تربیت بدنی و ناهنجاریهای بدنی برگشت پذیر دانش آموزان

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 24 صفحه تهیه شده استتربیت بدنی دارای حیطه وسیعی می باشد که یکی ازحیطه های آن ، که درارتباط با مبتلایان به ضعفهای بدنی وعوارض جسمی وحرکتی می باشد، حرکات اصلاحی نام دارد
دسته بندی تربیت بدنی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 814 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
تربیت بدنی وناهنجاریهای بدنی برگشت پذیردانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 3413
کاربر

تربیت بدنی وناهنجاریهای بدنی برگشت پذیردانش آموزان

فهرست

عنوان صفحه

مقدمه 1

توصیف وضع موجود 2

گردآوری داده ها وشواهد (1) 3-2

تجزیه وتحلیل داده ها 4-3

فرضیه سازی ، راه حلها وانتخاب راه حل پیشنهادی 6-5

اجرا، تغییر، اقدام یا عمل (1) و(2) 9-6

شواهد (2) 10-9

اعتباربخشی ونتیجه گیری 11-10

پیشنهادات 12

منابع ومآخذ 13

پیوست

مقدمه

تربیت بدنی دارای حیطه وسیعی می باشد که یکی ازحیطه های آن ، که درارتباط با مبتلایان به ضعفهای بدنی وعوارض جسمی وحرکتی می باشد، حرکات اصلاحی نام دارد.

باتوجه به گسترش زندگی شهر نشینی وصنعتی شدن جوامع بشری به همان نسبت نیزاز میزان وشدت حرکات بدنی کاسته شده است که درنهایت شاهد انواع عوارض واختلالات بخاطر فقر حرکتی می باشیم .

کودکان ونوجوانان به علت عدم برخورداری از شرایط مناسب بهداشتی ، زیستی ،تغذیه ا ی وجوی و …. درطول دوران رشد خود دچارضعفهای عضلانی واستخوانی می شوند که دراثر کم تحرکی وبی توجهی به رشد می باشد وبدین ترتیب سلامت جسمی وروحی آنها دچار اختلال می گردد که بارعایت اصول علمی وانجام تمرینات مناسب می توان ازبروز عوارض واختلالات مختلف پیشگیری نمود.

کاربرد حرکات اصلاحی ( که به تمرین های خاص ، اصلاح ، تفسیر، کاربرد یا تفسیر ساختمان تأکید دارد ) برای تمامی اقشار جامعه می باشد . یعنی تمامی گروههای مختلف درسطح جامعه ازنظر مشاغل وحرفه های مختلف وسنین متفاوت را دربرمی گیرد واین وسعت کاربرد حرکات اصلاحی درجامعه نشانگر توانمندی رشته تربیت بدنی می باشد.

توصیف وضع موجود

توصیف وضع موجود این پژوهش درمورد عارضه پشت گرد یا کیفوزیس است که وضع موجود مطلوب نیست . نام دیگر این عارضه گوژپشتی است .

دراین عارضه سر شخص تمایل به جلودارد. انحنای کمری صاف شده وبرانحنای پشتی افزوده شده است . مجموعه این عوامل باعث اختلال دروضعیت تنفس راحت وطبیعی فرد شده است .

عضلات بخش خلفی پشت کشیده شده که باعث افزایش انحنای ستون مهره های پشت می شود. اگر خط مستقیمی از نرمی لاله گوش فرد به وسط شانه او رسم کنیم واین خط راتا پایین ادامه بدهیم بدن او را به دو قسمت کرده ایم (مساوی ) درفردی که این عارضه را دارد قسمت پشتی اوبیشتر از قسمت جلو سینه اوست .( دوقسمت جلویی وعقبی ).

شانه های فرد جلوآمده وقفسه سینه اوصاف شده است وکتف ها از یکدیگر دور شده ووجود یک حالت قوز درپشت دیده می شود.

( خط مستقیمی که از لاله گوش فرد به پایین کشیده می شود خط شاقولی نامیده می شود) .

نوع فایل: word

سایز:814 KB

تعداد صفحه:24


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.