پاورپوینت بررسی راهکارهای عملی فعال‌سازی کارگاه‌های کامپیوتر مدارس

پاورپوینت بررسی راهکارهای عملی فعال‌سازی کارگاه‌های کامپیوتر مدارس دارای 32 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی کامپیوتر) با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد قسمتی از متن را ببینید و در صورت تمایل خرید کنید
دسته بندی کامپیوتر
بازدید ها 1
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1325 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پاورپوینت بررسی راهکارهای عملی فعال‌سازی کارگاه‌های کامپیوتر مدارس

فروشنده فایل

کد کاربری 3413
کاربر

پاورپوینت بررسی راهکارهای عملی فعال‌سازی کارگاه‌های کامپیوتر مدارس

پاورپوینت بررسی راهکارهای عملی فعال‌سازی کارگاه‌های کامپیوتر مدارس دارای 32 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی کامپیوتر) با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد قسمتی از متن را ببینید و در صورت تمایل خرید کنید.

جامعه، نمونه آماری و روش نمونه‌گیری

جامعة‌ آماری پژوهش را مدیران، معلمان و دانش‌آموزان مدارس متوسطه استان اصفهان که کارگاه‌های کامپیوتر آنها در سال 1380 به 5 دستگاه کامپیوتر و یک دستگاه اسکنر و چاپگر تجهیز شده‌بودتشکیل می‌داد (380 مدرسه)، که به روش نمونه گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای صورت رفت. در نهایت 60 نفر مدیر، 180 نفر دبیر و 240 نفر دانش‌آموز، انتخاب، و در پژوهش شرکت داده و پرسشنامه‌ بین آنها توزیع گردید.

اهمیت نظری پژوهش

با ارائه راهکارهای مناسبی جهت فعال شدن کارگاه‌های رایانه‌ای مدارس می‌توان امیدوار بود که به اهداف زیر دست یافت:

دبیران مدارس متوسطه در تدریس خود از فناوری‌های جدید بهره بیشتری ببرند.

کارایی دانش‌آموزان با استفاده از فناوری افزایش یابد.

با استفاده از یک مدیریت مطلوب و ایجاد هماهنگی‌های لازم، اوقات فراغت معلمان و دانش‌آموزان به نحوی صحیح و پسندیده پرشود.

از کارگاه‌ها، در جهت افزایش آگاهی معلمان و دانش‌آموزان استفاده بهینه شود.

از کارگاه کامپیوتر در جهت ایجاد انگیزه برای آموزش و یادگیری بهتر توسط معلمان و دانش‌آموزان استفاده شود.

از به هدر رفتن سرمایه‌های مالی و مادی که صرف تهیه کامپیوتر و راه‌اندازی کارگاه‌های رایانه‌ای مدارس شده‌است جلوگیری شود.

استفاده از فناوری و علوم ارتباطات و اطلاعات بین معلمان و دانش‌آموزان گسترش ‌یابد.

استفاده از مزایای اطلاع رسانی‌سریع و استفاده از تازه‌های علوم، توسط معلمان و دانش‌آموزان نهادینه شود.

ضرورت مسئله

کارل کرن(2002) رشد و توسعه یک کشور را در گرو میزان اطلاعات مورد استفاده آن کشور می داند.

کوراس(1998) از عصر اطلاعات به عنوان کشف جدید و شگفت‌‌انگیزی یاد می‌کند.

پروفسور کولا(2000) بر لزوم رشد و توسعه راه‌های ارتباطی تاکید می‌کند.

یاوهس و گروهش(2000) می‌نویسند: معلم‌ها باید مرتباً مفاهیم جدید را یاد بگیرند و مهارت های قدیمی را در بافت‌های جدید مجدداً یاد بگیرند بویژه با تغییر تکنولوژی و دست‌یابی به اینترنت نیاز است که معلمان در مدارس به مهارت‌های برنامه‌ریزی IT تسلط داشته باشند

ppt: نوع فایل

سایز:1.29 MB

تعداد اسلاید:32


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.