پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت

دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت در حجم 229 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 5
فرمت فایل pptx
حجم فایل 907 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 229
پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 229 اسلاید

کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت از جمله منابع مهم درس مدیریت منابع انسانی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت کل این کتاب که مشتمل بر 12 فصل است می باشد که در حجم 229 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است؛ عناوین این فصلها نیز به شرح زیر می باشد:

فصل اول: ماهیت مدیریت منابع انسانی

فصل دوم: تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی

فصل سوم: تجزیه و تحلیل شغل

فصل چهارم: فرایند برنامه ریزی نیروی انسانی

فصل پنجم: فرایند کارمندیابی

فصل ششم: فرایند انتخاب

فصل هفتم: فرایند اجتماعی کردن

فصل هشتم: فرایند آموزش کارکنان

فصل نهم: ارزیابی عملکرد

فصل دهم: سیستم پاداش

فصل یازدهم: مدیریت حقوق و دستمزد

فصل دوازدهم: انضباط؛ اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان

بخشهای عمده این فایل به تفکیک هر فصل شامل موارد زیر می باشد:

فصل اول: ماهیت مدیریت منابع انسانی

مقدمه

عوامل مهم در گسترش نقش مدیریت منابع انسانی

وظایف مدیریت منابع انسانی

راههای اثربخشی بیشتر مدیریت منابع انسانی

نقش مدیریت منابع انسانی در سودبخش سازمان

نتیجه گیری

فصل دوم: تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی

مقدمه

انقلاب صنعتی

نهضت کارگری

نهضت مدیریت علمی

اصول مدیریت علمی

روان شناسی صنعتی

متخصصان امور نیروی انسانی

مکتب روابط انسانی

عوامل موثر در شکل گیری مدیریت منابع انسانی

فصل سوم: تجزیه و تحلیل شغل

مقدمه

تعریف تجزیه و تحلیل شغل

مراحل تجزیه و تحلیل شغل

روشهای تجزیه و تحلیل شغل

رابطه میان تجزیه و تحلیل شغل، شرح شغل و شرایط احراز شغل

تنظیم شرح شغل

تنظیم شرایط احراز شغل

کاربرد تجزیه و تحلیل شغل

تجزیه و تحلیل شغل بر عهده کیست؟

مشکلات تجزیه و تحلیل شغل

طراحی شغل

روش مدیریت علمی

روش انگیزشی

نظریه دوعاملی هرزبرگ

نظریه فعال سازی

نظریه ویژگی های شغل

روش سیستمی

روش مبتنی بر ویژگی های عامل انسانی

فصل چهارم: فرایند برنامه ریزی نیروی انسانی

مقدمه

تعریف برنامه ریزی نیروی انسانی

مراحل برنامه ریزی نیروی انسانی

تعیین موجودی نیروی انسانی در سازمان؛

مطالعه و بررسی اهداف آتی سازمان؛

برآورد نیاز سازمان به نیروی انسانی(تقاضا برای نیرو با توجه به اهداف آتی)؛

برآورد عرضه نیروی انسانی ( از منابع داخلی و خارجی)؛

مقایسه عرضه و تقاضای نیروی انسانی و تعیین سیساتهای پرسنلی سازمان بر آن اساس

روشهای برآورد نیروی انسانی موردنیاز

روشهای کاهش نیروی مازاد

فصل پنجم: فرایند کارمندیابی

مقدمه

میزان کارمندیابی

عوامل موثر در کارمندیابی

فرایند کارمندیابی

منابع کارمندیابی

مزایای منابع داخلی کارمندیابی

کارمندیابی از طریق اعلان شغل

کارمندیابی از طریق اعلان شغل

نکات مهم در استفاده از روش اعلان شغل

کارمندیابی از طریق آگهی

نکات مهم در استفاده از آگهی

موسسات کاریابی

کارمندیابی از طریق مراکز آموزشی

کارمندیابی از طریق معرفی و توصیه اعضا

کارمندیابی از طریق مراجعه مستقیم

کارمندیابی وظیفه کیست؟

نتیجه گیری

فصل ششم: فرایند انتخاب

مقدمه

مشکلات ناشی از انتخاب غلط

بی ارتباطی برخی عوامل با شغل

مراحل مختلف فرایند انتخاب

مصاحبه مقدماتی (غربال اولیه)

تکمیل فرم درخواست کار

برگزاری آزمونهای استخدامی

مصاحبه جامع (تخصصی)

بررسی سوابق متقاضی

معاینه پزشکی

تصمیم گیری نهایی

عوامل موثر در پیش بینی صحیح عملکرد فردر در شغل

پایایی

روشهای تعیین و سنجش پایایی

روایی

انواع روایی

حفظ کارکنان

فصل هفتم: فرایند اجتماعی کردن

مقدمه

تعریف اجتماعی کردن

معارفه مقدماتی

فرهنگ سازمان

چرا اجتماعی کردن مهم است؟

فرایند اجتماعی کردن فرد

مرحله اول: قبل از ورود به سازمان

مرحله دوم: رویارویی فرد با سازمان

مرحله سوم: تحول و دگرگونی فرد

روشهای تطبیق فرد با شرایط و واقعیات موجود سازمان

نکاتی که باید در هنگام طراحی برنامه اجتماعی کردن فرد در نظر داشت

فصل هشتم: فرایند آموزش کارکنان

مقدمه

مزایای آموزش

مسئولیت طراحی و اجرای برنامه های آموزشی به عهده کیست؟

وظایف واحد آموزش اداره امور کارکنان

روشهای تعیین نیازهای آموزشی

نظریه های یادگیری

نظریه رفتاری

نکات مهم در طراحی برنامه های آموزشی بر اساس نظریه رفتاری

نظریه یادگیری اجتماعی

نکات مهم در طراحی برنامه های آموزشی بر اساس نظریه یادگیری اجتماعی

نظریه شناختی

نکات مهم در طراحی برنامه های آموزشی بر اساس نظریه یادگیری شناختی

مراحل مختلف فرایند آموزش

تشخیص نیازهای آموزشی

. تعیین اهداف آموزشی

انتخاب روش آموزش

برنامه ریزی برای برگزاری دوره آموزشی

ارزیابی دوره آموزشی

روشهایی که منظور از آنها دادن اطلاعات است

روشهای شبیه سازی

روشهای ضمن خدمت

مراحل دوره های آموزش ضمن خدمت

فصل نهم: ارزیابی عملکرد

مقدمه

کاربردهای ارزیابی عملکرد

شاخص های ارزیابی

مراحل ارزیابی عملکرد

نکات مهم در طراحی سیستم ارزیابی عملکرد

عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی

انواع ارزیابی

روشهای ارزیابی

روش مقیاسی

روش عامل سنجی

روش ثبت وقایع حساس

روش توصیفی

روش قیاسی

انتخاب اجباری

ارزیابی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف.

مشکلات ارزیابی عملکرد

ویژگی سیستم های ارزیابی کارآمد

فصل دهم: سیستم پاداش

مقدمه

پاداشهای درونی و بیرونی

انواع پاداش

مبنای اعطای پاداش

ویژگیهای سیستم پاداش موثر

نظریه برابری

طرحهای جدید اعطای پاداش

فصل یازدهم: مدیریت حقوق و دستمزد

مقدمه

تفاوت میان حقوق و دستمزد

ویژگی های سیستم حقوق و دستمزد

طراحی سیستم حقوق و دستمزد به عهده کیست؟

مراحل مختلف طراحی سیستم حقوق و دستمزد

تجزیه و تحلیل شغل

شرح شغل

ارزشیابی شغل

بررسی نرخ حقوق و دستمزدهای متداول در صنعت

تعیین نرخ پرداخت

تعدیل و ترمیم سیستم پرداخت

ارزیابی تفاضلی حقوق و دستمزد

بررسی قوانین و مقررات درون سازمانی

بررسی قوانین و مقررات دولتی حاکم بر پرداخت

تعیین حقوق پایه

نتیجه گیری

فصل دوازدهم: انضباط؛ اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان

مقدمه

تعریف انضباط

تغییر رفتار

تقویت مثبت

تقویت منفی

خاموشی

تنبیه

فرایند انضباط

انواع تخلفات

مهمترین دلایل غیبت کارکنان

بررسی و ارزیابی تخلفات

نکاتی که باید در رسیدگی به تخلفات اداری رعایت نمود:

اثربخشی مجازات

کوتاهی در مجازات

ویژگیهای سیستم انضباطی مؤثر

انضباط مثبت(انضباط بی مجازات)

مراحل انضباط مثبت

انواع اقدامات انضباطی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


کار تحقیقی 1 - اعمال حقوقی صغیر

کار تحقیقی1 اعمال حقوقی صغیر
دسته بندی حقوق
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
کار تحقیقی1- اعمال حقوقی صغیر

فروشنده فایل

کد کاربری 26456
کاربر

کار تحقیقی1- اعمال حقوقی صغیر

فهرست موضوعات

پیشگفتار ............................................................................................................................1

1- فصل اول : شناسایی صغیر و اقسام آن .................................................................................2

مبحث اول : مفهوم صغیر و رشید ...........................................................................................3

صغیر در حقوق امامیه...........................................................................................................3

صغیر در اصطلاح حقوقی......................................................................................................3

تعریف صغیر......................................................................................................................5

تعریف رشید...................................................................................................................6

مبحث دوم : انواع صغیر...................................................................................................7

الف- صغیر ممیز............................................................................................................7

ب- صغیر غیر ممیز........................................................................................................7

مبحث سوم : مفهوم تمیز...................................................................................................9

2- فصل دوم : وضعیت اعمال حقوقی صغیر.........................................................................10

مبحث اول: وضعیت اعمال حقوقی صغیر غیر ممیز.................................................................11

مبحث دوم : وضعیت اعمال حقوقی صغیر ممیز......................................................................12

تقسیم معاملات صغیر از حیث حقوقی..................................................................................12

معاملات مربوط به اموال و حقوق مالی صغیر ممیز.............................................................12

- وضعیت معاملات صغیر ممیز نسبت به اموال حقوق مالی او پیش از تنفیذ و رد ...........................13

- وضعیت معاملات صغیر ممیز در حقوق فعلی ایران .............................................................13

اثبات عدم نفوذ معامله صغیر ممیز .....................................................................................14

عدم اهلیت تصرف .........................................................................................................15

- وکالت ......................................................................................................................15

قرارداد کار...................................................................................................................16

اعمال حقوقی صغیر ممیز در فقه اسلامی : ..........................................................................17

الف- اعمال حقوقی صغیر در فقه شیعه: ..............................................................................17

ب- اعمال حقوقی صغیر در فقه عامه ..................................................................................18

- اعمال حقوقی معین در حقوق موضوعه: ...........................................................................18

ازدواج ...........................................................................................................................19

مسئولیت مدنی..............................................................................................................20

نتیجه بحث..................................................................................................................21

کتابهای مورد مطالعه.....................................................................................................22

v پیشگفتار:

ورود به دانشگاه برای همه افراد به منظور و اهداف متفاوتی صورت می گیرد . در بدو ورود به دلیل نا

آشنایی با محیط دانشگاه ابهام در مورد درس خواندن وجود داشت و مخصوصا اینکه حرفهایی که در مورد

دانشگاه آزاد گفته می شد به خصوص در مورد اعتبار مدرک مرا اذیت می کرد .

با ورود به دانشگاه و آشنایی با محیط آن کم کم خودم را با این محیط وفق دادم ومتوجه شدم با وجود اساتید

ممتاز در رشته حقوق می توانم آن حرف و سخن ها را بیهوده تلقی کنم .

برای پیشرفت در دانشگاه داشتن مدرک به تنهایی فایده و سودی در بر نخواهد داشت بلکه باید حس کنجکاوی

و پژوهش در دانشجو فعال باشد.

کار تحقیقی به عنوان دو واحد درسی در نظر گرفته شده است که می تواند به دانشجویان در زمینه تحقیق و

پژوهش و فعال شدن این حس ذاتی انسان کمک کند .

تحقیق صورت گرفته اعمال حقوقی صغار را مورد بررسی قرار می دهد و هدف از آن اثبات درستی و

صحت یا بطلان اعمال حقوقی این گروه است . گر چه منابع حقوقی شبیه به هم بوده و جستجو در این زمینه

محدود بود ولی سعی شد تا با بررسی کتب اساتید حقوق در این زمینه چکیده ای از اعمال حقوقی این گروه از

جامعه مورد نقد قرار گیرد.


پاورپوینت استراتژی رقابتی و حسابداری مدیریت

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان استراتژی رقابتی و حسابداری مدیریت در حجم 20 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری، مدیریت مالی و گرایش های مجموعه مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 687 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
پاورپوینت استراتژی رقابتی و حسابداری مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت استراتژی رقابتی و حسابداری مدیریت

دسته: حسابداری – مدیریت مالی- مجموعه مدیریت(ویژه ارائه کلاسی درس حسابداری مدیریت)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 20 اسلاید

این فایل در زمینه " استراتژی رقابتی و حسابداری مدیریت" می باشد که در حجم 20 اسلاید همراه با توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درس حسابداری مدیریت رشته های حسابداری، مدیریت مالی و گرایش های مجموعه مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

تعریف استراتژی

ماهیت تدوین استراتژی

هدف استراتژی رقابتی

حسابداری مدیریت چیست؟

حسابداری مدیریت استراتژیک چیست؟

هدف حسابداری مدیریت –مثلث استراتژیک

ماهیت حسابداری مدیریت

مشخصه های یک سیستم حسابداری مدیریت مناسب

ارتباط با تصمیم گیری

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


پاورپوینت افشای اختیاری

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان افشای اختیاری در حجم 41 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس بررسی موارد خاص در حسابداری رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 708 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
پاورپوینت افشای اختیاری

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت افشای اختیاری

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس بررسی موارد خاص در حسابداری)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 41 اسلاید

این فایل در زمینه " افشای اختیاری" می باشد که در حجم 41 اسلاید همراه با توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درس بررسی موارد خاص در حسابداری رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

نقش افشا در بـازارهای سرمایه

مشکل اطلاعات

جـریانهای مالی و اطلاعاتی در بازار سرمایه

مسائل نمایندگی

ادبیات افشای اختیاری

بهبود نقدینگی سهام

کاهش هزینه سرمایه

افزایش واسطه‌های اطلاعاتی

انگیزه‌های افـشای‌ اختیاری

فرضیه معاملات بازار سرمایه

فرضیه پاسخ‌ خواهی در خصوص کنترل شرکت

فرضیه سهام جایزه

فرضیه هـزینه دعاوی حقوقی

فرضیه آشکار کردن توانایی و استعداد‌ مدیریت

فرضیه هـزینه خصوصی

اعتبار افـشای اختیاری

اهمیت شفافیت و افشای داوطلبانه

مزایای افشای داوطلبانه

مهمترین مزایای افشای کامل و گزارشگری بهتر

مسائل اصلی در افشای داوطلبانه

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


پروژه طرح نهایی مجتمع مسکونی

پروژه طرح نهایی معماری مجتمع مسکونی در 162 صفحه
دسته بندی معماری
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 3718 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 162
پروژه طرح نهایی مجتمع مسکونی

فروشنده فایل

کد کاربری 3
کاربر

فهرست

فصل اول : اطلاعات عمومی بلند مرتبه سازی و ضرورت احداث ساختمانهای بلند مرتبه

اطلاعات عمومی بلند مرتبه سازی و ضرورت احداث ساختمانهای بلند …………1

فصل دوم : تاریخچه ساخت بناهای بلند با شیوة جدید در ایران

تاریخچه ساخت بناهای بلند با شیوة جدید در ایران ............................12

شروع ساخت بناهای بلند با شیوه جدید ...............................................13

روند احداث بناهای بلند در دهه 40 ...................................................14

آغاز ساخت بناهای بلند مسکونی ...........................16

روند احداث بناهای بلند در دهه 50 .............................22

فصل سوم : ضوابط و استانداردهای کلی برای طراحی مجتمع مسکونی

ضوابط و استانداردهای کلی برای طراحی مجتمع مسکونی..................................25

تراکم کم و زیاد و متوسط ...............................................................25

حیاط پله فرار و آسانسور ...................................................26

پخی و پیش آمدگی ساختمانی در گذرها .........................................27

رعایت محدودیت ارتفاع .............................................28

پارکینگ ..................................................28

ضوابط ساختمانی مجتمع های مسکونی ...................................................29

ضوابط و مقررات تراکم و بلندمرتبه سازی .................................................30

ضوابط و مقررات نمای شهری مصوبه مورخ 28/8/69....................................31

فصل چهارم: مطالعات کلی برای طراحی مجتمع مسکونی

مطالعات کلی برای طراحی مجتمع مسکونی ...........................................34

مقدمات طراحی معماری ................................................................36

طراحی برنامه فیزیکی طرح ...........................................................37

شناخت اجزاء طراحی ...................................................................38

عرصه .................................................................38

شهرک .......................................................38

عرصه خصوصی ..........................................................39

عرصه خانوادگی ..........................................................39

نشیمن ............................................................39

مبلمان نشیمن ............................................................................40

آشپزخانه ..........................................................................41

دسترسی آشپزخانه ......................................................................41

ارتباط فضــای نشیمن با آشپزخانه .....................................................42

غذاخوری خانوادگی ......................................................................43

عرصه های زندگی خصوصی و فردی ..................................................44

محل استقرار عرصه های خصوصی و فردی ..........................................44

اتاق خواب والدین ........................................................................45

اتاق خواب فرزندان ......................................................................46

اتاق مطـــالعه ............................................................................46

عرصه پذیرایی و مراسم .................................................................46

ورودی .............................................................47

فضای پذیرایی .............................................................48

غذاخوری ........................................48

عرصه خدماتی و پشتیبانی ...................................48

عرصه فضای باز و خصوصی .......................................................50

فصل پنجم: تاثیر احداث ساختمانهای بلند مرتبه بر کاربریهای شهر

تعریف و طبقه بندی ساختمان بلند .....................................................55

سابقه بلند مرتبه سازی در ایران ...................................................56

چگونگی پراکنش ساختمانهای بلند مرتبه درمناطق یک دو سه تهران ...................57

تاثیر بلند مرتبه سازی بر کاربریهای زمین شهری در مناطق یک و دو و سه................58

اثر بلند مرتبه سازی در افزایش تراکم ساختمانی و زمین مسکونی .........................59

اثر بلند مرتبه سازی در سطح معابر و شبکه ترافیک شهری................................62

اثر بلند مرتبه سازی در سطح خدمات .....................................................63

فصل ششم: ضرورت احداث وطراحی معماری و شهرسازی ساختمانهای بلند در شهرهای امروز

هزینه زیاد زمین و تکنولوژی پیشرفته و مصالح متنوع امروز بلند مرتبه سازی را توجیه
می نماید یا خیر ؟ ....71

رابطه تراکم جمعیت و ظرفیت معابر و تاسیسات و تجهیزات و خدمات شهری ......75

بلند مرتبه سازی در کلان شهرهای ایران آری یا خیر ؟..................................76

رابطه بین بلند مرتبه سازی و توسعه افقی...............................................78

آثار اجتماعی و روانی زندگی درساختمان های بلند.......................................79

زلزله و باد ...........................87

آتش سوزی ...............................89

فصل هفتم: اقلیم و تاثیر آن در طراحی معماری

بررسی شرایط اقلیمی مناطق مختلف ایران ...........................................98

کرانه جنوبی دریای خزر ............................................98

کرانه شمالی خلیج فارس و دریای عمان .............101

نواحی کوهستانی و مرتفع ............................102

نواحی مرکزی دشت های فلات. ...............................................................104

مطالعات اقلیمی شهرستان اردبیل ....106

تاریخچه شهر اردبیل ...........107

حدود و مشخصات استان اردبیل .....................................109

اقلیم در اردبیل ..............................................104

نمودارهای بارش و دما و رطوبت استان ...................................109

نقش ارتفاعات بر اقلیم استان .................................110

بادهای غالب منطقه ...........111

فصل هشتم: بررسی نمونه های اجرایی مجتمع های مسکونی بلند مرتبه در ایران و جهان

مجتمع مسکونی نور ...........................116

کلیات ...........................116

ابنیه ...........................117

تاسیسات .........................118

آسمانخراش Turning Torso .........................125

فصل نهم: معرفی طرح

تجزیه و تحلیل سایت ..........................136

دسترسی ها ..........................136

مجاورت ها ..........................137

پتانسیل ها ..........................137

اقلیم ..........................137

تحلیل سایت مورد نظر برای طراحی پروژه و توضیحات طرح ..............138

پلان موقعیت ........................141

سایت پلان ........................142

پلان تحلیل سایت .....................143

پلان آکس بندی .....................144

پلان طبقه منفی یک ....................145

پلان طبقه پیلوت ....................146

پلان تیپ طبقات اول تا پنچم .............147

پلان تیپ طبقات ششم تا دوازدهم ........... 148

پلان تیپ طبقات سیزدهم تا هفدهم ........... 149

پلان مبلمان طبقات اول تا پنچم .............150

پلان مبلمان طبقات ششم تا دوازدهم ........... 151

پلان مبلمان طبقات سیزدهم تا هفدهم ........... 152

پلان اندازه گذاری طبقات اول تا پنچم .........153

پلان اندازه گذاری طبقات ششم تا دوازدهم .......... 154

پلان اندازه گذاری طبقات سیزدهم تا هفدهم ........... 155

نمای شمالی ........... 156

نمای جنوبی ........... 157

نمای شرقی ........... 158

نمای غربی ........... 159

A-A section ........... 160

B-B section ........... 161

C-C section .......... 162

پروژه ی حاضر بصورت کامل و جامع می باشد ولی به جهت حجم بالای فایلهای پیوست، تنها فایلهای ورد در اینجا قابل دانلود می باشد. پس از خرید کافیست از طریق تماس با ما اطلاع دهید تا فایلهای پیوست برایتان ارسال شود. (برای فایلهای پیوست که شامل پلان ها تصاویر و .. هست مبلغی دریافت نخواهد شد و رایگان ارسال می گردد و مبلغ آنها در اینجا منظور شده است)


مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش رقابتی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش رقابتی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 1078 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش رقابتی

فروشنده فایل

کد کاربری 25211
کاربر

مبانی نظری وپیشینه تحقیق هوش رقابتی

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

هوش رقابتی

تاریخچه

هوشمندی رقابتی مفهوم جدیدی نیست. شرکتها همیشه سعی داشته اند بدانند که رقبای آنها چه می کنند. این مفهوم از دهه 1980 جای خود را در محافل آکادمیک باز کرد. برخی از نویسندگان ادعا کرده‌اند مایکل پورتر(1980) محقق معروف مدیریت استراتژیک، با معرفی نیروهای پنج گانه رقابتی و استراتژیهای ژنریک، مفهوم هوشمندی رقابتی را خلق کرده است. پورتر در ایجاد انجمن متخصصان هوشمندسازی رقابتی سال 1986 پیشگام بوده و نخستین شماره مجله هوشمندی رقابتی را در سال 1990 منتشر ساخته است(پیروت و دیگران،2002،58-747 ).

بعضی کشورها، نظیر فرانسه، ژاپن، سوئد و ایالات متحده در استفاده از سیستم‌های هوشمند رقابتی پیشرفتهای قابل ملاحظه ای داشته اند. در این کشورها، هوشمندی رقابتی جایگاه خود را به عنوان یک عامل مهم در کسب مزیت رقابتی پیدا کرده است(گوست مولتی،2004 ).

حتی دانشگاه لوند در سوئد نخستین دانشگاهی است که در رشته هوشمندی رقابتی مقطع دکترا را دایر کرده است. به هر حال هوشمندی رقابتی از جمله مفاهیمی است که به سرعت رشد کرده و جامعه متخصصان هوشمندی رقابتی، در هر سال 40 درصد رشد داشته است(کالوف، 1996،4). همچنین شرکتهای مشهور بسیاری، مانند: جنرال الکتریک، موتورولا، مایکروسافت، اچ پی، آی بی ام، ای تی اند تی، اینتل، تری ام، زیراکس، مرچ، کوکاکولا و کرایسلر همگی از سیستم‌های هوشمند رقابتی استفاده می‌کنند( شرماک، 1995، 40 ).

MIS و سیستم های اطلاعات مدیریت با این همه در دهه ی 1980 بود که سیستم های هوش کسب و کار پدیدار شدند تا امکان استفاده از اطلاعات پیرامونی با اثربخشی بیشینه فراهم شود.

اما از اوایل دهه 90 میلادی با تکمیل رویکرد های رنگارنگی از نظام های مدیریتی، موضوع هوش رقابتی به عنوان بخش اعظم هوش سازمانی در مجامع علمی فراگیر شد. در این دوران پژوهشگران رویکردهای گوناگونی را برای اندازه گیری هوش رقابتی و اثرهای آن در سازمان طرح ریزی نمودند و بکار گرفتند. اما از اوایل دهه 90 میلادی به عنوان بخش جدایی ناپذیر از ادبیات کسب و کار بین پژوهشگران و در مجامع علمی فراگیر شد. برآورد می شود از نظر حجمی بیش از 85 درصد هوش سازمانی را هوش رقابتی تشکیل می دهد و تا کنون اندیشه اندیشمندان بسیاری در دانشگاه های سراسر جهان به پردازش هوش رقابتی معطوف گردیده است (مارین و پولتر ،2004،80-165).

2-2-2- تعریف هوش سازمانی

«هوش سازمانی عبارت است از به کارگیری توان فکری سازمان برای دستیابی به رسالت و مأموریت در محیط رقابتی» (آلبرچ،2010).

بر اساس نظر برخی ازصاحب نظرانِ هوشمندی سازمانی، می توان هوشمندی سازمانی را شامل جنبه های نرم هوشمندی و جنبه های سخت هوشمندی در نظر گرفت. بعد نرم هوشمندی بر فرایندهای هوشمندی منابع انسانی در سازمان شامل ایجاد شرایطی برای بهره گیری از هوش عاطفی (هیجانی) به وسیله کارکنان در سازمان و همچنین تقویت هوش فرهنگی در کارکنان به منظور انطباق با شرایط فرهنگی متنوع و محیط های کاریِ چندگانة فرهنگی است. همچنین بعد سخت هوشمندی سازمانی بر فرایند هوشمند کردن سازمان از جنبه ساختاری با به کارگیری ساختارهای سازمانی فناوری محور و ویژة موقت و همچنین فرایند هوشمندی مبتنی بر فناوری سازمان از طریق پایش مستمر فناوری ها و به کارگیری فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در سازمان و فرایندهای اساسی و محوری سازمان، تمرکز دارد. بر اساس نظر آنها، هوشمندی ساختاری شامل دو شاخص تمرکز بر فناوری اطلاعات و تمرکز بر گرو ه های خودگردان می شود. همچنین هوشمندی انسانی بر اساس دو شاخص شامل مهار ت های فردی و مهارت های اجتماعی مورد سنجش قرار می گیرد(پوتاس،ارستین و کوچاک،2010).


پاورپوینت تداوم فعالیت در حسابداری و اثبات آن در حسابرسی و بررسی تحلیلی نسبت های مالی

دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان تداوم فعالیت درحسابداری و اثبات آن در حسابرسی و بررسی تحلیلی نسبت های مالی در حجم 51 اسلاید همراه با توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس بررسی موارد خاص در حسابداری رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 634 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
پاورپوینت تداوم فعالیت در حسابداری و اثبات آن در حسابرسی و بررسی تحلیلی نسبت های مالی

فروشنده فایل

کد کاربری 25199
کاربر

عنوان: پاورپوینت تداوم فعالیت در حسابداری و اثبات آن در حسابرسی و بررسی تحلیلی نسبت های مالی

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس بررسی موارد خاص در حسابداری)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 51 اسلاید

این فایل در زمینه " پاورپوینت تداوم فعالیت درحسابداری و اثبات آن در حسابرسی و بررسی تحلیلی نسبت های مالی " می باشد که در حجم 51 اسلاید همراه با توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درس بررسی موارد خاص در حسابداری رشته حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه

تعریف تداوم فعالیت

درجه شمول تداوم فعالیت

حسابداری تعهدی

حسابداری معافیت مالی

تداوم فعالیت و ارزشگذاری دارائی‌ها

ارزش تصفیه

بهای تمام شده تاریخی

ارزشهای جاری

ارزش فعلی جریانهای نقدی آتی

استاندارد حسابرسی 520 روشهای تحلیلی

ماهیت‌ و هدف‌ روشهای‌ تحلیلی‌

کاربرد روشهای‌ تحلیلی‌ در برنامه‌ریزی‌ حسابرسی‌

کاربرد روشهای‌ تحلیلی‌ در آزمونهای‌ محتوا

کاربرد روشهای‌ تحلیلی‌ در بررسی‌ کلی‌ در پایان‌ کار حسابرسی‌

میزان‌ اتکا بر روشهای‌ تحلیلی‌

پی‌جویی‌ اقلام‌ غیرعادی‌

تاریخ‌ اجرا

استاندارد حسابرسی 570 تداوم فعالیت

کلیـات‌

مسئولیت‌ مدیریت‌

نشانه‌های‌ مالی‌

نشانه‌های‌ عملیاتی‌

مسئولیت‌ حسابرس‌

ملاحظات‌ برنامه‌ریزی‌

بررسی‌ ارزیابی‌ مدیریت‌

دوره‌ پس‌ از ارزیابی‌ مدیریت‌

روشهای‌ اضافی‌ حسابرسی‌ در صورت‌ شناسایی‌ رویدادها یا شرایط‌

نتیجه‌گیری و گزارشگری‌ حسابرسی‌

وجود ابهام‌ نسبت‌ به‌ تداوم‌ فعالیت‌

عدم‌ تمایل‌ مدیریت‌ به‌ انجام‌ ارزیابی‌ یا گسترش‌ آن‌

تاخیر قابل‌ توجه‌ در امضا یا تایید صورتهای‌ مالی‌

تاریخ‌ اجرا

انواع نسبتهای مالی

نسبت های نقدینگی

نسبتهای اهرمی (بازپرداخت بدهی های بلند مدت)

نسبت های مربوط به ارزش بازار سهام

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


مبانی نظری و پیشینه پژوهش دست برتری (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دست برتری در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مبانی نظری و پیشینه پژوهش دست برتری (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 26444
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دست برتری در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد

بخشی از مبانی نظری:

از همان آغاز شکل گیری تمدن، انسانها در به کارگیری ابزار از یک دست بیشتر از دست دیگر استفاده کرده اند و بنا به دلایل خاصی، دست راست در اغلب انسان ها دست مسلط بوده است. بعد از سال ها مطالعه بر روی عدم تقارن مغز، روان شناسان به کارکرد متفاوت نیمکره مغز پی برده اند. ساختار متفاوت مغز در افراد منجر به پردازش های هیجانی متفاوت و در نتیجه ی الگوی شخصیتی متفاوت می شود. ضایعه های نیمکره های راست و چپ تأثیرات متفاوتی به رفتار هیجانی دارند و تأثیر قابل توجهی بر عملکرد افراد می گذارد.(به نقل از علی پور ، صادقی، و همکاران، 1391).

بدن انسان دارای اندام های زوج بسیاری است که از نظر ساختمانی و عملکرد قرینه یکدیگرند ، اما در این میان دست برتری انسان به معنی برتری یک دست در اعمال خاص حرکتی یک استثناء است. اکثریت انسان ها به جای مهارت مساوی در دو دست در یک دست برتری بارز نشان می دهند و حال اینکه برتری در یک طرف، بارز است و در اکثر افراد در طرف راست می باشد. پدیده برتری مهارت یک دست ، خاص انسان و گونه های بالاتر است .تقریباً بین 6 تا 17 درصد افراد جامعه را افراد چپ برتر،3 تا 17 را دو سوتوان و بین 66 تا 89 درصد را فراد راست برتر تشکیل می دهند. چپ برتری و به عبارت دقیق تــر راست برتری در 5 الی 15 درصــد جامعه و با ارجحیت بیشتری در مردان دیده می شود.(حکیمی،خداپناهی،حیدری،1389).

منطقه وسیعی از کورتکس آدمی به بازنمایی اعمال دست ها برای اهمیت مهارت دستی در دوره تکامل اختصاص یافته است واز دو دست به ندرت برای تسهیلات یکسان استفاده می شود(بیتون،2003). با وجود آنکه راست دستی تمایل غالب همه جوامع مورد مطالعه است.(هریس، 1983، 1990؛ پیترز،1995)، بخشی از جمعیت این جوامع همیشه دارای ترجیح دست چپ بوده اند. تنوع این نسبت در نواحی مختلف دنیا می تواند ناشی از عوامل فرهنگی و یا عوامل زیست شناختی (برایدن و همکاران، 1997) باشد. دست برتری مطلق نیست و در سه طبقه مجزای زیست شناختی، چپ دستی و دو سو توانی قرار می گیرد (بیتون، 2003). توزیع دست برتری از 250 سال قبل از میلاد تاکنون تغییری نکرده است و با یافته های کنونی مشابهت دارد. به طوری که در بیشتر مطالعات 90% از انسان ها راست دست و 10% ار آنها چپ دست هستتند (ون استرین، 2000)، همچنین شیوع چپ دستی در مردان نسبت به زنان بیشتر بوده و به صورت نسبت 5 به 4 است(گیلیبرت و ویسوکی، 1992). .اگله (1871) هم معتقد است که زنان نسبت به مردان کمتر چپ هستند که این امر در جوامع غربی مدرن و در جوامع که دارای فراوانی کمتری از چپ دستی هستند، مصداق دارد(آنت،1985؛ پوراک و کورن، 1981؛ گیلبرت و ویسوکی، 1992). شیوع چپ دستی برای تکالیف دودستی در آمریکای شمالی و اروپای غربی (حدود 10%) نسبت به آفریقا و کشوری های مشرق زمین (آسیایی) (حدود5% یا کمتر) بیشتر است و برای آن تبیین های فرهنگی – محیطی و ژنتیکی پیشنهاد شده است (سینگ، مانچاری و دلاتولای، 2001). در مطالعه سینگ، مانجاری و دلاتالوس(200) مشخص شد که شیوع چپ دستی 2/3% است.

بخشی از تحقیقات انجام شده:

پژوهشهای انجام شده درباره ی سبکهای شناختی نتایج مختلفی به بار آورده اند. از جمله اینکه رابطه ی سبکهای مختلف شناختی با جنسیت، سطح تحصیلات، رشته ی تحصیلات، و سطح توانایی افراد مورد پژوهش قرار گرفته است.

در رابطه با سبکهای چهارگانه ی یادگیری کلب، علاوه بر پژوهشهای متعدد خارجی که به نمونه ای از آنها اشاره خواهد شد، در ایران برای اولین بار پژوهشی به وسیله ی حسینی لرگانی (1377) انجام گرفته و رابطه ی سبکهای یادگیری با متغیرهای مختلف بررسی شده است. مهمترین یافته ی این پژوهش این است که میان سبکهای یادگیری دانشجویان سه رشته ی مختلف تحصیلی، یعنی پزشکی، فنی- مهندسی، و علوم انسانی تفاوت وجود دارد.

بیگی (1381) در پ‍ژوهشی با عنوان رابطه بین سبک یادگیری و خلاقیت دانشجویان دختر مقطع راهمنایی به این نتیجه رسیده است که بین سبک های شناختی و خلاقیت ارتباط معنی داری وجود دارد به این صورت که افراد خلاق بیشتر گرایش به سبک نابسته به زمینه دارند و افراد غیر خلاق بیشتر گرایش به سبک وابسته دارند.

پژوهشهای هیکسون[1] و بالتیمور[2] (1996) و نایت[3]، الفنباین[4]، و مارتین[5] (1997) نشان داده اند که بین زن و مرد از لحاظ سبکهای یادگیری کلب تفاوت وجود دارد و مردان بیشتر به تجربه ی عینــی تمایل دارند در حالی که زنان عمـــوماً تأملی تر عمل می کنند. فوجی (1996 به نقل از سیف،1386) رابطه ی بین هوش و سبکهای یادگیری را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که سبکهای یادگیری همگرا و واگرا به ترتیب با استدلال کلامی و غیرکلامی قوی تر رابطه دارند.


[1]- Hickson

[2]- Baltimore

[3]- knight

[4]- Elfenbein

[5]- Martin

فهرست مطالب:

پیشینه نظری دست برتری

2-4-پیشینه پژوهش

2-4-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور

2-5-2- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

منابع و مآخذ

- فهرست منابع فارسی

- فهرست منابع انگلیسی


مبانی نظری و پیشینه پژوهش شخصیت (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شخصیت در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
بازدید ها 1
فرمت فایل docx
حجم فایل 78 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
مبانی نظری و پیشینه پژوهش شخصیت (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 26444
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش شخصیت در 36 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد

بخشی از مبانی نظری:

تعاریف شخصیت:

مسئله تعریف شخصیت یک مشکل عمده است و در خلال سال‏‏ها تعاریف مختلفی از شخصیت ارایه شده است. آلپورت توانست حدود 50 معنا را برای این اصطلاح مطرح کند. تحلیل آلپورت منطبق با تاریخ مفهوم شخصیت بود که با اصطلاح به نقاب آغاز شد این اصطلاح به نقاب که ابتدا در نمایشنامه‏‏های یونان قدیم به کار برده می‏شد ،اشاره داشت و مضامین مختلف آن در زمینه‏‏های مختلفی مانند:الهیات، فلسفه، جامعه شناسی، زبان شناسی و روان شناسی راه یافت (شولتز و شولتز، 1381). دامنه ی تعاریف موجود از فرآیند های درونی ارگانیسم تا رفتارهای مشهود ناشی از تعامل افراد در نوسان است. نظری اجمالی به تعاریف شخصیت نشان می دهد که تمام معانی شخصیت را نمی توان در یک نظریه ی خاص یافت؛ بلکه در حقیقت تعریف شخصیت بستگی به نوع نظریه هر دانشمند دارد. برای مثال وارن[1] شخصیت را مجموع خصوصیات شناختی، عاطفی، ارادی، فیزیولوژیک و مورفولوژیک می داند. آلپورت[2] شخصیت را سازمان پویای جنبه های روانی- جسمانی[3] می داند که تعیین کننده فکر و رفتار هستند. شلدن[4] از شخصیت به عنوان سازمان پویای جنبه های شناختی، عاطفی، ارادی، فیزیولوژیک و مورفولوژیک یاد می کند. منصور معتقد است که شخصیت تحولی است و هر نوع تعریفی درباره شخصیت به منزله نقطه توقف درباره یک فرایند است و با توجه به فراگیر شدن«روانشناسی ژنتیک[5]»نه تنها از لحاظ روش شناختی بلکه از لحاظ محتوایی، اعتقاد به تعریفی دارد که گمان می کند برای وضع کنونی کاملاً موجه و متناسب است و آن این است که شخصیت فرد را در هر لحظه ای از تحول وی ، به منزله تظاهر یا تجلی ظرفیت سازشی فراگیر او قلمداد کنیم (فتحی آشتیانی، 1388). حتی وقتی موضوع تعریف شخصیت صرفاً از دیدگاه روان شناسی دنبال شود گستره آن بسیار وسیع است. ‏

شخصیت عبارت است از مفاهیم تجربی خاصی که بخشی از نظریه شخصیتی هستند و توسط ناظر به کار برده می‏شوند. به دلیل فقدان یکپارچگی در نظریه شخصیت، ارائه توصیفی از شخصیت که به طور مناسبی تمام عناصر گوناگون و متضاد موجود در این حوزه پیچیده و دشوار از علم را در بر گیرد مشکل است. بهترین تعریفی که در این جا می‏توان ارایه کرد تعریفی است که نظر اکثر روان شناسان را در خصوص تقدم کاربرد بر نظریه نشان می‏دهد یعنی ؛شخصیت انتزاعی از آن دسته از خصوصیات پایدار شخصی است که برای رفتار بین فردی او اهمیت زیادی دارد. در کاربرد این تعریف ما همچنین متأثر از تأکید آلپورت (1937) هستیم که شخصیت دقیقاً همان چیزی است که فرد واقعاً هست؛ یعنی شخصیت شامل عمیق ترین و نوعی ترین خصوصیات فرد است (سیاسی، 1382).

نظریه ‏‏های صفات:


[1] : Warren

[2] : Allport

[3] :Psycho- Physic

[4] :Sheldon

[5] :Genetic Psychology

بخشی از تحقیقات انجام شده:

احمدی و همکاران (1388)پژوهشی با عنوان عوامل مرتبط با بزهکاری دانش آموزان دبیرستانی انجام دادند،روش این مطالعه با روش پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه خود گزارشی به جمع آوری اطلاعات از بین 499 دانش آموز دختر و پسر مقطع دبیرستان شهرستان آباده (شهرهای آباده، بهمن، صغاد، ایزدخواست، سورمق) پرداخته است.

یافته ها این پژوهش نشان داد که متغیرهای وابستگی به دوستان، مذهبی بودن و استفاده از رسانه های جمعی به ترتیب بیش ترین رابطه را با متغیر بزهکاری جوانان داشته اند. مدل تحقیق با سه متغیر فوق 31 درصد تغییرات متغیر وابسته را تبیین می کند . به نظر می رسد که گروه های همسالان در تقویت رفتار بزهکارانه جوانانشان از اهمیت زیادی برخوردارند. تقویت هویت مذهبی جوانان می تواند به کاهش میزان بزهکاری کمک کند.در کنار این دو،کاهش محتواهای خشونت آمیز برنامه های رسانه های جمعی بخصوص می تواند به کاهش بزهکاری بینجامد.

آدامز و دیگران[1](1994) در پژوهشی که با استفاده از روش کمی و تکنیک پیمایشی و به صورت پرسشنامه انجام داده اند، روشن ساخته اند که میان بزهکاری و مهاجرت افراد، رابطه ی معناداری وجود دارد. تفاوت های اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و رفتاری که مهاجرین در فضای جدیدی که به آن مهاجرت کرده اند با آنها مواجه می شوند؛ شخصیت افراد مهاجر را که حجم عمده ای از آنها را نوجوانان تشکیل می دهند، تحت تأثیر قرار داده و این مسئله به پیدایش و شیوع رفتارهای بزهکارانه از سوی ایشان دامن می زند.

مایرز[2](1995) نشان داده است که میان رفتارهای بزهکارانه و نمرات آسیب شناسی روانی و برخی اختلال­های شخصیتی از جمله اختلال شخصیت خودشیفته، رابطه ی معناداری وجود دارد.


[1] :Adamz at all

[2] :Mayerz

فهرست مطالب:

تعاریف شخصیت:

نظریه‏‏های صفات:

الگوی نظری برای پنج عامل:

کاربرد الگوی پنج عاملی:

مؤلفه های ویژگی های شخصیت:

جنبه های توصیفی شخصیت :

نظریه ی بازداری :

نظریه ی برانگیختگی :

تحول شخصیت:

اجتماعی شدن :

روان پریشی گرایی (سایکوتیک) :

افسردگی روان پریش:

روان نژند گرایی:

جرم جویی:

تحقیقات انجام شده:

داخل کشور:

خارج کشور

منابع


مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 26444
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد

بخشی از مبانی نظری:

در خصوص مفهوم سلامت، تعریف سلامت از دیدگاههای مختلف، ابعاد سلامت، مدل­های موجود در سلامت و عوامل موثر بر آن مورد بحث قرار می­گیرد.

سلامت یکی از واژه­ هایی است که بیشتر مردم با آنکه مطمئن هستند که معنای آن را می­دانند تعریف آن را دشوار می­یابند. از این­رو تعاریف بسیاری از سلامت در دوره­های مختلف شده و تعریفی که از همه بیشتر پذیرفته شده تعریف سازمان بهداشت جهانی است که سلامت را چنین تعریف می­کند: سلامتی عبارت است از رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی و نه تنها بیماری یا معلول نبودن(73).

در فرهنگ آکسفورد[1]، سلامتی بصورت وضعیت عالی جسم، روح و حالتی که اعمال بدن به موقع و بطور موثر انجام می­شود، تعریف شده است، در جای دیگر سلامتی بصورت حالتی از تعادل نسبی شکل و اعمال بدن که در نتیجه تنظیم موفق و پویای بدن بر علیه نیروهایی که سعی در مختل کردن آن دارند، بیان شده است. وبستر سلامتی را وضعیت خوب و عالی بدن، فکر و روح و بخصوص عاری بودن از درد یا بیماری جسمی تعریف نموده است(73 و74). دان[2] سلامتی را بصورت وضعیتی که در آن فرد تعادل و مسیر هدفمند را در محیط خود حفظ کرده و بر جنبه پویایی سلامت تاکید دارد، تعریف می­نماید. تعاریف فعلی از سلامتی سعی دارند از دان ایده بگیرند و در حقیقت تعاریف بر دو نظریه کلی تاکید دارند: سلامتی پویا است نه ایستا و محیط یا زمینه زندگی افراد بر میزان رسیدن آنها به سلامتی تاثیر گذار است(75). بدین منوال از تعریف سازمان بهداشت جهانی چنین بر می­آید که سلامتی، مفهومی بسیار گسترده تر از رفاه جسمی است و برای سالم بودن، تعادل و هماهنگی در عملکرد جسم و روان الزامی است(76).

بخشی از تحقیقات انجام شده:

مفهوم سلامت و رضایت شغلی از جمله مباحث بسیار مهم است که بر کیفیت زندگی و کار کارکنان تاثیر می­گذارد. این مفاهیم تحت تاثیر عوامل بسیاری می­باشند که علی­رغم اهمیت آن بسیار کم به آن پرداخته شده است. در اینجا به ذکر چند مطالعه که کم و بیش به ذکر این مفاهیم و اهمیت آنها پرداخته­اند، اشاره می­نماییم.

از مطالعات مرتبط با رضایت شغلی و سلامتی، تحقیقی است که بهروزیان و همکاران پژوهشی با هدف بررسی ارتباط رضایت شغلی و شیوه های مقابله­ای با سلامت عمومی کارکنان بخش خصوصی پتروشیمی در شهر ماهشهر در سال 1388 انجام دادند. این مطالعه از نوع مقطعی- تحلیلی بود. پس از توضیح و تبیین اهداف پژوهش به کلیه کارکنان (117 نفر) شاغل در این بخش خصوصی، پرسشنامه­هایی ارائه شد که 83 نفر از افرادی که مایل به شرکت در مطالعه بودند پرسشنامه را دریافت نموده و 24 ساعت بعد از آنها گرفته شد. و در نهایت 77 نفر وارد مطالعه آماری شدند.

ابزارهای مورد استفاده عبارت بودند از: پرسشنامه سلامت عمومی(GHQ ) 28 سوالی و پرسشنامه توصیف شغل اسمیت(JDI) و چک لیست مهارت های مقابله­ای چند بعدی که شیوه پاسخ دهی افراد را به استرس بررسی می­کند. این چک لیست شامل 72 ماده است که از صفر تا چهار نمره داده می­شود و 4 مقوله کلی مقابله متمرکز بر حل مساله، مقابله متمرکز بر هیجان، مقابله کمتر مفید و مقابله غیر موثر را شامل می­شود. فرم ثبت اطلاعات شامل مشخصات جمعیتی مانند سن، جنس، وضعیت تاهل، تعداد فرزندان، میزان تحصیلات، مدت زمان تقریبی کار روزانه و درآمد متوسط ماهیانه بود. افراد مورد مطالعه در گروه سنی 20 تا 59 سال قرار داشتند. سنوات اشتغال آنها از یک تا 36 سال بود. تحلیل­های آماری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه 15 و با استفاده از محاسبه ضریب همبستگی اسپیرمن و پیرسون و رگرسیون گام به گام انجام گرفت. این پژوهش نشان داد، 57/28 در صد افراد (22نفر) از کارکنان از سلامت عمومی مناسبی برخوردار نمی­باشند.

نتایج ارزیابی نمرات رضایت شغلی کارکنان نشان داد، بیشترین رضایتمندی شغلی افراد در زمینه ماهیت کار آنها مشاهده شد. میزان رضایتمندی از سرپرست و همکاران در حد متوسط و کمترین میزان رضایتمندی شغلی در ترفیعات و حقوق و مزایا بدست آمد. توزیع فراوانی مهارتهای مقابله ای در آزمودنی ها بدین صورت مشخص شد: بر این اساس بیشترین روشهای مقابله­ای مورد استفاده به ترتیب عبارت بودند از: تمرکز بر حل مساله، مقابله غیر موثر، متمرکز بر هیجان و مقابله کمتر مفید.

شریل[1]و همکاران مطالعه­ای توصیفی با هدف بررسی سلامت روان، فرسودگی و رضایت شغلی در کارکنان اجتماعی بهداشت روان منطقه ولز انگلیس در سال 2006 انجام دادند. در این مطالعه اسامی کارکنان لیست شد و سپس از بین آنها نمونه­گیری به صورت تصادفی ساده انجام گرفت و داده­ها از طریق پرسشنامه جمع­آوری شد به این صورت که یک بسته پستی شامل ترکیبی از پرسشنامه سلامت عمومی و فهرست فرسودگی ماسلاچ و پرسشنامه شغلی کاراسک و رضایت شغلی برای 610 نفراز کارکنان ارسال شد. از این تعداد 462 نفر پاسخ دادند که 125 مورد از آنها واجد شرایط نبودند و در نهایت 237 (37%) در مطالعه شرکت داده شدند. داده­ها با نرم افزار(11) spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و از روش رگرسیون خطی استفاده گردید.

هر یک از کاراکترها بطور جداگانه و در ارتباط با هم بررسی شدند. نمرات مربوط به زیر مقیاس­های کاراسک، متغیرهای محیطی و مفهوم کار، کارگروهی، میزان ساعت کار در هفته، بارکاری، حقوق و مزایا، احساس ارزشمندی، کاراکتر­های GHQ، مشخصات دموگرافیک از جمله سن، جنس، سابقه کار،تعداد روزهای بیماری و فعالیت مورد بررسی قرار گرفت. 61% از پاسخ دهندگان زن بودند و اغلب نمونه­ها سن زیر 50 سال داشتند که میانگین سنی 46 سال بود. پاسخ­دهندگان بطور متوسط 43 ساعت در هفته کار می­کردند. 47% پاسخ­دهندگان نمره 4 به بالا در پرسشنامه (12GHQ) بدست که نشان­دهنده پتانسیل علایم اختلال روانی بود. این افراد از لحاظ روانی خسته بودند اما علایم افسردگی را کمتر نشان می­دادند و 8% آنان فرسودگی را نشان دادند. 46% از شرکت کنندگان از کارشان راضی بودند، 35% احساس دوگانه داشتند و 19% ناراضی از کارشان بودند. بیش از 25% پاسخ دهندگان تمایل شدید یا بسیار شدید برای ترک پست فعلی را داشتند.


[1]-Sherril

فهرست مطالب:

پیشینه نظری تحقیق

مروری بر مطالعات انجام شده در داخل و خارج کشور:

منابع


[1]-Oxford

[2]-Dunn


مبانی نظری پژوهش اعتیاد (فصل 2)

مبانی نظری اعتیاد در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 95 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
مبانی نظری پژوهش اعتیاد (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 26444
کاربر

مبانی نظری اعتیاد در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

کامل و قابل ویرایش

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد

بخشی از مبانی نظری:

تعاریف اعتیاد

اعتیاد یک اصطلاح عامیانه وغیرعلمی و به معنای وابستگی بیمارگونه به مصرف یک یا چند نوع ماده مخدر است که سبب بروز رفتارهای موادجویانه شده و در صورت عدم مصرف مواد مورد نظر، علایم محرومیت در فرد معتاد بروزمی کند.منظوراز مواد، یک ماده شیمیایی –نه خوراکی است که پس از مصرف ،وابستگی و نیاز شدید در فرد به مصرف دوباره آن ایجاد می کند( صابری، 1384؛ به نقل از بهاری،1392)

به طور متعارف ، اعتیاد برای شناسایی رفتارهای خود مخربی به کار می رود که شامل مولفه های دارویی است.این واژه مختص کسانی است که گرفتار وابستگی جسمی به یک یا بیش از یک داروی غیرقانومی هستند. این تعریف شامل هوس کردن شدید مواد و نیاز به مواد بیشتر برای کسب همان اثرقبلی است(دی کلمنته، 2003).

بین سوء مصرف مواد و اعتیاد تفاوت وجود دارد. مصرف ماده ای که خلق و رفتار را تغییر می دهد لزوما سوءمصرف مواد تلقی نمی شود مگر آنکه عملکرد مصرف کننده را به طرزی منفی تحت تاثیر قراردهد. مشکل فرد فقط موقعی اعتیاد تاقی می شود که نشانه های مرضی جسمی ترک یا تحمل نسیت به ماده مخدر وجود دارند. اعتیاد عادت اکتسابی است که زمانی ظهور کرده وخاموش کردن آن حتی در مواجهه با پیامدهای بسیار منفی و چشمگیر آن دشوار است. واژه وابستگی حاکی است که الگوی رفتار شامل کنترل ضعیف خود فرمانی است که با وجود بازخورد منفی ادامه دارد و اغلب به نظر می رسد خارج از کنترل باشد (دی کلمنته، 2003). پادینا و سکول (1983) معتقدند که در بحث از مصرف مواد در نوجوانی، رفتارهای وابسته به مصرف مواد متأثر از عوامل درون شخصیتی – برون شخصیتی و اجتماعی – فرهنگی است (به نقل از بهاری،1392).

مطالب مندرج در فایل:

تعاریف اعتیاد

ملاک‌های تشخیصی DSM-IV-TR برای وابستگی به مواد

ملاک های تشخیصی DSM-5

پیشینه مواد مخدر در ایران

آشنایی با شایعترین مواد برای سوء مصرف

مدل‌های نظری سوگیری توجه

نظریه مشوق-حساس سازی

نظریه طرحواره فعال

نظریه دل مشغولی کنونی

نظریه شرطی کلاسیک

مدل ترکیب نظری

منابع


مبانی نظری و پیشینه پژوهش خانواده (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خانواده در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خانواده (فصل 2)

فروشنده فایل

کد کاربری 26444
کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خانواده در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد

بخشی از مبانی نظری:

تعریف خانواده

خانواده جامعه کوچک است که معمولاً از پدر و مادر، فرزند (فرزندان ) تشکیل می‌شود . زمانی که کودکی متولد می‌شود او را به عنوان عضوی از این جامعه کوچک ، پر اهمیت می‌دانند. کودک سال‌های اولیه زندگی خود را در خانواده به سر می‌برد . در کنار پدر و مادر، برادر و خواهر است که الگوی رفتاری، ارزش‌ها و معیارهای اخلاقی را کسب می‌کند و مطابق الگو معمولاً رفتار می‌کنند . خانواده یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین سازمان‌هایی است که به رشد کودک یاری می‌دهد . در خانواده است که کودک نخستین چشم‌انداز را در جهان پیرامون خود به دست می‌آورد و احساس وجود دارد (پارسا،1368).

خانواده یکی از عوامل مؤثر در رفتار فرد است. محیط خانه اولین و بادوام ترین امری است که در رشد شخصیت افراد تأثیر می‌گذارد ، موقعیت اجتماعی خانواده، وضع اقتصادی آن به طرز رفتار کودکان نفوذ فراوان دارد (شریعتمداری، 1363).

از لحاظ تربیتی خانواده ای ایده‌آل است که نیازهای جسمانی و روانی اعضای خود را برآورده نماید ، هر کس در آن دارای امنیت باشد و احساس ارزشمندی و تعلق می‌کند ، مورد عشق و علاقه و مهر و محبت قرار می‌گیرد (هرمان.ل ،مان؛ مترجم ساعت چی،1368).

تاثیر خانواده بر تحول چنان بارز است هیچ کس نمی‌تواند آن را کتمان کند . از ابتدای تولد روان‌شناسی به عنوان یک رشته جدید به صورت نظری و تجربی بر اهمیت نقش خانواده و بالاخص در روابط متقابل کودکان با والدینشان تأکید شده است و اکثر روان‌شناسان صرف‌نظر از مکتبی که به آن معتقدند کنش‌های متقابل میان والدین و فرزندان شان را اساس رشد عاطفی و شناختی که فرزندان قلمداد می‌کنند (احدی، 1376).

همچنین پژوهشگران معتقدند که روابط والد –فرزندی در جهت‌یابی های شخصیتی و رشد نیازهای روان‌شناختی و سایر خصوصیات تأثیر می‌گذارد . از نظر تاریخی مؤثرترین دیدگاه‌ها در مورد خانواده و اثرات آن بر شخصیت کودک به وسیله نظریه‌پردازان روان تحلیلگری و یادگیری اجتماعی ارائه شده است . روان تحلیلگران رشد را نتیجه حرکت کودک از میان تعارض های روانی - جنسی که نقش مهمی در روابط بین کودک و والدین بازی می‌کند ، می‌دانند و نظریه‌پردازان اجتماعی از دریچه اصول یادگیری ، یعنی جنبه‌هایی چون به‌کارگیری تشویق و تنبیه و با الگو دهی ، به تأثیر خانواده می‌نگرند . این نظریات باعث شده است که پژوهشگران در پژوهش‌های خود به دنبال این موضوع باشند که چه دسته‌ای از صفات شخصیت کودک تحت تأثیر چه نوعی از رفتار والدین خود در آینده قرار می‌گیرند (کرکا،2000؛ ترجمه اکبری، 1379).

بخشی از تحقیقات انجام شده:

رضا هاشمی و دیگران (1382) در پژوهشی تحت عنوان بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری با پیامدهای روانی ناسازگار در شهر تهران به این نتیجه رسید که والدین مورد پژوهش که بیشتر از شیوه های سلطه گری، کنترل وابستگی زا، و غفلت استفاده کرده بودند، کودکان به ترتیب در اختلال های اضطراب، افسردگی، پر تحرکی – کاستی توجه، وابستگی و مشکلات اجتماعی نمره های بالاتری را نشان دادند. بین متغیر های مذکور و شیوه های فرزند پروری والدین رابطه معناداری به وجود آمد.

تحقیقات آتاوی و هافربری[1] (2004) پیرامون سبک فرزندپروری والدین و پیشرفت تحصیلی نوجوانان سیاه پوست نشان داد هرچه مادران به کنترل بیشتری معتقد باشند، نمرات درسی نوجوانان کمتر می شود و هیچ ارتباط آماری چشمگیر دیگری در این پژوهش، بین سایر متغیرهای فرزند پروری و نمرات درسی نوجوانان مشاهده نشد.

یافته های پلرین[2] (2005) نشان داد که نوجوانان چینی والدین سهل انگار، دارای توانش اجتماعی و اعتماد به نفس بالایی هستند ولی پیشرفت تحصیلی در آنها دیده نمی شود و درجه زیادی از مشکلات رفتاری در مورد آنها گزارش شده است. والدین مقتدر، فرزندانی با ادراک و اشتیاق بیشتر، نمرات درسی بهتر و رفتار بهتری نسبت به سایر کودکان دارند. والدین مستبد، فرزندانی با اعتماد به نفس و توان اجتماعی اندک دارند ولی اشتیاق و نمرات درسی آنها نزدیک به فرزندان والدین مقتدر، اما کمتر از آنها است.

در مطالعه ای که توسط آلبرت آلرژ و مارک بنسن[3] (2006)انجام شد و تأثیر شیوه های فرزند پروری والدین و تآثیر آن روی هوش هیجانی فرزندان والدین اسپانیایی را بررسی می کرد، این نتیجه حاصل شد که بین شیوه های فرزندپروری با هوش هیجانی فرزندان همبستگی بالایی وجود دارد. در این پژوهش مدت زمانی که مادران با فرزندان خود سپری می کردند و میزان حمایت کنندگی و پاسخگویی آنها همبستگی بالایی با میزان سازگاری و انطباق فرزندان نشان داد، اما رابطه مثبت مشابهی بین زمان سپری شده پدران با فرزندان و تأثیر آن روی سازگاری کودکان مشاهده نشد. مقدار زمانی که مادران صرف فعالیت با بچه ها می کردند منجر به افزایش هوش هیجانی آنها می شد. همچنین روش فرزند پروری مستبدانه روی رشد هیجانی کودکان تأثیر منفی داشت در حالیکه روش دموکراتیک میزان بیشتری از سازگاری بچه ها را پیش بینی می کرد. از طرفی دیگر تمایل مادران به مسئولیت پذیری و درخواست آنها از فرزندانشان برای مسئولیت پذیر بودن به طور مثبتی روی توانایی بچه ها برای درک هیجانات دیگران، مسئولیت پذیری در موقعیت های اجتماعی و ایجاد روابط بین فردی مؤثر، تأثیر گذار بود. این پژوهش نشان می دهد که هوش هیجانی را می توان با استفاده از روشهای فرزند پروری مثبت پرورش داد و آن را بهبود بخشید. ویژگی های اینگونه از روشهای فرزند پروری عبارتند از تعامل با کودک، روش تصمیم گیری دموکراتیک، تأکید روی مسئولیت پذیری، میزان متوسط استقلال(خودگردانی)کودک، استفاده معقول و مناسب از قوانین و تأکید روی استقلال به جای کودک سالاری


[1]Attaway & Haferbry

[2] Pellerin

[3] Alberto Alegre & Mark Benson

فهرست مطالب:

تعریف خانواده

2 - 2 نقش والدین در رفتار فرزند

2 - 3 دلبستگی و پیوند والدینی

2 – 4 تأثیر محیط و فضای خانواده بر کودکان

جدول 2-1 تأثیر فضای خانواده بر کودکان

2 - 5 شیوه های فرزند پروری

2 - 6 تاریخچه شیوه فرزند پروری

2- 7 تاریخچه فرزند پروری در ایران

2 - 8 بنیان نظری روشهای فرزند پروری و تحقیقات صورت پذیرفته در این زمینه

الگوهای مختلف روابط والد- فرزند در دیدگاه یکسویه

شیوه فرزند پروری شیفر

نظریه سبک فرزند پروری والدین شیفر

شیوه های فرزندپروری بامریند

پذیرندگی- پاسخ دهندگی

شیوه فرزندپروری مقتدرانه

شیوه فرزندپروری مستبدانه

شیوه فرزندپروری سهل گیرانه

شیوه فرزندپروری مسامحه کار

شیوه های جدید فرزندپروری بامریند

نظریه استرنبرگ

نظریه ی خودگردانی ذهنی

ویژگی های والدین

الف: والدین دارای فرزند پروری قانونگذار

ب:ویژگی های افراد دارای فرزند پروری اجرایی

ج: ویژگی های والدین دارایفرزند پروری قضاوت نگر

انواع خود گردانی ذهنی

الگوهای والد- فرزند در دیدگاه دو سویه

رویکرد بازتابی یا آینه گونه" تأثیر کودکان بر والدین"

نظریه تأثیرمتقابل

2-9عوامل تعیین کننده شیوه های فرزندپروری والدین

2-10نقش تفاوت های جنسی در نحوه برخورد والدین

تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی

منابع