دسته بندی | مبانی و پیشینه نظری |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 81 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 58 |
در 58 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
تکانشگری[1]
تکانشگری هسته اصلی بسیاری از آسـیب هـای اجتمـاعی مانند مصرف مواد، قماربازی بیمارگونه، اختلالهای شخصیت و دست زدن به اقدامات پرخاشجویانه اسـت. ایـن اخـتلال هـر ســال موجــب از میــان رفــتن زمــان و ســرمایه در بــسیاری از کـــشورها مـــی شـــود. یکی از رایج ترین تعاریف، تکانش گری به صورت آمادگی قبلی برای واکنش های سریع و بدون برنامه به محرک های درونی یا بیرونی بدون در نظر گرفتن نتایج منفی آن واکنش ها برای خود فرد یا دیگران، تعریف می شود(استنفورد [2]و همکاران، 2009).
فرآیند تصمیمگیری یا برگزیدن یک گزینه از میان چند گزینه، یکی از عالیترین پردازشهای شناختی به شمار میرود. گونه ویژهای از این فرآیند که به عنوان تصمیمگیری مخاطره آمیز شناخته میشود، در شرایطی پردازش (RDM) مخاطرهآمیز[3] میشود که شخص با گزینههایی روبه رو میگردد که انتخاب آنها باری از سود یا زیان در حال یا آینده به دنبال دارد و در عین حال میزان این سود و یا زیان با درجاتی از احتمال همراه است (اختیاری و بهزادی، 1380الف و ب).
تصمیمگیری مخاطرهآمیز اهمیت بالایی در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد و اختلال در این نوع تصمیمگیری هسته اصلی پدیده تکانشگری و رفتارهای تکانشی[4] را تشکیل می دهد (اختیاری و بهزادی1380 الف). رفتارهای تکانشی که در برخی رویکردها، رفتارهای مخاطره آمیز[5] نیز خوانده میشوند، به عملکردهایی گفته میشوند که اگرچه تا اندازهای با آسیب یا زیانهای احتمالی همراهند، امکان دستیابی به گونهای پاداش را نیز فراهم میکنند (اختیاری و بهزادی، جنتی و مقیمی، 1382). این رفتارها باید دارای سه عامل زیر باشند:
الف) برگزیدن یک گزینه از میان دو یا چند گزینه با پاداش احتمالی، ب) همراهی یکی از گزینهها با احتمال پیامدهای ناگوار و ج) روشن نبودن احتمال پیامد ناگوار در زمان رخداد رفتار (لَن[6] و چِرِک[7]، 2000).
بسیاری از مردم در زندگی روزمره دست به رفتارهای تکانشی میزنند (مولر[8]، بارت[9]، دوگهرتی[10]، اشمیتز[11] و سوان[12]، 2001). هر چند نشان دادن نمونههایی از رفتارهای تکانشی به نظر ساده میرسد، اما تعریف دقیق پدیده تکانشگری دشوار است چرا که اختلاف نظرهای بسیاری در تکانشی یا غیرتکانشی خواندن یک رفتار وجود دارد (اوندن[13]، 1999). نکته پیچیده در بررسی رفتارهای تکانشی تنوع عللی است که میتوانند بروز یک رفتار تکانشی را در پی داشته باشند. برای نمونه فردی که مواد مخدر مصرف میکند، ممکن است به علت گرایش به رفتارهای خطر پذیر، توجه زیاد به پاداشها، بیتوجهی به آسیبها، علاقه به تجربه چیزهای تازه و یا دیگر ویژگیهای روانشناختی چنین رفتار تکانشیای را انجام دهد.
2-1-2-1 تکانه
تکانه[14] اصرار و میل شدید به انجام یک عمل در پاسخ به یک محرک ذهنی یا بیرونی[15] است (بروکر[16]، 1989). تکانشگری طیف گستردهای از رفتارهایی است که روی آن کمتر تفکر شده، به صورت رشد نایافته برای دستیابی به یک پاداش یا لذت بروز میکنند، از خطر بالایی برخوردارند، و پیامدهای ناخواسته قابل توجهی را در پی دارند (اوندن، 1999). همچنین تعریف تکانشگری از دیدگاه رفتارشناسی، دربرگیرنده سود کوتاهمدت هر چند کم ارزش در برابر دستاوردهای بلندمدت ولی با ارزشتر میباشد (پتری[17]، 2001).
تکانشگری و رفتار تکانشی دارای سه ویژگی اساسی است که آن را از اصطلاحات مشابهی مانند بیشواکنش[18] جدا میکند. این رفتارها، شتابزده، برنامهریزی نشده[19]، بدون فکر و مستعد اشتباه[20] هستند، در حالیکه در بیش واکنش به جای تأکید بر سرعت بروز عکسالعمل، تأکید بر شدت و طول زمانی است که عکسالعمل رخ میدهد (سوان و هلندر[21]، 2002). ....
[1] impulsiveness
[2]Stanford MS
[3] risky decision making
[4] impulsive behavior
[5] risky behaviors
[6] Lane
[7] Cherek
[8] Moeller
[9] Barrett
[10] Dougherty
[11] Schmitz
[12] Swann
[13] Evenden
[14] impulse
[15] Churchill's Medical Dictionary, 1989
[16] Brooker
[17] Petry
[18] over reaction
[19] unplanned
[20] error prone
[21] Hollander
...
2-1-2-8 پژوهش ها درباره تکانشگری
از مهم ترین عوامل تأثیر گذار برنتایج درمانی بیماران، که در پژوهش های مختلف به آنها اشاره شده است، ویژگیهای شخصیتی و رفتاری هم چون تکانشگری، ولع مصرف و مولفه های شدت اعتیاد(مدت زمان مصرف مواد،نوع موادمصرفی،پیامدهای ناشی از تداوم مصرف مواد و تعدد ترک های ناموفق) است (دوران وهمکاران،20004،پری[1] وهمکاران،2005؛مولر[2] وهمکاران، 2001؛ نقل از واکسمن[3]،2009؛نقل از حدادی،1388).
در واقع مشخص شده است که تکانشگری یکی از وجه مشخصه های انواع است(الوک وگریس،1988؛به نقل از میرز[4]،2009،همان منبع).
عده ای از افراد در تمام موقعیت ها به صورت تکانشگر عمل می کنند(وابسته به صفت)در حالیکه عده ای دیگردر موقعیت های بخصوص به این شیوه عمل می نمایند همانند مواجه شدن با نشانه های ایجاد کننده ی ولع مصرف(وابسته به موقعیت).(دوقرتی[5]و همکاران،2006).
مرور مطالعات انجام شده در مورد تکانشگری هسته ی اصلی بسیاری از اختلالهای روانی از قبیل بیش فعالی ، نقص توجه،اختلال سلوک، اختلال های کنترل تکانه، سوءمصرف مواد، بولیمیا، رفتار خودکشی گرا، چند اختلال شخصیت را تشکیل می دهد.(ری [6]وهمکاران، 2005؛ کاپلان وسادوک،2003؛ فوسوتی[7]وهمکاران،2007).
[1] Perry
[2] uller
[3] Waxman
[4] Myresth
[5] Dougherty
[6] Ray
[7] Fossedi
دسته بندی | مبانی و پیشینه نظری |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 81 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 58 |
در 58 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
تکانشگری[1]
تکانشگری هسته اصلی بسیاری از آسـیب هـای اجتمـاعی مانند مصرف مواد، قماربازی بیمارگونه، اختلالهای شخصیت و دست زدن به اقدامات پرخاشجویانه اسـت. ایـن اخـتلال هـر ســال موجــب از میــان رفــتن زمــان و ســرمایه در بــسیاری از کـــشورها مـــی شـــود. یکی از رایج ترین تعاریف، تکانش گری به صورت آمادگی قبلی برای واکنش های سریع و بدون برنامه به محرک های درونی یا بیرونی بدون در نظر گرفتن نتایج منفی آن واکنش ها برای خود فرد یا دیگران، تعریف می شود(استنفورد [2]و همکاران، 2009).
فرآیند تصمیمگیری یا برگزیدن یک گزینه از میان چند گزینه، یکی از عالیترین پردازشهای شناختی به شمار میرود. گونه ویژهای از این فرآیند که به عنوان تصمیمگیری مخاطره آمیز شناخته میشود، در شرایطی پردازش (RDM) مخاطرهآمیز[3] میشود که شخص با گزینههایی روبه رو میگردد که انتخاب آنها باری از سود یا زیان در حال یا آینده به دنبال دارد و در عین حال میزان این سود و یا زیان با درجاتی از احتمال همراه است (اختیاری و بهزادی، 1380الف و ب).
تصمیمگیری مخاطرهآمیز اهمیت بالایی در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد و اختلال در این نوع تصمیمگیری هسته اصلی پدیده تکانشگری و رفتارهای تکانشی[4] را تشکیل می دهد (اختیاری و بهزادی1380 الف). رفتارهای تکانشی که در برخی رویکردها، رفتارهای مخاطره آمیز[5] نیز خوانده میشوند، به عملکردهایی گفته میشوند که اگرچه تا اندازهای با آسیب یا زیانهای احتمالی همراهند، امکان دستیابی به گونهای پاداش را نیز فراهم میکنند (اختیاری و بهزادی، جنتی و مقیمی، 1382). این رفتارها باید دارای سه عامل زیر باشند:
الف) برگزیدن یک گزینه از میان دو یا چند گزینه با پاداش احتمالی، ب) همراهی یکی از گزینهها با احتمال پیامدهای ناگوار و ج) روشن نبودن احتمال پیامد ناگوار در زمان رخداد رفتار (لَن[6] و چِرِک[7]، 2000).
بسیاری از مردم در زندگی روزمره دست به رفتارهای تکانشی میزنند (مولر[8]، بارت[9]، دوگهرتی[10]، اشمیتز[11] و سوان[12]، 2001). هر چند نشان دادن نمونههایی از رفتارهای تکانشی به نظر ساده میرسد، اما تعریف دقیق پدیده تکانشگری دشوار است چرا که اختلاف نظرهای بسیاری در تکانشی یا غیرتکانشی خواندن یک رفتار وجود دارد (اوندن[13]، 1999). نکته پیچیده در بررسی رفتارهای تکانشی تنوع عللی است که میتوانند بروز یک رفتار تکانشی را در پی داشته باشند. برای نمونه فردی که مواد مخدر مصرف میکند، ممکن است به علت گرایش به رفتارهای خطر پذیر، توجه زیاد به پاداشها، بیتوجهی به آسیبها، علاقه به تجربه چیزهای تازه و یا دیگر ویژگیهای روانشناختی چنین رفتار تکانشیای را انجام دهد.
2-1-2-1 تکانه
تکانه[14] اصرار و میل شدید به انجام یک عمل در پاسخ به یک محرک ذهنی یا بیرونی[15] است (بروکر[16]، 1989). تکانشگری طیف گستردهای از رفتارهایی است که روی آن کمتر تفکر شده، به صورت رشد نایافته برای دستیابی به یک پاداش یا لذت بروز میکنند، از خطر بالایی برخوردارند، و پیامدهای ناخواسته قابل توجهی را در پی دارند (اوندن، 1999). همچنین تعریف تکانشگری از دیدگاه رفتارشناسی، دربرگیرنده سود کوتاهمدت هر چند کم ارزش در برابر دستاوردهای بلندمدت ولی با ارزشتر میباشد (پتری[17]، 2001).
تکانشگری و رفتار تکانشی دارای سه ویژگی اساسی است که آن را از اصطلاحات مشابهی مانند بیشواکنش[18] جدا میکند. این رفتارها، شتابزده، برنامهریزی نشده[19]، بدون فکر و مستعد اشتباه[20] هستند، در حالیکه در بیش واکنش به جای تأکید بر سرعت بروز عکسالعمل، تأکید بر شدت و طول زمانی است که عکسالعمل رخ میدهد (سوان و هلندر[21]، 2002). ....
[1] impulsiveness
[2]Stanford MS
[3] risky decision making
[4] impulsive behavior
[5] risky behaviors
[6] Lane
[7] Cherek
[8] Moeller
[9] Barrett
[10] Dougherty
[11] Schmitz
[12] Swann
[13] Evenden
[14] impulse
[15] Churchill's Medical Dictionary, 1989
[16] Brooker
[17] Petry
[18] over reaction
[19] unplanned
[20] error prone
[21] Hollander
...
2-1-2-8 پژوهش ها درباره تکانشگری
از مهم ترین عوامل تأثیر گذار برنتایج درمانی بیماران، که در پژوهش های مختلف به آنها اشاره شده است، ویژگیهای شخصیتی و رفتاری هم چون تکانشگری، ولع مصرف و مولفه های شدت اعتیاد(مدت زمان مصرف مواد،نوع موادمصرفی،پیامدهای ناشی از تداوم مصرف مواد و تعدد ترک های ناموفق) است (دوران وهمکاران،20004،پری[1] وهمکاران،2005؛مولر[2] وهمکاران، 2001؛ نقل از واکسمن[3]،2009؛نقل از حدادی،1388).
در واقع مشخص شده است که تکانشگری یکی از وجه مشخصه های انواع است(الوک وگریس،1988؛به نقل از میرز[4]،2009،همان منبع).
عده ای از افراد در تمام موقعیت ها به صورت تکانشگر عمل می کنند(وابسته به صفت)در حالیکه عده ای دیگردر موقعیت های بخصوص به این شیوه عمل می نمایند همانند مواجه شدن با نشانه های ایجاد کننده ی ولع مصرف(وابسته به موقعیت).(دوقرتی[5]و همکاران،2006).
مرور مطالعات انجام شده در مورد تکانشگری هسته ی اصلی بسیاری از اختلالهای روانی از قبیل بیش فعالی ، نقص توجه،اختلال سلوک، اختلال های کنترل تکانه، سوءمصرف مواد، بولیمیا، رفتار خودکشی گرا، چند اختلال شخصیت را تشکیل می دهد.(ری [6]وهمکاران، 2005؛ کاپلان وسادوک،2003؛ فوسوتی[7]وهمکاران،2007).
[1] Perry
[2] uller
[3] Waxman
[4] Myresth
[5] Dougherty
[6] Ray
[7] Fossedi
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 753 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
پاورپوینت آمفی تئاتر کلوسوم
بزرگترین آمفی تئاتر در روم کلوسئوم بوده که ساخت آن به دست سپاسیان در سال 72 قبل از میلاد آغاز شد وبه دست دومیتیان دوازده سال بعد به پایان رسید قسمت عمده از آن از بین رفته.مجموعه کلوسئوم نه تنها به عنوان سازه انسان را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه به نوعی برای تجمع مردم برای مناسباتهای خاص و بخصوص نمایشهای ویژه هم طرح ریزی شده است. این آمفی تئاتر یک بیضی بزرگ به ابعاد 188*156متر است مشاهدات نشان می دهند زمین صافی که روی آن ساخته شده قبلا دریاچه بوده وتمام صندلی ها بر روی طاق های اهنگ ساخته شده که برخی بیضی متحدالمرکز وبرخی دیگر به صورت شعاعی بودند که به صورت استادانه کار شداند.
در فواصل زمانی بین برنامه حضار میتوانستند در کریدورها به گردش بپردازند وبه پایین یعنی به خیابان نگاه کنند این آمفی تئاتر گنجایش 500 نفر راداشته ومیتوانسته در عرض چند ثانیه خالی از افراد شود ردیف های صندلی به وسیله راهروهای افقی به چهار قسمت متعلق به چهار طبقه ای اجتمائی تقسیم شود که دوتای پایین به نجیب زادگان ودرباریان اختصاص داده میشود محل امپراتوری در یکی از گوشه های سن بوده و ورودی گلادیاتورها در گوشه دیگر آن قرار داشته ابعاد خوده سن حدود 54*87متر بود و زیر آن تعداد زیادی از اتاق ها،انبارها،اتاق های تعویض لباس و محل نگهداری جانوران ونظایر اینها وجود داشته در زمان حاضر که تمامی کف سن برداشته شده است می توان تمامی این قسماتها را دید
پوشاند دیوار بیرونی حدود 85/47 متر ارتفاع دارد و به چهار طبقه تقسیم شده است که سه تای پایینی هر کدام هشتاد ورودی طاقی دارند و به وسیله سبک نظام بندی ستون رومی تفکیک شده اند طبقه زیرین دوریک بود بعد از آن ایونیک و بعد نیز کورنتی که به ترتیب قرار می گرفتند دیوار یکپارچه قسمت بالای به وسیله ستون چها گوش تقسم بندی شده است در دید اول به نظر می رسد سازه این توده بتنی به وسیله آجر پوشش داده شده است ولی در حقیقت پوشش آجری قالبی بوده که بتن رادر آن ریخته اند.................... هلالها و طاق های قوسی و نیز استعمال ساروج مخلوط با خرده سنگ به رومیان اجازه دادکه برای نخستین بار در تاریخ معماری فضاهای وسیع در داخل ساختمان بوجود آورند
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 2021 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |
پاورپوینت انسان طبیعت معماری
مقدمه:
موضوع تحقیق ما آشنایی با طراحی محیط و منظر بود.که این موضوع بسیار گسترده است ولی به علت وقت کم ما تا جایی که زمان ما را یاری نمود توانستیم در موردش تحقیق کنیم.لازم بذکر است که این موضوع یکی از گرایش های معماری در مقطع کارشناسی ارشد است.
معماری محیط و منظر حرفه ای است که وظیفه اجتماعی مهم آن ایجاد سینرژی میان هنر و علم-به منظور سازماندهی – برنامه ریزی و طراحی کل محیط و منظر فیزیک فرهنگی که طبیعت بکر و محیط شهری را دربردارد-است.
محیط و منظر
در تعریف واژه محیط و منظر می توان اصل واژه محیط و منظر همان لاند شافت آلمانی است. به معنی مجموعه کوچکی از بناها و به صورت تمرکز انسانها محصور در دایره ای از چراگاهها یا فضای کشت و کار شده که با طبیعت بکر احاطه شده است.
انتظار می رود
با آگاهی جامعه ما از آثار کمبود منابع( انرژی-مصالح- منابع اقتصادی )از طراحان محیط و منظر معماران و معماران محیط و منظر انتظار می رود که با استفاده از منابع کمتر- کارهای بیشتری انجام دهند.
و در آخر از استاد عزیزمان سرکار خانم مهندس مکرم بسیار سپاسگزاریم که با راهنماییشان ما را همراهی نمودند.
فهرست مطالب
فصل اول: جنبه های زمانی ادراک
-حرکت وادراک
- جنبه های زمانی محیط و منظر
- محیط و منظر به صورت سکانس یا توالی
-محیط و منظر به صورت ریتم
- نگرش فرهنگی نسبت به زمان
-هدف گرایی در برابر تجربه گرایی
- زمان و ادراک
- ریتمهای متوالی
-روابط زمان و فضا
--انتخاب مسیر
- دیدهای متوالی
- خصوصیات محیط ومنظر ومیدان حرکت
- سرعت و ادراک
- طراحی جاده ها
- مقاله همیلتن وترستن:رابطه سرعت وادراک محیط و منظر
- مقیاس
فصل دوم:جنبه های حسی ادراک
- محرکها،روابط متقابل با انسان و امنیت
- رویکرد انسان شناسانه به رفتار
- دیدبانی و پناه
- محرکها و مفاهیم نمادین
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1194 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
پاورپوینت انواع و طبقه بندی هتل از نظر عملکرد و معرفی فضا
جا-ظرفیت ودرجه بندی هتل
مجهزترین هتلها قاعدتا در مراکز شهرهای بزرگ ساخته می شوند اما ساخت چنین مجتمعهایی در هاشیه شهرها نیز کاملا متداول است.برای هتلهایی که تسهیلات برگزاری کنفرانس در انها پیش بینی می شود یا برای کسانی که از ازدحام مراکز شهری گریزان اند هاشیه شهرها جای مناسب تری است.امکان یافتن زمین بزرگتر و ارزانتر برای ساخت پارکینگ و باغسازی در هاشیه شهرها به مراتب بیشتر از مراکز شهری است.
ظرفیت هتل به کشش بازار توریسم بستگی دارد.تعداد اتاق در یک هتل گاهی به چندین هزار می رسد که در این صورت هتل خود مانند شهری است که به خدمات متعدد دیگری از جمله دسترسی و حمل ونقل سریع نیاز خواهد داشت.
در طراحی هتل باید به طبقه بندی ان از نظر سطح و کیفیت سرویس دهی در ارتباط با قدرت خرید مهمانان بالقوه ان توجه شود.هتلها امروز از یک درجه بندی ساده 1تا 5 ستاره استفاده می کنند که 1 ستاره ارزانترین و 5 ستاره گرانترین هتلها است.با تبدیل کاخهای قدیمی هتلهای لوکس تری هم برای ثروتمندان ساخته شده است.در مجهز ترین هتلها علاوه بر فضاهای خصوصی (اتاقها.سوئیتها) استخر سرپوشیده با اب گرم و متناسب با فصل.سونا.جکوزی.سالنهای بدن سازی و ماسا .رستورانهای مجهز و گاهی گردان در بالاترین طبقه و همکف.سالنهای کنفرانس واتاقهای ملاقات خصوصی همچنین خدمات ارتباطی تلفن.تلویزیون.اینترنت.مینی بار در اتاقها وسرویس چای و قهوه ویخچال در نظر گرفته می شود.سرو غذا در اتاق در تمام 24 ساعت میسر است.هرچه سطح خدماتی ودرجه هتل تنزل کند از این سرویسها کاسته می شود.در مسافرخانه توالتها عمومی می شوند و اتاقهای عمومی تا 10 تخت خوابه ساخته می شوند. اما در ایران ساخت و اداره هتلهای مدرن از اوایل قرن حاضر متداول شد که گراند هتل نمومه شناخته شده ای از انهاست.
زنجیره هتلهای بین المللی مانند هتل هیلتون (استقلال کنونی) وشرایتون(هتل هما کنونی) از دهه 1340 به بعد در ایران ساخته شدند که دهه 1350 تا انقلاب اسلامی اوج رونق وفعالیت انها بود.پس از انقلاب و با وجود کاهش توریسم بین الملی در ایران ساخت هتلهای چند ستاره در تهران و شهرهای عمده گسترش یافت تا حدی که امروز ظرفیت هتلها در شهرهای بزرگ بیش از حجم ایرانگردی است و هتلها با کمبود مسافر روبرو هستند.
اگر چه امروز انواع مختلفی از هتل وجود دارد که هر کدام کاربریهای متنوع و متفاوتی ارائه می کنند ولی عملکرد اصلی هتل بدون توجه به تعداد اتاقهای ان یکسان است و نسبت به دوران باستان نیز تغییر اساسی نکرده است.از طرف دیگر ابعاد اتاقها با درجه و کیفیت هتل ارتباطی مستقیم دارد سرسرا رستوران ودیگر خدمات هتل نیز باید نه زیادتر و نه کمتر از حد نیاز باشند.
با توسعه توریسم در نیمه دوم قرن بیستم و پیدایش انواع هتلهای کوچک بزرگ محلی و بین المللی نیاز به دسته بندی هتلها به وجود امد.
شناخته شده ترین روش دسته بندی هتلها از نظر مرغوبیت و کیفیت کلی است که با ستاره نشان داده می شود. هتل 5 ستاره بهترین نوع هتل است اگر چه اخیرا هتلهای 7 ستاره نیز مطرح شده اند.
از نظر کیفیت کلی هتلها در سه گروه اصلی دسته بندی می شوند:
الف:هتلهای اقتصادی با اتاقها و خدمات ساده برای مسافران با بودجه محدود.
ب:هتلهای تجاری با استاندارد بالا و با خدماتی نظیر ارتباط اینترنتی سریع سرویس اتو کشی تحویل روزنامه در اتاق یخچال گاو صندوق رستوران سرویس حمل ونقل به فرودگاه.
ج:هتلهای لوکس با معماری بسیار خاص و تزئینات گاه اغراق امیز رستورانهای عالی ارائه همه خدمات در اتاق استخر سرویس ماسا جکوزی سونا و...
هتل ها را می توان با توجه به عوامل زیر طبقه بندی نمود :
1- از نظر مکان
الف ) هتلهای مرکز شهر Down Town Hotel
ب ) هتلهای حومه شهر Suburban Hotel
ج ) هتلهای تفریحی Resort Hotel
د ) هتلهای فرودگاهی Air port Hotel
هـ ) متل ها M otel’s
2- از نظر تعداد اتاق
الف) هتلهای کوچک (تا 25 اتاق )
ب ) هتلهای متوسط ( از 25 اتاق الی 100 اتاق )
ج ) هتلهای بزرگ ( از 100 اتاق الی 300 اتاق )
د ) هتلهای خیلی بزرگ (از 300 اتاق به بالا ) G rand Hotel
3- از نظر نوع برنامه سرویس دهی
الف ) هتل با طرح آمریکایی American Plan
ب ) هتل با طرح اروپایی E uropean Plan
ج ) هتل با طرح کنتیننتال Continental Plan
د ) هتل با طرح تعدیل شده و تغییر یافته آمریکایی M odified American Plan
4- از نظر نوع میهمان
.
.
.
5- از نظر مدت اقامت
.
.
.
6- از نظر امکانات موجود
.
.
.
هتل های 2 ستاره
ارائه رتبه دو ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد . تمیزی و راحتی و دکوراسیون منظم و هماهنگ از الزامات این هتل ها می باشد .
معیارها :
خدمات نگهداری : خانه داری بسیار خوب ، دکوراسیون جذاب و وجود تلویزیون رنگی در تمام اتاقها ، مبلمان با کیفیت، دارای رستوران ارایه سرویس در هر وعده غذایی ، استخر شنا ، ارائه خدمات رسانی به اتاق ها ، مکان ورودی هتل با ظرفیت مناسب ، تخت هایی با اندازه معمولی و بزرگتر ، سرویس حمام خوب و زیبا ، قفسه های کافی امکانات تفریحی ، حوله و صابون با کیفیت بالا دارا می باشد . پرسنل آموزش دیده و لاندری و روم سرویس نیز لازم می باشد .
هتل های 3 ستاره درهتل سه ستاره خدمات به طور کامل ارایه می گردد و به طور شایسته مدیریت
می شود دارای چشم انداز زیبا و امکانات گسترده است .
هتل بهمن
هتلهای زنجیره ای
هتلهای شهری
هتلهای ییلاقی_تفریحی
هتل فرودگاهی
هتل بوتیک
هتل یخیهتل شنی
هتل آپارتمان و هتل اقامتگاه
هتل ورزشی
هتل تجاری
هتل سبز
و...
دسته بندی | عمران و ساختمان |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 5315 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 55 |
پروژه و تحقیق اصول و راهکارهای تعمیر ونگهداری ساختمان-
یکی از کارهای پر هزینه در کلیه کشورها تعمیرو نگهداری ساختمانهاست که هزینه قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد این هزینه ها که جزء سرمایه های ملی است به طور مشخص و ملموس نیست .ولی در کشورهای که در این مورد بررسی های به عمل آمده است مانند انگلستان هزینه تعمیرات سالانه ساختمان ها را بیشتر از 2 میلیارد پوند براورد کرده اند. حال با توجه به سطح بالای هزینه تعمیرات ساختمان ها در کشورمان چنانچه با اتخاذ مدیریتی مناسب درصدی از هزینه ها را کاهش داده و صرفه جویی کنیم.
مدیریت نگهداری ساختمان، یکی از موضوعات مهم در مدیریت ساختمان می باشد، که تاکنون در کشور ایران مورد توجه جدی قرار نگرفته است. بطور کلی دوره تعمیر و نگهداری ساختمان در حدود نود و پنج درصد دوره حیات یک ساختمان را - از زمانی که مفهوم ذهنی ساخت شکل می گیرد تا پایان عمر آن- به خود اختصاص می دهد. با اعمال یک سیستم مناسب مدیریتی در بخش تعمیر و نگهداری نه تنها می توان کیفیت ساختمان را افزایش داد بلکه امکان بهینه سازی هزینه ها نیز فراهم می گردد. بدیهی است با توجه به این مطلب تعمیر و نگهداری ساختمان و مدیریت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این پایان نامه ابعاد مختلف مدیریت نگهداری ساختمان مورد مطالعه قرار گرفته است. نظر به اینکه داشتن مدیریتی صحیح و مناسب، نیازمند داشتن یک سازماندهی جهت اعمال اهداف مدیریت می باشد، به همین جهت در این پایان نامه همچنین مقوله سازماندهی تعمیر و نگهداری مورد مطالعه قرار گرفته است.از آنجا که آموزش و پرورش در ایران دارای بیشترین ساختمان بعداز خانه های مسکونی می باشد و همچنین با توجه به اهمیت مدارس، در این پایان نامه مدیریت تعمیر و نگهداری مدارس و چگونگی سازماندهی آن در وضعیت فعلی مورد نقد و بررسی قرار گرفته و برای بهبود آن، سازمان جدیدی ارائه شده است. مبحث تعمیرو نگهداری در ساختمان مدتهاست درسراسر جهان بویژه در کشورها ی توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته است.با اینکه اهمیت این بخش از صنعت وتکنولوژی ساختمان از سوی محافل علمی و تحقیقاتی معتبر جهان بدست مآید شناخته شده متاسفانه در بعد کاربردی و علمی آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است .برای جلب توجه بیشتر دست اندرکاران امر ساختمان به این مسئله مهم در اواخر دهه 1970 شواری جهانی اسناد و مدارک وتحقیقات ساختمان توجه به ارتقای کیفیت تخصصی در امر مدیریت تعمیر ونگهداری ساختمان را در دستور کار خود قرار دادو کمیسیون را نیز به مطالعه روشهای گسترش بکارگیری یافته های علمی تخصیص داد.
رقم قابل توجهی خواهد بود که طبیعتا به سرمایه ملی باز گردانده می شود .امروزه موضوع تعمیر ونگهداری در موضوعات پزوهش و اجرا نقش مهمی ایفا می کند .
تمامی ساختمان ها پس از ساخت نیار به تعمیر ونگهداری دارد .نحوه تعمیرو نگهداری نقش بسزایی در افزایش هزینه های ساختمان در زمان بهره برداری دارد.در اثراعمال سیستم مناسب نگهداری از انجام تعمیر در سطح وسیع جلوگیری شده و در نتیجه از هزینه ی قابل توجه تعمیر در سطح وسیع کاسته می شود.
بکار گیری یک سیستم مدیریتی برای انجام نگهداری ساختمان ها بسیار با اهمیت است زیرا بدون داشتن سیستم مناسب کار نگهداری سلیقه ای بوده و بازده لازم را نخواهد داشت تمامی این عوامل ایجاب می کند که یک سیستم مدیریتی از مرحله مناقصه تا مرحله اجرا در عملیات تعمیرو نگهداری ایجاد شود.
تعمیر ونگهداری ساختمان (تعمیر کاشی)
دلایل مهم ترک وشکست کاشی
دلیل عمده ترک وشکسته شدن کاشی درساختمان نشست ساختمان میباشد.دلیل دیگر جنس لعاب کاشی از شیشه و سیلیس می باشد و با کوچکترین فشار ترک و خرد میشود.درگاهی موارد کاشی پشت لوله های آبگرمکن یا دود کش بخاری و مکان های دیگری قرار میگیرد که باعث میشود کاشی گرمای زیادی به خود جذب کند و بر اثر انقباض و انبساط کاشی ترک می خورد در ضمن برای جلوگیری از این امر لوله ها را با پشم شیشه می پوشانند وبرای چسبندگی بهتر ملات با عایق پشم شیشه از تور سیمی استفاده میکنند.
تعمیر کاشی هایی که ترک برداشته اند
با چکش سبک به گوشه آن ضربه زده و آنرا خرد کرده وکامل جمع میکنیم محلی را که باید کاشی جدید نصب گردد کاملا تمیز کرده و به مقدار کافی از چسب کاشی استفاده میکنیم دقت شود چسب شره نکند و فقط جوابگوی نگه داشتن کاشی باشد.باتخماق به گوشه های آن به آرامی ضربه میزنیم تا به خوبی بچسبد.
تعمیر کاشی کاری به روش بنایی
پس از خرد کردن کاشی های ترک دار ملات پشت آن را به اندازه 2سانتیمتر کاملا خالی و تمیز میکنیم محل را آبخوار میکنیم ملات ماسه سیمان ریز دانه را با عیار کافی تهیه و در محل میگذاریم کاشی زنجاب شده را در محل خود قرار میدهیم وبا تخماق بر تمام سطح میکوبیم وهم سطح وتراز، نسبت به کاشیهای اطراف اجرا میکنیمپس از نصب کاشی آنرا با پودر سنگ وسیمان رنگی نسبت یک به چهار بند کشی میکنیم و با پارچه سطح کاشی را تمیز میکنیم.
نصب کاشی روی ترکهای عمیق دیوار
دو ردیف از کاشی های اطراف ترک را خرد میکنیم تا بتوانیم تعمیرات را به خوبی انجام دهیم. ملات پشت کاشی را کاملا میگیریم . آجرکاری و عرض ترک را تا ارتفاع عمق لازم خالی میکنیم.
پس از اجرای سفت کاری (نصب و ترتیب دادن به آجرها)نصب کاشی ها را با استفاده از گل رس ودوغاب ریزی ادامه میدهیم درمرحله آخربند کشی و سطح را تمیز میکنیم
چند نکته
برای تراشیدن کاشی از تیشه تیز و سمباده برقی استفاده میکنیم .وبرای جدا کردن کاشی(دو نیم کردن)ازمیخ مخصوص و تیزی سطح پشت کاشی را خط انداخته وشیار سراسری ایجاد کرده و دو گوشه کاشی را اهرم کرده وازهم جدا کنیم.که امروزه این کار به وسیله دستگاه کاشی بر انجام میشودگاهی مواقع لازم میشود کاشی را سوراخ کرد مثلا برای عبور شیرآلات و یا پریزهای برق از تیشه دو سر و تیشه کلنگی ونوک تیز و گاهی مواقع از گازانبر استفاده میکنیم
دلایل طبله کردن کاشی
(منظور از طبله کردن کاشی در آمدن کاشی از سر جای خود میباشد)
بی توجهی در ملات گذاری استفاده از کاشی کاملا خشک به کارگیری روشهای غلط دوغاب ریزی استفاده کردن خاک رس در ملات ماسه و سیمان
روش تعمیر طبله کردن کاشی
پس از خالی کردن ملات قدیمی کاشی را نصب و تعمیر کرده برای نصب میتوان از چسب کاشی استفاده کرد و سپس از دوغاب بندهای کاشی کاری را بند کش و تمیز میکنیم.
تعمیر ونگهداری ساختمان (تعمیر موزائیک)
به چه دلایلی موزائیک ها لق میشوند
چنانچه ماسه ملات موزائیک فرش ، شسته باشد از نوع درشت دانه بعلت زبری بین ملات و موزائیک پیوند به وجود نمی آید و به مرور زمان بر اثر رفت وآمد و جابجایی و سایل و غیره موزائیک فرش نیز لق میشود.
جلوگیری از لق شدن موزائیک
باید از ماسه ریز دانه سیلت دار استفاده کرد تا سبب چسبندگی هر چه بیشتر ملات و موزائیک شود.
باید سطح موزائیک را از گرد و غبار پاک کرد .
روش تعمیر موزائیک هایی که لق شده اند (تعمیر جزیی)
موزائیک و موزائیک هایی که لق شده اند را با لبه کاردک یا کمچه از جای در آورده سطح ملات زبره را گرد گیری و مرطوب میکنند. موزائیک راازملاتهای قدیمی پاک میکنیم(دوغاب اطراف را میتراشیم)وآن را زنجاب میکنیم دوغاب اصلی ساخته شده را روی ملات سابق زبره که سخت شده میریزیم و موزائیک را در جای قبلی خود قرار میدهیم .
و سطح موزائیک لزوم با مشت و تخماق میکوبیم عمل دوغاب ریزی را بلافاصله در موزائیک های لق شده انجام میدهیم.با پودر سنگ .سطح دوغاب اضافی را خشک و سپس با کمچه جمع میکنیم
نکته:
اگر دو سر موزائیک را به اندازه نیم سانتیمتر بتراشیم ملات دوغاب بین آنها بهتر قرار گرفته و چسبندگی بیشتری به وجود می آید.برای خود گیری بهتر موزائیک سطح آن را تا 48 ساعت با پارچه و گونی نمدار مرطوب نگه میدارندچنانچه چسب کاشی در دسترس باشد پس از غبار گیری موزائیک بجای دوغاب از چسب استفاده شود بهتر است
اگر لقی موزائیک به تعداد فراوان یا در کل سطح باشد به تعمیر کلی می پردازیم.
موزائیک ها را جمع میکنیم. دوغاب اطراف آنها را میتراشیم و آنها را مرطوب میکنیم. سطحی که قرار است موزائیک روی آن قرار بگیرد (زبره) را کاملا مرطوب کرده و ملات ماسه بادی و سیمان با عیار 250 کیلو گرم در متر مکع
دسته بندی | صنایع غذایی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1657 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
ﮐﺘﺎب اﻟﮑﺘﺮوﻧﻴﮑﯽ ﺁﺷﭙﺰﯼ همرا با تصاویر
ﻓﻬﺮﺳﺖ
ﺁش و ﺳﻮپ
ﺳﺎﻻد
ﻏﺬاﯼ ﺳﺮﯾﻊ
ﻏﺬاﯼ اﺻﻠﯽ
دﺳﺮ
ComeToNet.com Page 3 ﺁش و ﺳﻮپ
ﺳﻮپ ﺗﺮﻩ ﻓﺮﻧﮕﯽ
ﺳﻮپ ﻋﺪس
ﺳﻮپ ﻗﺎرچ
ﺳﻮپ ﺳﻔﻴﺪ
ﺳﻮپ ﺑﺎدﻧﺠﺎن ﺑﺎﮔﻮﺷﺖ
ﺑﺮش
ﺁش ﺁﻟﻮ
ﺁش رﺷﺘﻪ
ﺁش ﮔﻨﺪم
ﺁش ﺟﻮ
ﺣﻠﻴﻢ
ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻨﻮ اﺻﻠﯽ
ComeToNet.com Page 4 ﺳﻮپ ﺗﺮﻩ ﻓﺮﻧﮕﯽ
ﻣﻮاد ﻻزم:
ﺗﺮﻩ ﻓﺮﻧﮕﯽ ﯾﮏ دﺳﺘﻪ - 4/1 روﻏﻦ ﭘﻴﻤﺎﻧﻪ- 2/1 ﺁرد ﭘﻴﻤﺎﻧﻪ- 6 ﺁب ﮔﻮﺷﺖ ﯾﺎ ﻣﺮغ ﭘﻴﻤﺎﻧﻪ 2 زردﻩ ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ ﻋﺪد- 2 ﺧﺎﻣﻪ ﺗﺮش ﻗﺎﺷﻖ ﺳﻮپ ﺧﻮرﯼ- 2/1 ﻧﺎن ﺧﺸﮏ ﺳﺮخ ﺷﺪﻩ رﯾﺰ ﭘﻴﻤﺎﻧﻪ -ﮐﺎﻓﯽ ﻧﻤﮏ و ﻓﻠﻔﻞ ﺑﻪ ﻣﻘﺪار ﺗﻬﻴﻪ ﻃﺮز :
ﺗﺮﻩ ﻓﺮﻧﮕﯽ را ﺷﺴﺘﻪ و ﻗﺴﻤﺘﻬﺎﯼ زﯾﺎ دﯼ و رﯾﺸﻪ ﺁن را ﻣﻴﮕﻴﺮﯾﻢ و ﺑﻪ ﺣﻠﻘﻪ هﺎﯼ ﻣﺴﺎوﯼ ﻣﻴﺒﺮﯾﻢ .ﻣﻴﺪهﻴﻢ ﺳﭙﺲ ﺁﻧﺮا در روﻏﻦ ﺗﻔﺖ . ﺁرد را در ﻇﺮف ﮐﻮﭼﮑﯽ ﺑﺎ ﮐﻤﯽ ﺁب ﺳﺮد ﺣﻞ ﻣﻴﮑﻨﻴﻢ و روﯼ ﺗﺮﻩ هﺎ ﻣﻴﺮﯾﺰﯾﻢ ﺁب ﮔﻮﺷﺖ را هﻢ ﺑﻪ ﺁن اﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮدﻩ ﻣﻴﮕﺬارﯾﻢ ﭼﻨﺪ ﺟﻮش ﺑﺰﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﻮﯼ ﺧﺎﻣﯽ ﺁرد از ﺑﻴﻦ ﺑﺮود . ﻧﻤﮏ و ﻓﻠﻔﻞ را اﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮدﻩ در ﻣﻮﻗﻊ ﮐﺸﻴﺪن زردﻩ ﺗﺨﻢ ﻣﺮغ را ﺑﺎ ﺧﺎﻣﻪ ﺗﺮش و ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮﻩ ﺁﺑﻠﻴﻤﻮ ﻣﺨﻠﻮط ﮐﺮدﻩ و ﺑﻪ ﺳﻮپ اﺿﺎﻓﻪ ﻣﻴﮑﻨﻴﻢ . روﯼ ﺳﻮپ را ﺑﺎ ﻧﺎن ﺧﺸﮏ ﺳﺮخ ﺷﺪﻩ ﺗﺰﯾﻴﻦ ﻣﻴﻨﻤﺎﯾﻴﻢ. ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻋﺪس ﺳﻮپ ﻻزم ﻣﻮاد :
300 8/1 - ﮔﺮم ﻋﺪس ﻗﺎﺷﻖ ﻣﺮﺑﺎﺧﻮرﯼ ﺟﻮش ﺷﻴﺮﯾﻦ- 5 روﻏﻦ ﻗﺎﺷﻖ ﺳﻮپ ﺧﻮرﯼ- ﺁرد 2 ﻗﺎﺷﻖ ﺳﻮپ ﺧﻮرﯼ- ﺁب ﮔﻮﺷﺖ ﯾﺎ ﻣﺮغ . 8 ﯾﺎ ﺳﺒﺰﯼ ﭘﻴﻤﺎﻧﻪ- 2 ﭘﻴﺎز رﯾﺰ ﺷﺪﻩ ﻗﺎﺷﻖ ﺳﻮپ ﺧﻮرﯼ -ﺑﺮش ﻧﺎن ﭼﻨﺪ -ﮐﺎﻓﯽ ﻧﻤﮏ و ﻓﻠﻔﻞ ﺑﻪ ﻣﻘﺪار ﻃﺮز ﺗﻬﻴﻪ:
ﻋﺪس را از ﯾﮏ روز ﻗﺒﻞ در ﻣﻘﺪارﯼ ﺁب و ﺟﻮش ﺷﻴﺮﯾﻦ ﺧﻴﺲ ﻣﻴﮑﻨﻴﻢ در ﻣﻮﻗﻊ درت ﮐﺮدن ﺳﻮپ ﺁب ﺁﻧﺮا ﺧﺎﻟﯽ ﮐﺮدﻩ وﺁب ﺗﺎزﻩ روﯼ ﺁن ﻣﻴﺮﯾ ﺑﭙﺰد ﺰﯾﻢ و ﻣﻴﮕﺬارﯾﻢ . ﺳﭙﺲ ﺁﻧﺮا از اﻟﮏ رد ﮐﺮدﻩ ﺁرد را در روﻏﻦ ﺗﻔﺖ ﻣﻴﺪهﻴﻢ و ﺑﺎ ﭘﻴﺎز ﮐﻪ ﻗﺒﻼ ﺗﻔﺖ دادﻩ اﯾﻢ و ﻃﻼﯾﯽ ﺷﺪﻩ ﻣﺨﻠﻮط ﻧﻤﻮدﻩ ﺁب ﮔﻮﺷﺖ ﯾﺎ ﺳﺒﺰﯼ را ﺑﻪ ﺁن اﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮدﻩ ﻣﻴﮕﺬارﯾﻢ ﺗﺎ ﺟﻮش ﺑﺰﻧﺪ ﭘﻮرﻩ ﻋﺪس و ﻧﻤﮏ وﻓﻠﻔﻞ را در ﺁن رﯾﺨﺘﻪ و ﻣﻴﮕﺬارﯾﻢ ﺑﻪ ﻣﺪت ﻧﻴﻢ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﭙﺰد . ﻗﺒﻞ از ﺑﺮدن ﺳﺮ ﻣﻴﺰ ﻧﺎن ﺳﺮخ ﺷﺪﻩ را ﺑﻪ ﺁن اﺿﺎﻓﻪ ﻣﻴﻨﻤﺎﯾﻴﻢ.
نوع فایل: ppt
سایز:1.61 MB
تعداد صفحه:30
دسته بندی | عمران و ساختمان |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 49115 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 85 |
پاورپوینت تاسیسات الکتریکی آسانسور
فایل پاورپوینت تاسیسات الکتریکی آسانسور،در حجم 85 اسلاید،همراه با یک هدیه ویژه.
در این فایل به بررسی و تحلیل تاسیسات الکتریکی آسانسورها پرداخته شده است.
فهرست مطالب:
موتور اصلی
ترمز موتور
فن و ترمیک
مگنت درب بازکن
سیستم درب کابین
کابل متحرک
جعبه رویزیون
نمراتور
شستی احصار
میکروسوئیچ ها
سری استپ
سخنگو
فن و روشنایی کابین
سنسور وزن
نظارت بر کابین
این فایل با فرمت پاورپوینت در 85 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول:
فایل word آسانسور- گاورنر(16 صفحه)
دسته بندی | مکانیک |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1190 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 37 |
پاورپوینت شیرهای ایمنی
فایل پاورپوینت شیرهای ایمنی ،در حجم 37 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از متن:
شیر اطمینان و ایمنی:
شیر ایمنی یا شیر اطمینان یک شیر خودکار است که برای فعال شدن نیازی به اپراتور نداشته و بر مبنای تنظیمی که قبلا صورت گرفته،در صورت بالا رفتن فشار تا حدی معین،راسا عمل نموده و فشار اضافی را تخلیه می نماید.
این شیر مجددا در کمی پایین تر از فشار تنظیم شده،مسیر تخلیه را مسدود کرده و از هدر رفتن سیال جلوگیری می کند.
فهرست مطالب:
شیر اطمینان و ایمنی
کاربرد و محل به کارگیری
انواع شیرها
اجزای اصلی شیرها
وظیفه پیچ تنظیم
شیرهای ایمنی/اطمینان پیلوت دار
و...
این فایل با فرمت پاورپوینت در 37 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
دسته بندی | صنایع غذایی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 549 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
ﻃﺮاﺣﻲ ﻣﺪل اﻧﺪازه ﮔﯿﺮی ﻛﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺮای ﺗﻌﻤﯿﺮﮔﺎه اﯾﺮان ﻫﺎی ﻣﺠﺎز ﺧﻮدرو در ﺳﻄﺢ
ﭼﻜﯿﺪه
ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺧﺪﻣﺎﺗﻲ و ﮔﺴﺘﺮش ، در ﺳﺎﻟﻬﺎی آﻏﺎزﯾﻦ ﻫﺰاره ﺳﻮم ﻫﻤﮕﺎم ﺑﺎ روﻧﺪ ﺳﺮﯾﻊ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺷﺪن ﻓﺮاﯾﻨﺪﻫﺎی ﻋﺮﺿﻪ ﺧﺪﻣﺎت در ﺳﻄﺢ ﺟﻬﺎن ﺑﯿﺶ از ﻫﺮ زﻣﺎن دﯾﮕﺮ ﻣﺸﻬﻮد اﺳﺖ . ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎزار رﻗﺎﺑﺖ ﺟﻬﺎﻧﻲ و ﻋﻼﻗﻤﻨﺪی روزاﻓﺰون ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﭘﯿﺎده ﺳﺎزی ﻧﻈﺎﻣﻬﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻛﯿﻔﯿﺖ، اﻧﺪازه ﮔﯿﺮی رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن را ﺑﻪ اﻣﺮی ﮔﺮﯾﺰﻧﺎﭘﺬﯾﺮ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻧﻤﻮده اﺳﺖ .اﮔﺮﭼﻪ ﭘﺎﯾﺶ و ﻛﻨﺘﺮل ﻛﯿﻔﯿﺖ ﭘﺎراﻣﺘﺮﻫﺎی ﻛﻠﯿﺪی ﻛﺎﻻﻫﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪی از ز ﻣﺎن ﺗﻮﺳﻌﻪ اوﻟﯿﻦ اﺑﺰارﻫﺎی آﻣﺎری در اﯾﻦ زﻣ ﯿﻨﻪ از ﻗﺪﻣﺘﻲ ﻧﺰدﯾﻚ ﺑﻪ ﯾﻚ ﻗﺮن ﺑﺮﺧﻮردار ﻣﻲ اﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ اﺳﺘﻔﺎده ، ﺑﺎﺷﺪ از ﻣﺪﻟﻬﺎی اﻧﺪازه SER ﮔﯿﺮی ﻛﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﻫﻤﭽﻮن VQUAL ﺷﺎﯾﺪ ﺣﺪود دو دﻫﻪ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻄﻮر ﺟﺪی ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ .
اﻧﺪازهﮔﯿﺮی ﻛﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻮﯾﮋه ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪﻋﺪم ﺗﻤﺎﯾﺰ ﻣﺎ ﺑﯿﻦ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﻠﻤﻮس و ﻏﯿﺮ ﻣﻠﻤﻮس ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ در ﺗﺎﻣﯿﻦ اﻟﺰاﻣﺎت ﻧﻈﺎﻣﻬﺎی ﺗﻀﻤﯿﻦ و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻛﯿﻔﯿﺖ ﻛﻪ در آﺧﺮﯾﻦ دﻫﻪ از ﺻﺪه ﺑﯿﺴﺘﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﯾﺎﻓﺖ ﺑﯿﺶ از ﭘﯿﺶ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ واﻗﻊ ﺷﺪ.از ﺳﻮی دﯾﮕﺮ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎی ﺧﺪﻣﺎﺗﻲ ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ ﺗﻔﺎوﺗﻬﺎی ﻋﻤﺪه ﻣﺎ ﺑﯿﻦ ﻓﺮاﯾﻨﺪﻫﺎی ﻋﺮﺿﻪ ﺧﺪﻣﺎت .ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺮﺟﻊ ﺣﺎﯾﺰ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﺟﻬﺖ ﻣﻤﯿﺰی ﻛﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪه ، و ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻛﺎﻻ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﻲروﻧﺪ . ﺑﺎ اﯾﻨﻜﻪ ﻃﺮاﺣﻲ ﯾﻚ اﺑﺰار ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ ارزﯾﺎﺑﻲ اﺳﺘﻨﺒﺎط ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن از دﯾﺮ ﺑﺎز ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ ﺑﻮده اﺳﺖ اﻣﺎ ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﻲ و وﺟﻮد ﻣﺸﻜﻼﺗﻲ ﻧﻈﯿﺮ ﻓﻘﺪان وﯾﮋﮔﯿﻬﺎی اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﺑﺮای ﺧﺪﻣﺎت ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪه و ﯾﺎ ﻋﺪم ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﻲ اﺑﻌﺎد ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻛﯿﻔﯿﺖ در ﺣﻮزه ﺧﺪﻣﺎت، روﻧﺪ ﺗﻬﯿﻪ ﻣﺪﻟﻬﺎی اﻧﺪازه ﮔﯿﺮی را ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺑﻪ ﺗﺎﺧﯿﺮ اﻧﺪاﺧﺖ . ﺑﻌﻼوه ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﻛﻪ ﻣﺪﻟﻬﺎی ﻣﻮﺟﻮد در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺷﺮاﯾﻂ ﺧﺎص و ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺻﻨﻌﺘﻲ ﻛﺸﻮرﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻃﺮاﺣﻲ ﺷﺪه اﺳﺖ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﻃﺮاﺣﻲ اﺑﺰاری ﻛﻪ ﺑﺎ وﯾﮋﮔﯿﻬﺎ و ﻣﺸﺨﺼﺎت ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺧﺪﻣﺎﺗﻲ در اﯾﺮان ﺳﺎزﮔﺎر ﺑﺎﺷﺪ ﻫﻤﻮاره اﺣﺴﺎس ﻣﻲ ﺷﺪه اﺳﺖ .
ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻨﻈﻮر در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺘﺪوﻟﻮژی ﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد، ﻃﺮاﺣﻲ ﯾﻚ ﻣﺪل اﻧﺪازهﮔﯿﺮی ﺟﺪﯾﺪ ﺟﻬﺖ ﺑﺮآورد اﺳﺘﻨﺒﺎط ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن از ﻛﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪه ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎی اﯾﺮاﻧﻲ و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﻜﻨﯿﻜﻬﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ آﻣﺎری ﻛﻪ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ اﻃﻤﯿﻨﺎن آﻧﺮا ﺗﻀﻤﯿﻦ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﯾﺪ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﻲ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ . ﺗﻌﺮﯾﻒ اﺑﻌﺎد ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻛﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﻋﺮﺿﻪ ﺷﺪه در ﺗﻌﻤﯿﺮﮔﺎه ﻫﺎی ﻣﺠﺎز ﺧﻮدرو در ﺳﻄﺢ اﯾﺮان از ﻃﺮﯾﻖ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﯿﺮی و ﮔﺮدآوری ﻧﻈﺮات ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن از ﺟﻤﻠﻪ دﺳﺘﺎوردﻫﺎی اﯾﻦ ﻣﺪل ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اراﯾﻪ ﺷﻮاﻫﺪ ﻋﯿﻨﻲ ﻣﺒﻨﻲ ﺑﺮ ﻛﻔﺎﯾﺖ و اﻋﺘﺒﺎر ﻣﺪل ﻣﺬﻛﻮر ﻧﯿﺰ ﻣﺪ ﻧﻈﺮ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ و در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﺰاﯾﺎ و ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺿﺮورت اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺪﻟﻬﺎی ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ و اﺑﺰارﻫﺎی آﻣﺎری ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺟﻬﺖ ارزﯾﺎﺑﻲ ﻛﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ .
واژﮔﺎن ﮐﻠﯿﺪی : اﻧﺪازهﮔﯿﺮی ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺪﻣﺎت ،ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ اﻃﻤﯿﻨﺎن ، آزﻣﻮن اﻋﺘﺒﺎر ، ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ
١- ﻣﻘﺪﻣﻪ: ﮔﺴﺘﺮش روزاﻓﺰون ﺗﻌﺪاد ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ در ﮐﻨﺎر اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯿﺰان اﻫﻤﯿﺖ اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺻﻨﺎﯾﻊ در ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻧﺎﺧﺎﻟﺺ ﻣﻠﯽ ﺟﻮاﻣﻊ، ﻣﻮﺿﻮع ﻋﺮﺿﻪ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﺑﺪون ﻧﻘﺺ و ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺑﺮﺗﺮ را ﺑﻪ ﻣﺴﺌﻠﻪای درﺧﻮر ﺗﻮﺟﻪ ﻓﺮاوان ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻧﻤﻮده اﺳﺖ . ﺑﺮ اﺳﺎ ١٩ س ﯾﮏ ﻧﻈﺮ ﺳﻨﺠﯽ در ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺳﺎﻟﻬﺎی ٨٠ ١ ﺗﺎ ٩٩٠ در ﮐﺸﻮر آﻣﺮﯾﮑﺎ، ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه اﺳﺖ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﺧﺪﻣﺎﺗﯽ ﺑﯿﺶ از ﺳﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻧﺎﺧﺎﻟﺺ ﻣﻠﯽ اﯾﻦ ﮐﺸﻮر را ﺑﻪ ﺧﻮد اﺧﺘﺼﺎص داده اﻧﺪ.
نوع فایل: ppt
سایز:549 KB
تعداد صفحه:33
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 7961 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
پاورپوینت نمونه برداشت واحدهای مسکونی
فایل پاورپوینت نمونه برداشت واحدهای مسکونی ،در حجم 30 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.
در این فایل دو نمونه برداشت(2 و 8)از مجتمع مسکونی با نقشه ها و جزئیات آورده شده است.
فهرست مطالب:
برداشت 2 ( خانه مسکونی )
موقعیت قرار گیری بنا در سایت
نحوه قرارگیری درب ورودی بنا از معبر و جهت
نحوه ارتباط اتاق با فضای حیاط
ارتفاع تراز کف بنا با معبر مجاور
درصد سطح اشتغال فضاها در پلان
پلان مبلمان شده
پلان اندازه گذاری شده
نما
برش
پرسپکتیو
دیاگرام
سیرکولاسیون
تحلیل پلان
برداشت 8 ( خانه مسکونی )
پلان مبلمان شده
پلان اندازه گذاری شده
نما
سیرکولاسیون
تحلیل پلان
این فایل با فرمت پاورپوینت در 30 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.
هدیه محصول:
فایل WORD استانداردهای طراحی مجتمع مسکونی(18 صفحه)
دسته بندی | صنایع غذایی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 351 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
ﻧﮕﺮﺷﻲ ﺑﺮ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺍﺟﺮﺍﺋﻲ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺁﻣﺎﺭﻱ
ﭼﻜﻴﺪﻩ:
ﺩﺭ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﺁﻣﺎﺭﻱ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻭ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻣﺪﻳﺮﺍﻥ ﻭﻣﺘﺨﺼﺼﻴﻦ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﻱ ﺻﻨﻌﺘﻲﺑﺮﺍﻳﻦ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺷﻜﺎﻻﺕ ﻭﻧﻮﺳﺎﻧﺎﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪﻫﺎﻱ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺭﺍ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻭﻣﺪﺭﻥ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﺳﺘﮕﺎﻫﻬﺎ ﻣﻴﺘﻮﺍﻥ ﺷﻨﺎﺳﺎﺋﻲ، ﻃﺒﻘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﻭﺑﺮﻃﺮﻑ ﻧﻤﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺭﻭﺷﻬﺎﻱ ﺁﻣﺎﺭﻱ ﻧﻴﺎﺯﻱ ﻧﻴﺴﺖ .ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﻳﺞ ﺑﺎ ﺍﺛﺮ ﻣﺜﺒﺖ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎﻱ ﺁﻣﺎﺭﻱ ﺩﺭ ﻛﺎﻫﺶ ﺿﺎﻳﻌﺎﺕ ﻭﺑﻬﺒﻮﺩ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺍﻳﻦ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﭼﺮﺧﻪ ﺣﻴﺎﺕ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺷﺎﻣﻞ:ﺷﻜﻞ ﮔﻴﺮﻱ ﻣﺤﺼﻮﻝ، ﻃﺮﺍﺣﻲ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻭﻓﺮﺁﻳﻨﺪ، ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺁﺯﻣﺎﻳﺸﻲ، ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺍﻧﺒﻮﻩ ﻭﺧﺪﻣﺎﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ، ﻣﺸﺨﺺ ﮔﺮﺩﻳﺪ. ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺳﻌﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺷﻴﻮﻩ ﻭﭼﮕﻮﻧﮕﻲ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻓﻨﻮﻥ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺁﻣﺎﺭﻱ) ﻛﻨﺘﺮﻝ ﺁﻣﺎﺭﻱ ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﻭﻃﺮﺍﺣﻲ ﺁﺯﻣﺎﻳﺸﺎﺕ( ﺑﺎ ﻧﮕﺮﺵ ﺍﺟﺮﺍﺋﻲ ﺗﺸﺮﻳﺢ ﮔﺮﺩﺩ .ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻣﻜﺎﻥ، ﺯﻣﺎﻥ ﻭﺷﺮﺍﻳﻂ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯﺍﻳﻦ ﻓﻨﻮﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﻭﺷﻦ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭﮔﺎﻫﺎ ﺑﻜﺎﺭ ﮔﻴﺮﻱ ﻏﻠﻂ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﻮﺩ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﻌﻀﻼﺕ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺍﻓﺰﻭﺩ.
ﻛﻠﻴﺪﻱ ﻭﺍﮊﮔﺎﻥ : ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ، ﭼﺮﺧﻪ ﺣﻴﺎﺕ ﻣﺤﺼﻮﻝ، ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺁﻣﺎﺭﻱ،ﻛﻨﺘﺮﻝ ﺁﻣﺎﺭﻱ ﺁﺯﻣﺎﻳﺸﺎﺕ ﻃﺮﺍﺣﻲ
ﻣﻘﺪﻣﻪ
۱ ﺗﺎﺭﻳﺨﭽﻪ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻭ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻧﻬﺎﻱ ﺧﻴﻠﻲ ﺩﻭﺭ ﺑﺮﻣﻴﮕﺮﺩﺩ .
ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﺠﺎﺕ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻣﺼﺮﻑ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺟﺬﺍﺑﺘﺮﻳﻦ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﻲ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ). ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺜﻨﺎﻱ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭﻱ ( ﺍﮔﺮ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺍﻱ ﺣﺲ ﻣﻴﻜﺮﺩ ﻛﻪ ﺭﻗﻴﺐ ﺳﻮﺩ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﻛﺴﺐ ﻣﻴﻜﻨﺪ، ﺗﻼﺵ ﻣﻴﻜﺮﺩ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺳﻄﺢ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺧﺮﻭﺟﻲ ﻭ ﻳﺎ ﻛﺎﻫﺶ ﻗﻴﻤﺖ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺩﻫﺪ.
نوع فایل: ppt
سایز:351 KB
تعداد صفحه:23