پاورپوینت نحوه معامله اوراق بهادار

پاورپوینت نحوه معامله اوراق بهادار
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 496 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
پاورپوینت نحوه معامله اوراق بهادار

فروشنده فایل

کد کاربری 25253
کاربر

پاورپوینت نحوه معامله اوراق بهادار

qمعاملات کارگزاری و شرکت های کارگزاری vمعمولاً هر شخصی می تواند به آسانی یک حساب کارگزاری باز کند. سرمایه گذار، کارگزار یا واحد کارگزاری را از طریق مراجعه حضوری یا از طریق اعتبار خود و یا سایر روشها انتخاب می کند. شرکتهای عضو بورس اوراق بهادار تمایل دارند واقعیتهای اساسی را در خصوص مشتریان بالقوه بدانند، در حالی که معمولاً فقط مقدار کمی از این اطلاعات مورد نیاز است. معمولاً میان کارگزار و مشتری ملاقات حضوری پیش نمی آید و اغلب تماس ها از طریق تلفن و یا نامه صورت می گیرد. —

این نوع کارگزاران، خدمات متنوعی به مشتریان، خصوصاً در زمینه مشاوره و اطلاع رسانی ارائه می کند. از این رو، سرمایه گذاران می توانند از طریق کارگزاران تمام عیار اطلاعات وسیعی در زمینه های اقتصاد، صنعت خاص، شرکتهای مختلف و بازارهای اوراق قرضه بدست بیاورند.

vکارگزار تمام عیار

خدماتی که این کارگزاران ارائه می دهند مانندکارگزاران تمام عیار است با این تفاوت که این کارگزاران اطلاعات و مشاوره کمی در خصوص سرمایه گذاری ارائه میکنند. به همین خاطر سرمایه گذارانی که با این کارگزاران کار می کنند مبلغ کمتری می پردازند و سود کمتری هم بدست می آورند

vکارگزار با کارمزد پایین v

این کارگزاران اغلب شامل شرکتهای کوچکی می شوند که در ازای خرید و فروش سهام، هزینه های حداقلی را بابت فروش هر سهم دریافت می کنند.

متداولترین نوع حساب کارگزاری، حساب نقدی است که مشتری کارمزد تمام اوراق بهادار خریداری شده را یکجا و به صورت نقدی به شرکت کارگزاری پرداخت می کند.

vحساب نقدی

بسیاری از مشتریان حساب اعتباری باز می کنند. طبق حساب اعتباری به مشتری اجازه داده می شود از شرکت کارگزاری برای خرید اوراق بهادار، وام دریافت نمایند.

vحساب اعتباری

این نوع حساب که توسط موسسات مالی و کارگزاری ارائه می شود خدمات بانکی و کارگزاری را با هم انجام می دهند و به مشتری خود اجازه ی صدور چک، خرید و فروش سهام و گرفتن اعتبار برای خرید اوراق بهادار را می دهند.

qکارمزد(کمیسیون) vکارمزد یا کمیسیون، حق العملی است که به کارگزار پرداخت می شود و مشتری با پرداخت این پول خدمات کارگزار را برای خرید یا فروش اوراق بهادار جبران می کند. vسرمایه گذاران می توانند در مورد پرداخت میزان کارمزد با کارگزاران به مذاکره بپردازند. شرکتهای کارگزاری تمام عیار عملاً نرخ کارمزد را برای سرمایه گذاران کوچک مشخص میکنند. با یان حال رقابت کلی در صنعت بر این نرخها تأثیر می گذارد. vدر مقابل سرمایه گذارانی که در حجم خرید و فروش سهام زیاد مشغول هستند نرخ های کارمزد یا کمیسیون را بر اساس مذاکره و توافق تعیین می کنند.

vحسابهای مدیریت دارایی
vکارگزار با حداقل کارمزد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.