دسته بندی | دندانپزشکی |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماریهای دهان و دندان میپردازد و از همینرو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهانپزشکی گذاشت.در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی میدانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. «رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماریهای دهان و دندان را آموزش میدهد. دندانپزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین میکند. همچنین به یاری این علم میتوان بسیاری از بیماریها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.
ماهیت :
این مقطع دارای دو دوره مجزای 2 و 4 ساله است. که در 2 سال اول دانشجویان واحدهای علوم پایه مثل بیوشیمی، آناتومی، بافتشناسی، فیزیولوژی، ژنتیک، میکروبشناسی و ایمنیشناسی را میگذرانند و بعد از 2 سال وارد دوره تخصصی دندانپزشکی شده و دروس اختصاصی خود را در زمینه آسیبشناسی فک و دهان، ارتودنسی، اندودنتیکس، پروتزهای ثابت و اکلوژن، پروتزهای متحرک و فک و صورت ، پریودنتولوژی، ترمیمی و مواد دندانی، بیماریهای دهان و دندان، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی کودکان و رادیولوژی دهان و فک و صورت میگذرانند. و در نهایت میتوانند بیماریهای دهان و دندان را تشخیص داده و در حد یک دندانپزشک عمومی نسبت به درمان آنها اقدام کنند.»...
....
رشتههای مشابه و نزدیک به این رشته :
وجوه مشترک علمی وسیعی که این رشته با رشته پزشکی دارد، به دندانپزشک این مهارت را میدهد تا با شناخت همه جانبه ساختمان بدن و فیزیوپاتولوژی آن خدمات و درمانهای لازم را در راستای تخصصی خود ارائه دهد.
وضعیت نیاز کشور به این رشته در حال حاضر :
اگرچه اهمیت رشته دندانپزشکی در شهرهای بزرگ و متوسط تا حدود زیادی روشن است، اما متاسفانه هنوز این رشته نتوانسته است ارزش والای خود را در شهرهای کوچک و روستاها، آنچنان که باید نشان دهد. گرایش روزافزون داوطلبان به این رشته و مراجعه رو به افزایش شهروندان به شاغلان این حرفه ، میتواند اهمیت قابل ملاحظه و نیاز به متخصصان را در این رشته ، حتی در مقایسه با سایر رشتههای پزشکی به وضوح نشان دهد.
نکات تکمیلی :
اما تحصیل در این رشته خالی از مشکل نیست . دکتر صنوبری نیز در مورد دشواریها و مشکلات این رشته میگوید:
«دندانپزشکی حرفهای است که با کارهای عملی بر روی بیمار همراه است، بنابراین امکان انتقال بیماریهای عفونی مثل «هپاتیت» یا «ایدز» از بیمار به پزشک بسیار زیاد است و دندانپزشکان باید همواره به اصول کنترل عفونت توجه داشته باشند چون یک کوتاهی یا اشتباه میتواند برای آنها عواقب ناخوشایندی داشته باشد. همچنین یک دندانپزشک باید بطور مرتب نرمش و ورزش کند تا دچار کمردرد و پادرد مزمن نگردد.» ...
دسته بندی | پزشکی |
بازدید ها | 12 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 54 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 101 |
تحقیق در مورد اثبات حرمت یا عدم حرمت سقط
قسمت هایی از متن:
آنچه که لازم است در ابتدای مباحث طرح شده مورد بررسی سقط جنین می باشد
چگونه می اوان حرمت سقط جنین را ثابت کرد و از چه راهی امکان اثبات وجود دارد؟ چرا که ثابت شدن یا نشدن این مسئله اثراتی مستقیم بر روی جواز یا عدم جواز آن در موارد مختلف خواهد گذاشت، مثلاً در صورت اثبات عدم حرمت سقط سنگینی حکم در موارد دیگر ( مثلاً در خطر بودن جان مادر ) نیز کمتر خواهد شد و شاید بتوان حکم ساده تری را در این گونه موارد صادر کرد و بالعکس در صورت اثبات حرمت سقط جنین هنگامیکه در موارد مختلف اصل حرمت سقط باشد برای رد این اصل شرایط ایجاد شده حکم جدیدی را صادر نمود، البته انجام تمام این مراحل وصدور حکمهای مختلف در حیطة کار مراجع تقلید و فقها می باشد و از محدودة کار ما خارج می باشد لذا فقط به بررسی آنها و تحلیل مراتب مختلف آن می پردازیم و به هیچ وجه در صدد صدور حکم با رد احکام صادر شده نمی باشیم و بیان مطلبی در ذیل سخنان بزرگان و فقها صرفاً به منظور ایجاد سؤال جهت یافتن جواب می باشد و هرگز به معنای رد سخنان آنان نمی باشد.
طبق تحقیقات در کتب مختلف روایی و فقهی بزرگان هیچکدام از این کتب که تعداد آنها نیز کم نبوده روایتی که به طور مستقیم ولالت بر جرمت سقط کند یافت نمی شد. در تأیید این گفته سخن چندی از بزرگان را نیز می توان اضافه نمود مانند این بیان که می فرماید: « در کتب فقهیه در باب جنایت بر حمل مطلبی که دلالت بر حرمت اسقاط جنین کند نیامده است و یا من نیافته ام »،[1] آیا نویسنده این مقاله فرد شناخته شده ای است؟ نویسنده مهم است.
اما به دلیل انکه مسئله دارای اهمیت بسیاری می باشد لذ پس از بررسیهای مختلف تنها روایتی که جهت حرمت سقط به آن استناد کرده اند روایت ذیل می باشد که به روایت اسحق بن عمار معروف است:
قال: قلت لابی الحسن (ع ) : المرأه تخاف الحبل فقشرب الدواء فتلقی ما فی بطنها ؟ قال : لا فقلت : انما هو نطفه ، فقال : إن اول مایخلق نطفه. [2]
اسحق بن عمار می گوید : به حضرت موسی بن جعفر ( ع ) عرض کردم: زن از آبستن شدن می ترسد ، دوایی می آشامد و آنچه را که در شکمش دارد بیرون می اندازد
« حکم آن چیست؟ و یا یان کار صحیح است؟ » فرمود: نه ، عمار می گوید : عرض کردم : انچه که زن از شکمش بیرون می اندازد نطفه است، فرمود : اغاز خلقت انسانی نطفه است.
آنچه که بیشتر علما و بزرگان بدان استناد کرده اند و آن را دلیلی برای حرمت گرفته اند. همین روایت می باشد. [3] اما چند نکته قابل ذکر می باشد اولاً : در این روایت قید تخاف آورده شده است که شاید بتوان این روایت را محدود به همان کرد یعنی پاسخی که معصوم در این رابطه داده است با در نظر گرفتن شرایط خاصی که در روایت مقید به آن شده است باشد، بنابراین با در نظر داشتن این مطلب شاید بتوان اثبات حرمت را ازطریق این روایت کمی سبک تر انکاشت.
[1]- فصلنامه دیدگاههای حقوقی ـ بررسی احکام فقهی و حقوقی اسقاط جنین ـ ش 9 ـ ص 9
[2]- وسایل الشیعه ـ ج19 ـ ص 15 ـ
[3]- وسائل فقهی ص250 ـ ( علامه محمد تقی جعفری) ـ بررسی احکام فقهی و حقوقی سقط جنین ( فصلنامه دیدگاههای حقوقی ) ص9 ـ
...
پس از بررسی معانی اصطلاحات آنچه لازم است، قرار دادن مراحل مختلف تشکیل جنین از زمان نطفه تا نهایت، در کنار یکدیگر است و نهایتاً در نظر داشتن ویژگیها و ساختار مراحل مختلف جنین می باشد، چرا که ویژگیهایی که در هر مرحله وجود دارد نقش تعیین کننده ای در صدور حکم های مختلف دارد که با تغییر آنها ممکن است احکام متفاوتی صادر شود.
حال به توضیح و بررسی مراحل مختلف نظور جنین مطابق با نظرات مختلف میپردازیم اما به دلیل اینکه شناخت این ادوار نیاز به مطالعات پزشکی و طبی دارد لذا علاوه بر در نظر داشتن آیات قرآن و احادیث در نظر داشتن و بررسی پزشکی آن نیز مسئله ای بسیار مهم و تعیین کننده است.
آنچه در قرآن بعنوان اصلی ترین و متقن ترین منبع وجود دارد که براساس آن در علوم دیگر به مطالعه پرداخته اند آیات زیر می باشد.
یا ایها الناس ان کنتم فی ریب من البعث فانا خلقناکم من تراب ثم من نطفه ثم من علقه ثم من مضغه مخلقه و غیر مخلقه لنبین لکم و نقو فی الارخام ما نشاء الی اجل مسمی ثم نخرجکم طفلاً ثم لتبلغو اشد کم[1].
و لقد خلقنا الانسان من سلاله من طین ثم جعلناه نطفه فی قرار مکین ثم خلقنا النطفه علقه فخلقنا العلقه مضغه فخلقنا المضغه عظاماً فکسونا العظام لحما ثم انشاناه خلقا اخر فتبارک الله احسن الخالقین[2].
در ابتدا به بیان آنچه در علوم پزشکی عنوان شده است می پردازیم.
1) گروه تخمک بارور شده: به طور کلی پس از تخمک گذاری اگر حاملگی صورت گیرد تخمک بارور شده به وجود می آید و در عرض دو هفته اول به تدریج بلاستوسیت[3] آزاد تشکیل و سپس بلاستوسیت به رویان[4] می گردد. که از نظر تطابق با قانون دیات این مرحله تشکیل نطفه است که دیه آن بیست دینار می باشد.
2) گروه رویانی: از ابتدای هفته سوم باروری و هفته پنجم پس از اولین روز آخرین قاعدگی شروع می شود. تستهای ادراری و خونی مربوط به حاملگی در این وقت مثبت است. صفحه رویانی کاملاً مشخص است و نظر کیسه جنینی یک سانتیمتر است. در این مرحله رشد رویان چشم گیر بوده و در پایان هفته چهارم قطر کیسه جنینی دو الی سه سانتیمتر می شود و آنهم به علت استاع[5] حفره ای است که بعدها قلب و پریکاردر[6] تشکیل می دهد. جوانه های دست و پادیده می شود و بند ناف شروع به تکوین می نماید. (هفته ششم پس از اولین روز آخرین قاعدگی) و مطابقت با مرحله علقه دارد، که دیه آن چهل دینار است.
در پایان هفته ششم پس از باروری و هفته ششم از اولین روز آخرین قاعدگی طول رویان 2/2 تا 2/4 سانتی متر می شود و سر نسبت به تنه بزرگ است و انگشتان دست و پا دیده می شوند. برجستگیهایی که بعدها گوش را تشکیل می دهند در دو طرف سر خودنمایی می کند. این مرحله با مضغه مطابقت دارد. دیه آن شصت دینار است.
[1]- حج 5.
[2]- مومنون 14-12.
[3]-
[4]- جنین
[5]- انبساط
[6]- پرده دور قلب
...
از بعضی از معرفین نقل شده که گفتهاند: مراد به غیض ارحام آن مقدار مدتی است که از اقل مدت حمل یعنی شش ماه کمتر باشد، که در حقیقت مقصود انداختن سقط است، )( چه بچه ایکه کمتر از شش ماهگی بدنیا بیاید سقط است) و مراد به « قاتزداد» آن بچههائی هستند که بعد از آخرین مدت حمل بدنیا میآیند. از بعضی دیگر نقل شده که: مراد به غیض نقصان در مدت حمل، و مراد بزیاده زیادی در آنست.[1]
پس از بیان مراحل اولیه و سپس جای گرفتن نطفة تشکیل شده در رحم به بیان مراحل مختلف تا تشکیل یک انسان کامل پرداخته که به بیان این مراحل از نظر پزشکی پرداختیم اما در بیان آنچه معرفین به آن پرداختهاند میتوانیم بگوییم که چنین گفتهاند:
پس آفریدیم نطفه از خون بسته و آب منی مباتینت شدید می باشد. پس از آن در مرتبه 4 تحویل صفاتی را به صفاتی، ایجاد و خلق نامیده، برای آنکه خداوند سبحان به قدرت کامله و حکمت شامله، فانی نماید بعض اعراض آن را و ایجاد فرمایذد بعض اعراض دیگر را. سپس درمرتبه 5 میفرماید: پس ایجاد نمودیم آن قطعة گوشت را بتدریج استخوانها، یعنی به قدرت کامله آن قطعه گوشت را گردانیدیم استخوانها را گوشت مانند برهنهای که جامه در او پوشانند و هر مرتبه مدت 20روز انجام میپذیرد از اول مرتبه که نطفه در رحم قرار گیرد تا به مرتبه ششم رسد که بر استخوانها گوشت پوشانیده شود، چهار راه تمام گردد روح به امر الهی درآن دمیده شود.[2]
در جایی دیگر چنین گفته شده است : بدانکه طبیبان گفتهاند که هرگاه خلقت اعضا در مدتی حاصل شود چون مثل آن بوی مضاف شده خلقت اعضای وی تمام شود و چون ضعف آن مجموع با وی مضاف شود جنین از رحم منفصل شده مثلاً اگر درسی روز اعضا پدید آید چون 60 روز ببشود اعضا کامل گردد چون 120 روز دیگر بگذرد از رحم منفصل شده و مجموع آن 180 روز بود و آن ششماه بود. و این کمترین ایام حمل است و اگر اعضای او 45 روز متولد شود در 90 روز تمام شود و چون 180 روز دیگر بگذرد جنین منفصل شود و آن 9 ماه باشد و بدانکه اقسام مخلوقات بر 3 قسم است یا همه روحانی باشد یا همه جسمانی باشند یا مرکب باشند از جسمانی و روحانی، آنکه روح محضاند ملائکهاند همه نورانیاند علوی و قدسی. مبرا از صفات شهوت و غضب و نقصان.
[1] - المیزان ج 22 ص 191-190
[2] - اثنی عشری ج 9 ص 186-115
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 15 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
فهرست:
مقدمه ............................................................................................. 1
انقلاب ............................................................................................ 2
بررسی تأثیرات عوامل داخلی بر انقلاب ایران .......................................... 6
سازمانهای سیاسی زیرزمینی ..................................................................6
بازاریان ........................................................................................... 10
طبقه ی متوسط حقوق بگیر ................................................................. 11
دانشجویان ...................................................................................... 12
عوامل خارجی متأثر بر سقوط حکومت استبدادی .....................................15
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::قسمتهایی از متن:
مقدمه :
انقلاب ایران همگان را شگفت زده کرد . کشوری که فرض می شد با ثبات ترین رژیم در منطقه باشد صحنه ی جنبش توده ای علیه رژیم شاه شد . همچنین پیامدهای انقلاب نیز اعجاب برانگیز بوده است . چه حکومت دین سالار جانشین حکومت پادشاهی شد و نیروهای سکولار برکنار شدند .
تصرف قدرت دولت توسط روحانیون منتج به درگیری آنها از یک سو و متحدان سکولار و مخالفانش از سوی دیگر شد . ولی ، گروههای سکولار موفق نشدند جهت دفاع از اقتدارشان در کشور حمایت مردمی را کسب کنند عوامل متعددی چون رژیمی فاسد ، دیکتاتور ، بیگانگی مردم با رژیم ، سوء تدبیر اقتصادی در سالهای میانی دهه ی 1350 بعد از یک دوره توسعه ی اقتصادی وضعیت را برای انقلاب مهیا ساخت . ....
...
بازاریان :
بازاریان قربانی صنعتی شدن و رشد روابط تولید سرمایه داری بودند . افزایش نقش بانکها و پیدایش سوپر مارکت های مدرن به بازاریان آسیب های جدی وارد ساخت . علی رغم این ، بازاریان نقشی برجسته در فعالیتهای اقتصادی ایران ایفا می کردند . گراهام یادآور می شد که « علی رغم نوسازی اقتصادی ، بازار هنوز بیش از دو سوم تجارت عمد فروشی داخلی و بالغ بر 30 درصد از همه واردات را کنترل می کند .»
نباید از یاد برد که شاه احساس می کرد که بازاریان به واسطه استقلال از دولت و قدرت اقتصادی شان و نیز ارتباط نزدیکشان با روحانیون ، تهدیدی جدی علیه وی به شمار می روند . علاوه بر آن ، او بازار را حقیر می شمرد و آن را به عنوان علامتی از عقب ماندگی جامعه ایران تلقی می کرد و طرحهایی برای جایگزینی آن با سوپر مارکت ها داشت . ...
...
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1260 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
عنوان: دانلود پاورپوینت سیستم های هوشمند یا خبره
دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت)
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 52 اسلاید
این فایل در زمینه "سیستم های هوشمند یا خبره"می باشد که در حجم 52 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل بسیار کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:
تاریخچه شکل گیری سیستم های خبره
هوش مصنوعی((artificial intelligence
شاخه های هوش مصنوعی
ویژگی های رفتار های هوشمند
یادگیری و یا شناخت از طریق تجربه و به کارگیری دانش
اداره شرایط پیچیده
حل مسائل در صورت از بین رفتن اطلاعات مهم
تعیین اولویت ها
تغییر سریع وضعیت،اصلاح و واکنش
تشخیص تصاویر
پردازش علائم و الگوها
خلاقیت و قدرت تصور ذهنی
جدول مقایسه هوش مصنوعی و هوش طبیعی
سیستم های هوشمند
گروهبندی های سیستم های هوشمند بر اساس کاربرد
موارد استفاده از سیستم های خبره
اجزای سیستم خبره
پایگاه دانش
هدف از ساختن پایگاه دانش
منطق فازی
موارد مورد استفاده از منطق فازی
موتور استنباط
ابزار تشریح
سیستم فرعی تشریح
ابزار استفاده از پایگاه دانش(پوسته یا shell)
وسیله ارتباطی کاربر
نقاط قوت سیستم های خبره
نقاط ضعف سیستم های خبره
دیگر سیستم های هوشمند
سیستم های تصویری
پردازش زبان طبیعی
سیستم های یادگیرنده
شبکه های عصبی
ویژگی های شبکه های عصبی
کاربرد های شبکه عصبی
انواع شبکه های عصبی
شبکه عصبی خود-ساماندهی
شبکه عصبی پس ترویجی
درون یک شبکه عصبی
مزایای شبکه های عصبی
معایب شبکه های عصبی
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1075 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
عنوان: دانلود پاورپوینت سیستم گزارشگیری مدیریت (MRS)
دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درس سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت)
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 26 اسلاید
این فایل در زمینه "سیستم گزارشگیری مدیریت (MRS) "می باشد که در حجم 26 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل بسیار کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس سیستمهای اطلاعات مدیریت و سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:
مقدمه
ویژگی های کلی MRS
ارتباط MRS با TPS
ساختار MRS
گزارش نمونه MRS برای فروش بلیط
انواع گزارشات سیستم MRS
گزارشات برنامه ای (Scheduled Reports )
جدول گزارشات زمان بندی شده MRS
گزارشات درخواستی (Demand Report )
جدول گزارش درخواستی
گزارشات خاص (Exception Report )
گزارشات تفصیلی (Drilled Down Reports)
گزارشات شاخص (Indexed Reports)
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
مقاله یوگا در محل کار
قسمتهایی از متن:
ضرب المثل معروفی می گوید: شما آن چیزی هستید که می خورید. ولی برای خوردن و آشامیدن خود هنگام کار چه اندازه فکر می کنید؟ آنچه می خورید و می آشامید تأثیر عمده یی روی انجام کار شما دارد.در کوتاه مدت،رژیم غذایی می تواند روی میزان انرژی،کارآیی و حتی خلق و خوی شما اثر بگذارد.در درازمدت، برنامه غذایی بی تعادل می تواند پی آمدهایی جدی برای سلامت شما داشته باشد.
به سادگی می توان به بدغذایی هنگام کار عادت کرد.بسیاری از مردم وسوسه می شوند که در طول روز چیز مختصری بخورند.این می تواند به دلیل آن باشد که خسته و کسل شده اید یا اگر تحت فشار عصبی قرار گرفته اید می خواهید به این وسیله خود را راحت کنید،گاهی نیز هوس شیرینی می کنید تا میزان انرژی خود را بالا ببرید. به خصوص اگر فروشگاه،تریا یا مغازه یی نزدیک باشدکارساده ترمی شود.بسیاری ازمردم بقدری مشغول کارهستندکه مهلتی برای صرف ناهارپیدانمی کنندواصلاًاین وعده غذایی رافراموش کرده یاباغذایی سبک خودراسیرمی کنند. ...
...
هنگامی که عوامل بالقوه ی فشارهای روحی را مشخص کردید،کنترل دوباره ی خود پیدا کرده اید.اکنون می دانید چه چیزی روی شما تاثیر می گذارد.ببینید در برابر عناصری که باعث فشارهای روحی می شوند،از خود چه عکس العملی نشان می دهید:آیا سردرد می گیرید،ضربان قلب شما زیاد می شود،آرواره هایتان سخت و محکم می شوند،یا دل پیچه می گیرید؟اگر روز بدی هنگام کار داشته اید،با چه روحیه یی به خانه می روید؟ آیا احساس خستگی می کنید یا چند برابر فعال می شوید،عصبی هستید یا افسرده؟آن شب ها چگونه می خوابید؟یادداشتی ذهنی از این واکنش ها تهیه کنید.
حالا فکر کنید که آیا می توانید کار مثبتی در مورد عواملی که باعث این ناراحتی برای شخص شما می شوند،انجام دهید؟به خاطر داشته باشیداکنون تحت کنترل هستید،و سعی کنید فکر کنید آیا می توانید وضعیت را بهتر سازید.راه حل ممکنه می تواند از حرکتی اساسی برای درخواست شغل جدید تا مذاکره و بحث با یک همکار یا فقط تقاضا برای آموزش بیشتر متفاوت باشد.اگر صادقانه فکر می کنید که نمی توانید کاری برای بهبود اوضاع بکنید ،نا امید نشوید؛هنوز هم می توانید کاری برای بهبود اوضاع بکنید،نا امید نشوید؛هنوز هم می توانید واکنش خود را نسبت به این وضع تغییر بدهید. ....
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 16 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
مقاله یادگیری ذهنی - حر کتی؛ نقش رابطه شدت وظیفه
بخشهایی از متن:
خلاصه- اهداف مدل تنبام (2001)]مدل یک بعد اجتماعی- شناختنی اعمال قوه مشاهده شده و حد تحمل اعمال قوه ، کتابچه روانشناسی ورزش ( صفحات 820-810 نیویورک )[ مدل ار تباط شدت تمرین - ذهن استفاده شده تا دو بررسی را طراحی وصورت دهد تا استراتژی های ذهنی افراد را در طی در گیری در دو وظیفه پرمتقاضی حرکتی وتاثیر رابطه به شدت وظیفه برکانون ذهنی ( یادگیری ذهنی – حر کتی)را بررسی نماید .
طراحی : یک طر ح آزمایشی به کار گر فته شده ، در صور تیکه طبقه بندیهای فکر ( مر تبط در مقابل غیر مرتبط) در طی سه مر حله یک وظیفه دست گیر( مطالعه 1) و در طی50% ،70%،90% حداکثر اکسیژن به کار گرفته در یک وظیفه دوچرخه سواری ( مطالعه 2 ) مرتبط با بررسی مربع - چی غیر پارامتری شدند .
...
به کارگیری استراتژیهای مرتبط و غیر مرتبط بوسیله تمرین کنندگان، مرتبط با عملکرد وظیفه یا REP ، می تواند مبین مدل (2001) تنبام یادگیری ذهنی به عنوان یک عملکرد فشار تمرین باشد. این مدل از اطلاعات شیوه پردازش ذهن، به ویژه مدل پردازش معادل (1984) رجسکی ریشه می گیرد. رجسکی (1985) یک مدل پردازش معادل را برای درد تطبیق داد که اولاً بوسیله لونتال و اورهارت (1979) ، پیشنهاد شد. مدل پردازش معادل پیشنهاد می کند، اطلاعات حسی و عاطفی، خودآگاهانه به صورت معادل پردازش می شوند، اما در طی پردازش آگاهانه که مشکل است بر منابع مختلف اطلاعات، تکیه نمود، فقط میزانی از اطلاعات در یک مدت زمانی پردازش می شد. در مدل اولیه، لونتال و اورهارت بین احساس و آگاهی مرکزی تمایز قائل شدند. در حالیکه احساس مرتبط به همه ماده پردازش یافته می شود که فردی می تواند در نظر گیرد. آگاهی مرکزی (وجدان بیدار) معرف آن بخش از تحریکهای بالقوه ای است که فردی می تواند در نظر گیرد. از بعد پردازش معادل، فرضیه ای بیان می شد که استراتژیهای غرمرتبط، رفع خستگی را به وسیله در برگیری ظرفیت کانال محدودی به هم می آورند که برای آوردن احساس خستگی در آگاهی مرکزی حیاتی است. ...
...
دسته بندی | تربیت بدنی و علوم ورزشی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 28 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 51 |
قسمتی از متن ابتدایی و انتهایی مقاله:
قانون (1) زمین بازی
(1:1) زمین بازی، محوطه ای است به شکل مستطیل که طول آن 40 و عرض آن 20 متر می باشد. این زمین دارای دو محوطه دروازه (قانون 1:4 و قانون 6) و یک محوطه بازی است. دو خط بلند طولی را خطوط کناری و خطوط کوتاه انتهایی را خط دروازه (بین دو پایه دروازه) یا خط بیرونی دروازه (دو طرف دروازه) می نامند.
زمین بازی حداقل باید در طول خطوط کناری، یک متر و در پشت خط بیرونی دروازه، دو متر حریم داشته باشد. وضعیت زمین بازی نباید به صورتی تغییر یابد که باعث کسب آوانتاژ یکی از تیمها شود.
(1:2) در وسط هر خط دروازه، یک دروازه قرار می گیرد. دروازه ها باید به خوبی در زمین یا دیوار پشت آن نصب شده باشند. ابعاد داخلی هر دروازه 2 متر ارتفاع و 3 متر طول دارد. هر دروازه دارای دو پایه است که به وسیله یک تیر افقی به یکدیگر متصل می شوند. لبه پشتی پایه ها با لبه بیرونی خط دروازه منطبق است. پایه ها و قطعه افقی بالای آنها باید مقطعی به ابعاد 8 سانتیمتر داشته باشند. بخش دروازه که از داخل زمین، نمایان است باید سطوح آن با دو رنگ متفاوت که ضمناً با زمینه پشت دروازه اختلاف واضح داشته باشد، رنگ آمیزی شود. دروازه ها باید مجهز به تور باشند به نحوی که توپ پرتاب شده به دروازه، به سرعت از آن خارج نشود. ...
...
علایم دست فدراسیون جهانی هندبال
هنگامی که یک پرتاب آزاد یا پرتاب اوت اعلام می شود، داوران باید بلافاصله جهتِ پرتاب را با استفاده از علایم 7 یا 9 نشان دهند. پس از آن، در صورت لزوم، جهت آگاهی افرادی که جریمه می شوند باید علایم دست مقتضی و مناسب اعلام شود.
اگر به نظر بیاید که بیان دلیل اعلام پرتاب آزاد یا پرتاب 7 متر مفید و سودمند می باشد، آنگاه یکی از علایم مربوط 6، 1، 11 برای آگاهی نشان داده می شود.
لیست علایم دست:
1- ورود به منطقه دروازه
2- دریبل غیر قانونی
3- گامهای اضافی یا نگهداشتن توپ بیش از سه ثانیه
4- بغل کردن، گرفتن، هل دادن
5- ضربه زدن
6- خطای حمله
7- پرتاب اوت ـ جهت
8- پرتاب دروازه بان
9- پرتاب آزاد ـ جهت
10- رعایت فاصله سه متر
11- بازی غیر فعال
12- گل
13- اخطار (زرد) دیسکالیفه (قرمز)
14- تعلیق (دو دقیقه)
15- اکسکلود
16- تایم اوت
17- اجازه برای دو نفر (که واجد شرایط بازی می باشند) برای ورود به زمین در خلال تایم اوت
18- علامت تذکر برای بازی غیر فعال
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 13 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
مقاله فعالیت جسمانی و فواید ورزش
متن شروع مقاله
چکیده مطالب
شواهد اخیر نشان می دهد که هر نوع فعالیت جسمی می تواند مزایای بهداشتی سلامتی بارز داشته باشد و فقط فعالیت موازی نیست که می تواند آمادگی قلبی و عروقی را بهبود ببخشد. با این وجود عدم فعالیت جسمی به طور فزاینده ای در حال گسترش یافتن است. اخیراً ارتقاء سلامتی بر ارزش ادغام کردن فعالیت با زندگی روزمره تأکید کرده است.
با این وجود توجه عامه بر روی مزیت ورزش و ورزش های تیمی تمرکز دارد. اطلاعات به دست آمده از افراد ابتدا و انتهای میانسالی در وست اسکاتلند (اسکاتلند غربی) نشان می دهد که ورزش و فعالیت های تیمی (گروهی) در طول دورة بزرگسالی به ویژه زنان و افرادی که از شرایط محدودی برخودار بوده اند به ندرت مورد قبول واقع می گردد. بیشترین فعالیت هایی که دورة آخر بزرگسالی را به خود اختصاص می دهد و ادامه می یابد عبارتند از : پیاده روی، شنا، رقص دسته جمعی (حرکات گروهی (اجتماعی)) ورزش هوازی و گلف با تمامی تأکیدات موجود در ارتقاء فعالیت جسمی، نیاز برای تأکید بیشتر بر روی فعالیت هایی که اغلب در دورة بزرگسالی صورت می پذیرد وجود دارد. ...
...
متن پایانی مقاله:
عدم شرکت افراد مسن در نرمش به خاطر کلیشه های نامناسب سنی ایشان که تجربیات محدودشان در زمان تحصیل و اعتقادشان باعث می شود که فکر کنند نرمش برای سلامتی مضر است. موانع ارتقاء سلامتی نیازمند این است که توهمات موجود در مورد فعالیت جسمی را توضیح دهد و تصویر توصیف ورزش به عنوان پرفایده ترین شکل نرمش برای افراد مسن تر را برطرف سازد. (Rowlaud و دیگران 1994، 127 P )
بنابراین یک نیاز فوری جهت ایجاد حمایت برای توصیه های فعالیت جسمی وجود دارد که متناسب با تعیین هماهنگ کنندگان ورزش در مدارس و بودجه کافی برای توسعه ورزش باشد. قول دولت برای نیروی فشار جهت فعالیت جسمانی (The scohish office 1999 ) در تحقق یافتن به این هدف بوده است اما می تواند کمک کند که مدارس و دیگر ارگان ها بدانند ورزش تنها وسیله برای فعالیت جسمانی نیست. براستی، همان دارد که از طریق این داده پیشنهاد کردیم، بایستی به وسیله آنهایی که مسئول مشارکت در تمامی گروههای سنی در این فعالیت ها هستند تأکید گردد که پیروی طولانی مدت از قبیل پیاده روی (مثال ، راههای مطمئن به مدرسه و ) شنا و رقص اجتماعی را نشان می دهد.
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 16 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
مقاله ورزش و اثرات جسمی - روانی آن
اهداف مقاله
• 1- آشنایی فراگیران به اثرات مثبت جسمی و روحی روانی ورزش.
• 2- جدی گرفتن امر ورزش و تحرک به گونهای که افراد ورزش را جزئی از کارهای روزانه خود بدانند.
• 3- تاثیر به نگرش و عملکرد فراگیران و کمک به کاهش میزان بیماریها با اجرای تمرینات ورزشی.
خلاصه
ورزش و فعالیت جسمانی ، روشی برای ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماریهای جسمی و روانی است . افرادی که از آمادگی و توان جسمی خوبی برخوردار هستند ، در فعالیتهای اجتماعی و فردی موفقترند. زیرا این افراد از شادابی ، انرژی و سلامت بیشتری برخوردارند. در این مقاله به اختصار به اثرات ورزش در سلامت جسم و سلامت روانی اجتماعی اشاره شده است؛ توجه به نتایج مفید ورزش در نیروهای مسلح از اهمیت خاصی برخوردار است؛ زیرا علاوه بر کاهش هزینههای درمانی نیروهای مسلح ، آمادگی جسمی و رزمی نتیجه اصلی و مفید ورزش خواهد بود.
مقدمه
وَرزش به فعالیتها یا مهارتهای عادی جسمانیای گفته میشود که بر پایه یک رشته
قوانین مورد توافق همگانی و با اهداف تفریحی، یا برای مسابقه، نشاط شخصی،
دستیابی به ورزیدگی، مهارت جویی یا آمیزهای از این اهداف انجام میگیرد. تعریف
ورزش به هدف و منظور از انجام آن بستگی دارد. برای نمونه پیکارهای شنا که در
برابر هزاران نفر در یک استخر سرپوشیده مسابقاتی انجام میگیرد یک گونه از
ورزش بشمار میرود در حالیکه شنا در یک استخر معمولی یا در دریا یک تفریح
شمرده میشود. رشتههای فراوانی در ورزش وجود دارند و مردم زمان و هزینه
زیادی را چه به عنوان شرکت کننده و چه به عنوان تماشاگر صرف ورزش میکنند.
ورزش و ورزش کردن طی سالیان طولانی از قالب یک تفریح و سرگرمی به قالب
یک حرفه و فعالیت درآمده است و تعداد بیشماری از ورزشکاران حرفهای در سراسر
جهان از طریق ورزش به ثروت و زندگی رسیده اند. این یکی دیگر از خصوصیات
ورزش به شمار میآید.
....
اثرات ورزش بر سلامت روانی و اجتماعی
نتایج تحقیقات مختلف نشان داده است که انجام انواع مختلف نرمشها ، علاوه بر فواید جسمی فراوان ، بر مقابله با مشکلات عصبی و روانی نیز آثار مفیدی دارد. از میان این تحقیقات میتوان از کار یک ساله محققان دانشگاه استانفورد نام برد که کار تحقیق خود را روی 57 زن و مرد 50 تا 65 ساله ، با چهار نوع نرمش مختلف انجام دادهاند.
گروه اول هفتهای سه روز و روزی 60 دقیقه نرمشهایی را در یک مرکز ورزشی انجام میدادند که 40 دقیقه آن شامل تمریناتی از قبیل دو و پیاده روی سریع بود که میزان تنفس ، ضربان قلب و در نتیجه مصرف اکسیژن را افزایش میداد.
دسته دوم وضعیتی کاملاَ مشابه با دسته اول داشتند با این تفاوت که این کار را در منزل خویش انجام دادند.
سومین گروه ، هفتهای پنج بار به مدت 30 دقیقه به تمریناتی پرداختند که در مجموع میزان انرژی مصرف شده آنها با دو دسته اول یکسان بود.
به گروه چهارم توصیه شد که در نرمشهای معمول خود هیچ تغییری ایجاد نکنند ، فعالیتهای سه گروه آخر که در مراکز مخصوص انجام نمیشد و توسط مشاوران ویژه پیگیری میشد. نتیجه تحقیق نشان داد که با وجود تفاوت نرمش ، میزان فشارهای عصبی ، هیجان و افسردگی در تمام گروهها تقریباً 30 درصد کاهش یافته است.
مطلب دیگر اینکه با تحقیق در افراد سیگاری نشان داده شد که این تمرینها یکی از بهترین راههای ترک سیگار است. انجام نرمشها در منزل و تداوم آن بهترین نتیجه را در بردارد (11)....
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 34 |
قسمت هایی از متن:
ورزش و سلامت
1ـ تغذیه و ورزش
بدن انسان برای بقای حیات و رشد و ترمیم بافتهای خود از موادی استفاده می کند که معمولاً از طریق هان و دستگاه گوارش به آن می رسد. این عمل را تغذیه می نامند. عمل تغذیه چهار کار اساسی در بدن انجام می دهد :
1.نیازهای بافتها را برای رشد برآورده می کند.
2.مواد لازم برای ترمیم و جایگزین کردن بافتهای فرسوده را تامین می کند.
3.نیروی لازم برای فعالیتهای جسمی و فکری را فراهم می کند .
4.تعادل فیزیولوژیکی دستگاههای مختلف بدن را تامین می کند.
غذای مصرف شده به وسیلة بافتهای بدن تجزیه می شود. تجزیة مواد غذایی در بدن تولید حرارت می کند و گرمای طبیعی آن حفظ می شود ( درجة حرارت بدن باید همیشه در حدود 37 درجه سانتیگراد باشد) . نیروی لازم برای فعالیتهای بدن نیز از تجزیة این مواد تامین می گردد. در حدود دو سوم از وزن بدن را آب تشکیل میدهد . روزانه به طور تقریب 5/2 لیتر آب از طریق پوست ، ریه ها ، عرق و ادرار از بدن دفع می شود. این مقدار آب باید از طریق نوشیدنیها و غذا تامین گردد. انسان می تواند مدتی بدون غذا زندگی کند ، ولی بدون آب بیش از پنج تا شش روز قادر به ادامة زندگی نخواهد بود. ...
...
عوامل موثر در مصرف انرژی
مصرف انرژی در تمرینات بستگی به مجموعة عواملی دارد که عبارتند از :
شدت ، مدت و سرعت تمرین ، حجم و اندازة عضلاتی که مستقیماً در فعالیت شرکت دارند ، درجة خستگی و وضعیت محیط. اگر شدت تمرینات زیاد باشد و عضلات با شدت منقبض شوند ، تارهای عضلانی بیشتری وارد عمل می شوند و این کار احتیاج به کالری اضافی دارد. همچنین اگر مدت زمان تمرین طولانی باشد ، وقتی عضله أی خسته شد ، برای انقباض مجدد احتیاج به کمک تارهای عضلانی جدیدی پیدا می کند که در نتیجه انرژی بیشتری مصرف خواهد شد. در تمرینات دوومیدانی نیز ، اگر سرعت زیاد باشد ، نیاز به انرژی افزون می گردد. معمولاً فعالیت در آب و هوای معتدل کمتر به انرژی احتیاج دارد تا در هوای بیش از اندازه سرد یا گرم ، مخصوصاً اگر هوا گرم و بیش از اندازه مرطوب باشد.
برگشت به حالت اولیه و وام اکسیژن
برای اینکه بدن از حالت استراحت به فعالیت درآید ، فعل و انفعالات متعددی در عضله صورت می گیرد تا انرژی لازم کسب شود . ...
...
دسته بندی | پاورپوینت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 31 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
قسمتی از متن:
اسلاید یک و دو)
چکیده
تقریباً در هر جامعهای، ورزش یک نهاد اجتماعی بسیار برجسته محسوب میشود، زیرا ورزش ویژگیهای موجد در هر نهادی را با جاذبه منحصر به فردی که فقط شاید دین موجد آن باشد، ترکیب میکند. در این مقاله، دیدگاههای کارکردی ، تضاد و فرهنگی مرور گردیده و به بحث خواهیم پرداخت که چگونه ورزش با فرآیند جامعهپذیری و تغییرات اجتماعی، ارتباط پیدا میکند. دراین بحث تمرکز خواهیم نمود روی تکامل ورزش از یک فعالیت تفریحی و معطوف به مشارکت به فعالیتی که شبیه شرکتی است که با اصول سوداگری و تفنن هدایت میشود. نقش ورزش در روابط بینالملل و توسعه ملی نشاندهنده معنا و اهمیت سیاسی ورزش در بسیاری از جوامع است. در حالی که ورزش قرار است در سطوح بالای سیاسی حالت انسجام دهنده داشته باشد، ولی در سطوح روابط فردی مبتنی بر جنس و نژاد این گونه نیست. نابرابری که در روابط نژادی و جنسیتی جامعه وجود دارد، در ورزش نیز یافت میشود. جامعهشناسی ورزش زمانی میتواند به فهم بهتر تمامی این موضوعات کمک کند که تئوری نقش بیشتری در تحقیقات این خرده حوزه ایفا نماید. ...
...
اسلایدهای 6 و 7 )
دیدگاههای تئوریکی
در سطح کلان، تمرکز این مقاله روی سه دیدگاه تئوریکی: کارکردگرایی ساختاری، تئوری تضاد و مطالعات فرهنگی میباشد که این سه دیدگاه در آثار جامعهشناسان ورزش نقش برجستهای دارند. جامعهشناسی ورزش در دهه 1960 و 1970 پا به عرصه نهاد. اولین مشارکتها در این حوزه، تلاشهایی بودند در جهت ترسیم و توجیه این خرده حوزه جدید بعنوان یک حوزه تحقیقی مهم. این مشارکتها تحت تأثیر کارکردگرایی ساختاری قرار داشتند. پارادایم ساختاری، کارکرد تمرکزی بر سازمانهای اجتماعی دارد، این که چگونه اینسازمانها کار میکنند و چگونه بقا و دوام مییابند. آنچه به آن تأکید میشود کارکردهای (یعنی عواقب) رفتارهای الگومند برای سازمانهای مورد نظر میباشد (1986(Frey
تحت راهبری اصول کارکردگرایی ساختاری، این نوع کارها روی موضوعاتی نظیر جامعهپذیری جوانان از طریق ورزش، ورزش بعنوان وسیلهای برای شبیه سازی، ورزش بعنوان یک نظام اجتماعی، رابطه ورزش با دیگر نهادها و کارکردهای انسجام دهنده ورزش برای مشارکت کنندگان، تماشاگران و سازمانهای اجتماعی تأکید دارند.