پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: روابط عمومی در ایران و جهان
دسته: مدیریت روابط عمومی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 67
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
تعریف روابط عمومی:
جی
ای گرونیک نظریه پرداز معاصر روابط عمومی را مدیریت ارتباط بین یک سازمان
در این رشته و همگان هایی میداند که با آن سروکار دارند.
رکس هارلو که از پیشقدمان روابط عمومی در جهان است و تالیفات گوناگونی در این رشته دارد این تعریف را پیشنهاد میکند:
روابط
عمومی عبارت است از دانشی که بوسیله آن سازمان ها آگاهانه میکوشند به
مسئولت اجتماعی خویش عمل نمایند تا بتوانند تفاهم و پشتیبانی کسانی را که
برای مؤسسه اهمیت دارند بدست آورند.
درواقع روابط عمومی هنری است
که به کمک آن میتوان مؤسسه، سازمان و فرد مورد علاقه و احترام کارمندان،
مشتری ها و مردمی که با آن سروکار دارند قرار داد. روابط عمومی بخشی از
وظایف مدیریت سازمان است. عملی است ممتد، مداوم و طرح ریزی شده که از طریق
آن افراد و سازمان ها میکوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها
سروکار دارند بدست آورند.
تاکنون در هزاران مقاله
کتاب و سخنرانی در سراسر جهان به تبیین، اهمیت، نقش، هدف و کارکردهای روابط
عمومی در جامعه پرداخته شده است و ابعاد گوناگون آن تشریح و تبیین شده است
با این وجود بازهم شاهدیم که نویسندگان و اندیشمندان بسیاری علاقه مندند
به تفحص در این عرصه بپردازند و در این تلاش امیدوار هستند که شاید اطلاع
دیگری به اطلاعات موجود بیفزایند و گامی دیگر در راستای شفاف سازی موضوع
بردارند.
تقریبا 102 سال از تاسیس روابط عمومی (به مفهوم نوین)
در ایالات متحده امریکا و 49 سال در ایران گذشته است. روابط عمومی در غرب
محصول نیاز ذاتی جامعه و در ایران مهمانی ناخوانده بوده و هست. چرا این
مهمن هنوز مورد پذیرش قرار نگرفته؟ شاید یکی از عمده ترین علت هایش نامناسب
بودن شرایط اجتماعی، نا آمادگی جامعه برای پذیرایی از یک پدیده نوین و
نبود الزام ها و شروطی است که استقرار و حیات این پدیده را غیرممکن
میسازد. داشتن روابط عمومی، نگرش، گرایش، حیات، منش و رفتار و سرانجام
فرهنگ، هنجارها و ارزشهای خود را طلب میکند.
هدف روابط عمومی
میانجی گری منصفانه میان مؤسسه و مخاطبان است. وساطت میان کسانی که
میخواهند کالا و خدماتی را بفروشند و آنانی که مایلند آنها را خریداری کنند.روابط
عمومی آن دسته از اعمال مدیریت است که مدیر بوسیله آنها برخورد و رفتار
عامه را میسنجد و درنتیجه خط مشی ها و طرز عمل فرد یا مؤسسه را به صورتی
که متضمن منافع همگان و فرد یا مؤسسه مزبور باشد تعیین و برنامه عمل و
فعالیت خود را به منظور حصول حسن تفاهم و قبول جامعه طرح میکند
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید