دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پرسشنامه پذیرش تغییر شغل مارتین پاتچن 1965
توضیح :
توسط مارتین پاچن در سال 1965 ساخته شد.
آلفای کرونباخ آن توسط عابدینی (1384) سنجیده شد و ضریب 81/0 بدست آمد
این پرسشنامه دارای ۵ سوال بوده و هدف آن سنجش میزان پذیرش تغییرات شغلی فرد می باشد
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 5
تعداد مولفه : ندارد
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 4
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 11 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه پرخاشگری باس و پری 1992
(The Aggression Questionnaire- AQ )
نسخه جدید پرسشنامه پرخاشگری که نسخه قبلی آن تحت عنوان پرسشنامه خصومت بود، توسط باس و پری (۱۹۹۲) مورد بازنگری قرار گرفت
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 29
تعداد مولفه : 4 ( پرخاشگری بدنی (PA )، پرخاشگری کلامی(VA )، خشم(A )، و خصومت(H ))
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 3
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 18482 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 350 |
فهرست:
چکیده ١
مقدمه ٢ فصل اوّل : مقدّمه و کلیات
١-١- کلیّات ٤
١-٢- تعریف آبشستگی ٥
١-٣- انواع آبشستگی ٦
١-٣-١- آبشستگی عمومی (کّلی ٧
١-٣-٢- آبشستگی موضعی (محّلی ٨
١-٤- مکانیزم آبشستگی ٩
١-٥- بررسی کلی مراحل مختلف پدیده آبشستگی در پایه پل ١٠
١-٦- ضرورت تحقیق ١٢
١-٧- معرّفی فصل های پایان نامه ١٤
فصل دوم : سابقه تحقیق
٢-١- مقدّمه ١٥
٢-٢- پل کابلی بر روی رودخانه مجاور کانال LANCA ص16
٢-٢-١- نتایج مدل عددی ١٨
٢-٣- مطالعات آبشستگی در پل های ایالت آلاسکای آمریکا ٢١
٢-٣-١- پل جدید رودخانه Knik در آزاد راه Old Glenn نزدیک Palmer ص25
٢-٣-١-١- هندسه پل ٢٧
٢-٣-١-٢- پارامترهای به کار رفته در مدل ٢٧
٢-٣-١-٣- شرایط حاصل شده توسط مدل ٢٨
٢-٣-١-٤- محاسبات آبشستگی در اثر تنگ شدگی ٢٩
٢-٣-١-٥- محاسبات آبشستگی موضعی در پایه ها ٣٣
٢-٣-١-٦- مقایسه نتایج محاسبات آبشستگی به کمک مدل یک بعدی و آبشستگی مشاهده شده
در شرایط واقعی ٣٤
٢-٣-٢- پل رودخانه Tanana در Big Delta ص36
٢-٣-٢-١- توصیف سایت مطالعاتی آبشستگی ٣٨
٢-٣-٢-٢- توصیف نقشه برداری سایت و اطّلاعات صحرایی بدست آمده در زمان مطالعات ٤٠
٢-٣-٢-٣- محاسبات مربوط به پروفیل سطح آب ٤٢
٢-٣-٢-٤- محاسبات مربوط به آبشستگی ٤٥
٢-٣-٣- پل رودخانه Tanana در آزادراه Parks در منطقه Nenana ص52
٢-٣-٣-١- توصیف سایت مطالعاتی آبشستگی ٥٢
٢-٣-٣-٢- توصیف نقشه برداری سایت و اظّلاعات صحرایی بدست آمده به عنوان ورودی مدل ٥٦
٢-٣-٣-٣- ساختن و کالیبراسیون مدل یک بعدی ٥٨
٢-٣-٣-٤- ساختن و کالیبراسیون مدل دو بعدی ٦٠
٢-٣-٣-٥- محاسبات مربوط به آبشستگی ٦٣
٢-٣-٣-٦- مقایسه کّلی مدل یک بعدی HEC-RAS و مدل دو بعدی RMA2 ص65
فصل سوّم : معرّفی نرم افزار SSIIM
٣-١- مقدّمه ٧١
٣-٢- محدودیت های برنامه ٧٢
٣-٣- مدل عددی SSIIM در یک نگاه کّلی ٧٣
٣-٤- آشنایی با انواع فایل ها در نرم افزار SSIIM ص75
٣-٤-١- فایل boogie ص75
٣-٤-٢- فایل koordina و koomin ص76
٣-٤-٣- فایل control ص77
٣-٤-٤- فایل geodata ص78
٣-٤-٥- فایل bedrough ص78
٣-٤-٦- فایل inflow ص79
٣-٤-٧- فایل result ص80
٣-٤-٨- فایل interpol و interres ص81
٣-٤-٩- فایل conres ص82
٣-٤-١٠- فایل timei و timeo ص83
٣-٥- روند مورد استفاده در دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) 85
٣-٦- محاسبه جریان آب در SSIIM و معادلات حاکم بر میدان جریان ٨٧
٣-٦-١- تقریب Boussinesq از لزجت گردابه ای ٨٨
٣-٦-٢- مدل آشفتگی k-ε ص88
٣-٦-٢-١- مزایا و معایب مدل آشفتگی k-ε ص90
٣-٦-٣- تأثیر تغییرات چگالی ٩٠
٣-٧- قانون دیوارها ٩٠
٣-٨- تأثیر غلظت رسوب بر جریان آب ٩١
٣-٩- محاسبات جریان رسوب در SSIIM و معادلات حاکم بر میدان جریان ٩٢
٣-١٠- انفصال معادلات حاکم بر میدان جریان آب و رسوب ٩٥
٣-١٠-١- انفصال معادله انتقال -پخش ٩٦
٣-١٠-١-١- الگوی قاعده توانی (POW) 96
٣-١٠-١-٢- الگوی جهتمند مرتبه دوّم (SOU) 97
٣-١١- مجموعه های اطّلاعاتی موجود در فایل control ص98
٣-١١-١- مجموعه اطّلاعاتی F ص98
٣-١١-٢- مجموعه اطّلاعاتی G ص103
٣-١١-٣- مجموعه اطّلاعاتی S ص107
٣-١١-٤- مجموعه اطّلاعاتی I ص108
٣-١١-٥- مجموعه اطّلاعاتی N ص108
٣-١١-٦- مجموعه اطّلاعاتی B ص108
٣-١١-٧- مجموعه اطّلاعاتی W ص109
٣-١١-٨- مجموعه اطّلاعاتی K ص110
فصل چهارم : نتایج و بحث
٤-١- مقدّمه ١١٢
٤-٢- مطالعات آزمایشگاهی ١١٣
٤-٢-١- شبیه سازی سه بعدی میدان جریان و رسوب در اطراف پایه استوانه ای
تحت جریان غیر دائمی با استفاده از مدل عددی SSIIM ص113
٤-٢-٢- نتایج شبیه سازی عددی آبشستگی در پایه پل های به کمک هیدروگراف جریان ١١٧
٤-٢-٢-١- بحث در مورد نمودارهای بدست آمده از نتایج مدل عددی و مدل آزمایشگاهی ١٢٠
٤-٢-٣- نمایش خروجی های بدست آمده از مدل عددی سه بعدی SSIIM تحت شرایط جریان غیر
دائمی شکل (٤-١-ج ) به عنوان نمونه و بررسی آنها ١٢٣
٤-٢-٣-١- بررسی کیفی تنش برشی در اطراف پایه استوانه ای در زمان های مختلف با استفاده از نتایج
مدل عددی سه بعدی SSIIM ص128
٤-٢-٣-٢- بررسی کیفی سرعت های افقی و قائم در اطراف پایه استوانه ای با استفاده از نتایج
مدل عددی سه بعدی SSIIM ص129
٤-٢-٤- بررسی تأثیر پارامتر هندسی قطر پایه بر عمق آبشستگی متعادل ١٣٣
٤-٢-٤-١- شرایط آزمایشگاهی و کالیبراسیون مدل عددی ١٣٤
٤-٢-٤-٢- شبیه سازی میدان جریان و رسوب در اطراف پایه استوانه ای به کمک مدل عددی سه
بعدی SSIIM ص135
٤-٢-٤-٣- نتایج مدل عددی ١٣٦
٤-٢-٥- بررسی تأثیر شکاف در کاهش عمق آبشستگی در پایه های استوانه ای ١٣٩
٤-٢-٥-١- شبیه سازی عددی آبشستگی در پایه استوانه ای با در نظر گرفتن اثر شکاف ١٤٠
٤-٣- مطالعه موردی ١٤٢
٤-٣-١- توصیف پل ٥٢٤ رودخانه Tanana در Big Delta و سایت مطالعاتی آبشستگی ١٤٣
٤-٣-٢- توصیف نقشه برداری سایت و اطّلاعات صحرایی بدست آمده در زمان مطالعات ١٤٨
٤-٣-٣- روش مدل سازی سایت مورد مطالعه ١٥٣
٤-٣-٣-١- کالیبراسیون مدل عددی سه بعدی SSIIM ص154
٤-٣-٣-٢- شبیه سازی میدان جریان و رسوب به کمک مدل عددی سه بعدی SSIIM ص156
٤-٣-٣-٣- نتایج مدل عددی سه بعدی SSIIM ص157
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
٥-١- نتایج حاصل از شبیه سازی های عددی صورت گرفته ١٦١
٥-٢- پیشنهادات جهت ادامه تحقیق ١٦٣
منابع و ماخذ ١٦٥
چکیده لاتین ١٧٠
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون 2003
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : ندارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 3
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه ترس از تصویر بدن لیتلتون (BICI) 2005
توضیح :
پرسشنامه ترس از تصویر بدن لیتلتون (BICI )
این پرسشنامه در سال ۲۰۰۵ توسط لیتلتون و همکاران طراحی شد
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 19
تعداد مولفه : ندارد
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : ندارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 3
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پرسشنامه تعارضات زناشویی تجدید نظر شده ثنایی 1387
هدف: سنجیدن تعارضهای زن و شوهر برخی از ابعاد اصلی آن
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 54
تعداد مولفه : ( کاهش همکاری، کاهش رابطه جنسی، افزایش واکنشهای هیجانی، افزایش جلب حمایت فرزندان، افزایش رابطه فردی با خویشاوندان خود، کاهش رابطه خانوادگی با خویشاوندان همسر و دوستان، جدا کردن امور مالی از یکدیگر، و کاهش ارتباط موثر)
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 4
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 22 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
توضیح :
این پرسشنامه توسط هاپین و کرافت در سال 2000 ساخته شده است. نمره گذاری این پرسشنامه به صورت لیکرت و گزینه خیلی کم 1 نمره و ..... خیلی زیاد 5 نمره تعلق میگیرد
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 32
تعداد مولفه : 8 ( روحیه گروهی. مزاحمت صمیمیت علاقمندیملاحظه گریفاصله گیرینفوذ و پویاییتاکید بر تولید)
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : ندارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 3
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 27221 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 400 |
چکیده : 1
مقدمه 2
فصل ١ ز تعریف مسئله 3
١-١) تعریف کلی مسئله 4
١-٢) نیاز به مطالعه در مورد مسئله 6
١-٣) اثرات مهم مطالعه برمسئله از نظر بهبود آن 8
١-٤) اهداف و فرضیات 8
١-٥) دامنه اثر مسئله در جامعه علمی و اجتماع 9
١-٦) محدودیت ها و چهارچوب پروژه 10
فصل ٢ ز کاوش در متون 11
٢-١) مقدمه و اظهار بکر بودن متون 12
٢-٢) بررسی مقالات 13
٢-٢-١) ساخت روسازی بتنی 13
٢-٢-١-١) طراحی روساز های بتنی 14
٢-٢-١-٢) انواع روسازی های بتنی 16
٢-٢-١-٢-١) روسازی های بتنی غیر مسلح بدون میلگرد انتقال بار 16
٢-٢-١-٢-٢) روسازی های بتنی غیر مسلح با میلگرد انتقال بار 17
٢-٢-١-٢-٣) روسازی های بتنی مسلح درزدار 19
٢-٢-١-٢-٤) روسازیهای بتنی مسلح پیوسته 21
٢-٢-١-٢-٥) روسازی بتنی پیش تنیده 23
٢-٢-١-٢-٦) روسازیهای بتنی مسلح با الیاف 26
٢-٢-١-٢-٧) روسازیهای بتنی انعطاف پذیر 29
٢-٢-١-٢-٨) روسازی بتنی بلوکی 29
٢-٢-١-٢-٩) روسازی های بتنی غلتکی 30
٢-٢-١-٣ ) درزها 32
٢-٢-١-٣-١ ) درزهای انقباضی 33
٢-٢-١-٣-٢ ) درزهای انبساطی 34
٢-٢-١-٣-٣ ) درزهای اجرایی ( ساخت ) 35
٢-٢-١-٣-٤ ) درزهای اعوجاج مفصلی 37
٢-٢-١-٣-٥ ) درزهای طولی 37
٢-٢-١-٤ ) ساخت درزها 38
٢-٣) بررسی تزها و پروژه ها 39
٢-٣-١ ) تنشها در روسازیهای بتنی و پارامترهای دخیل در آن 39
٢-٣-١-١ ) شعاع سختی نسبی دالها در روسازیهای بتنی 40
٢-٣-١-٢ ) ضریب واکنش بستر 41
٢-٣-١-٣ ) تنشهای اصطکاکی 43
٢-٣-١-٤ ) اثر تغییرحجم در روسازیهای بتنی 45
٢-٣-١-٤-١ ) باز شدگی درز 46
٢-٣-٢ ) تنش در فولاد 46
٢-٣-٢-١ ) شبکه آرماتور 47
٢-٣-٢-٢ ) میله های دوخت 49
٢-٣-٢-٣ ) میلگردهای انتقال بار 50
٢-٤) بررسی کتاب ها 51
٢-٤-١ ) روشهای طراحی روسازیهای بتنی 51
٢-٤-١-١ ) روش طراحی مکانیستیک 51
٢-٤-١-٢ ) روش PCA 58
٢-٤-١-٣ ) روش آشتو 60
٢-٥) بررسی کنفرانس ها 62
٢-٥-١) عملیات ساخت روسازی بتنی با روش بی سیم 63
٢-٥-١-١) کلیات 63
٢-٥-١-٢) اهداف مطالعه 69
٢-٥-١-٣) هدایت با دوربین های توتال روباتیک 70
٢-٥-١-٤) هدایت با GPS و لیزر 73
٢-٥-١-٥) نواقص ترازهای لیزری 73
٢-٥-١-٦) روش مطالعه 74
٢-٥-١-٧) تجهیزات ساخت روسازی بی سیم مورد نیاز 74
٢-٥-١-٨) آزمایشات میدانی 78
٢-٥-١-٨-١ ) جاده Coppock Quarry ( خیابان ٣٢٠ ) 79
٢-٥-١-٨-١ ) جاده Ashby ( خیابان ١٧٠ ) 80
٢-٥-١-٩ ) گزارش نهایی تیم تحقیقاتی 81
فصل ٣ ز روش تحقیق 85
٣-١) روش بکار گرفته شده و دلایل آن 85
٣-٢) دستورالعمل جمع آوری اطلاعات و روش های بکار گرفته 86
٣-٣) تعاریف ، اختصارات و نشانه های ریاضی 87
٣-٤) برنامه کامپیوتری استفاده شده 88
٣-٥) ارائه مباحث ضروری علمی 88
فصل ٤ ز جمع آوری اطلاعات 90
٤-١) مقدمه 91
٤-١-١ ) نگرش جدید در زمینه ساخت جاده با استفاده از اتوماسیون ماشین آلات 91
روسازی
٤-١-٢ ) مراحل مختلف ساخت روسازی بتنی 94
٤-١-٣ ) خصوصیات روبات قالب لغزنده 94
٤-٢) موضوعات مورد نظر 95
٤-٢-١ ) ماشین آلات پخش بتن ( 4000-PS ) 95
٤-٢-٢ ) ماشین آلات پخش بتن ( 2600-PS ) 97
٤-٢-٣ ) سیستم IDBI 99
٤-٢-٤ ) روبات 4000-GP 101
٤-٢-٥ ) روبات ١٥٠٠ sp 105
٤-٢-٦ ) ماشین های شیار زدن و عمل آوری بتن 111
٤-٣ ) عملیات روسازی ( عمومی ) 113
٤-٣-١ ) بتن 114
٤-٣-٢ ) فولاد های مصرفی در روسازی بتنی 119
٤-٣-٢-١ ) میلگردهای انتقال بار: ( میلگرد های صاف ) 119
٤-٣-٢-٢ ) میلگردهای دوخت 122
٤-٣-٢-٣ ) میلگردهای تقویتی ( آرماتور های حرارتی ) 123
٤-٢-٤ ) عملیات بتن ریزی 125
٤-٢-٥ ) عملیات پرداخت 126
٤-٢-٦ ) شیار زدن رویه روسازی 127
٤-٢-٧ ) عمل آوری بتن 127
٤-٢-٨ ) ساخت درزها 127
٤-٣ ) الزامات ساخت 129
٤-٤ ) ساخت روسازی بتنی به روش قالب لغزنده 130
٤-٤-١ ) کلیات 130
٤-٤-٢ ) اجرای روسازی با قالب لغزنده 133
٤-٤-٣ ) مروری بر روبات قالب لغزنده 136
٤-٤-٤ ) عمل آوری 138
٤-٥ ) روسازی به روش قالب ثابت 139
٤-٥-١ ) قالب ها 144
٤-٥-٢ ) شمشه 148
٤-٥-٣ ) تحکیم 149
٤-٥-٤ ) عملیات پرداخت 150
٤-٥-٥ ) شیار زدن رویه 150
٤-٥-٦ ) عمل آوری بتن 151
٤-٥-٧ ) برداشتن قالب ها 152
فصل پنجم - تحلیل اطلاعات و ارائه نتایج 154
٥-١ ) تحلیل اطلاعات ( ارزیابی و مقایسه فنی و اقتصادی ساخت روسازی بتنی به
155
روش قالب ثابت و قالب لغزنده )
٥-١-١ ) مقدمه 155
٥-٢) تحلیل اطلاعات ( محاسبه هزینه های اجرای روسازی بتنی ) 157
٥-٣ ) نتیجه گیری در مورد کل تحقیق 170
٥-٤ ) کاربردهای عملی و تئوری 171
٥-٥ ) پیشنهادهای تحقیقاتی برای آینده 172
پیوست شماره (١) روسازی بتنی غیر مسلح 173
پیوست شماره (٢) روسازی بتنی مسلح درزدار 188
پیوست شماره (٣) روسازی بتنی مسلح پیوسته 206
فهرست منابع فارسی 223
فهرست منابع انگلیسی 224
چکیده انگلیسی 227
دسته بندی | پرسشنامه |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 25 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت 1963
پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت
پرسشنامه جهت گیری مذهبی آلپورت، شامل 21 جمله است که به آزمودن ی ارائه میشودوبعدازاطمینان بخشیدن به وی درحفظ امانتداری پاسخ های ارائ ه شده ازطرف آزمودنی،ازاوخواسته میشودباکمال صداقت،احساس ونگرش خودبه هریک ازعبارات راباعلامت زدن وانتخاب یکی ازگزینه هامشخص نماید
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 21
تعداد مولفه : 2 ( جهت گیری مذهبی بیرونی و جهت گیری مذهبی درونی )
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : ورد word وقابل ویرایش
تعداد صفحات : 6
دسته بندی | روان شناسی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 76 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
مبانی و پیشینه نظری استرس تحصیلی دانش آموزان
توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
استرس تحصیلی دانش آموزان
اصطلاح "استرس" از زبان انگلیسی گرفته شده و معادل دقیق آن در فارسی کلمه" فشار" است. سلیه (1950) استرس را پاسخهای غیراختصاصی که تحت تاثیر محرکهای گوناگون در ارگانیسم ایجاد میشوند، تعریف کرده است. لازاروس و فلکمن (1984) نیز تعریفی را در زمینه استرس ارائه دادهاند: استرس رابطه اختصاصی بین شخص و محیطی است که در آن تنش ارزیابی شده، از حد امکانات فرد فراتر رفته و سلامت او را در معرض خطر قرار میدهد. در این تعریف بر این نکته تاکید میشود که استرس به رابطه تنشزا بین شخص و محیط اشاره دارد و وقتی فرد از مقابله با این وضعیت ناتوان است، به مشکلات روانی و جسمانی مبتلا میشود (4 و 35). بطور کلی هر عاملی که باعث شود وحدت روانی – زیستی انسان تهدید شود، هیجان یا استرس نامیده میشود. این تهدید ممکن است بطور مستقیم متوجه خصوصیات فیزیکی یا شیمیایی شخص باشد و یا این که بطور غیر مستقیم با تصورات و دلایل و معانی و سمبلهای شخص ارتباط داشته باشد (35). واکنشهای افراد در برابر استرس را میتوان به دو دسته تقسیم کرد:
واکنشهای شناختی : نظیر خشم، اضطراب، پرخاشگری ، بی احساسی، افسردگی و اختلال شناختی
واکنشهای فیزیولوژیکی : نظیر افزایش میزان سوخت و ساز، افزایش ضربان قلب، گشادشدن مردمکها، افزایش فشارخون، افزایش میزان قند خون و تنش عضلانی، ترشح اندورفین و افزایش رها شدن قند از کبد (36).
هانس سلیه و همکارانش برای تشریح نحوه واکنش جانداران در برابر استرس، تئوری گستردهای ارائه نمودهاند. در این تئوری نحوه از هم پاشیدن تعادل حیاتی در مواجهه با استرسهای شدید، تحت عنوان سندرم تطابق عمومی ارائه گردید. این سندرم با سه مرحله مشخص می شود: مرحله اول، احساس خطر، مرحله دوم، مقاومت و مرحله سوم فرسودگی است (4). در مرحله اول ، بدن که هنوز با استرس تطابق و سازگاری حاصل نکرده و هماهنگ نشده به خاطر مقابله با عوامل استرسزا یکباره کلیه فعالیتهای جسمانی و روانیش مختل میشود. در واقع در این مرحله کلیه نیروهای جسمانی فرد برای مقابله با خطر تجهیز
میشود. این مرحله مستلزم تغییرات فیزیولوژیکی است که شخص را برای سازگاری در مقابل عوامل استرس زا آماده میکند (35). اگر عامل استرسزا از بین نرود سندرم تطابق عمومی بطرف مرحله دوم پیشرفت میکند. در این مرحله بدن هماهنگی و مقاومت و قدرت مقابله با خطر را بدست میآورد و بدن متابولیسم خود را جهت مقابله با وجود استرس به مدت نامعلومی سازگار میسازد. اگر استرس ادامه یابد بدن سرانجام وارد مرحله بعدی میگردد. مرحله سوم (فرسودگی) طی این مرحله ارگانی که در برابر استرس مقابله کرده به تدریج به مرحله آرامش یا تکرار مراحل میرود و یا اگر شکست بخورد به مرحله آخر که مرگ است میرسد (37).
انواع استرس بر حسب علل ایجاد کننده آن
گروهی از دانشمندان که در این زمینه تحقیق کردهاند استرسها را به این ترتیب طبقه بندی نمودهاند:
گروهی دیگر از دانشمندان عوامل ایجادکننده استرس را به طریق زیر تقسیم بندی میکنند:
استرس تحصیلی
استرس در هر سن، رنگی خاص به خود میگیرد. عوامل تنشزا در برهههای متفاوت نیز با توجه به شرایط متفاوت میباشند. در این میان جوانان و نوجوانان به عنوان قشری از جامعه که پیوسته در معرض استرسها و فشارهای محیطی و روانی زیادی از جمله مشکلات آموزشی ، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی قرار دارند، مورد توجه خاص پژوهشگران قرار گرفتهاند. روشن است که استرس بر عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی، رضایت شخصی و از همه مهمتر ، سلامت روانی آنها تأثیر نامطلوب خواهد داشت. نوجوانی، بخشی از گستره زندگی آدمی است که افراد با مجموعهای از موانع و چالشهای تحولی روبهرو میشوند. علاوه بر این، انتقال از دوران کودکی به بزرگسالی به موازات مجموعهای از تغییرات جسمی-روانی صورت میگیرد.
این دوره زمانی است که افراد باید نقشهای و مهارتهای اجتماعی را بیاموزند: شرایط و الزامات حضور در مکانهای آموزشی را فراهم آورند و برای آینده شغلی خویش تصمیم بگیرند (4و38).
مطالعات زیادی در رابطه با اتفاقات و تغییرات زندگی و استرس در طول دوره نوجوانی انجام گرفته است و همگی نشان دادهاند که مدرسه یکی از منابع ایجادکننده استرس در دانشآموزان میباشد. بخش قابل ملاحظهای از زندگی نوجوانان در مدرسه سپری میشود که دلیلی برای ایجاد استرس و تحت تاثیر قرار دادن نوجوانان در این سن است (11). دوره نوجوانی دورهای است که نوجوان باید خود را برای ورود به دانشگاه آماده سازد؛ همین مسئله در جامعه ما موجب وارد آمدن استرس بر خانواده و نوجوانان برای گذراندن کنکور ورودی دانشگاهها میشود (38). بنابراین میتوان نتیجه گرفت یکی از منابع ایجاد فشار روانی و انتظارات از نوجوان، مدرسه و شرایط تحصیلی میباشد (19) که میتواند منبع بزرگی از استرس که به عنوان استرس تحصیلی شناخته شده است، لحاظ گردد. تعاریف متعددی درباره استرس مطرح شده است که در یکی از آنها کینگ و همکاران استرس را به عنوان هیجانی منفی که به تردید درباره مقابله مربوط است، تعریف کردهاند. به نظر میرسد که این تعریف با استرس در حوزه تحصیلی ارتباط نزدیکی داشته باشد، چرا که از دانشآموزان به طور فزایندهای انتظار میرود با حجم بالایی از تکالیف مواجه شوند و این مسئله میتواند زمینه تردید درباره " خود " را فراهم کند. استرس تحصیلی به احساس نیاز فزاینده به دانش و به طور همزمان، ادراک فرد مبنی بر نداشتن زمان کافی برای دستیابی به آن دانش اشاره میکند(5). زندگی روزمره اکثر نوجوانان حول محور مدرسه میچرخد. اکثر نوجوانان در مدرسه دوستان خود را میبینند و روابط پیچیدهتر میان فردی دوران نوجوانی را تجربه میکنند. مهارتهای پیشرفته تحصیلی در مدرسه کسب میشوند و مدرسه به دانشآموزان بیشترین اطلاعات شغلی و دانشگاهی داده میشود (39).
کودکان و نوجوانان در واقع هیجانات زیادی را در موقعیت مدرسه تجربه میکنند. این هیجانات تحت تأثیر گذشته فرد همانند مسایل مهم، معلمان، والدین، همسالان و موقعیتها قرار میگیرد و همچنین این هیجانات قابل تغییر هستند، چون موقعیتهای تغییر میکنند. اگرچه هم هیجانات مثبت و هم منفی در محیط مدرسه تجربه میشوند، اما استرس و اضطراب ممکن است رایجترین نوع هیجان تحصیلی باشد. هیجانات با انگیزش و پیشرفت و همچنین با جنبههای زیادی از خودتنظیمی و راهبردهای یادگیری نیز رابطه دارند. باکلی و سارنای یادآور میشوند که تنظیم هیجان و گرایش به تحصیل که با خلق فرد رابطه دارد، پیشبینیکننده معدل دانشآموزان دبیرستانی است. این افراد دریافتند کسانی که احساسات منفی بیشتری در مورد تحصیل دارند، چه از همسالانشان باهوشتر باشند و چه نباشند، از نظر تحصیلی چندان خوب عمل نمیکنند. این ارتباط پیچیده است.
دسته بندی | روان شناسی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 95 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
مبانی و پیشینه نظری اعتیاد به موبایل و احساس تنهایی
توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
اعتیاد به موبایل و احساس تنهایی
نوجوانی به دوره ی گذار از کودکی به بزرگسالی اطلاق می شود و تقریبا از 12 سالگی آغاز و تا اواخر دهه ی دوم زندگی، یعنی رسیدن به رشد جسمانی کم و بیش کامل، ادامه می یابد. طی این دوره، نوجوان به بلوغ جنسی میرسد و هویت فردی خود را جدا از هویت خانواده بنا می نهد(). والدین اغلب به طوفانها و آشوبهای فراوانی اشاره می کنند که در روابط شان با فرزندان نوجوان خود پیدا می کنند و پژوهشها نیز عمدتا مؤید این باور عمومی است. یکی به دو کردن و کلنجار رفتن والدین با فرزندانشان در نوجوانی افزایش می یابد و از احساس صمیمیت آنها به یکدیگر در این دوره کاسته می شود. نوجوانان نوعا از والدین کناره می گیرند و این اقدامی برای تشکیل و تحکیم هویت فردی ویژه خودشان است(). تغییرات رخ داده در نوجوان اغلب موجب احساس استرس و اضطراب می گردد. پرستاران باید با کلیه ی تغییرات فیزیکی و روانی دوران نوجوانی و عوامل استرس زای اجتماعی آشنا باشند(). تغییرات جسمی، شناختی و اجتماعی نوجوانان تحت تأثیر محیط اجتماعی که در آن قرار دارند شکل می گیرد. محیط اجتماعی موقعیت ها، فرصت ها، موانع، الگوها و حمایت هایی را برای رشد و تکامل و سلامتی این افراد مهیا می کند. نوجوان یک حس طبیعی برای تجربه و استقلال دارد، بنابراین باید در رابطه با خطراتی که او را تهدید می کند آموزش ببیند. مثلا لازم است در رابطه با خطرات موادمخدر، الکل، سیگار، گروههای ضد اجتماعی و خطر ورود به آنها اطلاعات لازم به وی داده شود(). خطر ابتلا به اختلالات روان پزشکی در دوره نوجوانی بالا است(). یکی از بحران های مهم دوران نوجوانی که سازگاری فرد با محیط را دچار مشکل می کند، احساس تنهایی است(). برای بسیاری از نوجوانان احساس تنهایی ناشی از مشکلات مربوط به مدرسه، دوستان و همسالان، و خانواده میتواند به مشکلات جدی تری نظیر افسردگی، فکر خودکشی و خشونت منجر شود.
روان شناسان اجتماعی از پدیده ی احساس تنهایی تعاریف متنوعی به دست داده اند. برای مثال دویونگ گیرلد می گوید احساس تنهایی دلالت به تجربه ای دارد که در اثر کمبود تماس های اجتماعی، صمیمیت یا حمایت در روابط اجتماعی ایجاد می شود. با دیدگاهی روان کاوانه، سالیوان بیان می کند که احساس تنهایی تجربه ای است که در نتیجه ناکامی در رضایت از نیازهای اساسی انسان در برقراری روابط صمیمی و نزدیک رخ می دهد. محققان به نقش تضاد میان روابط ادراک شده و آرمانی اشاره دارند. برای مثال تفاوت میان دوستانی که یکدیگر را دوست دارند، در مقابل کسانی که کمبودها و نقص هایی در شبکه های اجتماعی و روابط شان دارند.احساس تنهایی، تجربه عاطفی ناخوشایند و پریشانی روحی مزمنی است که از تعارض های ارتباطی بین فردی و کاستی هایی در روابط اجتماعی شخص ناشی می شود().
علیرغم تنوع در تعریف احساس تنهایی پرلمن و پلا چهار خصوصیت مورد توافق محققان درباره ی احساس تنهایی را نام می برند: 1-احساس تنهایی با نقص هایی در روابط اجتماعی همراه است. 2- دست کم بخشی از آن ذهنی و وابسته به انتظارات و ادراکات فرد است. 3- پدیده ای ناخوشایند تلقی می شود. 4- افراد دچار احساس تنهایی برانگیخته می شوند تا از شدت آن بکاهند. بر این اساس بوبلی پیشنهاد می کند که احساس تنهایی یک مکانیزم «ترغیبی-صمیمیت» است که خاستگاه تکاملی و ارزش بقا برای گونه انسانی دارد. از این منظر احساس تنهایی شاید به عنوان یک سائق تجربه شود، شبیه گرسنگی یا تشنگی، که افراد را به کنش هایی برمی انگیزاند تا نیاز به تماس انسانی رفع شود. در مورد انسان مراد نیاز به داشتن رابطه صرف نیست و مکمل های انسانی دیگر را نیز طلب می کند. بدیهی است که اگر فرد از رفع سائقی ناامید بشود، با روش های غیر اصیل دیگری آن را کاهش خواهد داد. نکته مهم در مورد احساس تنهایی این است که پیرامون فرد را انبوهی از افراد آشنا و ناآشنا در برگرفته ولی به هر دلیل از ارتباط با آنها راضی نیست و آنچه را که فرد در روابطش از آنها توقع دارد، برآورده نمی کنند. فرد با آنها به شکل زبانی گفت و گو دارد ولی به لحاظ ذهنی و عاطفی خلاءهای او را پر نمی کند. بنابراین می توان در میان انبوه جمعیت(درخیابان، مهمانی، بازار، فروشگاه های بزرگ و حتی کنار همسر) نیز احساس تنهایی کرد و این حالت زمانی دست می دهد که روابط، انتظارها را برآورده نکند.احساس تنهایی، فاصله و شکاف بین آرمان های فرد (آن چه می خواهد) و دستاوردهای او (آن چه به دست آورده است) در روابط و صمیمیت های بین فردی است؛ هرچه این فاصله بیشتر باشد، این احساس بیشتر است
آرنت در کتاب "ریشه های توتالیتاریسم" تعریفی جامع و مانع از این پدیده ارائه می دهد: «احساس تنهایی یعنی نه با خود بودن و نه با دیگران بودن». رابرت ویس که از او به عنوان « پدرپژوهش در مورد احساس تنهایی» یاد می شود، احساس تنهایی را نتیجه تجربه نقص و کمبود در یک یا چند کارکرد رابطه ای می داند. وی براین اساس از شش کارکرد رابطه ای نام می برد که در واقع فراهم آورنده یا پیش شرط لازم برای جلوگیری از احساس تنهایی اند: 1-ادغام اجتماعی که در شبکه ای از روابط ایجاد می شود. 2-تعلق یا وابستگی : رابطه ای که فرد در آن به نوعی احساس ایمنی و سلامت می رسد. 3-احساسی از پیوستگی قابل اعتماد: رابطه ای که در آن فرد بر دریافت کمک از جانب دیگری حساب می کند. 4-اطمینان از ارزشمند بودن: رابطه ای که در آن به مهارت ها یا توانایی های فرد توجه می شود. 5-مشاوره در موقعیت های پراسترس: رابطه ای که در آن فرد هدایت می شود یا به به او اندرز داده می شود. 6-امکان مراقبت و پرورش(دیگری) : رابطه ای که یک فرد در مورد دیگری احساس مسئولیت می کند().
دسته بندی | کامپیوتر |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 766 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
پاورپوینت سیستم مدیریت طرحهای سرمایه ای شرکت برق منطقه ای خراسان
پاورپوینت سیستم مدیریت طرحهای سرمایه ای دارای 15 اسلاید مفید، مختصر (ویژه رشته های مهندسی کامپیوتر) با ظاهری زیبا و متفاوت و قابل ویرایش می باشد قسمتی از متن را ببینید و در صورت تمایل خرید کنید.
مقدمه
در سال 1343 شرکت برق منطقه ای خراسان تشکیل شد و مسئولیت تامین برق شهرستان مشهد را با استفاده از چند دستگاه مولد دیزلی بر عهده گرفت.
در سال 1347 برای تامین برق شهرهای دیگر استان نیروگاه حرارتی مشهد به بهره برداری رسید. در سال 1349 بنا به تصمیم وزارت متبوع (آب و برق) مدیریت نیروگاه مشهد به شرکت تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) منتقل و بدین ترتیب این شرکت تا سال 1365 ضمن تامین برق شهرهای جنوبی و چند شهر شمالی خراسان با نیروگاههای دیزلی تحت مدیریت خود مسئولیت انتقال و توزیع برق در استان خراسان را بر عهده داشت.
در آن زمان شرکت دارای سه معاونت تخصصی بود:
معاونت توزیع نیرو
معاونت بهره برداری تولید و انتقال
معاونت طرح و نوسازی
از آنجا که واحدهای تابعه شرکت عملا بصورت واحد مستقل به وظایف خود عمل می نمودند در سال 1371 که به منظور تمرکز زدایی و واگذاری کارها به بخش خصوصی و نظارت و هدایت بیشتر واحدها، تشکیل شرکت های وابسته در دستور کار شرکت قرار گرفت و با شتاب بیشتری این مهم اجرا و هر یک بصورت یک شرکت هویت تازه ای یافتند.
در حال حاضر 16 شرکت در سه بخش تولید، انتقال و توزیع و خدمات فنی مهندسی و خدماتی به ثبت رسیده و ارائه خدمات می نمایند.
برق در منابع اصلی خود نیروگاهها تولید می شوند سپس به مراکز توزیع برق انتقال داده می شوند و پس از تقسیم و کاهش ولتاژ در بین مصرف کنندگان توزیع می شود. پروژه ی مد نظر در فاز انتقال برق است.
ppt: نوع فایل
سایز:766 KB
تعداد اسلاید:15