دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 55 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
( پرسشنامه ای کامل به همراه راهنما و تحلیل و بررسی های اماری بین کودکان دختر و پسر و همچنین بررسی های اماری مقیاس ها )
مقیاس خود پنداره کودکان
خود پنداره موضوعی است مرکزی که در اطراف آن تعداد زیادی از جنبه های عمدۀ شخصیت سازمان می یابند. مؤلفان گوناگون در این مورد نظرات گوناگونی داده اند.
معنا و ماهیت خودپنداره
از نظر رایمی (1943) خودپنداره طرحی است که هر کس هنگام بحران یا انتخاب برای درک خود مراجعه به آن می کند. خود شامل تمام آن چیزی است که شخص در کلمات من ، مال من ، به من ، خودم می بیند. این مفهوم در هر شخص ، در درون او ، و ذات تجربه او به عنوان یک موجود انسانی وجود دارد . کولی (1964) می گوید که آرمانهای انسانی راجع به خود انعکاساتی است از برای اینکه دیگران او را چگونه می بینند. او کلمه خود اجتماعی یا «خود آینه ای» را ابداع نمود ، که با هستی ذهنی اجتماعی میلر (1964) قابل مقایسه است.
خود درست مثل وجود انسان نیست ، بلکه سازه ای است شناختی از وجود انسان که از برخی جهات با خود آن برابر گرفته شده است . خود به عنوان هسته مرکزی شخصیت هم توصیف گردیده است ، بنا به نظر میلر (1934) این خود انعکاسی است . در واقع مفعول خود است و می تواند فاعل و مفعول هر دو باشد . هم داننده است و هم دانسته ، هم ادراک کننده است و هم ادراک شونده ، ون کارت (1950) اضافه می کند که ، خود به عنوان یک داننده می تواند نظری کلی نسبت به کل شخصیت داشته باشد از نظر کومبز و اسنیگز (1959) آنچه شخص می اندیشد و آن گونه که رفتار می کند تا حدود زیادی با تصور او از خویشتن و توانایی هایش تعیین می شود.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 80
تعداد مولفه : 6 ( رفتار / وضعیت عقلانی وتحصیلی / ظاهر جسمانی و نگرش ها / اضطراب / شهرت / شادی و رضایت )
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 25 صفحه