دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 14678 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 50 |
شامل 2 پاورپوینت 22 و 26 اسلایدی. خلاصه ای از اسلایدها بصورت تصویری در لینک زیر ارائه شده است. همراه با تحقیق 7 صفحه ای در قالب word و مجموعه تصاویر مربوطه.
گزیده ای از مطالب :
مقدمه
سیاک بام اینگونه آغاز گردید.
برای اجرای سقف تیرچه بلوک ، در زیر تراز سقف با تخته های نئوپان یک سطح تراز ایجاد شد سپس روی آن با بلوکهای یونولیتی و با فواصل 10 سانتی متر از یکدیگر ، شکل کلی سقف تشکیل شد . در مرحله بعد با قراردادن تیرچه بدون فندوله و سپس میلگرد حرارتی ، میلگرد گذاری به انجام رسید . سپس بتن ریزی انجام شد. و پس از 7 روز قالب ها را باز کرده و یونولیت ها را از سقف خارج کردند.
بعد از آن ، قالبها ی متعددی از جنس تخته و چوب و آلومینیم و... تا پلی استر و فایبرگلاس مورد آزمایش قرار گرفت ، تا نهایتاً سقف سیاک شکل گرفت.
البته باید توجه داشت که سقف سیاک در واقع یک سقف جدید نیست ، بلکه همان سقف تیرک می باشد، که شاید حتی قدمت آن به قبل از سقف تیرچه بلوک برسد. اما نوآوری انجام گرفته ، در زمینه تکنولوژی قالب بندی این سقف می باشد ، که در عین سادگی ، مشکلات بسیاری از خانواده سقف های تیرچه بلوک را حل کرده و موجب بهینه شدن این سقف در زمینه مصرف مصالح ، رفتار سقف ، اجرای سقف و.... شده است.
سقف سیاک در دو تیپ سیاک 50 و سیاک 100 ، مطابق زیر عرضه شده است.
برای اجرای سقف تیرچه بلوک ، در زیر تراز سقف با تخته های نئوپان یک سطح تراز ایجاد شد، سپس روی آن با بلوکهای یونولیتی و با فواصل 10 سانتی متر از یکدیگر ، شکل کلی سقف تشکیل شد . در مرحله بعد با قراردادن تیرچه بدون فندوله و سپس میلگرد حرارتی ، میلگردگذاری به انجام رسید . سپس بتن ریزی انجام شد. و پس از 7روز قالب ها را باز کرده و یونولیت ها را از سقف خارج کردند. بعد از آن ، قالبها ی متعددی از جنس تخته و چوب و آلومینیم و... تا پلی استر و فایبرگلاس مورد آزمایش قرار گرفت ، تا نهایتاً سقف سیاک شکل گرفت.
البته باید توجه داشت که سقف سیاک در واقع یک سقف جدید نیست ، بلکه همان سقف تیرک می باشد، که شاید حتی قدمت آن به قبل از سقف تیرچه بلوک برسد. اما نوآوری انجام گرفته، در زمینه تکنولوژی قالب بندی این سقف می باشد ، که در عین سادگی ، مشکلات بسیاری از خانواده سقف های تیرچه بلوک را حل کرده و موجب بهینه شدن این سقف در زمینه مصرف مصالح ، رفتار سقف ، اجرای سقف و.... شده است.
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 4910 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
پاورپوینت زندگی نامه آندره گدار
این پاورپوینت در 28 صفحه تهیه و تنظیم شده است .
فهرست مطالب اسلایدها :
آندره گدار، معمار نخستین ساختمان کتابخانه ملی ایران
حافظیه
ارامگاه سعدی شیرازی
ساختمان کتابخانه ملی
سالن ایران باستان
اولین موزه ملی در ایران
نما های ترسیم شده از موزه
خدمات فرهنگی
آثار و تالیفات
آثار به جا مانده معمار در ایران
قدیمی ترین نمای ترسیم شده از موزه
و ................
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 5064 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
شامل 4 پاورپوینت 24 و 24 و 39 و 45 اسلایدی می باشد .
گزیده ای از مطالب اسلایدها :
کانستراکتیویسم جنبشی بود که در روسیه آغاز شد. nکانستراکتیویسم یکی ازنهضت های تأثیر گذار در هنر و معماری قرن بیستم و حتی بیست و یکم بود که در سال های بعد از انقلاب سوسیالیستی اعلام موجودیت کرد. دولت تازه تأسیس تا سال 1920درگیر مسائل بعد از انقلاب رکود اقتصادی و بحران های کوچک و بزرگ بود در سال ها بعد کانستراکتیویسم روزهای شکوفایی خود را می گذراند. زاده شدن در این بستر تاریخی کانستراکتیویسم را از نظر ایدئولوژیک تا حدی به سوسیالیسم نزدیک می کند. واژه کانستراکتیویسم به معنی سازندگی، دو منظور این مکتب را می رساند که یکی بر این تأکید داشت که هنر ناشی از الهام درونی و ضمیر ناخودآگاه نیست که فی البداهه خلق شود پس باید آن را آگاهانه و از سر قصد ساخت و دومی میگفت تقلید از طبیعت به هیچ صورت پذیرفته نیست زیرا در آن سازندگی وجود ندارد و به علاوه دوربین عکاسی به بهترین وجه این کار را انجام می دهد.
ویژگی دیگرآثار کانستراکتیویست ها اصرار بر نشان دادن ماهیت واقعی اشیا و اجسام، به ویژه محصولات صنعتی جدید مانند، شیشه، پلاستیک و آهن بود. کانتراکتیویست ها بر این باور بودند که ذوق و استعدادشان باید در خدمت به خلق به کار گرفته شود مثل معماری، طراحی صنعتی و... به این دیدگاه لقب Productivists را داده اند که بین طرفداران روسی این تفکر یعنی افرادی چون ولادیمیر تاتلین، الکساندر رودچنکو، ال لیسیتزکی و واروارا استپانوا مطرح بود. در دهه 30 با توجه به مهاجرت عده ای از هنرمندان کانستراکتیویست از شوروی به تدریج این نهضت از رونق افتاد اما اثراتش در هنر و معماری معاصر، هنوز باقی است.
1:ولادیمیرِیوگِراندویچ تاتلین
2:الکساندر وسنین
3:ال لیسیتزکی
4:الکساندر رودچنکو
5: :کنستانتین ملنیکوف
6:واروارا استپانوا
معماران شاخص کانستراکتیویسم در روسیه
اطلاعات (تبلیغاتی) بود که ابلاغیه های رسمی ، اخبار و نشریه های سیاسی را از طریق تلگراف ، رادیو و بلندگو منتشر می کرد و در هر روز یک بار به دور خود می گشت و سرانجام بالاتر از همه نیمکره ای بود برای تجهیزات رادیویی !
همچنین نقشه هایی جهت کار گذاشتن پرده ی سینمایی روبازی روی استوانه وجود داشت و علاوه بر آن پرژکتورهایی که قادر بودند در روزهای ابری بر روی ابرها پیام ها و اخبارهایی را نمایش دهند
آخرین کارها از سال ۱۹۲۴
اصول ساختارگرایی در طرح کاخ وسنین آشکار است و بنای لینینگراد پراودا (۱۹۲۴،مسکو)را به عنوان یکی از بهترین و به یادماندنیترین طرحهای اجرا نشده اش می توان نام برد.آنها در این طرح ، ساختمانی ۵ طبقه را در زمینی به مساحت 60 مترمربع با آهن و شیشه و بتون آرمه طراحی کردند. این طرح برای اقامتی کوتاه مدت برای محو کردن شلوغی محیط ساختمان بدین گونه ارائه شده بود.
کانستراکتیویسم هم مانند فوتوریسم به تکنولوژی، عمل گرایی و پیشرفت می اندیشد. کانستراکتیویسم به عنوان یک جریان ضد هنر خواستار دگرگونی شیوه های سنتی ساخت و ساز و صنعتی شدن آن بود تا جایی که اولین شعارهای کانستراکتیویست ها در اوایل دهه 1920 اینچنین بود: q q
"مرگ بر هنر، زنده باد تکنولوژی، زنده باد تکنسین های کانستراکتیویست."
با اوج گیری اندیشه های آزادی طلبانه که در طی زمان شکل گرفت و همگام با گسترش عرصه های صنعت و وقوع انقلاب کبیر روسیه، رهبران انقلاب که معتقد به آزادی و اختیار انسانها بودند پس از پیروزی شروع به گسترش مبانی فلسفی خود در هنرهاییکه جنبه های بصری داشتند از جمله معماری، نقاشی و ... کردند.
حتی این تأثیرات به لایه های اجتماعی و روانشناسی جامعه نیز نفوذ کرد این تأثیرات که ناشی از آرمانهای انقلابیون بود در تمامی لایه های اجتماعی، روانشناسی و ... وجود داشت که تأثیرآن بر معماری بحث شد.
پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی، در حجم 23 اسلاید. ساختار سازمانی تصریح می کند که وظایف چگونه تخصیص داده شوند، چه شخصی به چه کسی گزارش دهد و سازو کارهای هماهنگی رسمی و همچنین الگوهای تعاملی ...
پاورپوینت ارائه کلاسی فصل هشتم کتاب مدیریت عمومی تالیف دکتر مهدی الوانی با عنوان خلاقیت و نوآوری ، در حجم 20 اسلاید با توضیحات کامل. همه سازمانها برای بقا، نیازمند اندیشه های نو و نظرات بدیع و تازه اند. افکار و نظرات جدید همچون روحی در کالبد سازمان دمیده ...
تحقیق مراحل ساخت یک ساختمان فلزی، در قالب فایل word و در حجم 125 صفحه. سازه های فلزی را اغلب در چندین طبقه احداث می کنند ، طول پروفیلها برای ساخت ستون محدود است . با در نظر گرفتن بار وارده و دهانه بین ستونها و نحوه قرار گرفتن ستونهای کناری ، مقاطع مختلفی برای ...
دانلود 4 نمای سه بعدی ساختمان مسکونی ایرانی در قالب فایل تری دیمکس (3D Max). این فایل حاوی 4 نمای مسکونی ایرانی جهت استفاده به عنوان مجاورت در پروژه های شبیه سازی معماری می باشد. این نماها تا حد امکان سبک مدل سازی شده و برای استفاده به عنوان مجاورت و همسایگی ...
دانلود گزارش کارآموزی در مخابرات قسمت نگهداری و تعمیر BTS، در قالب فایل pdf و در حجم 36 صفحه. در قسمت اول این گزارش نامه ابتدا با محل، تاریخچه و ... کاراموزی آشنا شده و بعد شبکه موبایل و BTS و آنتن و باندهای فرکانسی و نحوه کارکرد آنتن در آن باندها ...
دانلود خلاصه کتاب حقوق اداری 2 تالیف دکتر منوچهر طباطبایی موتمنی از انتشارات سمت در قالب فایل pdf و در حجم 17 صفحه به همراه فلش کارت نکات کلیدی و سوالات طبقه بندی شده تالیفی و نمونه سوالات امتحانی ادوار گذشته دانشگاه پیام نور با پاسخ نامه ...
دانلود برنامه سالانه کارشناس آموزش ابتدایی، در قالب فایل word. برنامه سالانه کارشناس آموزش ابتدایی سال تحصیلی جدید در قالب ورد طبق تقویم اجرایی سال 96-95 آماده می باشد. قطعا با دانلود این برنامه تخصصی موفقیت چشمگیری در هدایت کارهای اداری خود از طرح های نوین ...
دانلود طرح جابربن حیان با موضوع اهمیت ساعتهای آفتابی، در قابل فایل word و در حجم 22 صفحه، همراه با 15 تصویر از ساعت های آفتابی. این مجموعه شامل پکیج کامل طرح جابر پیرامون موضوع عنوان شده می باشد. محتوای این مجموعه شامل پوستر های مربوطه پیرامون طرح مربوطه ...
دسته بندی | عمران |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 2543 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 45 |
معماری سبز در امکان شهری قدیم تا کنون
برخی معماران نگرش دیگری به معماری پایدار را مطرح میکنند: «برخلاف اظهار عقیده بسیاری از متخصصان دربارهٔ اینکه چه چیزی روش معقول محیطی برای معماری میباشد و چه چیزی نیست، هیچ چیز قطعی و مسلمی وجود ندارد.» مانند تمام آیینهای جدید، محدوده بی پایانی از اختلافات تعلیمی وجود دارد روشهای مختلف بسیاری موجود است، در این راستا از طیف معتقدان به دیوارهای گلی تا علاقهمندان به مکانیسمهای با فناوری پیشرفته را میتوان اشاره نمود Sudjic,1995:25.
پایداری اقتصادی، محیطی، فرهنگی-اجتماعی
گاهی پایداری هر سه سامانه اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی و محیطی، خط بنیان سهگانه نامیده میشود که توسط آن دوام و موفقیت توسعه و طراحی، ارزیابی میگردد
به صورت تحتالفظی، معماری پایدار بر روی پایداری معماری، به عنوان یک رشته علمی و هم به عنوان محصول یک رشته علمی، توجه میکند. در مواردی که تأکید آن روی محورهایی چون آینده باشد، بر بهترین روش طراحی و برنامهریزی قلمرو عمومی متمرکز شده است، در این راستا مواردی چون: استدلالهای کلیدی، مفاهیم شهرسازی-معماری و پایداری جالب و در خور توجه هستند که شدیداً به هم گره خوردهاند. روشهای اکولوژیکی و پایداری فرهنگی نمیتوانند جداگانه و مجزا متعهد شوند. مسئولیت ضمانت محیطی، به معنی حساسیت فرهنگی، پایداری فرهنگی میباشد که میبایست شامل آگاهیهای اکولوژیکی باشد. برای شهرهای بدون ترکیب سازگار این دو، هیچ آینده ماندنی و قابل دوامی نخواهد بود
اخیراً، بسیاری از روشهای فناوری محیطی، قبل از اینکه با موفقیت کامل شوند، با شکست مواجه میشوند؛ به دلیل ناتوانی طراحانشان که نتوانستهاند، پیوستگی و محتوای فرهنگی- اجتماعی معماری را تشخیص دهند، یا اینکه نیازها و انتظارات کسانی را که قصد دارند از آن استفاده کنند درک نمایند. در واقع، در اینجا، صحبت دربارهٔ فراموشی میباشد که چگونه فرهنگ و ارزشهای محلی را باید حفظ کرد و فراموش ننمود. این موضوع حقیقتاً روی موفقیت یا شکست یک پروژه تأثیر میگذارد. فرایند جهانی پیشرفت فناوری در زمینههای اطلاعات و ارتباطات، منجر به افزایش میزان مصرف، شهرسازی مداوم و رشد بینالمللی سرمایهها شده و تجارت در سراسر جهان، موجب گردیده فرهنگ با الگوهای جدید نژادی و رابطههای فرهنگی به امر غیرمنتظره فرهنگهای ترکیبی، تبدیل شود. در همان زمان، رشد سریع فناوری، در افزایش مشکلات محیطی در مقیاس جهانی تأثیر میگذارد، که نتیجه آن را در بلایای اکولوژیکی که نمونه آن از بین رفتن سریع منابع و گونههای طبیعی و مصرف بالا و افزایش مقادیر اتلاف انرژی میباشد، میتوان دید. بدین ترتیب اینگونه درک میشود که محیط مصنوع به عنوان یک شاخه فرهنگی برجسته و مصرفکننده اصلی انرژی و منابع به طور جدی در هر دو فرایند دلالت میکند. دانش همیشه به ناچار بومی است؛ غیرقابل تقسیم از اسباب و محفظه اش ممکن است کسی این واقعیت را مخفی کند یا محو نماید ولی نمیتواند آن را از بین ببرد
ثابت شده که اطلاعات و دانش دربارهٔ ایدهها و مهارتهای جدید و بسیاری از فناوریهای نو را، به سختی میتوان به دیگر فرهنگها و کشورها انتقال داد. حتی بعد از اینکه به یک زمینه فرهنگی جدید معرفی شدهاند، یا به صورت جزئی اجرا شدهاند یا سازگار نبودهاند و جایگزین شدهاند و یا حتی نادیده گرفته شدهاند. به نظر میرسد که کلید این مشکل در ناتوانی کسانی باشد که در طراحی و ترویج فناوریهای جدید، انتظارات و آرزوها و نیازهای فرهنگی محلی را به شمار نیاوردهاند. قبل از اینکه ادعا شود این فناوریها به عنوان یک واقعیت، قابل اجرا و با ارزش هستند، میبایست دریافت که آنها به صورت پیچیدهای به فرهنگ پیوند خوردهاند و فناوریهایی که برای یک گروه مردم پذیرفته شده است، لزوماً توسط بقیه پذیرفته نخواهد شد
بنابراین درک زمینه و محتوای فرهنگ محلی به منظور اجرا و انتقال موفقیت آمیز فناوریها و دانش بشر ضروری میباشد. فناوریها و تمرینهای جدید، برای اینکه پذیرفته شوند و کار کنند، نیاز دارند که با انتظارات و نیازها، دانش مردم و فرهنگی که احتمالاً آن را به کار میگیرند، در یک خط باشند. البته این موضوع غیرقابل انکار است که فرهنگ مصرف مردم و نگاه آنها نسبت به طبیعت، به تدریج تغییر کرده و اصلاح رویکرد آنها نیز امری حیاتی است؛ چرا که فناوریهای جدید میبایست با فرهنگ صحیح توأم با آن ترویج گردند و به نظر میرسد که علاوه بر فرهنگ بومی، اصلاح آن نیز میبایست مد نظر قرار گیرد.
فرم شهر از تمامی عناصر و اجزای کالبدی قابل رویت شهر شکل میپذیرد و متشکل از عناصر طبیعی و مصنوع بوده، تبلور فضایی و شکلی فعالیتهای جوامع است. ماهیتی ترکیبی و سه بعدی دارد که نه تنها در سطح، بلکه در حجم نیز تجسم مییابد.. کوچکترین اجزا و عناصر این ترکیب در چارچوب عناصر مصنوع انسان، ساختمانها، شبکه راهها، فضاهای باز و تأسیسات شهری هستند. (
عواملی از قبیل کاهش منابع فسیلی و خطراتی چون گرم شدن زمین، افزایش جمعیت، کاهش منابع آب آشامیدنی، کاهش منابع محیطی، آلودگی محیط زیست و... حال و آینده کره زمین را به مخاطره انداخته است. دراین راستا طراحی صحیح ساختمانها و کالبد شهرها میتواند یکی از تاثیرگذارترین ارکانها در ساخت جهانی مبری از این تهدیدها در آینده باشد. با به کار بردن اصول معماری پایدار و توسعهٔ شهرهای پایدار میتوانیم علاوه بر ایجاد یک فضای راحت و با آسایش برای زندگی از تهدیدهای پیش رو جلوگیری نماییم. ایجاد شهرهای پایدار نه تنها میتواند حصول به خطرات آینده را کم رنگ کند، بلکه توانایی بهبود امنیت اقتصادی و اجتماعی جوامع را دارد. در مقیاس شهری، طراحی پایدار بر سه محور اصلی زیر میباشد:
محورهای فوق به عنوان عناصر اصلی مورد توافق اکثر مرتبطان با توسعه پایدار قرار دارد.