آزادی و آزادگی

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 32 صفحه تهیه شده استآزادی و آزادگی را از محرم بیاموز زیرا که بهای این حماسه حسین آموختن آن استپاکی و صداقت را از مرور ایام که همچون انسانی باوقار و پرصبر سختی ها و کدورت را کنار می گذارند و از آنها عبور می کنند، یاد بگیر
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 75 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
آزادی و آزادگی

فروشنده فایل

کد کاربری 3413
کاربر

آزادی و آزادگی

آزادی و آزادگی را از محرم بیاموز . زیرا که بهای این حماسه حسین آموختن آن است.

پاکی و صداقت را از مرور ایام که همچون انسانی باوقار و پرصبر سختی ها و کدورت را کنار می گذارند و از آنها عبور می کنند، یاد بگیر.

محبت را از نسیم گرم بهاری که وسعت زیباییهایش جوانه های نهفته در خاک را بیدار می کند.

طراوت و شادابی را از درختان و گل ها که درس شروعی دوباره و برخاستن از رخوت و سستی به ما می آموزند و این آموخته ها را به جوانه ها و نوگل های تشنه آموختن بیاموز.

این مجموعه تلاشی مستمر از همکاران با محبت و مهربان مدرسه راهنمایی شاهد 3 به منظور تبادل اطلاعات و همیاری صورت گرفته و امیدواریم که بتواند حرکتی پویا و مثمر ثمر باشد.

حضرت مهدی موعود (عج) در میان سایر ادیان

مهدیا ، تو که یک گوشه چشمت غم عالم ببرد حیف باشد که تو باشی و مرا غمم ببرد

عقیده به مهدی و مصلح بزرگ جهانی از حوزه اعتقادات مسلمین فراتر است و در ادیان پیشین مانند زرتشتی، هندی، بودایی، مسیحیت و … به عنوان یک باور مهم و قطعی مطرح بوده و همه انبیای گذشته به پیروان خود آمدن منجی و مصلح بزرگ و تشکیل دهنده حکومت واحد جهانی بشارت داده اند و به مظلومان و ستمدیدگان و مستضعفان و بیچارگان سپری شدن دوران ظلم و ستم بین المللی و ستم پیشگانی بی رحم و فرا رسیدن فصل شکوفایی عدالت و اجرا شدن قانون مقدس الهی در سراسر جهان را نوید داده اند.

در کتاب «اوستا و زرند» زرتشتیان و «شادکمونی و دید» هندیان و «دادتک و یاتیکل» برهماییان و در کتب مقدس بوداییان در «مزامیر و زبور» منسوب به حضرت داوود و در فصول «تورات» منسوب به حضرت موسی و «اسفار انجیل» منسوب به حضرت عیسی و …

1ـ سورة فاتحه

این سوره فاتحه «فاتحه الکتاب»، یعنی گشاینده و آغازگر کتاب نام دارد.

نامهای دیگرش: حمد، ام القرآن، سبع المثانی (چون 7 آیه دارد، در نمازهای واحب و مستحب 2 بار خوانده می شود و 2 بار نازل گردیده یک بار در مکه و یک بار در مدینه)، کنز، اساس، مناجات، شفاء، دعا، کافیه، وافیه، راقیه، (یعنی تعویذ کننده).

ترتیب نزول: پنجمین سوره 7 آیه ـ 29 کلمه

محتوای سوره: توحید و سپاس خداوند

2ـ سورة بقره

منظور از بقره (گاو، گاو ماد ه) اشاره به داستان گاو بنی اسرائیل است و بهانه های بنی اسرائیلی هم در همین زمینه است که پیش آمده.

نامهای دیگرش : فسطاط القرآن، سنام القرآن

ترتیب نزول: 87 (مدنی) 286 آیه ـ 6143 کلمه

محتوای سوره: بیان اصول و عقاید، ذکر ادلة توحید و آفرینش انسان، گفت و گوی فرشتگان با خداوند دربارة انسان، احکام روزه، وصیت، اعتکاف، اجتناب از تصرف نابجا در اموال یتیم و سایر مردم.

جشن های مرسوم ایرانی (سده) :

سده به معنی آتش کشنده و شعله بلند است. آتش، کانون آغازین حیات است و بقایای آتش نشانی از دوام نسل خانواده، جشن سده، جشن پیدایش آتش اشت. صد روز از پایان تابستان گذشته و یا صد شب و روز به نوروز مانده است و قدمت آن هم سنگ نوروز و مهرگان است. روز دهم بهمن ماه و مصادف با 30 ژانویه برای تمامی زرتشتیان سراسر دنیا، روز جشن آتش است که نخستین بار توسط زرتشتیان ایرانی در نیمه فصل زمستان برپا شد.

نوع فایل:word

سایز:75.5 KB

تعداد صفحه:32


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.