دسته بندی | پژوهش ها |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 143 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
نمونه ترجمه
آموزش[1] کارکنان می تواند به عنوان یک تلاش سیستماتیک (که اغلب توسط یک کارفرما آغاز میشود) برای توسعه دانش، مهارت و نگرش مورد نیاز توسط یک کارمند برای انجام یک کار یا وظیفه با موفقیت همراه با هدف نهایی برای بهبود عملکرد سازمان تعریف شده است (کالیلات و همکاران، 2010). آموزش بخشی از توسعه منابع انسانی است، که هدف آن توسعه بدون در نظر گرفتن امکان کاربرد فوری در کار پیشرو است. چنین تمرکزی بر توسعه منابع انسانی را میتوان به تحقق درحال رشدی که مردم منبع اصلی مزیت رقابتی هستند و موفقیت یک سازمان توسط تصمیمگیری کارکنان و رفتارهای درگیر در ان ساخته میشود (روانا و گیبسون، 2004) نسبت داد.
[1] -Training
Employee training can be defined as a systematic effort (often initiated by an employer) to develop the knowledge, skills and attitudes required by an employee to perform a given task or job successfully with the final goal to improve the organisation's performance (Kalliath et al., 2010). Training is part of human resource development, which aims to develop employees' full potential irrespective of the possibility of its immediate use in the current job. Such a focus on human resource development can be attributed to the growing realisation that people are the main source of competitive advantage and that an organisation's success is determined by decisions that employees make and behaviours in which they engage (Ruona & Gibson, 2004).