طرح توجیهی صفحات وب

طرح توجیهی صفحات وب یک فایل ورد 23صفحه ای می باشد آنچه که برای پیاده سازی یک شرکت طراحی صفحات وب لازم است در این فایل ذکر شده و نمونه کار مناسبی برای درس کارآفرینی می باشد
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
طرح توجیهی صفحات وب

فروشنده فایل

کد کاربری 3256
کاربر

طرح کسب و کار

(Business Plan)

طرح توجیهی صفحات وب

عنوان طرح

نام و نام خانوادگی طراحان: -

استان/شهرستان: استان -

تاریخ: 91-1390

مقدمه:

امروزه مسئله اشتغال جوانان یا بکار گیری نیروی کار بخش فعال وخلاق جامعه از مهم ترین عوامل توسعه به شمار میرود از بزرگترین دغدغه های فکری کار گزاران ومسئولین مملکتی واز پیچیده ترین موضوعات تحقیقی پژهش گران ومحققان می باشد ، مسئله اشتغال جوانان و پیدا کردن روشهای جذب آنها بطوری که هم معضل بیکاری حل شود وهم با افزایش تولیدات داخلی و توسعه صنعت راه به سوی مطرح شدن در بازارهای بین المللی و دستیابی به تکنولوژی روز دنیا پیدا کنیمکه ازمهمترین موضوعات سمینار ها و گردهمایی ها میباشدواین قضیه تا انجا اهمیت پیدا کرده است که همگان وجود بالا بودن در صد بیکاری ولزوم پیدا کردن راهکارهایی برای استفاده بهینه از نیروی انسانی را وظایف دولت ودست اندر کاران مملکتی بشمار می اورند وعدم توسعه یافتگی در بخش صنعت وتکنولوژی وقرار گرفتن در ردیف کشورهای جهان سوم را به نحوی بامسئله اشتغال جوانان مربوط میدانند ایجاد اشتغال برای جوانان از جهات گوناگون برای دولت وجامعه حائز اهمیت است و مواجهه اصولی با مشکل بیکاری نسل جوان ، چه از نظر ملی که در قانون اساسی تامین شرایط وامکانات کار برای همه مورد تاکید قرار گرفته است وچه از احاظ امنیت اجتماعی که لازمه ان برخورداری همه افراد ازامکان اشتغال وتلاش برای تامین معاش می باشدوچه از دیدگاه بسیج نیروهای انسانی توانمند وعلاقه مند به سازندگی وابادانی کشور ، در مسیر توسعه اقتصادی قابل تامل وشایان توجه است وسالهاست که این موضوع مهم مد نظر مسئولان وبرنامه ریزان کشور است واساسی ترین جنبه های آن در معرض چاره اندیشی و تصمیم گیری قرار دارد. علاوه بر ان کشور برای ایجاد شغل و فراهم ساختن فرصت های اشتغال جدید از شرایط مسائد وامکانات بلقوه فراوانی برخوردار است .

شرح مختصری از فرایند

زمینه فعالیت : طراحی صفحات وب

باتوجه به فعالیت های فوق فضای لازم برای انجام امور ذکر شده وهمچنین باتوجه به محدود بودن منابع مالی میتواند درشروع محل انجام طرح استیجاری باشد وفضای کافی برای انجام طرح حدود 250 متر در نظر گرفته شده است که باتوجه به قیمت های روز با مبلغ رهن 100،000000ریال وحدود 5,000,000ریال در استان بیرجند قابل انجام میباشد

لذا این طرح بر اساس مکان استیجاری تعریف میشود .

نوع صنعت،سازمان،محصولات وخدمات

نقاط قوت ،ضعف،فرصت ها وتهدیدات صنعت مورد نظر شما جهت فعالیت،کدامند؟موانع ورود به این صنعت کدامند؟خصوصیات و کاربرد های محصول شما چیست؟وجه تمایز محصول/خدمت شما با سایر محصولات بازار چیست؟نحوه تولید محصول/خدمت شما به چه صورتی است؟

نقاط قوت ما نیروی انسانی کارآمد، امکانات جدید و علاقه مشتری و کارکنان به کار می باشد.نقاط ضعف کمبود بودجه و هزینه های بالا هستند.فرصت ها از قبیل نداشتن رقیب، نزدیک بودن محل کسب و کار به دانشگاه، شرکت ها،سازمان ها،اداره ها،مراکز آموزشی و ... چه دولتی و چه غیردولتی می باشد، همچنین اگر در کنار یک مغازه تایپ و تکثیری و خذمات کامپیوتری باشد بهتر است.تهدیدات از قبیل نبودن امکانات و محیط مناسب،عدم اعتماد به نفس،محدودیت های رفاهی،کنترل های شدید،تفکرات منفی و غلط،عدم حمایت مالی از سوی خانواده و جامعه است.خصوصیات محصول مورد نظر ما این است که مجازی است و باعث می شوند کسانی که سفارش می دهند، بعد از کامل شدن سایت بتوانند از طریق آن خدمات خود را ارائه دهند، همچنین برای آگهی ها و تبلیغات و اطلاع رسانی به مردم استفاده می شود.تفاوتش در این است که در یک محیط مجازی و بدون سر و صدای فیزیکی ساخته می شود و اغلب اوقات روابط مشتری با سازنده به صورت غیر حضوری است.نحوه ی تولید محصول ما به صورت مجازی است.

برنامه بازار یابی

  • · مشتریان

مشتریان شما چه کسانی هستند؟چرا بازار به محصولات شما نیاز دارد؟این بازار تا چه مدت به این محصولات/خدمات نیاز دارد؟رابطه بین تولید کننده و خریدار به چه صورتی است؟مشتریان شما چه ویژگی هایی(سن،جنس،سبک زندگی مستقل)دارند؟

مشتریان ما بیشتر شرکت ها، سازمان ها، اداره ها، مراکز آموزشی، اعم از دولتی و غیردولتی و حتی افراد معمولی هم می تواند باشد.چون جامعه پیشرفت کرده و به دلیل زندگی ماشینی همه نیاز به سایت، وب سایت و وبلاگ دارند، بنابراین محصولات ما بازار کار دارند، خصوصا با پیشرفت علم، صنعت و تکنولوژی همه نیاز دارند.رابطه ما بیشتر به صورت مجازی است مانند: تلفن-ایمیل-اینترنت البته رابطه در بعضی مواقع به صورت حضوری شکل می گیرد.سن مشتریان ما تقریبا بین 20 تا 60 است، ولی متغیر است.جنس مشتری (مرد،زن) هم فرقی ندارد.سبک زندگی مشتری های ما متفاوت است، برخی کارکنان و برخی مدیران شرکت ها، اداره ها، سازمان ها و بسیاری از آنها افراد معمولی هستند.

  • · اندازه بازار

اندازه بازار را مشخص کنید و نشان دهید در برآورد اندازه بازار تا چه حدبه عواملی از قبیل علاقه مندی مشتریان به محصولات/خدمات شما،سطح درآمد آنها و نحوه دسترسی شان به محصولات/خدمات خود توجه کرده اید؟

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در همه جا نیاز به سایت می باشد، بنابراین مشتریان ما علاقه زیادی به محصولات/خدمات ما دارند.با درآمدی که مردم دارند می توانند سایت سفارش دهند، حتی اگر سطح درآمدشان متوسط است، می توانند سایتی در حد درآمد خود سفارش دهند. نحوه ی دسترسی آنها به محصولات/خدمات به 5 روش است که قبلا اشاره کردیم(حضوری-ایمیل-اینترنت(خود سایت)-آگهی(بنر،بروشورو...)-تلفنی).

  • · تخمین سهم بازار و فروش

برای محصول شما در بازار چه مقدار تقاضا وجود دارد؟از کدامیک از روش های برآورد بازار استفاده کرده اید؟از چه منابعی برای تعیین تقاضای بازار استفاده کرده اید؟روند تغییر تقاضا به چه صورتی است؟

برای محصول ما در بازار تقاضا زیاد وجود دارد.ما از روش عرضه کم و تقاضای زیاد استفاده کردیم، که افزایش قیمت داشته باشیم.از مردم و افراد جامعه به خصوص مشتری ها تحقیق و پرس و جو کردیم و دریافتیم که تقاضا در بازار زیاد است، بنابراین عرضه را کم کردیم تا مشتری ها جذب شوند.با توجه به نوسانات جامعه و بازار و سفارشات مشتری روند تقاضا را تغییر می دهیم.

  • · ارزیابی آینده بازار

درآینده چه سهمی از بازار را به دست خواهید آورد؟

جایگاه ما در جامعه به افکار مردم، سطح دانش، سطح مالی ونیاز آنها به سایت بستگی دارد.اگر مردم نیاز به سایت داشته باشند، جایگاه ما در سطح بالای جامعه است.

· رقابت ،حساسیت ها و خطر ها

رقبای بنگاه و کسب وکارشما چه کسانی هستند؟نقاط ضعف و قوت رقبا چیست؟رقبایتان در چه سطحی هستند؟اگر فکر می کنید رقبایی وجود دارند که می توانید بخشی از بازار آنها را تصاحب کنید در مورد نحوه انجام اینکار توضیح دهید؟

رقبای ما کسانی هستند که طراحی صفحات وب انجام می دهند.ضعف رقبا کمبود بودجه، هزینه های بالا، نداشتن علم کافی می تواند باشد.نقاط قوتشان هم می تواند امکانات جدید، علاقه کارکنان و مشتری به کار، نیروهای انسانی ماهر در عرصه دانش مورد نظر خود باشند.رقبا هم از نظر دانش و هم در بازار در سطح بالایی هستند.بررسی می کنیم اگر رقبایی باشند که از نظر دانش، امکانات مالی و رفاهی در سطح پایین هستند، نمی توانند کار خود را بهبود بخشند و مشتری جذب کنند، می توانیم با تبلیغات بیشتر، با ارائه خدمات بهتر و با کیفیت و قیمت ارزان می توانیم بخشی از بازار را تصاحب کنیم.

برای دیدن ادامه مطلب لطفا فایل رو دانلود کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.