختیار شما خواهد بود.



تحقیق انگیزش در مدیریت

انگیزش عبارتست از بکارگیری توانایی فکری، خلاقیت، تجربه وجهان بینی با توجه به عوامل بوم شناسی و محیطی همراه با طرح ریزی عقلانی برای حرکت جمعی بسوی اهداف سازمان
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 162
فرمت فایل docx
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
تحقیق انگیزش در مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

انگیزش در مدیریت

بطورکلی انسانها باید برانگیخته شوند تا رفتار مشخص و معینی را از خویش بروز دهند، یکی از راههایی که باعث افزایش تولید یا بطور کلی بالا رفتن کیفیت کار در سازمانها می شود، برانگیختن کارکنان به شیوه های مختلف است این اصلی است که هر مدیری برای پیشرفت کارش و اعمال مدیریت صحیح ناگریز به اعمالآن است در واقع مدیری با استفاده از شیوه ها و متدهای مختلف از مهارت های متعددی استفاده می کند تا این مهارت او را در راه رسیدن به اهداف سازمانی یاری دهد. از مهمترین این مهارتها همانطور که ذکر شد ایجاد انگیزه در کارکنان است، «ضروری ترین تکلیفی که بر عهده مقامات رهبری در جامعه اسلامی در ایجاد انگیزش برای مدیریت ها مقرر است این است که برای تامین سعادت مردم جامعه آنان را از هدف اصلی حیات بطور کلی و انگیزش اصلی و انگیزشهای ثانوی و فردی آن آگاه ساخته و آنها را برای مردم چنان تعلیم دهد و قابل پذیرش سازد که مردم فعالیت های خود را در جامعه و در هر موقعیتی که باشند آگاهانه و از روی آزادی انتخاب نمایند هدف اصلی حیات انسانها در این زندگانی عبارت است از قرار گرفتن در جاذبه کمال اعلی ازمسیر ذیل که عبارت است از تکاپویی آگاهانه در حیات هر یک از مراحل زندگی که در این تکاپو سپری می شود و با نظر به عظمت انگیزش هدف در اشتیاق حرکت به مرحلهم بعدی می افزاید» از انگیزش تعاریف متعددی بعمل آمده است که ذیلا به برخی ازآنها اشاره می کنیم.

تعریف انگیزش

انگیزش عبارتست از هنر اداره کردن یک گروه برای رسیدن به اهداف با رغبت و تلاش پیگیر درونی (آیین مدیریت ص 142)

انگیزش عبارتست از: بکارگیری توانایی فکری، خلاقیت، تجربه وجهان بینی با توجه به عوامل بوم شناسی و محیطی همراه با طرح ریزی عقلانی برای حرکت جمعی بسوی اهداف سازمان (آیین مدیریت ص 142)

انگیزش عبارتست از ریشه های محرکی که فرد را وادار به بروز نوعی عمل یا رفتار می کنند تا نیازهایی را که آرزو دارد برطرف سازد (روابط انسانی در مدیریت، کمال پرهیزکار، ص 178)

انگیزش علت ها و سبب هایی که کلیه سلوک و رفتار آدمی را چه بصورت انفرادی و چه بصورت گروهی بوجود می آورند می باشد (روابط انسانی در مدیریت، کمال پرهیزگار، ص 178)

انگیزش عبارتست از عامل محرکه ای که مدیران در اعضاء سازمانی خود ایجاد می نمایند تا بتوانند برای حصول به اهداف سازمانی راه را هموار سازند (همان منبع ص185)

یکسان بودن همه در برابر مقررات: یکی از راههایی که باعث تشویقو تهییج افراد در سازمانها می شود این است که مدیر همه آنها را به یک چشم بنگرد، وقتی که انسانها در اصل آفرینش و خلقت با هم بطور مساوی آفریده شده اند دلیلی وجود ندارد که امتیازات خاصی برای گروهی از ایشان قائل شویم (البته با توجه به نوع تخصص و کیفیت کارمدیر ناگزیر به بعضی اعمال نظر ها در چهارچوب قانون می باشد) هرچند که استعداد و لیاقت ها متفاوت است ولی در پیشگاه قانون و در برابر مقررات همه یکسان هستند. «یا ایها الناس اتقوا ربکم الذی خلقکم من نفس واحده» (نساء آیه 1) ای مردم از پروردگارتان بترسید و تقوا پیشه کنید که همه شما را از یک انسان آفرید است.

«هوالذی خلقکم من نفس واحد (اعراف189)

او است خدایی که شما را از نفس واحد آفرید.

با خرید این فایل ، تحقیق انگیزش در مدیریت در قالب فایل ورد در اختیار شما خواهد بود.



تحقیق گروه های اقتصادی منطقه ای

با خرید این فایل ، تحقیق گروه های اقتصادی منطقه ای در قالب فایل ورد در اختیار شما خواهد بود
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 103
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
تحقیق گروه های اقتصادی منطقه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

گروه های اقتصادی منطقه ای

انجمن ملل جنوب شرقی آسیا ـ آسه آن

(THE ASSOCIATION OF SOUTH EAST ASIAN NATIONS)

آسه آن (ASEAN) شامل کشورهای اندونزی، مالزی، سنگاپور، فیلیپین، تایلند و برونئی می باشد. این کشورها از سال 1993 شروع به قطع تعرفه های خود کرده و قصد دارند تا سال 2008 به یک منطقه‌آزاد تجحاری تبدیل شوند.

یکی دیگر از گروههای منطقه ای در آسیا همکاری اقتصادی آسیا و پاسیفیک ((APEC)The Asia Pacific Economic Cooperative) می باشد که شامل 6 عضو (ASEAN) و ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، زلاندنو، ژاپن، کره جنوبی، چین، هنگ کنگ و تایوان می باشد.

برخی از متخصصین اعتقاد دارند که رشد چین به دلیل نفوذ سرمایه داری، و وجود چهار اژدها در آسیا (ژاپن، تایوان، سنگاپور، هنگ کنگ) که در تجارت بسیار موفق بوده اند باعث خواهد شد که قدرت از غرب به شرق انتقال پیدا کند.

سایر گروههای منطقه ای :

بطور کلی در اروپا چهار گروه عمده بازار وجود دارند که عبارتند از: منطقه اقتصادی اروپایی (EEA)، اتحادیه اروپا (EU) انجمن تجارت آ›اد اروپا (EFTA) و کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS).

در آفریقا چندین گروه بازار وجود دارد اما متأسفانه این بازارها به دلیل کوچکی و یا محدودیت های زیرساختی اقتصادی جهت تولید کالا، نتوانسته اند در تجارت و یا پیشرفتهای اقتصادی موفقیتی حاصل نمایند. برخی از این گروههای منطقه ای عبارتند از: اتحادیه گمرکی آفریقای شرقی، جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (WAEC)، جامعه اقتصادی مغرب و گروه کازابلانکا که یک منطقه آزاد تجاری است و شامل کشورهای مصر، غنا، گینه و موراکو می شود.

در آمریکای لاتین نیز گروههای منطقه ای متفاوتی وجود دارد از قبیل بازار مشترک «اند» (Andean)، بازار مشترک آمریکای مرکزی، جامعه و بازار مشترک کارائیب و بازار مشترک جنوبی ائتلاف آمریکای لاتین (LAIA). در آمریکای لاتین نیز به دلایل مشکلات سیاسی، فعالیتهای نازل اقتصادی، و تفاوتهای زیاد توسعه اقتصادی بین کشورها این توافقها نتوانسته اند موفقیتی را برای کشورهای آمریکای لاتین ایجاد نمایند.

در آمریکای شمالی گروههای منطقه ای عبارتند از: موافقتنامه تجارت آزاد ایالات متحده ـ کانادا و موافقتنامه تجارت آ›اد آمریکای شمالی (NAFTA).

در خاورمیانه دو توافق بازار (Market Agreement) وجود دارد: بازار مشترک اعراب (ACM) و سازمان همکاریهای اقتصادی (ECO) بازار مشترک اعراب در سال 1964 با عضویت مصر، عراق، کویت، اردن و سوریه ایجاد گردید.

در آسیا نیز همانگونه که قبلاً توضیح داده شد گروههای منطقه ای آسه آن و اَپِک وجود دارد.

بازارهای بزرگ جدید (The Big Emeging Markets) :

در سالهای آتی انتظار می رود که برخی از کشورهای جهان سوم تبدیل به بازارهای بزرگی شوند. در واقع ده بازار بزرگ که پیش بینی می شود در 20 سال آینده 30 درصد از کل واردات جهانی را به خود اختصاص دهند عبارتند از آرژانتین، آسه آن، برزیل، منطقه اقتصادی چینی (چین، هنگ کنگ، تایوان)، هندوستان، مکزیک، لهستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی و ترکیه. از هم اکنون برخی از دولتها و شرکتها (به خصوص دولت و شرکتهای آمریکایی) جهت ایجاد زمینه، به مناسبات خود با این کشورها شدت بخشیده اند.

با خرید این فایل ، تحقیق گروه های اقتصادی منطقه ای در قالب فایل ورد در اختیار شما خواهد بود.



ارزیابی فعالیت و کارایی واحد های تحقیق و توسعه (R&D) در صنایع ایران

مقاله ارزیابی فعالیت و کارایی واحدهای تحقیق و توسعه (RD) در صنایع ایران در قالب فایل ورد در 12 صفحه
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 144
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
ارزیابی فعالیت و کارایی واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) در صنایع ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

ارزیابی فعالیت و کارایی واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) در صنایع ایران

در شرکت های صنعتی ایران فعالیت های تحقیق و توسعه (R&D) سابقه ی چندانی ندارد. در این بررسی، تعدادی از واحدهای صنعتی باسابقه و نسبتاً فعال انتخاب شده و کارایی شیوه های مختلف تحقیقات در آنها مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج کلی نشان می دهد که ایجاد واحد مستقل تحقیق و توسعه (R&D) تا حدودی مورد توجه این واحدها بوده ولی از همکاری تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استقبال چندانی نمی شود. عوامل محدودکننده ی تحقیقات و دیدگاه های مدیران ارشد صنایع در جهت بهبود امر تحقیقات از دیگر نکات قابل بحث این بررسی است.

مقدمه

در شرکت های صنعتی، تحقیق و توسعه (R&D) به عنوان بخشی از سرمایه برای تضمین قدرت رقابت فن آوری در بلندمدت محسوب می شود. هدف از اجرای طرح های تحقیقاتی، افزایش عمر محصول و کاهش هزینه های تولید است. پیدایش R&D در صنایع به مفهوم امروزی آن به شروع قرن بیستم برمی گردد. البته خدمات مهندسی به منظور بهبود محصول و فرایندها با استفاده از تخصص مهندسان با تجربه ی شاغل در صنایع، سابقه ی طولانی تری دارد. تا قبل از سال 1900 تجربه ی تحقیق در صنعت برای بهره گیری از فن آوری در راستای اهداف ویژه ی شرکت ها سابقه ی چندانی نداشته است. در سال 1900 شرکت جنرال الکتریک (GE) امریکا یک استاد جوان دانشگاه MIT به نام «ویلیام آرویتنی» را استخدام کرد تا هفته ای دو روز برای این شرکت تحقیق کند. ویتنی استادیار شیمی مؤسسة فن آوری ماساچوست بود. مدیریت GE بر آن بود تا موفقیت فن آوری شرکت را با تأسیس یک آزمایشگاه تحقیقاتی تقویت نماید. ویتنی بعدها از MIT استعفا داد و مدیر یکی از اولین آزمایشگاه های تحقیقاتی صنایع در دنیا شد.

با خرید این فایل ، مقاله ارزیابی فعالیت و کارایی واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) در صنایع ایران در قالب فایل ورد در اختیار شما خواهد بود.


بررسی اخلاقیات در تحقیقات پزشکی

ترجمه مقاله بررسی اخلاقیات در تحقیقات پزشکی در قالب فایل ورد
دسته بندی سایر گروه ها
بازدید ها 145
فرمت فایل doc
حجم فایل 277 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
بررسی اخلاقیات در تحقیقات پزشکی

فروشنده فایل

کد کاربری 2026
کاربر

بررسی اخلاقیات در تحقیقات پزشکی

ترجمه مقاله Ethics in medical research

چکیده

اخلاقیات، یک بعد ضروری مطالعات انسانی ، در هر دو زمینه تربیت و عمل مورد ملاحضه قرار می گیرد. برای تحقیقات بالینی، از نظر اخلاقی، معیارهای توجیه شده­ای برای طراحی، هدایت و بررسی پژوهش بالینی می تواند به وسیله تعهد هر دوی محقق و فرد شناسایی شود. رضایت آگاهانه، محرمانه بودن، پوشیدگی، اظهارات مصون از افشاء، احترام و جوابگویی عناطر کلیدی در زمینه اخلاقیات در تحقیق است. جستجوس منظم اسناد در مقالات انگلیسی زبان در پایگاههای Medline,، ISI web of knowledge، Sciencedirect,، Google scholar ، بررسی مبتنی بر شواهی پایگاه Cochrane و پایگاه چکیده ها در زمینه بررسی تاثیرات به وسیله ضوابط غربالگری ("اخلاقیات"، تحقیق پزشکی، اخلاقیات تحقیق، اموزش پزشکی، اصول اخلاقیات تحقیق) انجام شد. چکیده های 461 مقاله به منظور تعیین رابطه عنوان با موضوع بررسی شدند و تحلیلبر حسب کاربرد و اعتبار انجام شد. از این تعداد، 21 مطالعه مناسب پیدا شد بطوریکه روی اصولی اخلاقیات در تحقیق پزشکی، کاربردهای عملی آنها و دستورالعمل­های پیشنهاد شده برای تحقیقات آینده متمرکز بودند.

کمیته­های اخلاقیات پژوهشی می بایستی درک مسائل اخلاقی را در مورد تحقیق زیست­پزشکی ترقی دهند. ادستورالعمل این کمیته­ها برای ارائه، توجیه، ارزیابی و ارتباط یافته ها می باشد. کاریرد، پروتکل پژوهشی، بروشور اطلاعات بیمار و فرم رضایت آگاهانه و هر سند دیگر به طور کامل به وسیله کمیته های تحقیق اخلاقیا به منظور امنیت قانونی و اخلاق، یکپارچگی و آسایش در موضوعات تحقیق بررسی شده به وسیله محقق، پشتیبانی می شوند.

با خرید این فایل ، ترجمه مقاله بررسی اخلاقیات در تحقیقات پزشکی در قالب فایل ورد به همراه متن اصلی در اختیار شما خواهد بود.


تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی ) : ابزار بهره وری

تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی ) ابزار بهره وری ترجمه مقاله OPERATIONS RESEARCH THE PRODUCTIVITY ENGINE
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 145
فرمت فایل doc
حجم فایل 145 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی ) : ابزار بهره وری

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

تحقیق در عملیات (پژوهش عملیاتی ) : ابزار بهره وری

نحوه ایجاد بهبود بهره وری واقعی

نوشته لئوپرینگل

خلاصه مطالب

کانون اصلی توجه OA برای مدیریت عبارتند از تعیین مراحلی که می توان به واسطه آنها به بهبود بهره وری دست یافت . تحقیق در عملیات به عنوان ابزار ارزشمندی در این تحقیق به شمار می رود و می توان از آن به عنوان رشته ای یاد کرد که به ایجاد و مدیریت بهبود بهره وری تخصیص یافته است . پژوهشگران عملیاتی روشهای دستیابی به سطوح بالای عملکرد را شناسایی می کنند . آنها از طریق ادراک مشکلات در سطح سازمانی به بهبود بهره وری دست می یابند . راه حل های آنها به طور طبیعی از روشی نشات می گیرد که به واسطه آن می توان این مشکلات را توصیف ، درک و ارائه کرد . روش یک پژوهشگر عملیاتی عبارتند از تجزیه و تحلیل خصوصیاتی چون سود ، هزینه ، راندمان و سایر موارد عملی و قابل سنجش . تحقیق در عملیات یا به عبارت دیگر به کاربردن روشهای تحلیلی پیشرفته در جهت اتخاذ تصمیمات بهتر تحت عنوان علم برتر نامیده می شود . سازمانهایی که در شناسایی فرصت هایی که می توان از آنها در جهت بهبود بهره وری ذاتی موجود در ساختار شرکت استفده کرد به O.R (تحقیق در عملیات) اعتماد نمی کنند احتمالا کمتر از توان بالقوه خود به فعالیت می پردازند . دامنه اندوخته های حاصله به واسطه الگوهای O.R بسیار گسترده است ( از مبالغ نسبتا کم تا مبالغ چند میلیارد دلاری) نمونه هایی از بهبود بهره وری که بدون وجود O.R هرگز امکان پذیر نبود در مطالعه شرکت هایی چون سیرز ، ویرهالر ، تاکوبل ، HP ، پروکتر و گمبل مشاهده می شود

با خرید این فایل ، مقاله اصلی به همراه ترجمه در اختیار شما خواهد بود


تحقیق سکته قلبی

تحقیق سکته قلبی
دسته بندی علوم پزشکی
بازدید ها 185
فرمت فایل rar
حجم فایل 81 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
تحقیق سکته قلبی

فروشنده فایل

کد کاربری 2047
کاربر

سکته قلبی

فهرست

برخورد با اولین سکته قلبی

شرح بیماری

پیشگیری

درمان

داروها

واژه های کلیدی

بیماری های لثه و افزایش سکته قلبی

حمله قلبی

بیماری قلب و عروق

پیام های بهداشتی بیماریهای قلب و عروق

حقایقی درباره درد قلبی

درد قلبی چگونه درمان می شود؟

در صورتیکه داروها قادر به کنترل درد قلبی نباشد

چه باید کرد؟

آیا فرد مبتلا به درد قلبی می تواند ورزش کند؟

تفاوت در قلبی پایدار و نا پایدار چیست؟

آیا انواع دیگری از درد قلبی وجود دارد؟

عوامل خطر ساز سکته های قلبی

تحقیق باغ موزه آب

باغ موزه آب، از نمونه های معاصرمعماری منظر ایران است که در سال های اخیر در قلهک ساخته شده تم پارک تاثیر آب در زندگی انسان است و شامل باغ و ساختمان آکواریوم می باشد باغ آن به عنوان یک پارک در مقیاس محله قلهک نیز عمل می کند جلوه های آب در این باغ به شکل آبنماهای مختلف که برگرفته از معماری سایر ملل است نشان داده شده است فضاهای متعددی که در کنار آبنما
دسته بندی عمومی
بازدید ها 53
فرمت فایل doc
حجم فایل 3571 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
lمقاله و تحقیق باغ موزه آب

فروشنده فایل

کد کاربری 2047
کاربر

باغ موزه آب

باغ موزه آب، از نمونه های معاصرمعماری منظر ایران است که در سال های اخیر در قلهک ساخته شده. تم پارک تاثیر آب در زندگی انسان است و شامل باغ و ساختمان آکواریوم می باشد. باغ آن به عنوان یک پارک در مقیاس محله قلهک نیز عمل می کند. جلوه های آب در این باغ به شکل آبنماهای مختلف که برگرفته از معماری سایر ملل است نشان داده شده است. فضاهای متعددی که در کنار آبنماها به وجود آمده است به وسیله محور های زاویه دار نسبت به جداره پارک به هم دوخته شده اند.

کلید واژه : باغ موزه، آب، آبنما، منظر سازی

باغ موزه آب

آب از دیرباز نقشی حیاتی در زندگی انسان داشته است و دریاچه ها و رودخانه ها نیز همواره آدمی را به سوی خود جذب می کرده اند.در گذشته ای نه چندان دور که انسان آب را به عنوان یکی از اجزا و عناصر معماری منظر و طراحی شهری مورد استفاده قرار داد همواره جلوه های مختلف آن باعث تهییج و تحریک گرایش انسان به زیبایی شده است.

وجود حوضها در معماری اسلامی نشان می دهدکه آب ورای نقش پر اهمییت آن در تمدن و فرهنگ، ریشه در روح و روان آدمیان دارد. هم اکنون نیز آب به همان شکل گذشته در معماری و طراحی ما تاثیر می گذارد و فقط قالب استفاده آن اندکی تغییر کرده است. امروزه از آب به شکلهای متفاوت تر و مهیج تر در کالبد شهر استفاده می شود و این شاید به خاطر اهمییت روز افزونی ست که آب در زندگی انسان پیدا کرده است.

آب در حالات مختلف تاثیرات متفاوتی بر روی انسان دارد و هر کس به فراخور سن خویش بهره روانی خاص خود را می برد.آب درون استخرها که ترکیبات آنها با درختها و زیبایی های طبیعت باعث آرامش و راحتی روح انسان و توازن زیست شناختی او می شود. آب جاری در رودخانه ها و کانالها، با جریان دایمی و پویا شوق حرکت را در آدمی زنده می کند. آب در آبشار ها حالتی دیگر را در آدمی بیدار می کند، عظمت آبی که جاری است، هیجان زائدالوصلی را در آدمی به وجود می آورد. استفاده از حالات متفاوت آب در طراحی و معماری به منظور ایجاد احساسات مختلف، یکی از مبانی طراحی عناصر معماری آبی-از جمله موزه های آب- است. آنچه در مورد بشر عصر حاضر نگران کننده می نماید، این است که مبادا برای گذراندن اوقات فراغت خود، در بند سرگرمی های غیرفعال حبس شود و از مواهب طبیعی دور بماند.

این متن فقط قسمتی از تحقیق باغ موزه آب می باشد.

جهت دریافت کل متن ، لطفا آن را خریداری نمایید.

دانلود تحقیق ناصر خسرو و صنایع ادبی در قصاید او

تحقیق جامع در مورد (ناصر خسرو و صنایع ادبی در قصاید او)
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 113 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 83
دانلود تحقیق ناصر خسرو و صنایع ادبی در قصاید او

فروشنده فایل

کد کاربری 2036
کاربر

فهرست مطالب

فصل اول: زندگی‌نامه ناصر خسرو

زندگینامه. 4

شخصیت ناصرخسرو. 6

آثار ناصرخسرو. 7

دیوان اشعار فارسی.. 7

نمونه اشعار. 8

شعر ناصرخسرو. 9

سفرنامه‌ى ناصرخسرو. 12

ناصرخسرو در نگاه اندیشمندان.. 16

فصل دوم: جایگاه علم بدیع در ادبیات19

بدیع چیست؟. 20

بدیع لفظی : 21

روش های افزونی موسیقی لفظ.. 21

بدیع معنوی : 22

بیان : 22

شعر بودن شعر به چیست؟. 22

تاریخچه بدیع.. 26

شعرچیست؟. 27

پیام در شعر : 28

زیبایی چیست؟. 28

بدیع چیست ؟. 29

«رابطه ترفندهای بدیعی با روان شناسی». 30

فایده شعر : 31

روش تسجیع.. 33

سجع و زبان عربی.. 36

روش تجنیس... 37

روش تکرار. 44

ارزش تکرار. 50

تفنن یا نمایش اقتدار. 51

روش تشبیه. 52

روش تناسب.. 55

ایهام. 57

تعلیل و توجیه. 62

خاتمه در بدیع معنوی.. 66

فصل سوم: صنایع ادبی در قصاید ناصر خسرو

در باب آثار ناصرخسرو. 69

«شرح قصاید ناصر خسرو». 73


پاورپوینت زبان تخصصی 2 مدیریت دولتی و مدیریت بازرگانی

دارای 154 اسلاید
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 0
فرمت فایل ppt
حجم فایل 872 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 154
پاورپوینت زبان تخصصی2 مدیریت دولتی و مدیریت بازرگانی

فروشنده فایل

کد کاربری 3271
کاربر

پاورپوینت زبان تخصصی2 مدیریت دولتی و مدیریت بازرگانی

پس از مطالعه دقیق این بخش انتظار می رود شما بتوانید :

1-معنای کلمات کلیدی و عمومی پایین را تعریف کرده و تمرینهای 1.1.3 و 1.1.4 و1.1.5 را انجام دهید.

اهداف علوم رفتاری:

پس از خواندن به دقت متن فوق، شما انتظار داشته اید که:1- تعریف کردن معانی کلمات کلیدی جاری و کلمات جامع(کلی) و انجام دادن تمرینات 3-1-2 ، 4-1-2 و 5-1-2 .

1-carefully : با دقت ، دقیق ،با دقت انجام شده

Please listen carefully

لطفاً با دقت گوش کنید

2-behaviour: رفتار،حرکت ، اخلاق

The way you are ; the way that you do and say things when you are with other people.

راهی که در آن هستید ، چیزی که انجام میدهید و می گویید وقتی با افراد دیگر هستید