دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 92 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
پروپوزال و روش تحقیق فرهنگ سازمانی و تأثیر آن بر اثربخشی نظام کیفیت به همراه فهرست منابع و مواخذ
پروپوزال یا طرح تحقیق، پیش نویس پژوهشی است که شما می بایست برای اخذ مدرک تحصیلی خود انجام دهید. در پروپوزال، شما به معرفی موضوعی که برای پایان نامه خود انتخاب کرده اید، توضیح اهمیت آن موضوع، ذکر پژوهش هایی که در گذشته در این باره صورت گرفته، و نتایجی که فکر می کنید از تحقیق خواهید گرفت می پردازید. هم چنین روش یا روش هایی که در پژوهش از آن ها بهره خواهید گرفت را ذکر می کنید.
بررسی منابع علمی یکی از بخش هایی است که در هنگام تکمیل پروپوزال بسیار اهمیت دارد و در صورت تصویب پروپوزال شما نیز تصویب خواهد شد. مطالعات و کارهای قبلی انجام شده و مرتبط با این مطالعه چه به صورت نظری وچه به صورت طراحی در داخل یا خارج کشور. پژوهشگر در این قسمت، ضمن اشاره به مطالعات و کارهای قبلی، به ارزیابی آنها می پردازد وتفاوتها و شباهتهای میان تحقیق خود را با تحقیقات قبلی بیان می کند ( در بعضی موارد سابقه تحقیقاتی مفصل نیست می توان از سوابق نظری یا مطالب مرتبطی که در کتابها یا مقالات وجود دارد برای ساختن یک چهارچوب ادراکی استفاده کرد)
عنوان مطالب........... صفحه
مقدمه.............................................................................................................................. 1
1-1- بیان مسأله پژوهش............................................................................................... 2
1-2- قلمرو پژوهش (زمانی و مکانی).............................................................................. 3
1-3- اهمیت موضوع و انگیزه انتخاب آن........................................................................ 4
1-4- هدفهای پژوهش.................................................................................................. 5
1-5- سوالهای پژوهش................................................................................................. 6
1-6- معرفی متغیرها...................................................................................................... 8
1-7- تعریف واژهها........................................................................................................ 8
1-8- تعریف عملیاتی متغیرها...................................................................................... 11
1-9- روش پژوهش..................................................................................................... 11
1-10- ساختار گزارش................................................................................................. 12
3- روش پژوهش............................................................................................................... 47
3-1-تعریف روش پژوهش........................................................................................... 47
3-2- جامعه آماری و گروه نمونه مورد مطالعه............................................................... 47
3-2-1- خصوصیات جامعه آماری................................................................................ 47
3-2-2- برآورد حجم گروه نمونه.................................................................................. 48
3-3- ابزار پژوهش....................................................................................................... 49
3-3-1- ابزار اندازهگیری فرهنگ سازمانی برودفوت و اشکنسی.................................. 49
3-3-2- ابزار سنجش گرایش به اثربخشی نظام کیفیت.............................................. 51
3-3-3- اعتبار و روائی اندازهها.................................................................................... 52
3-3-3-1-اعتباریابی مقیاسهای فرهنگ سازمانی و اثربخشی نظام کیفیت................ 52
3-3-3-2- رواسازی مقیاسهای فرهنگ سازمانی و اثربخشی نظام کیفیت................ 53
3-4- طرح پژوهش و روشهای تجزیه و تحلیل دادهها................................................... 54
3-4-1-تحلیل واریانس................................................................................................ 55
3-4-2- آزمون HSD توکی........................................................................................ 55
3-4-3- ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون...................................................................
فهرست منابع
قسمت هایی از متن فایل
موضوع پژوهش حاضر « بررسی و تجزیه و تحلیل ویژگیهای فرهنگ سازمانی شرکت کیفیت نشان پارسیان و تأثیر آن بر اثربخشی نظام کیفیت از دید کاربران داخلی» میباشد.
«فرهنگ سازمانی[1] را در متون مدیریت به عنوان مجموعهای از ادراکات، هنجارها و ارزشهای مشترکی دانستهاند که مورد پذیرش اعضای سازمان بوده و در عمق زندگی سازمانی جریان دارد» (الوانی، 1378، 30). مجموعه مورد نظر، که در واقع معرف شخصیت و هویت هر سازمان است، موضوع نسبتاً جدیدی است که از حدود دو دهه قبل در ادبیات مدیریت مطرح گردیده و به استناد پژوهشهای فراوانی که در این باره صورت پذیرفته است تأثیر ویژه و تعیین کنندهای در موفقیت و شکست بسیاری از فعالیتهای مدیریت و سازمان و از جمله نظامهای مدیریت/تضمین کیفیت ایفا مینماید.
پژوهش حاضر به دنبال پاسخگوئی به سه سئوال مهم زیر است.
نخست، با توجه به الگوها و نظریههای نوین فرهنگ سازمانی چه فرهنگ سازمانی بر شرکت کیفیت نشان پارسیان حاکم است و این فرهنگ دارای چه ویژگیهائی است؟
دوم، آیا از دید معاونین، مدیران، کارشناسان و تکنیسینهای شرکت به عنوان کاربران داخلی نظام تضمین کیفیت (که بر اساس الگوی استاندارد جهانی ISO 9000-1994 از بیش از دو سال قبل در شرکت مستقر و به مرحله اجرا درآمده است)، نظام اثربخشی ارزیابی میگردد یا خیر؟
سوم، آیا همان گونه که در مبانی نظری موضوع پژوهش اشاره شده، ارتباطی میان فرهنگ سازمانی حاکم بر شرکت کیفیت نشان پارسیان و نگرش کاربران داخلی نظام کیفیت نسبت به اثربخشی این نظام وجود دارد یا خیر؟
...........................
...........................
الف)کتابها و مجلات فارسی:
[1] - organizational culture
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 40 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
پروپوزال و روش تحقیق کنترل موجودی در انبار به همراه فهرست منابع و مواخذ
پروپوزال یا طرح تحقیق، پیش نویس پژوهشی است که شما می بایست برای اخذ مدرک تحصیلی خود انجام دهید. در پروپوزال، شما به معرفی موضوعی که برای پایان نامه خود انتخاب کرده اید، توضیح اهمیت آن موضوع، ذکر پژوهش هایی که در گذشته در این باره صورت گرفته، و نتایجی که فکر می کنید از تحقیق خواهید گرفت می پردازید. هم چنین روش یا روش هایی که در پژوهش از آن ها بهره خواهید گرفت را ذکر می کنید.
بررسی منابع علمی یکی از بخش هایی است که در هنگام تکمیل پروپوزال بسیار اهمیت دارد و در صورت تصویب پروپوزال شما نیز تصویب خواهد شد. مطالعات و کارهای قبلی انجام شده و مرتبط با این مطالعه چه به صورت نظری وچه به صورت طراحی در داخل یا خارج کشور. پژوهشگر در این قسمت، ضمن اشاره به مطالعات و کارهای قبلی، به ارزیابی آنها می پردازد وتفاوتها و شباهتهای میان تحقیق خود را با تحقیقات قبلی بیان می کند ( در بعضی موارد سابقه تحقیقاتی مفصل نیست می توان از سوابق نظری یا مطالب مرتبطی که در کتابها یا مقالات وجود دارد برای ساختن یک چهارچوب ادراکی استفاده کرد)
عنوان مطالب........... صفحه
فهرست تفصیلی
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
3
عنوان تحقیق 4
بیان موضوع تحقیق 4
اهمیت تحقیق 4
اهداف تحقیق 5
سئوالات پژوهش 6
قلمرو مکانی تحقیق 6
روش انجام تحقیق 6
تعریف عملیاتی واژه ها 7
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه 10
روش تحقیق 10
جامعه آماری 11
روش نمونه گیری 11
روش جمع آوری داده های اولیه و ثانویه 12
روش سنجش پایائی ابزار جمع آوری داده ها 12
روش سنجش روائی ابزار جمع آوری داده ها 12
روش تجزیه وتحلیل داده ها 12
فهرست منابع 13
1- مقدمه :
هدف از ایجاد انبار ، نگهداری مواد اولیه و قطعات و محصولات و استفاده به موقع و مناسب از آنها می باشد . گاها پیش می آید که بسته به نوع فعالیت شرکت ، بیش از هفتاد درصد از سرمایه شرکت را مواد اولیه و یا محصول شامل می شود ، بنابراین نقش انبارها بسیار حساس می باشند . در حال حاضر بهترین روش در تهیه اجناس در کشورهای توسعه یافته روش Just InTime می باشد که انبار حذف شده و اجناس مستقیما از تولید به محل مصرف انتقال می یابند که متاسفانه بستر لازم برای اینگونه تهیه اجناس در کشور ما ایجاد نشده است . لذا بمنظور حصول اطمینان از موجود بودن اجناس در زمان مصرف نیاز به انبارش اجناس احساس می گردد . در شرکتهای توزیع بیشترین سرمایه درگیر در انبارها متمرکز می باشد لذا اتخاذ مدل مناسب کنترل موجودی بمنظور کاهش هزینه نگهداری و همچنین کاهش ضایعات و دسترسی به موقع به اجناس امری اجتناب ناپذیر می باشد . با انتخاب و پیاده نمودن مدل کنترل موجودی متناسب با انبار شرکت توزیع ، مدیریت شرکت مطمئن خواهد شد :
الف – پروژه ها بدون توقف و طبق برنامه زمانبندی اجرا خواهند شد و مشکل کمبود جنس وجود نخواهد داشت که البته به سطح خدمت انتخابی توسط مدیریت شرکت بستگی خواهد داشت .
ب – سرمایه شرکت بدون مصرف در انبار راکد نخواهد بود .
ج – میزان رضایت مندی مشترکان بالا خواهد رفت .
2- عنوان تحقیق :
«بررسی مدیریت انبار داری جهت ارائه راهکارها و مدلهای مناسب کنترل موجودی در انبارهای شرکت کیفیت نشان پارسیان»
3- بیان موضوع تحقیق :
فهرست منابع
1 ـ دکتر حجی ، رسول ، “ برنامه ریزی و کنترل موجودیها “ ( جزوه درسی ) . تهران . دانشگاه صنعتی شریف
2 ـ حاج شیر محمدی ، علی ، “ برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودیها “ . جهاد دانشگاه صنعتی اصفهان . 1371 .
3 ـ جانسون ، لیموت و مونت گومری ، داگلاس ، “ برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودیها “ .
4 ـ اخوان نیاکی ، سید تقی . “ جزوه نظریة احتمال و کاربرد آن “ ( جزوه درسی ) . تهران . دانشگاه صنعتی شریف . تکثیر چهارم . 1377.
5 ـ جداول استاندارد Astm ( آمریکا ) و BS ( انگلستان ) هادیهای هوائی . سال 1998
6 ـ نبوی ، بهروز ، “ روش تحقیق در علوم اجتماعی “ . تهران : کتابخانة فروردین . 1372.
7 ـ ایران نژاد پاریزی ، مهدی ، “ روشهای تحقیق در علوم اجتماعی “ . تهران : نشر مدیران . 1378.
8 ـ عادل آذر . “ کاربرد آمار استنباطی در علوم رفتاری و دامهای آن “ . دانش مدیریت . 1371 .
9 ـ مقیمی ، محمد ، “ سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی “ . تهران : انتشارات ترمه . 1377 .
10 – Meredith , R , Jack & Turbn , Efrain , “ FUNDAMENTALS
OF MANAGEMENT SCIENCE “ , Fourth Edition
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 49 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
پروپوزال و روش تحقیق کارشناسی ارشد مدیریت با موضوع بررسی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان به همراه فهرست منابع و مواخذ
پروپوزال یا طرح تحقیق، پیش نویس پژوهشی است که شما می بایست برای اخذ مدرک تحصیلی خود انجام دهید. در پروپوزال، شما به معرفی موضوعی که برای پایان نامه خود انتخاب کرده اید، توضیح اهمیت آن موضوع، ذکر پژوهش هایی که در گذشته در این باره صورت گرفته، و نتایجی که فکر می کنید از تحقیق خواهید گرفت می پردازید. هم چنین روش یا روش هایی که در پژوهش از آن ها بهره خواهید گرفت را ذکر می کنید.
بررسی منابع علمی یکی از بخش هایی است که در هنگام تکمیل پروپوزال بسیار اهمیت دارد و در صورت تصویب پروپوزال شما نیز تصویب خواهد شد. مطالعات و کارهای قبلی انجام شده و مرتبط با این مطالعه چه به صورت نظری وچه به صورت طراحی در داخل یا خارج کشور. پژوهشگر در این قسمت، ضمن اشاره به مطالعات و کارهای قبلی، به ارزیابی آنها می پردازد وتفاوتها و شباهتهای میان تحقیق خود را با تحقیقات قبلی بیان می کند ( در بعضی موارد سابقه تحقیقاتی مفصل نیست می توان از سوابق نظری یا مطالب مرتبطی که در کتابها یا مقالات وجود دارد برای ساختن یک چهارچوب ادراکی استفاده کرد)
عنوان مطالب........... صفحه
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1-عنوان تحقیق 4
2-1 –بیان مساله تحقیق 4
3-1-اهمیت وضرورت تحقیق 5
4-1-اهداف تحقیق 6
5-1-سؤالهای تحقیق 6
6-1-قلمرو تحقیق 7
7-1- تعاریف واژه ها 7
8-1- روش تحقیق 9
9-1-جامعه آماری 9
10-1- روش تحقیق 9
12-1-روش پژوهش 9
13-1- ابزار اندازه گیری 9
14-1-فرضیه ها 10
15-1-روش تحقیق 10
16-1-جامعه آماری 11
17-1-روش نمونه برداری 12
18-1-تعیین حجم نمونه : 12
19-1-ابزارهای اندازه گیری (روشهای گردآوری داده ها) 14
20-1-دسته بندی سؤالات پرسشنامه 14
21-1- تعیین اعتبار و روایی ابزارهای اندازه گیری 15
22-1-روشهای تجزیه و تحلیل داده ها 16
23-1-درصد بازگشت پرسشنامه 17
24-1-فهرست منابع 18
1-1-عنوان تحقیق :
بررسی سیستم ارزشیابی عملکرد کارکنان در شرکت کیفیت نشان پارسیان از دیدگاه مدیران و کارکنان
2-1 –بیان مساله تحقیق:
اهمیت ارزشیابی کارکنان و ارزش گذاری کار و خدمات آنان به منظور تشخیص نقاط قوت و ضعف عملکرد افراد از دیر باز برای مدیران شناخته شده است . به گونه ای که اکنون سالهاست در نظام اداری اغلب کشورها نتایج ارزشیابی به عنوان پایه و مبنای اتخاذ تصمیمات مهم اداری همانند: ارتقاء و پیشرفت افراد شایسته ، انتصاب به مقامات بالاتر ، تشویق و تقدیر از زحمات برجسته ، جایگزینی افراد بر اساس استعداد و شایستگی و تعیین نیازهای آموزشی کارکنان با توجه به نواقص و نارسائیهای عملکرد کارکنان مورد استفاده قرار می گیرد .
از اینرو ارزشیابی کارکنان در دستگاههای اداری امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و لازمه مدیریت صحیح و پویا به شمار می رود .
با توجه به مراتب یاد شده نکته مهم برای مدیریت این است که چه نوع سیستم ارزشیابی قادر است به بهترین وجه، نحوه رفتار و عملکرد کارکنان را مورد سنجش قرار دهد و افراد برجسته و ضعیف را از یکدیگر متمایز کند .
نظام ارزشیابی که خدمات برجسته را تشخیص داده و مورد تشویق قرار می دهد و خدمات ضعیف را اصلاح می کند و بهبود می بخشد بطور قابل ملاحظه ای در تقویت روحیه، ایجاد انگیزه خدمت و افزایش کارآیی کارکنان تاثیر می گذارد و به عکس نظام ارزشیابی که بر مبنای استثناء و تبعیض ، ارزشها و نظرات شخصی ، به بررسی و سنجش رفتار و عملکرد کارکنان بپردازد به تضعیف روحیه ، از بین بردن انگیزه خدمت ، کاهش کارآیی و توسعه مناسبات ناسالم اداری منجر خواهد شد .
بنابراین مدیران با انجام ارزشیابی رفتار و عملکرد ، کارکنان را بر اساس ضوابط و معیارهای مشخص محک می زنند و به ارزش گذاری خدمات آنان می پردازند . برای کاهش تأثیر ذهنیت و نظرات شخصی، معیارها و ضوابط ارزشیابی باید از عینیت کامل و قابلیت اندازه گیری و سنجش برخوردار باشد . (ضرورت واهمیت ارزشیابی،1374،ص3)
.......
......
.......
.....
24-1-فهرست منابع
آذر،عادل ومؤمنی ،منصور،1377،آمار و کاربرد آن درمدیریت،چاپ اول ،تهران :سازمان مطالعه وتدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت )
ابطحی،سیدحسین،1373،مدیریت منابع انسانی،مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور
ایران نژادپاریزی ،مهدی ،1378،روشهای تحقیق در علوم اجتماعی ،چاپ اول ،نشر مدیران
اردبیلی،یوسف ،1375،روشهای ارزشیابی دربخش دولتی و غیردولتی ایران ،چاپ اول،تهران :انتشارات بعثت .
اثنی عشری،معصوم ،(1375)،بررسی نگرش معلمان مدارس تهران نسبت به فرآیندنظام ارزیابی عملکرد در پایان نامه فوق لیسانس ،تهران :دانشگاه تهران ،دانشکده علوم تربیتی.
توحیدی ،خلیل ،(1375)،نظارت و ارزشیابی کارآئی وعملکردسازمانهاگامی مهم در مسیربهره وری،فصل نامه مدیریت دولتی شماره 34،33.
حاجی شریف ،محمود،(1371)،ارزیابی در مدیریت نیروی انسانی ،چاپ اول ،تهران : انتشارات واحدآموزش نیروی انسانی ، مجتمع سیمان آبیک
حسینی ،سید محمود،(1367)،نقطه نظرهای اسلامی در مدیریت اموراستخدامی ،تهران:موسسه اسلامی ابجد.
حضرت علی (ع )،1375،نهج البلاغه،ترجمه دکتراسدا…مشیر،چاپ پنجم،دفتر نشرفرهنگ اسلامی.
دسلر،گری ،(1378 )،مبانی مدیریت منابع انسانی،(چاپ اول)،مترجمان پارسایان ،علی واعرابی ،سید محمد،تهران :دفتر پژوهش های فرهنگی
دعائی،حبیب ا…،(1374)،مدیریت منابع انسانی ،انتشارات مشهد.
دلاور ،علی ،(1378)،مبانی نظری و علمی پژوهشی در علوم انسانی ،چاپ سوم ،تهران :انتشارات رشد
دلاور ،علی ،(1380)،روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ،چاپ دهم ،تهران :نشر ویرایش.
ضرورت و اهمیت ارزشیابی ،وزارت نیرو(1374)،دفتر برنامه ریزی نیروی انسانی معاونت سازندگی و آموزش
روشهای ارزشیابی کارکنان ،وزارت نیرو(1374)،دفتر برنامه ریزی نیروی انسانی معاونت سازندگی و آموزش
جزنی ،نسرین ،(1375)،مدیریت منابع انسانی ،چاپ اول ،تهران :نشر نی
جاسبی ،عبدا…،(1371)،اصول و مبانی مدیریت ،انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی.
جزوه اولین کنفرانس مدیریت منابع انسانی درصنعت آب و برق ،(1375)،چاپ اول،چاپ خوشه .
خاکی ،غلامرضا،(1378)،روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی،چاپ اول،تهران :مرکزتحقیقات علمی کشور
سبحان اللهی ،محمد علی (تابستان 1379)،معیارهای اندازه گیری عملکرد،فصلنامه مدیریت و توسعه ،شماره 5
سعادت ،اسفندیار ،(1375)،مدیریت منابع انسانی ،چاپ اول ،تهران :سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت ).
سازمان اموراداری و استخدامی کشور (1372)،طرح ارزشیابی کارکنان دولت ،چاپ دوم ،تهران :سازمان معین ادارات .
ساعتچی ،محمود،(1377)،روانشناسی بهره وری ،چاپ دوم ،تهران :موسسه نشر ویرایش .
سنجری ،احمد رضا،(1373)،روش خود ارزیابی استاد(معلم)،فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش شماره 12.
صالحی ،هوشنگ ،(1373)،بررسی و تجزیه تحلیل سیستم ارزشیابی عملکرد دولت در دانشگاه اصفهان ،پایان نامه کارشناسی ارشد ،اصفهان :دانشکده علوم اداری .
صفوی،امان ا…،(1373)،کلیاتی درباره ارزشیابی و کاربرد آن در تصمیم گیری،فصل نامه مدیریت
هومن ،حیدر علی ،(1378)،راهنمائی تدوین و گزارش پژوهشی ،رساله و پایان نامه تحصیلی ،چاپ اول ،نشر پارسا.
مقیمی ،سید محمد،(1380)،منشور مدیریت ،چاپ اول ،تهران :موسسه کتاب مهربان نشر.
مهدویان ،اکبر،(1369)،ارزشیابی عملکرد شایستگی مبتنی بر کار و رفتار مدیران ،انتشارات مرکز آموزش دولتی.
میر سپاسی ،ناصر ،(1369)،مدیریت منابع انسانی و روابط کار ،تهران :انتشارت شروین .
مجله تدبیر ،(1380)،شماره 114و112
منشی زاده نائینی،مسعود،(1373)،تجزیه و تحلیل فرمهای ارزشیابی و آثارآن بر عملکرد و رضایت شغلی معلمان مشهد،پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشکده علوم انسانی تربیت مدرس.
علوی ،سید امین ا…،(1378)،مطالعه تطبیقی در زمینه ارزشیابی کارکنان در چند کشور نمونه ،مجموعه مقالات مرکز آموزش مدیریت دولتی ،مجموعه شانزدهم .
کراتیس ،(1354)،طرق و شیوه های ارزشیابی کارمندان ،ترجمه شیروان ،عباس ،بنگاه ترجمه نشر کتاب .
کاظمی ،بابک ،(1370)،مدیریت امور کارکنان ،چاپ اول ،انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 20 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
پرسشنامه خود بیمار انگاری
بدن انسان سیستم پیچیده ای است که صرفاً باتکیه بر مکانیزم دفاعی ماهرانۀ خود در جهانی متخاصم به حیات ادامه می دهد ، وظیفۀ اصلی آن جلوگیری از ورود و تهاجم ارگانیسم های خارجی به درون بدن است که موجب بیماری و آسیب های بافتی می شوند. اما هیچ سیستمی ، کامل و بی نقص نیست و همۀ ما در طول زندگی خود گاهی اوقات دچار نوعی بیماری می شویم. علاوه بر این مقاومت افراد در برابر بیماری ها متفاوت است که این امر به وراثت ژنتیکی آنان بستگی دارد. سرشت و وضع طبیعی ما نیز می تواند با توجه به نگرش ما نسبت به سلامتی و تندرستی ، تقویت ( یا مختل ) شود ، بدین معنی که چگونه از بدن خود مراقبت می کنیم، چگونه به نیازهای غذایی و تحرک فیزیکی آن پاسخ می گوییم و هنگامی که بیماری به سراغمان می آید با چه شتاب و اقتضایی به درمان آن می پردازیم.
دغدغۀ فکری درباره سلامتی، یک موضوع است و علاقه مفرط و وسواس گونه به آن که عموماً خود بیمار انگاری نامیده می شود، موضوع دیگری است. اکنون پزشکان بر این باورند که صرفنظر از افزایش سطح عمومی سلامت افراد، تمایلات خود بیمار انگارانه، آسیب های بیشتری بر آنان وارد می کند. این پرسشنامه به منظور آشنایی شما با تمایلات خود بیمار انگاری و این که تا چه میزان این تمایلات در شما ریشه دارند، طراحی شده است! پس با صداقت به پرسش ها پاسخ دهید.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 36
تعداد مولفه : مولفه ندارد
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 12 صفحه
به همراه تحلیل و راهنمای پرسشنامه
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 14 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 5 |
پرسشنامه وسواس فکری - عملی سالکووسکیس (1998) (OCI)
این پرسشنامه با اجازۀ پل سالکووسکیس بازسازی شده است و برای اولین بار در سال 1998 چاپ شده است.
عبارات زیر منعکس کنندۀ بسیاری از تجربیات افراد در زندگی روزانۀ آنها می باشد.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 42
تعداد مولفه : 7 ( شستن / کنترل کردن / شک و تردید / نظم و ترتیب / وسواس / جمع اوری احتکار/ خنثی سازی )
روایی و پایایی : ندارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 5 صفحه
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 8 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامۀ اضطراب شناختی (1987)
«پرسشنامۀ اضطراب شناختی» که توسط لیندسای[1] و همکارانش (1987) تنظیم شده است ، فهرستی از دوازده مورد از رایج ترین افکاری است که با احساس های اضطراب همراهند و از یک نمونه درمان جویان مضطرب به دست آمده اند . پاسخ های این آزمون هم در یک مقیاس چهار نمره ای ، ارزیابی می شوند .
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 13
تعداد مولفه : مولفه ندارد
روایی و پایایی : ندارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 2 صفحه
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
پرسشنامه افسردگی بک (BDI)
در این پرسشنامه 21 گروه سؤال وجود دارد و هر سؤال بیان کننده حالتی در فرد است.در این پرسشنامه 21 گروه سؤال وجود دارد و هر سؤال بیان کننده حالتی در فرد است.شما باید سؤال های هر گروه را به ترتیب و با دقت بخوانید .سپس گزینه ای را انتخاب کنید که بهتر از همه احساس کنونی شما را بیان می کند ، یعنی آنچه درست در زمان اجرای پرسشنامه احساس می کنید .سپس دور عدد مقابل آن سؤال یک دایره بکشید .
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 21
تعداد مولفه : مولفه ندارد
روایی و پایایی : ندارد
نحوه نمره گذاری : ندارد
منبع : ندارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 6 صفحه
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 8 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
پرسشنامه نشانه های جسمی
سیاهه نشانه های جسمی توسط پاول و انرایت (1378) طراحی شده است.پاسخ های آزمودنی بر اساس یک مقیاس چهار نمره ای نمره گذاری می شوند.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 18
تعداد مولفه : مولفه ندارد
روایی و پایایی : ندارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 1 صفحه
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 8 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه تاثیرات وقایع بر زندگی
سیاهۀ تأثیرات وقایع بر زندگی
«سیاهۀ تأثیرات وقایع بر زندگی»[1] که توسط ماتئوس طرح ریزی شده است (1982 ، دست نوشتۀ چاپ نشده ) .این سیاهه معلوم می کندکه دقیقاً کدامیک از ابعاد زندگیِ درمانجو ، بیشتر تحت تأثیرمشکلات وی واقع شده است.
برای تکمیل کردن این پرسشنامه تقریباً به زمانی کمتر از 10 دقیقه وقت نیاز است و می توان همزمان با مصاحبه سنجشی آنها را پُر کرد. اغلب اوقات ،در خلال مصاحبه سنجشی ،درمانگر ممکن است نگاهی به پرسشنامه تکمیل شده بیندازد و روند پرسش های خودرا با آن منطبق ساخته ، یا پاسخ ویژهای را موردتأیید قرار دهد.
این پرسشنامه توسط دیگرمؤلفان برای اهداف پژوهشی مورد استفاده قرار گرفته، وبدین ترتیب هنجاریابی شده اند.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 6
تعداد مولفه : 6 ( کار / اداره کردن منزل / سرگرمی های جمعی / سرگرمی های شخصی / زندگی خانوادگی / روابط شخصی )
روایی و پایایی : ندارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 3 صفحه
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
پرسشنامه جملات ناتمام راتر
« آزمون جملات ناتمام راتر»
آزمونهای جملات ناتمام1، به عنوان یکی از روشهای فرافکن در ارزشیابی شخصیت مورد استفاده می باشد، واول بار در سال 1930 بوسیله تندلر2 به کار برده شد، متخصصانی چون راد3، شور4، ویلر5، استاین6، راتر7، ساکس8، لوی9، وویلرمن10 با پژوهش های خود، ارزش وکارایی جملات ناتمام را درارزشیابی تعارضات روانی، تخیلات، عواطف، باز خوردها و برداشت های آزمودنی نیازها، شکست ها و مکانیسم هایی که وی به کار می برد، تاکید کرده اند وآنها را وسیله مناسبی برای کسب اطلاعاتی که یافته های آزمون های دیگر را تکمیل می دانند.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 40
تعداد مولفه : 3
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 8 صفحه
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامه بیش فعالی کودکان
تست بیش فعالی کودکان (مقیاس نمره گذاری معلم)
فهرست زیر رفتارهای کودک را توصیف می کند. که رفتار کودک را بر حسب درجه بندی زیر مشخص می نماید. و دارای مولفه هایی از جمله رفتار در کلاس / مشارکت و همکاری گروهی / نظر کودک راجع به مراجع قدرت می باشد .
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 39
تعداد مولفه : 3 ( رفتار در کلاس / مشارکت و همکاری گروهی / نظر کودک راجع به مراجع قدرت )
روایی و پایایی : ندارد
نحوه نمره گذاری : ندارد
منبع : ندارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 2 صفحه
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پرسشنامه مقیاس ناامیدی برای کودکان کازدین
کازدین و همکارانش در سال 1983 یک وسیله اندازه گیری برای سنجش ناامیدی کودکان ساختند. در سال 1986 کازدین با دو نفر دیگر از همکاران خود نتیجه پژوهشهای خود را با مقیاس مذکور که در یک گروه 262 نفری کودکان 13-6 ساله بستری در بیمارستان انجام شده بود انتشار دادند. مقیاس نا امیدی کودکان دارای 17جمله است که کودکان باید بعد از خواندن هر جمله ، نظر خود را با گذاشتن حرف ص (صحیح) یا غ (غلط) در جلوی آن مشخص کنند.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 17
تعداد مولفه : مولفه ندارد
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 4 صفحه
مقیاس نا امیدی برای کودکان
به همراه راهنمای پرسشنامه