دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 72 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 143 |
تحقیق نظریه درماندگی آموخته شده در بین دانشجویان
مقدمه:
از میان اختلالات روانی شاید بتوان گفت که افسردگی یکی از شایعترین اختلالات جوامع امروزی میباشد که انسانهای زیادی از آن رنج میبرند هر انسانی ممکن است در دوره ای از زندگی خود آن را تجربه کند طوری که امروزه آن را سرماخوردگی روانی مینامند . اختلالاتی که این بیماری در زندگی روزمره ایجاد میکند بر کسی پوشیده نیست. گستره بیماری طوری میباشد که تمام حیطه های کارکردی شغلی ، خانوادگی و اجتماعی را مختل میکند. تا اواسط قرن حاضر اطلاعات اندکی در رابطه با افسردگی در دسترس بود و تحقیقات محدودی در جهت شناسایی آن به عمل آمده بود و تبیین و توصیف آن همواره در چهارچوب پزشکی و مدل تکعاملی صورت میگرفت. اما امروزه شاهد تغییراتی در نحوه نگرش به این بیماری از لحاظ سبب شناسی ، سیر شکل گیری و درمان آن هستیم نتیجه این تغیرات دگرگونیهای مختلفی بود که عمدتاً در عرصه روان شناسی مرضی، روان شناسی تجربی و روان شناسی شناختی پدید آمد و به دنبال همین دگرگونی ها بود که نظریه پردازان به بررسی ابعاد این بیماری پرداختند و مکاتب مختلف و درمان های متعددی شکل گرفت . از بین این مکاتب روانشناسی شاید بتوان گفت که مکتب شناختی پیشرفت قابل ملاحظهای را در سبب شناسی و درمان اختلالات خلقی داشته است اخیراً افسردگی به عنوان یک اختلال شناختی مطرح شده است همچنین برخی از نظریه پردازان اعتقاد دارند که بهتر است علایم مرضی افسردگی را به حساب اسنادهای علی که درباره حوادث زندگی توسط بیماران افسرده ارائه میشود، گذاشته شود. نظریه درماندگی آموخته شده یکی از نظریات نسبتاً جدیدی است که در این زمینه به تحقیقات روان شناختی وسیعی میدان داده است این نظریه حوزه رفتاری ـ شناختی را به هم ربط میدهد به عقیده سلیگمن درماندگی آموخته شده در انسان ها میتواند به صورت افسردگی تجربه شود و این هنگامیاست که شخص بر این باور باشد که کنترلی بر مسیر رویدادهای زندگی ندارد.
...
بنا به گفته کلب و فرای ( نقل از سیف ، 1380) یادگیرنده ای که شیوه یادگیری تجربه عینی دارد از تجارب خاص میآموزد ، با دیگران ارتباط برقرار مینماید و نسبت به احساس خود و افراد دیگر حساس است. شخص دارای شیوه مفهوم سازی انتزاعی بر تحلیل منطقی از اندیشه ها تاکید میورزد درکارهای خود طرح ریزی نظامدار را به کار میبندد و با توجه به درک و فهم اندیشه مندانه از امور عمل میکند، شیوه آزمایشگری فعال شامل توانایی انجام دادن امور، خطر کردن و تاثیر گذاشتن بر دیگران از راه عمل کردن است و سرانجام اینکه شیوه مشاهدةتاملی بر مشاهده دقیق پیش از داوری دیدن امور از زوایای مختلف و جستجو برای کسب معانی امور استوار است. تفکر همگرا از دو شیوه یا دومرحله یادگیری مفهوم سازی انتزاعی و آزمایشگری فعال تشکیل میشود. افراد دارای این سبک یادگیری در یافتن موارد استفاده عملی برای اندیشه ها و نظریهها کارآمدند و به سخن دیگر کسانی که از این سبک یادگیری بهره مند ند در حل مسائل و تصمیمگیری بر اساس راه حل هایی که برای مسائل مییابند توانا هستند سبک یادگیری واگرا از ترکیب تجربه عینی و مشاهدة تاملی حاصل میشود و افراد دارای این سبک یادگیری موقعیت های عینی را از زوایای مختلف میبینند. رویکرد آنان نسبت به موقعیت مشاهده کردن است تا عمل کردن این گونه افراد از قدرت تخیل و احساس برخوردارند سبک یادگیری جذب کننده از ترکیب مفهوم سازی انتزاعی و مشاهده تاملی به دست میآید افراد دارای این سبک یادگیری در کسب و درک اطلاعات گسترده و تبدیل آن صورتی خلاصه ، دقیق و منطقی توانا هستند سبک انطباق یابنده از اجتماع دو شیوه یادگیری تجربه عینی و آزمایشگری فعالی به دست میآید افراد دارای این سبک از تجارب دست اول میآموزند و از اجرای نقشه و درگیر شدن با اعمال چالش انگیز لذت میبرند. این افراد بیشتر از آنکه به تحلیل های منطقی بپردازند. امور محسوس ترجیحی میدهند
...
نظریه یادگیری
نظریه پردازان یادگیری معتقدند که اختلالات روانی به طور کلی بر اثر آموختن پاسخ های ناکافی برای روبرو شدن با مسائل زندگی و نیاموختن پاسخ های لازم برای حل مشکلات زندگی به وجود میآیند. علت اصلی بیماری افسردگی در انسان، کاهش تقویت[1] و فعالیت فرد است. ( شاملو، 1382).
این نظریهپردازان معتقدندکه انسان هنگامیکه دچار اختلالات عاطفی به ویژه افسردگی میشود که در زمان یادگیری مراحل زیر طی شود:
1ـ وقتی که رفتار فرد از جانب محیط تقویت و تشویق نمیشود.
2ـ به علت این عدم تشویق و تقویت کمیت رفتار و فعالیت فرد به نحو چشمگیری کاهش مییابد و این امر خود را باز هم از تقویت و تشویق میکاهد.
3ـ مقدار تقویت و تشویقی که فرد در برابر پاسخ های خود دریافت میکند تابع عوامل زیر هستند:
الف ـ خصوصیات فرد ( مانند سن، جنس، زیبائی، زشتی و مانند آن از نظر دیگران).
ب ـ نوع محیطی که در حال حاضر، شخص در آن زندگی میکند مانند خانه، زندان بیمارستان و مانند آن
ت ـ استعداد ها و امکانات فردی برای به دست آوردن ،تقویت و تائید محیط ،مانند هوش شغل، سواد، قدرت جسمیامکانات مالی ، قدرت سازگاری و مانند آن ( شاملو، 1382).
گرچه پاره ای از افراد میتوانند با کمبود تقویت به خوبی مقابله کنند و خلاء ناشی از این دگرگونیها را با انواع پاداش ها یا ارضاهای دیگر جبران نمایند اما گروهی دیگر که این توانایی را ندارند دچار دلسردی و یاس میشوند و در اتخاذ رفتارهای سازنده ناتوانند. بر اثر کاهش سطح فعالیت تقویتهای مثبت نیز بیشتر کاهش مییابند و همین امر باز هم رفتارهای مثبت کمتری را در پی دارد و بدین ترتیب فرد به سوی افسردگی گام بر میداد
به منظور بررسی تاثیر تقویت های اجتماعی در ایجاد افسردگی تحقیقات متعددی انجام شده و نشان داده اند که از یکسو فراوانی تقویتهای رفتاری در افراد افسرده کمتر از گروه کنترل یعنی افراد غیر افسرده است و از سوی دیگر فراوانی تقویتهای مثبت به موازات بهبود بالینی، افزایش مییابد ( دادستان، 1379).
[1] . Reinforcement
...
اهداف طرح
1ـ اهداف کلی: هر چند که نظریه اسناد در آغاز اختصاص به افسردگی داشت اما دامنه آن روز به روز گسترده تر شده و موضوعات بیشتری را در بر گرفته است، به گونه ای که بعد از گذشت سه دهه از عمر آن موضوعات دیگری از قبیل موقعیت شغلی زوجین ،تندرستی و حتی مرگ نیز در این زمینه مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است تحقیق حاضر میتواند گامیمقدماتی در جهت گسترش زمینههای تحقیق در این موقعیتها باشد.
هدف کلی طرح: آزمون نظریه درماندگی آموخته شده در بین دانشجویان میباشد بدین معنی که آیا دانشجویان افسرده از الگوی درماندگی آموخته شده در برخورد با رویدادها تبعیت میکنند یا نه؟
2_ اهداف جزئی و کاربردی
مشخص کردن سبک اسناد دانشجویان افسرده و کمک به رواندرمانی این اختلال از طریق فرایند بازآموزی سبک اسناد نمیتواند یکی از اهداف این طرح باشد نتایج میتواند در رابطه با تعلیم و تربیت و آموزش خانواده موثر باشد با توجه به این امر که شکست مداوم میتواند در رشد سبک اسنادی ناجور و متعاقب آن بروز رفتارها و عواطف ناخوشایند موثر باشند میتوان فرزندان و دانش آموزان را به نحوی تربیت کرد که پیامد های رفتاری خود را به نوعی تبیین کنند که در جهت رشد و سلامت رفتاری و عاطفی خود گام بردارند و از اسنادهای ناجور اجتناب کنند. اگر چه دانشجویان در مقطعی از سن خود قرار دارند که ممکن است سبک های اسنادی در آن شکل گرفته باشد اما هر فردی میتواند با آگاهی از نحوه اسنادی خویش در جهت تغیر اسنادهای نامطلوب خود، اقدام کند.
سوالها و فرضیات تحقیق
سوالات:
1ـ آیا تفاوتی بین اسناد دانشجویان افسرده و اسناد دانشجویان عادی برای رویدادهای منفی و مثبت وجود دارد؟
2ـ آیا دانشجویان افسرده بیشتر از سبک های تفکر همگرا برای یادگیری های خود استفاده میکنند؟
3ـ آیا دانشجویانی که تفکر همگرا دارند در مقایسه با دانشجویانی که تفکر واگرا دارند از اسنادهای درونی پایدار و کلی برای حوادث بد بیشتر استفاده میکنند؟
فرضیات :
1ـ اسناد دانشجویان افسرده در مقایسه با اسناد دانشجویان عادی برای رویدادهای منفی به طور معنی داری درونی تر است.
2ـ اسناد دانشجویان افسرده در مقایسه با اسناد دانشجویان عادی برای رویدادهای منفی به طور معنی داری کلی تر است.
3ـ اسناد دانشجویان افسرده در مقایسه با اسناد دانشجویان عادی برای رویدادهای منفی به طور معنی داری پایدار تر است.
4ـاسناد دانشجویان افسرده در مقایسه با اسناد دانشجویان عادی برای رویدادهای مثبت به طور معنی داری بیرونی تر است.
5ـ اسناد دانشجویان افسرده در مقایسه با اسناد دانشجویان عادی برای رویدادهای مثبت به طور معنی داری اختصاصی تر است.
6ـ اسناد دانشجویان افسرده در مقایسه با اسناد دانشجویان عادی برای رویدادهای مثبت به طور معنی داری ناپایدارتر است.
7ـ دانشجویان افسرده در مقایسه با دانشجویان عادی بیشتر از تفکر همگرا استفاده میکنند.
8ـ دانشجویان عادی در مقایسه با دانشجویان افسرده بیشتر از تفکر واگرا استفاده میکنند.
9ـ دانشجویان دارای تفکر همگرا در مقایسه با دانشجویان دارای تفکر واگرا از اسنادهای درونی، پایدار و کلی برای حوادث بد استفاده میکنند.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 24 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 63 |
تحقیق انگیزش در کلاس درس
بخشهایی از متن:
دانش آموزان دارای انگیزش:
معلمان به طور معمول دانش آموزانی را که سخت کوش، ساعی و علاقهمند به دروس باشند، در زمره دانش آموزان خوب قرار میدهند و یا به طور خلاصه میگویند: دانش آموزان خوب، آنهایی هستند که در دروس خود انگیزه دارند. احیاناً منظور ایشان دانش آموزانی است که در فعالیتهای آموزشی خود موفق هستند. به طور کلی همه انسانها به جز بیماران روحی – روانی برای برخی کارها انگیزه دارند و برای برخی دیگر هیچ انگیزهای ندارند. همواره دیدهایم که بعضی از جوانان به طور مثال برای بازی فوتبال انگیزه دارند، برخی دیگر فرضا برای خرید موتور سیکلت و برخی هم برای اینکه دیگران ناراحتیهای مختلف را به وجود آورند، انگیزه دارند. در واقع همگی برای کای انگیخته شدهاند، و دلیل ندارد که این کار همواره تکالیف مدرسه باشد.
در شرح فوق در زمینه ویژگیهای دانش آموزان خوب می بینیم که نوعا معلمان برهوش تاکید نسبتا کمی دارند. و بیش از هوش به عنوان یک کیفیت خوب، انگیزش دارای اهمیت است. همواره دانش آموزان سخت کوشی هستند ک در کارهای خود پیشرفت هرچند کند اما یکنواختی دارند و همچنین دانش اموزان باهوشی هستند که از تواناییهای خود به خوبی بهره نمیگیرند. معلمان به طور معمول داشتن دانش آموزان نوع اول را بر نوع دوم ترجیح میدهند. این معلمان بر این باورند که دانش اموزان دارای انگیزش، حتی اگر از پیشرفت اندکی برخوردار باشند، در محدوده توانایی خود عمل می کنند. بنابراین تلاش برای افزونی انگیزش تحصیلی از اهمیت بسزایی برخوردار است. دیگر آن که نظارت برکلاسی که دانش آموزان دارای انگیزش دارد، با دشواری چندانی روبرو نمیشود. چنین دانشآموزانی به برنامه انضباطی نیازی ندارند و به توصیه های معلم توجه میکنند و در موارد لازم به بحث و گفتگو با معلم می پردازند. معلم نیز ترغیب میشود تا برای بهبود کیفیت آموزش خود تلاش بیشتری کند.
...
اجتناب از روابط وابستگیزا:
شرح:
در حالی که روابط محبت آمیز و همراه با اعتماد و احترام میان معلم و دانشآموزان در حفظ و گسترش انگیزش دانشآموزان مهم است، دشواریهای بالقوهای را نیز به همراه دارد. حادترین این دشواریها عبارت از وابستگی بیش از اندازه برخی از دانشآموزان به تایید و تمجید معلمان است. پیش از آن که چنین دانشآموزانی بتوانند درباره خودشان احساس خوبی داشته باشند، لازم است معلم پیشرفتهای آنها را شناسائی وآنها را تحسین کند. متاسفانه این گونه دانشآموزان، معیارهای درونی خود را که بتوان از آن طریق در مورد خود و کار هایشان داوری کنند، از دست دادهاند، یا از آغاز، چنین معیارهایی در آنها رشد نکرده است. بنابراین معلمانی که به وضوح برای برقراری ارتباط مثبت با دانشآموزان خود تلاش میکنند باید مراقب این گونه وابستگی دانشآموزی باشند.
...
امروزه چه چیزی در مدارس ما به جز امتحان گرفتن با اهمیت تلقی میشود؟ در حالی که نظر معلمان در مورد امتحانهای کوتاه فقط ارزیابی ساده با یادگیری دانشآموزان نیست، بلکه اهرم فشاری محسوب میشود تا دانشآموزان را به فعالیت بیشتر وادارد. برای مثال دیده میشود که معلم بارها دانشآموزان را از وقوع امتحانی که خواهد گرفت، می ترساند. به علاوه بیشتر اوقات معلم میخواهد با گرفتن یک امتحان کوتاه صرفا بفهمد، که آیا دانشآموزان درس را مرور کرده اند یا خیر و هرگز در این اندیشه نیست، که دریابد آیا دانشآموزان مطلب را ادارک کردهاند یا خیر.
اگر معلم به انگیزش درونی دانش آموز می اندیشید می باید از هرگونه امتحانی که به ارزیابی حقیقی و معنادار یادگیری آنان نپردازد، اجتناب ورزد. در واقع معلمان نباید از امتحان گرفتن برای برانگیختن دانش آموزان به مطالعه استفاده کنند، بلکه باید از آن برای فعالیتهای سود جست که با یان نوع ارزیابی مناسب داشته باشد. معلمان بدون تردید از آزمونهای استاندارد استفاده میکنند، اما همواره هم چنین نیست. این آزمونها در اوایل سال برای شناسایی توانایی دانشآموزان و درپایان سال نیز برای مستند کردن پیشرفتهای آنان برگزار میگردد. اما امتحانهای میان سال می تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد. برای آنها امتحان گرفت عبارتاند از: یادگیری فهرست لغات هجی، فهرست لغات واژگان، و مجموعهای از محاسبات ریاضی. این فعالیتها همواره پاسخهای ثابت و خاصی دارند، که به دست آوردن شاخص عینی از عملکرد دانشآموز به شکل امتحان در مورد آنها بجاست.
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2454 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 5 |
ترجمه مقاله حذف نویز ضربه¬ای با چگالی بالا با استفاده از یک فیلتر جدید میانه کم¬رنگ و وزن¬دار تطبیقی مبتنی بر تصمیم¬گیری
چکیده
نویز ضربه یکی از عوامل مهم در پائین آمدن کیفیت تصویر است. در این مقاله، یک تکنیک جدید برای آشکارسازی و حذف نویز ضربه ارائه شده است، در حالیکه اطلاعات مهم تصویر، همانند لبه و خود تصویر دست نخورده باقی میمانند. الگوریتم پیشنهادی از پنجره وزندار با اندازههای متغیر استفاده میکند و فیلتر کردن میانه را بر روی آنها اعمال میکند. نتایج شبیهسازی برای تصاویر و چگالیهای نویز گوناگون نشان میدهد که الگوریتم پیشنهادی عملکرد بهتری در مقایسه با روشهای اخیر دارد و مقدار PSNR ( از تصویر بازسازی شده) تا dB4 افزایش می دهد.
واژگان کلیدی
حذف نویز؛ آشکارساز نویز ضربهای؛ بهبود تصویر.
تصاویر دیجیتالی بعنوان خروجی دوربینهای دیجیتالی و اسکنرها تا حدودی دارای مشکلاتی در ارتباط با انواع مختلف نویز هستند. یکی از شایعترین انواع نویزها، نویز ضربه است که در آن اختلاف بین مقدار پیکسل فعلی همانند مقدار پیکسل های مجاور بسیار بالا است. کاهش نویز ضربهای تصاویر خراب شده نقش مهمی در کاربردهای مختلف برنامههای کاربردی پردازش تصویر از جمله تقسیم بندی تصویر، آشکارسازی شی، آشکارسازی لبه، فشرده سازی، و غیره بازی میکند. معمولا یک فیلتر غیر خطی همانند انواع مختلفی از فیلترهای میانه برای کاهش نویز استفاده میشود.
در [1]، یک روش ترکیبی مبتنی بر اتوماتای سلولی(CA) و منطق فازی به نام اتوماتا سلولی فازی (FCA) در دو مرحله استفاده شده است. در [2]، یک الگوریتم فیلتر میانهی نامتقارن ترمیم مبتنی بر تصمیم تغییر یافته برای بازیابی تصاویر خاکستری (سیاه و سفید) و رنگی که به شدت توسط نمک و نویز فلفل خراب شده اند پیشنهاد شده است و برای تصاویر سیاه و سفید و رنگی مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است و نسبت حداکثر سیگنال به نویز ( PSNR) و ضریب بهبودی تصویر (IEF ) بهتری ارائه میدهد. در [3]، یک روش برای افزایش عملکرد یک سیستم تایید گوش ارائه شده است، که ابتدا در یک مرحله پیش پردازشی که از روش حذف نویز ترکیبی استفاده میکند، نویزها از تصاویر گوش حذف میشوند و سپس این تصاویر بهبودیافته در مرحلهی بعد برای سیستم تحقیق استفاده میشود. در [4]، یک روش دو مرحله ای برای کاهش نویز ضربهای ارائه شده است. در نخستین مرحله با استفاده ازANFIS نویز ضربهای آشکار شده، و در مرحله دوم پیکسل نویز تخریب شده با مقدار جدید بر اساس ANNجایگزین میشود. مرجع [5]، یک روش آشکارسازی ضربه مبتنی بر سیستم واسط فازی-عصبی تطبیقی ( ANFIS ) برای ترمیم خراب شدگی تصاویر بوسیلهی نویز ضربهای پیشنهاد کرده است. مرجع [6]، استفاده از اتوماتای سلولی ( CA ) را برای وظایف پردازش تصویر مختلف همانند حذف نویز و آشکارسازی ویژگی توصیف میکند.
لذا، الگوریتم پیشنهادی برای آشکارسازی و حذف نویز بحث شده است. نتایج شبیهسازی شامل مقایسه آنها با روشهای مرتبط در فصل 3 ارائه می شود. در بخش 4 نتیجهگیری مقاله ارائه شده است.
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 611 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
ترجمه مقاله PHRHLS: مسیریابی مشترک مبتنی بر جابجایی-پیش¬بینی و سرویس مکان سلسله¬مراتبی برای VANETها
چکیده
سرویسهای مبتنی بر مکان، اطلاعات مکانی که توسط پروتکلهای مسیریابی جغرافیایی استفاده میشود را ارائه (و حفظ) میکنند. مسیریابی و سرویس مکان بطور گستردهای مرتبط بهم هستند، اما در مطالعات معمول در مورد شبکهی اد هاک وسایل نقلیه[1] (VANET) بطور جداگانهای کنترل میشوند. در این مقاله، یک روش مرکب، یعنی مسیریابی هیبریدی مبتنی بر پیشبینی-جابجایی و سرویس مکانی سلسلهمراتبی (PHRHLS)، اتصال یک پروتکل مسیریابی VANET، مسیریابی بدون حالت محیط حریص (GPSR)، و سرویس مکان سلسلهمراتبی (HLS) را با یک الگوریتم پیشبینی جابجایی ارائه میکنیم. نشان میدهیم که این روش، یعنی PHRHLS، هزینه محلیسازی را کاهش میدهد و عملکردهای مسیریابی را افزایش میدهد. در واقع، شبیهسازیهای گستردهی ما نتایج امیدوار کنندهای بر حسب تاخیر سر به سر، نسبت تحویل بسته و هزینه پیام کنترلی را نشان میدهد.
واژگان کلیدی
VANETها، سرویسهای مبتنی بر مکان، پروتکلهای مسیریابی جغرافیایی، تکنیکهای ترکیبی.
مدیریت خوب جابجایی در VANET برای تضمین راندمان مسیریابی بسیار مهم است. پروتکلهای مسیریابیِ معمولی مبتنی بر توپولوژی، عملکردهای محدودی در چنین شبکهها دارند، که دلیل آن کشف و فازهای نگهداری پرهزینهی آنها است. پروتکلهای مسیریابی جغرافیایی برای ارائهی عملکردهای بهتر برای چنین شبکههایی طراحی شدند. اصل اساسی اتخاذ شده توسط این پروتکلها این است که هر گره باید مراقب موقعیت جغرافیایی واقعی خود و موقعیت گرهی که باید به آن برسد، باشد. با این پروتکلها، الگوی موقعیت به موقعیت استفاده میشود. از این رو، سرویسهای مبتنی بر مکان خاص برای گرفتن موقعیت مقصد لازم هستند.
در واقع، سرویس مبتنی بر مکان و مسیریابی بطور جداگانهای در شبکههای اد هاک وسایل نقلیه (VANETها) انجام شدهاند: نخست یک سرویس مبتنی بر مکان برای یافتن محل مقصد استفاده میشود، سپس پروتکل مسیریابی جغرافیایی بستههای داده را به سمت مقصد مورد نظر مسیریابی میکند. این فرآیند هر بار که موقعیتِ مقصد تغییر میکند تکرار میشود که منجر به وقفههای پیوسته در ارتباط و هزینه سیگنالدهی (سیگنالینگ ) سر به سر مهم برای پیدا کردن محل مقصد واقعی میشود. در این مقاله به این بحث میپردازیم که یک اتصال شدیدتر بین این دو فرایند، خدمات مبتنی بر مکان و پروتکل مسیریابی، که با پیشبینی جابجایی وسیله نقلیه بسطیافته است، کاهش معنادار تاثیرات وقفههای ارتباطی و همچنین هزینه سیگنالدهی را میسر میسازد. روش ما مسیریابی مرکب قابل پیشبینی و سرویس مکان سلسله مراتبی (PHRHLS) است. PHRHLS با اتصال شدید مسیریابی بدون حالت محیط حریص (GPSR) [1] بهعنوان یک پروتکل مسیریابی جغرافیایی و سرویس مکان سلسله مراتبی (HLS) [2] به عنوان یک سرویس مبتنی بر مکان ساخته شده است. علاوه بر این، یک ویژگی پیشبینی حرکت که ردیابی حرکت وسیله نقلیه مقصد را ممکن میسازد به PHRHLS اضافه شده است.
در تحقیق قبلی ما [3]، نشان دادیم که یک ترکیب سادهی HLS و GPSR بدون پیشبینی حرکت، بنام HRHLS، نیز عملکردهای ارتباطات را بر حسب نسبت تحویل بسته و تاخیر سر به سر افزایش میدهد در حالیکه هزینه سیگنالدهی سرویس محلی را کاهش میدهد. در این مقاله، استدلال میکنیم که اضافه کردن پیشبینی حرکت به ترکیب فوقالذکر باعث بهبود بیشتر عملکرد خواهد شد.
[1] Vehicular Ad hoc Network
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 288 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
برنامه نویسی موازی شبکه روی سیستم GPU چندهستهای شتابیافته با بهینه سازی
چکیده
واضح است که کدگذاری شبکه به عنوان روشی امیدوارکننده برای بهبود بازده شبکه و پهنای باند موجود پدید آمده است. اما، با توجه به پیچیدگی محاسباتی بالا، قابلیت پیادهسازی کدگذاری شبکه هنوز هم به عنوان یک چالش بر جای مانده است. همچنین، کاربردهای شتابیافته با GPU محدود به روشهای سنتی هستند، که در آن GPU بعنوان یک کوپروسسور[1] برای مصرف مجموعهدادههای انتقالی از CPU استفاده میشود. بنابراین، یک چارچوب کدگذاری شبکه موازی مهاجم با بهینهسازی برای GPU سفارشی شده است، که در آن یک گرنیولاریتی[2] مناسب موازیشدگی برای کدگذاری شبکه ارائه شده است، و GPU نه تنها میتواند به عنوان مصرفکننده داده، بلکه تولیدکننده داده نیز عمل کند. علاوه بر این، کدگذاری شبکه خطی تصادفی، در GPU فعال شده با CUDA موازی و بهینهسازی شده است تا به اعتباربخشی روش ارائه شده بپردازد. نتایج عملی [آزمایشگاهی] نشان میدهد که موازی کردن کدگذاری شبکه در سیستم چندهسته شتابیافته با GPU استفاده از روشهای پیشنهادی بسیار موثر است.
کلمات کلیدی: GPU، کدگذاری شبکه، موازیسازی، CUDA، بهینهسازی.
1. مقدمه
کدگذاری شبکه، یکپارچهسازی کدگذاری اطلاعات و مسیریابی شبکه، تکنیکی برای تبادل اطلاعات است، که در آن بستههای اطلاعاتی قبل از ارسال کدبندی [کدگذاری] میشوند.
با توجه به مزایایی از قبیل بهبود بازده شبکه، متعادل کردن بارها، کاهش تاخیر انتقال و مصرف انرژی گره، و افزایش استحکام شبکه [1]، کدگذاری شبکه به طور گستردهای در ذخیرهسازی فایلهای توزیعی [2] در شبکههای بیسیم استفاده شده است [3]. با این حال، واقعیت وجود محیط شبکه غیرقطعی [4]، پیچیدگی محاسباتی بالای کدگذاری شبکه [5] به عملکرد سیستمهای کدگذاری شبکه [5] آسیب میرساند، لذا قابلیت پیادهسازی آن هنوز هم یک چالش است. بنابراین، بهینهسازی کدگذاری شبکه [6] کاربردی است، و بهینهسازی به نفع کاهش محاسبات و هزینه کدگذاری شبکه از جمله الگوریتم بهبود کدگذاری شبکه [7] و شتاب کدگذاری شبکه مبتنی بر سخت افزار یا معماری [5] [8-9] است.
کدگذاری شبکه شتابیافته با معماری GPU به نتایج قابلتوجهی دست یافته است و هنوز هم در حال پیشرفت است. با این حال، کار قبلی برای به حداکثر رساندن مصرف منابع محاسباتی GPU برای بازده سیستم کدگذاری شبکه موازی اختصاص داده شده است اما هنوز هم مطلوب نیست. همچنین، کار کمی بر روی بهینهسازی سلسله مراتب حافظه برای سیستم کدگذاری شبکه وجود دارد. بنابراین، یک چارچوب کدگذاری موثر شبکه موازی از جمله بهینهسازی حافظه برای بهبود بهرهبرداری علاوه بر مصرف منابع محاسباتی GPU ارائه شده لازم است.
2. معماری و مدل برنامه نویسی CUDA
شکل 1، نمایی کلی از معماری سیستم مشترک متشکل از GPU و CPU را نشان میدهد، که در آن دادهها بین CPU و GPU با کانال PCIe مورد تقاضا انتقال مییابند. معماریGPU شامل تعدادی از مولتیپروسسورهای مقیاسپذیر (SMها) است که هر کدام شامل هشت هسته جریان پردازنده (SP) است و هر سه SM تشکیل یک شاخه مولتی پروسسور ریسهای (TPC) در NVidia GTX 280، حافظه پنهان[3] ثابت خواندنی، و حافظه پنهان بافت[4] خواندنی است. علاوه بر این، هر SM دارای16KB حافظه داخلی خواندنی و نوشتنی است که وجه مشترک همه SP های 8 بیتی است.
...
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 265 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
ترجمه مقاله استفاده از تکنولوژی وایرلس بصورت امن
Using Wireless Technology Securely
استفاده از تکنولوژی بیسیم به صورت امن
در ساالهای اخیر شبکه های بیسیم بیشتر دردسترس و مقرون به صرفه و بسادگی قابل استفاده شدند.
تعداد بسیار زیادی از کاربران خانگی تکنولوژی بیسیم را مورد استفاده قرار دادند.
کاربران لپتاپ ها (لپتاپهای متحرک) اغلب ارتباطات بیسیم رایگانی را در محلهای مانند کافی شاپها و فرودگا های پیدا میکنند.
اگر شما از تکنولوژی بیسیم استفاده میکنید، یا در نظر دارید به سمت تکنولوژی بیسیم بروید باید در مورد تهدیدات امنیتی که ممکن است با انها ماجه شوید مطلع شوید.
این مقاله آنها (تهدیدات امنیتی) را برجسته مینماید و توضیح میدهد که برای استفاده امن از تکنولوژی بیسیم در هردو مکان خانگی و عمومی به چه چیزی نیاز دارید.
شما میتوانید معانی کلمات زیرخط دار را در فرهنگ لغات دشوار در آخر این مقاله پیدا کنید.
Home Wireless Threats
تهدیدات شبکه یا ارتباط بیسیم خانگی
هم اکنون شما باید اگاه باشید از نیازمندیهای ایمن سازی ارتباطات اینترنتی کابلی قدیمی.
اگر برنامه ریزی کرده اید که در خانه به سمت ارتباط بیسیم بروید لحظه ای تصور کنید که چه کاری می خواهید انجام دهید.
شما یک وسیله(ابزار) به دی اس ال یا کابل مودم خود متصل می کنید که ارتباط اینترنتی شما را در فضا توسط سگنالهای رادیویی برای کامپیوترهایتان منشر می کند.
اگر ارتباطات اینترنتی کابلی قدیمی طعمه مشکلات امنیتی هستند، مشکلات امنیتی که در زمانی که شما ارتباط اینترنتی خود را در امواج رادیویی باز می کنید، رخ میدهند را تصور کنید.
شرح ذیل بعضی از تهدیدات امنیتی شبکه های بیسیم خانگی را توضیح میدهد.
Piggybacking
اگر شما قادر به ایمن سازی شبکه بیسیمتان نباشید، هر کسی با یک کامپیوتر که سیستم بیسیم آن فعال و در محدوده نقطه دستیابی بیسیم شما باشد میتواند به وسیله ارتباط بیسیم شما در اینترنت به جستجو بپردازد.
محدوده پخش نوع معمولی داخلی یک نقطه دستیابی 150 تا 300 فوت میباشد.
در نوع بیرونی این محدوده ممکن است تا صد فوت گسترش یابد.
بنابراین اگر همسایه هایی در نزدیکی شما سکونت دارند، یا اگر آپارتمان نشین و یا در مجتمع مسکونی زندگی می کنید، نا توانی در ایمن سازی شبکه بیسیم میتواند پتانسیل باز کردن ارتباط اینترنتی شما را برای تعداد حیرت آوری از کاربران ایجاد نماید.
انجام این کار سبب ایجاد مشکلاتی از قبیل:
*نقض خدمات: ممکن است تعداد ارتباطات شما از تعداد ارتباطات مجازی که سرویس دهنده اینترنتیان برای شما در نظر گرفته تجاوز کند.
*کمبود بهنای باند:ممکن است کاربران با استفاده از ارتباط اینترنتی شما، پهنای باندتان را مصرف کرده و باعث کاهش سرعت ارتباطتان شوند.
*سوء استفاده توسط کابران بد اندیش: ممکن است کاربران ارتباط اینترنتی شما را درجهات فعالیتهای غیر قانونی که به نام شما ثبت می شوند بکار گییرند.
*رصد کردن فعالیت شما: ممکن است کاربران شرور (بد اندیش) قادر به رصد کردن فعالیتهای شما و سرقت رمزها و دیگر اطلاعات حساس شما باشند.
*حمله مستقیم به کامپیوتر شما: کار بران شرو ممکن استقادر به دسترسی به فایلهای موجود در کامپیوتر شما، نصب نرم افزارهای جاسوسی و برامههای شرورانه دیگری باشند، یا کنترل سیستمتان را به دست بگیرند.
Wardriving
نوع خاصی از piggybacking است.
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 2576 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
ترجمه مقاله روشی جدید برای امنیت شبکه حس¬گر بی¬سیم با استفاده از زیست الهامی
چکیده
بررسی طبیعت همزیستی سیستمهای بیولوژیکی ممکن است به دانش ارزشمندی برای شبکههای کامپیوتری منجر شود. رویکردهایی که از زیست الهام گرفتهاند بدلیل تشابهاتی بین امنیت شبکه و زنده ماندن بدن انسان تحت حملات پاتوژنیک برای ارزیابی شبکهها جالب هستند. شبکهی حسگر بیسیم (WSN) شبکهای بر مبنای چند ارتباط کم هزینه و دستگاههای فیزیکی متصل به گرههای حسگر است که پارامترهای فیزیکی هستند. در حالیکه گسترش ویروسها در سیستمهای سیمی بطور کامل مطالعه شده است، استفاده از اعتماد[1]در WSN زمینهی تحقیقاتی در حال ظهوری است. تهدیدات امنیتی ممکن است به طرق مختلفی مثلاگره حسگر خیراندیش[2] که پس از دورهی زمانی خاصی متقلب را تغییر میدهد وارد WSNشود. تحقیق پیشنهادی از الهامات بیولوژیکی و روشهای یادگیری ماشین برای افزودن امنیت در برابر چنین خطراتی استفاده میکند. در حالیکه این تحقیق از روشهای یادگیری ماشین برای تعریف گرههای متقلب استفاده میکند، که با بطور پیوسته با استخراج الهام از سیستم ایمنی انسان میتواند اثر گرههای متقل را بر روی شبکه خنثی کند. تحقیق پیشنهادی در پلتفرم LabVIEW پیاددهسازی شده است و نتایج بدست آمده حاکی از دقت و قدرتمندی مدل پیشنهادی است.
وازگان کلیدی
الهام بیولوژیکی، یادگیری ماشین، WSN، سیستم ایمنی انسان، امنیت.
با الهام از مشخصات جالب سیستمهای بیولوژیکی، بسیاری از محققان بر روی تولید پارادایمهای طراحی جدید به منظور پرداختن بر چالشها در سیستمهای شبکهی کنونی کار میکنند [1]. سیستمهای زیستالهامی سیستمهایی هستند که در آنها زیست نقش مهمی را در حل مسائل در حوزههای دیگر ایفا میکند. رویکردهای زیستالهامی امیدوار کننده هستند زیرا در شرایط متغیر محیطی خود تطبیقی، خود تنظیمی و خود سازمانی هستند [2]. یکی از مشخصات چشمگیر سیستم بیولوژیکی این است که آنها قدرتمند هستند.
در طول سالهای اخیر، تغییر پارادایمی در ایجاد شبکههای کامپیوتری وجود داشته است، از سیستمهای یکپارچهی متمرکز به سیستمهای مستقل، توزیعی و خود سازمان همانند شبکههای حسگر بیسیم (WSN). عوامل متعددی وجود دارد که بر طراحی شبکهی حسگر تاثیر میگذارد از جمله مقیاسپذیری، هزینهی تولید، محیط عملیاتی، قیود سختافزاری، محیطهای انتقال، مصرف توان همزمان به حسگر، پردازش اطلاعات و ارتباطات [3]. به دلیل ویژگیهای بسطپذیری و مقیاسپذیری سیستم، گرههای جدید میتوانند در زمانهای مختلف وارد شوند. با اینحال، این کار باعث میشود تا در معرض تهدیدات زیادی قرار بگیرند [10]. در نتیجهی این عمل، برای این سیستم-های توزیعی ضروریست تا بتوانند در دنیای در حال تغییر تطبیق و سازماندهی شوند. اگر به مشخصات سیستمهای بیولوژیکی و چالشهای پیش روی سیستمهای شبکهی توزیعی نظری بیاندازیم، مشخص میشود که میتوان روشهای زیستالهامی را برای حل این چالشها بکار بست [9]. گرچه گسترش ویروسها در سیستمهای سیمی بخوبی مورد بررسی قرار گرفته است، استفاده از اعتماد در گرههای شبکهی حسگر بیسیم زمینهی تحقیقاتی جدیدی محسوب میشود [4]، [5]، [6]، [7]، [8].
هدف این مقاله ارائهی طرح یک سیستم امنیتی برای WSN با استفاده از سیستم ایمنی بدن انسان به عنوان الهام است. بخش 2 مدل اعتماد و شهرت و کاربرد آن را توضیح میدهد. بخش 3 رویکرد جدیدی را توصیف میکند که میتوان در WSN برای آشکارسازی و حذف گرههای متقلب بکار بست. همچنین در این بخش، سیستمهای ایمنی بدن انشان توضیح داده میشود و مفهوم سلول-T و سلول-B در سیستم ما توضیح داده میشود. بخش 4 مفهوم آنتیژن و آنتیبادی مورد استفاده برای حذف گره متقلب را توضیح میدهد. بخش 5 خلاصهی مقاله را جمعبندی کرده و زمینهی تحقیقات آتی را ارائه خواهد داد.
[1]Trust
[2]benevolent sensor node
دسته بندی | پژوهش |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1551 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 39 |
ترجمه مقاله تعیین مکان بهینه گره در شبکه های مسیریابی فرصت طلب بی سیم
چکیده-در سال های اخیر، توجه روز افزونی به مسیریابی فرصت طلب به عنوان روشی برای افزایش ظرفیت شبکه های بی سیم با بکارگیری طبیعت انتشاری آن پرداخته شده است. برخلاف مسیریابی تک مسیره قدیمی، در مسیریابی فرصت طلب گره هایی که ارسال های همسایه را می توانند استراق سمع[1] بکنند می توانند کاندیدهای فرستنده بسته به سمت مقصد شوند. در این مقاله به این سوال خواهیم پرداخت: حداکثر کارایی که می توان با استفاده از مسیریابی فرصت طلب به دست آورد چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال، از یک مدل تحلیلی استفاده می کنیم که اجازه می دهد تا موقعیت بهینه گره ها را محاسبه کنیم، به طوری که حرکت به سمت مقصد به حداکثر برسد. از این مدل برای محاسبه کران های مینیمم استفاده می شود که می تواند تعداد ارسال ها در یک شبکه را با استفاده از مسیریابی فرصت طلب به دست آورد.
کلیدواژگان: شبکه های بی سیم، مسیریابی فرصت طلب، عملکرد ماکزیمم، مدل تحلیلی.
1. مقدمه
شبکه های بی سیم چند هاپ[2] (MWN) تبدیل به یک حوزه پژوهشی بسیار فعال در سال های گذشته شده اند. به دلیل دو تفاوت اساسی، مسیریابی در MWN پر چالش تر از شبکه های سیمی است، تفاوت اول در ویژگی های ناهمگن لینکهای بی سیم است. در نتیجه، تفاوت های قابل توجهی در احتمالات تحویل بسته می تواند در سراسر لینک یک شبکه MWN وجود داشته باشد. تفاوت دوم به ماهیت انتشار ارسال های بی سیم بر می گردد[3]. بر خلاف شبکه های سیمی، که در آن ها لینک ها به طور معمول نقطه به نقطه هستند، در شبکه بی سیم هنگامی که یک گره بسته ای ارسال می کند، همسایه های گره مقصد مورد نظر می توانند آن را استراق سمع کنند.
پروتکل های مسیریابی در MWN بطور مرسوم با استفاده از پروتکل های توزیعی که در هر گره بهترین لینک را برای هر مقصد (هاپ بعدی) اتتخاب می کنند به مدیریت مشخصه های ناهمگن لینک های بی سیم می پردازد. هنگامی که تمام گره های بعدی انتخاب شدند، تمامی بسته ها بین مبدا و مقصد همان مسیر را دنبال می کند. که چنین پروتکلهایی، مسیر یابی تک مسیره[3] نام دارند.
مسیریابی فرصت طلب (OR) [4-7] برای افزایش عملکرد MWNها با استفاده از طبیعت پخش رسانه های بی سیم پیش بینی شده است. در OR، به جای اینکه یک گره تکی از قبل به عنوان فرستنده بسته انتخاب شود تا هاپ بعدی شود، یک مجموعه گره های سفارشی (یعنی کاندیدها) به عنوان فرستنده های ممکن هاپ بعدی انتخاب می شوند. بنابراین، مبدا می تواند مسیرهای بالقوه متعددی را برای تحویل بسته ها به مقصد استفاده نماید. پس از ارسال
یک بسته، تمام کاندیدها که با موفقیت آن را دریافت می کنند در میان خود برای تعیین اینکه کدام یک از آن ها این بسته را ارسال خواهد کرد هماهنگ می شوند؛ بقیه نیز بسته را کنار خواهند گذاشت.
تحقیق قبلی در این زمینه عمدتا در ارائه و ارزیابی مکانیزم های انتخاب کاندیدهای مختلف و پروتکل های مسیریابی تمرکز داشته است. فلذا، عملکرد مکانیزم پیشنهادی، با عملکرد سناریو پایه مسیریابی سنتی تک مسیره و یا با عملکرد مکانیزم های OR دیگر مقایسه می شود. این عملکرد به طور کلی از نظر تعداد ارسال های مورد انتظار از مبدا به مقصد (که، همانند [8]، به آن ارسال هر مسیره انتظاری[4]، EAX می گوییم) اندازه گیری می شود. از نظر ما تمامی مطالعات فرض می کنند که توپولوژی شبکه مشخص است و ارزیابی های و مقایسه ها روی آن توپولوژی، و یا انواع آنها انجام می شود. در این مقاله رویکرد متفاوتی را دنبال می کنیم. در اینجا، به بررسی حداکثر بهره ای که می توان با استفاده از OR به دست آورد می پردازیم. برای این منظور، به مطالعه موقعیت بهینه گره های کاندید می پردازیم. لذا بینش به دست آمده برای پیشنهاد قوانین طراحی عملی برای شبکه های بی سیم چند هاپ اعمال می گردد.
در بخش اول این مقاله، در مورد این سوال صحبت خواهیم کرد: حداکثر بهره که می توان با استفاده از OR به دست آورد چقدر است؟ منظور از بهره، تفاوت نسبی تعداد مورد انتظار ارسال های لازم بین OR و سناریو مسیر یابی پایه تک مسیره است. به طور خاص، بر روی یک سناریو تمرکز می کنیم که در آن حداکثر تعداد کاندیدها به ازای هر گره محدود است. برای پاسخ به سوال قبلی، از یک شبکه که در آن گره ها بطور بهینه قرار گرفته اند استفاده می کنیم به طوری که در هر ارسال حرکت به سمت مقصد ماکزیمم شود. برای این کار، باید فرض کنیم که یک فرمول برای احتمال تحویل، p(d)، بین گره ها در فاصله d داریم. برای سادگی، باید همان تابع ، p(d)، را برای هر جفت از گره ها در نظر بگیریم. با این حال، این مدل را می توان با فرض یک تابع متفاوت برای هر لینک تعمیم داد. در تجزیه و تحلیل ما p(d) با استفاده از مدل انتشار رادیویی داده خواهد شد. رابطه محاسبه تعداد ارسال های مورد انتظار OR توسط نویسندگان مختلف (به عنوان مثال [8-10]) بدست آمده است. که آن رابطه بازگشتی بوده و وابستگی غیر خطی به احتمال تحویل بین گره ها دارد. از این فرمول برای اهداف مقایسه ای استفاده خواهیم کرد، و در بقیه مقاله، از آن به عنوان فرمول بازگشتی[5] EAX یاد خواهیم کرد.
[1] Overhearing
[2] Multi-hop
[3] Uni-path
[4] Any-path transmission
[5] Recursive formula
دسته بندی | پاورپوینت |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 693 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 31 |
پاورپوینت تحقیق با موضوع تبلت
تاریخچه تبلتها
ایده تبلت چندان جدید نیست و به سال 1968 برمیگردد. یک دانشمند به نام آلن کی(Alan Kay) پیشنهاد کرد با پیشرفت در فناوریهای صفحات نمایشگر مسطح، واسطهای کاربر، کوچکسازی اجزای رایانهای و برخی آزمایشها در زمینه فناوری WiFi میتوان دستگاه رایانهای پیشرفتهای ساخت.
آلن کی ایده خود را توسعه داد و پیشنهاد کرد این دستگاه میتواند برای اهداف کمک آموزشی مناسب باشد. سال 1972 او مقالهای درباره این دستگاه منتشر کرد و آن را کتاب پویا(Dynabook) نامید.
یکی از تبلتهای اولیه GRiDPad است که برای اولین بار سال 1989 ساخته شد. GRiDPad شامل یک صفحه لمسی خازنی تک رنگ و قلمی سیمی بود. وزن آن حدود 2/2 کیلوگرم میشد. در مقایسه با تبلتهای امروزی GRiDPad زمخت، سنگین و عمر باتریاش کوتاه (حدود 3 ساعت) بود.
چه چیزی تبلتها را نازک کرده است؟
اگر شما یک دستگاه تبلت را باز کنید تا درون آن را نگاه کنید، متوجه سه نکته میشوید؛ اول این که شما ضمانتنامه دستگاه را باطل کردهاید، دوم کارخانه سازنده تمام اجزای تبلت را کنار هم قرار داده تا دستگاهی مناسب و کارآمد بسازد و سوم بیشتر اجزایی که در تبلت میبینید مشابه اجزایی است که در یک رایانه معمولی پیدا میشود.
مغز متفکر یک تبلت، ریزپردازنده آن است. به طور معمول، تبلتها از پردازندهای کوچکتر از پردازندههای یک رایانه تمامعیار استفاده میکنند.
این ویژگی باعث میشود فضای کمتری اشغال شود و میزان گرما تولیدی کاهش یابد. گرما برای رایانهها مضر است و به لحاظ مکانیکی به دستگاه آسیب میرساند.
رایانههای لوحهای به طور معمول انرژی خود را از باتریهای قابل شارژ دریافت میکنند. با توجه به مدل تبلت مدت شارژ باتری متفاوت است و زمانی بین 8 تا 10 ساعت خواهد بود.
برخی از تبلتها باتریهای قابل تعویض دارند، اما برخی دیگر مانند آیپد و آیپد2، این امکان را در اختیار کاربر قرار نمیدهند. علاوه بر باتری وCPU ، اجزای دیگر در یک تبلت معمولی عبارت است از:
شتاب سنج
ژیروسکوپ
پردازندههای گرافیک
حافظه مبتنی بر فلش
WiFiیا تراشههای تلفن همراه و آنتن
پورتUSB و منبع تغذیه
بلندگو
تراشه کنترلکننده صفحه نمایش لمسی
حسگر دوربین، لنز و تراشهها
شتاب سنج و ژیروسکوپ به تبلت در تعیین جهتش کمک میکند تا نمایشگر گرافیک آن تصاویر را به صورت افقی یا عمودی نشان بدهد.
پردازشگر گرافیک یا GPU برای تولید تصاویر مستقل عمل میکند. WiFi یا تراشههای تلفن همراه به شما امکان اتصال به شبکههای رایانهای را میدهد.
تبلتها ممکن است دارای گیرنده بلوتوث هم باشند. تنها چیزی که شما نمیتوانید در تبلتها پیدا کنید فن است که دلیل آن کمبود فضاست.
دسته بندی | پاورپوینت |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 434 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
پاورپوینت فرهنگ سازمانی
.
qتعریف فرهنگ سازمانی: vمقصود از فرهنگ سازمانی سیستمی از استنباط مشترک است که اعضا نسبت به یک سازمان دارند وهمین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می شود. هفت ویژگی اصلی که در مجموع فرهنگ سازمانی را تشکیل می دهند:
1- خلاقیت و خطرپذیری: میزانی که افراد تشویق می شوند تا خلاق، نوآور و خطرپذیر گردند.
2- توجه به جزئیات: میزانی که انتظار می رود کارکنان بتوانند مسایل را تجزیه و تحلیل کنند و به صورتی دقیق به امور بپردازند.
3- توجه به نتیجه : میزانی که مدیریت به نتیجه ها یا ره آوردها توجه می کند، نه به روش ها وفرایندهایی که باید برای دستیابی به این نتیجه به کار برد.
4- توجه به افراد: میزانی که مدیریت به کارکنان اجازه می دهد در تصمیم گیری ها مشارکت کنند و میزانی که مدیریت درباره اثرات نتیجه های تصمیم گیری بر افراد توجه می کند.
5- تشکیل تیم: میزانی که مدیریت کارها را به گونه ای تنظیم می کند که به وسیله تیم (و نه به وسیله افراد) انجام شود.
6- تحول: میزانی که افراد دارای روح پرخاشگری، تحول یا جسارت هستند (و نه افراد ساده اندیش و احتمالا بی تفاوت).
7- ثبات یا پایداری: میزانی که سازمان در فعالیت های خود به حفظ وضع موجود (و نه رشد) تاکید و توجه می کند.
4- توجه به افراد: میزانی که مدیریت به کارکنان اجازه می دهد در تصمیم گیری ها مشارکت کنند و میزانی که مدیریت درباره اثرات نتیجه های تصمیم گیری بر افراد توجه می کند.
5- تشکیل تیم: میزانی که مدیریت کارها را به گونه ای تنظیم می کند که به وسیله تیم (و نه به وسیله افراد) انجام شود.
6- تحول: میزانی که افراد دارای روح پرخاشگری، تحول یا جسارت هستند (و نه افراد ساده اندیش و احتمالا بی تفاوت).
7- ثبات یا پایداری: میزانی که سازمان در فعالیت های خود به حفظ وضع موجود (و نه رشد) تاکید و توجه می کند.
qآیا سازمان ها فرهنگ های همانندی دارند ؟ vآگاهی از این موضوع که فرهنگ سازمانی دارای ویژگی های عمومی است، بدان معنی است که سازمان دارای فرهنگ های فرعی می باشد. بیشتر سازمان های بزرگ دارای یک فرهنگ حاکم و تعدادی فرهنگ های فرعی (یا زیرمجموعۀ فرهنگی) هستند. vفرهنگ حاکم نمایانگر ارزش های اصولی است که اکثریت اعضای سازمان در آن ها مشترک یا سهیم هستند. vفرهنگ های فرعی (یا زیرمجموعه های فرهنگی) در سازمان های بزرگ به وجود می آیند و بازتابی از مسائل، تجربیات یا شرایط مشابه و همانندی هستند که اعضای سازمان باآن ها رو به رو می شوند.می توان این زیرمجموعه های فرهنگی را بر حسب دوایر و مناطق جغرافیایی تعریف کرد.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1037 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
عنوان: دانلود پاورپوینت روش شناسی تجزیه و تحلیل مباحث ویژه مدیریت دولتی
فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )
تعداد اسلاید: 44 اسلاید
دسته: مدیریت
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " روش شناسی تجزیه و تحلیل مباحث ویژه مدیریت دولتی" در حجم 44 اسلاید همراه با توضیحات کامل می باشد که می تواند جهت ارائه در کلاس رشته مدیریت دولتی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
دو دیدگاه متفاوت درخصوص مطالعه علمی رفتارانسانها درسازمان هاوجایگاه آن درعلوم اجتماعی و طبیعی
موردکاوی به عنوان یک راهبردتحقیق
راهبردهای تحقیق درعلوم اجتماعی
روش های تحقیق
تاریخچه موردکاوی
تعاریف موردکاوی
انواع موردکاوی
موردکاوی مفهومی
موردکاوی تحلیلی
موردکاوی سنتی
انواع مختلف مطالعات موردی ازدیدگاه ین
انواع مختلف مطالعات موردی ازدیدگاه استیک
عوامل موثر برعامل دسترسی
عناصر موثر5 گانه بر درک قبلی افراد از دیدگاه گامسون
کاربردهای موردکاوی
موردکاوی روشی اثربخش برای آموزش
هدف اصلی ازروش موردکاوی براساس دیدگاه بلوندن و مک گوئینز
توصیه های رویس برای بهبود مهارت های تفکر ساختار یافته دانشجویان
ساختارقضیه اثربخش
نقش مطالعه موردی
ین سه اصل برای گردآوری داده ها در مورد کاوی بیان میکند
علوم طبیعی درمطالعات علمی
رفتار انسان ها در مطالعات علمی
هدف از انجام مطالعات علمی رفتار انسان ها در سازمانها
اعتبار و روایی مطالعه موردی
موردکاوی درمدیریت دولتی
سه روش برای شناسایی مسئله درحوزه موضوعات مدیریت
سطوح تجزیه وتحلیل مباحث ویژه مدیریت دولتی
راهبردهای موردکاوی
سه بخش دریک گزارش مکتوب
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | پاورپوینت |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1239 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
پاورپوینت تئوری پرتفولیو
52 صفحه + نمودار های لازم و تصاویر از کتاب مربوطه
qمقدمه vلغت پورتفولیو، در عبارت ساده به ترکیبی از دارایی ها گفته می شود که توسط یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری تشکیل می شود. این سرمایه گذار میتواند یک فرد یا یک موسسه باشد. از نظر تکنیکی، یک پورتفولیو دربرگیرنده مجموعه ای از داراییهای واقعی و مالی سرمایه گذاری شده یک سرمایه گذار است.
qمدل مارکوئیتز vدر سال 1950، هری مارکوئیتز مدل اساسی پرتفولیو را ارائه کرد که مبنایی برای تئوری مدرن پرتفلیو گردید. vمارکوئیتز با ارائه روش اندازه گیری ریسک پرتفولیو به محاسبه ریسک و بازده موردانتظار پرتفولیو پرداخت. مدل او بر مبنای بازده مورد انتظار و ویژگی های ریسک اوراق بهادار میباشد که چارچوب تئوریکی برای تجزیه و تحلیل گزینه های ریسک و بازده است. vمارکوئیتز همچنین مفهوم پرتفولیو کارا را مطرح کرد. پرتفولیو کارا به معنای ترکیبی مطلوب اوراق بهادار به نحوی است که ریسک آن پرتفولیو در ازای نرخ بازده معین به حداقل رسیده باشد. سرمایه گذاران می توانند از طریق مشخص کردن نرخ بازده مورد انتظار پرتفولیو و حداقل کردن ریسک پرتفلیو در این سطح بازده، پرتفولیو کارا را مشخص کنند.
qمفروضات مدل مارکوئیتز v1- سرمایه گذاران بازده را مطلوب دانسته و از ریسک متنفر هستند. v2- سرمایه گذاران در تصمیم گیری منطقی عمل می کنند و تصمیم هایی را اتخاذ می کنند که باعث حداکثر کردن بازده مطلوب آنها می شود. v3- مطلوبیت سرمایه گذاران تابعی است از بازده موردانتظار و ریسک که این دو عامل، پارامترهای اساسی تصمیمات سرمایه گذاری هستند.
qریسک یک اوراق بهادار vبرای اندازه گیری ریسک اوراق بهادار، از واریانس بازده های مورد انتظار استفاده می کنیم. از نظر آماری، واریانس، پراکندگی بازده سهام را در حول و حوش ارزش مورد انتظار اندازه گیری می کند. هر چه پراکندگی بازده ها بیشتر باشد، میزان ریسک و واریانس یا انحراف معیار بزرگتر است. بنابراین، واریانس، یک معیار منطقی و ثابت ریسک اوراق بهادار برای سرمایه گذاران است. q