دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 5871 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 51 |
پاورپوینت معرفی تادائو آندو
معرفی تادائو آندو
این پاورپوینت در 51 اسلاید می باشد ،
پروژه : معرفی تادائو آندو
درس : آشنایی با معماری معاصر
فهرست مطالب اسلایدها :
درباره معمار
عناصر اصلی ومتناقص معمار
بررسی ویژگی ها ومعانی
آثار
کلیسای روی آب
موزه چوب
کلیسای نور
موزه سانتوری
غرفه ژاپن
موزه هنر معماری
خانه راو
نمازخانه کوه روکو
معبد آب
خلاصه مطالب
منابع
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 4489 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
پاورپوینت معرفی جیمز استرلینگ (زبان انگلیسی)
این پاورپوینت در 38 اسلاید و به زبان انگلیسی می باشد ،
فهرست مطالب اسلاید ها :
Subject
sir James Frazer Stirling
presentation
Life and work
§The best-known results of Stirling & Gowan‘s
axonometric projection
EXONOMETRIC PROJECTION
New partner
Changing way
One of main point
stuttgart_music_school
View point
Pritzer prize
final
§TWO IMPORTANT PROJECT
Neue Staatsgalerie, Stuttgart,
James Stirling: 1977-83
University of Leicester Engineering building
Reference
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 4321 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 43 |
فایل مورد نظر شامل 43 اسلاید بصورت پاور پوینت در مورد پرش کیهانی در معماری تهیه شده است.
بخشهایی از متن پاورپوینت :
پرش کیهانی
1- حرکت موجوارکه نقش اساسی برای تفکروجود ما جهان کوانتوم
2- ظاهرشدن وپرش به سطح بالاتر یا پایین پیچیدگی ومرز اشفتگی
مفاهیم
1.توجه به علم وخصوصا علم معاصردر مورد مباحث نشانه های کیهانی
2. نشانه دوگانگی یعنی نشانه های زیبای ونشانه های ایده ها
3.تجلیل ازگوناگونی تنوع دگرگونی خصوصا ازسیستم های تشدیدکننده تباین
4.تصدیق زمان وبرنامه اجباری آن که شامل ضرورت شناخت چرخه طبیعی وکثرت گرایی سیاسی است .........
اصول
1.توجه به نشانه های کیهانی
2.مشابهت خودی
3.علم پیچیدگی
4.منطق مدهوش وعدم قطعیت
5.گسترش غیرخطی
6.فراکتال پرش واثر پروانه و...
عماران سبک دیکانستراکشن که در اوایل دهه ی نود میلادی به سمت مکتب
فولدینگ گرایش پیدا کردند، بر این نظریه نیز خود را پایبند ندیدند. آنها در روند شکل گیری موضوعات علمی و فلسفی جدیدتر، حرکت علمی – فلسفی
جدید در معماری را که از اواخر دهه ی 1970 با مبحث دیکانستراکشن
شروع شد ادامه دادند. در حال حاضر این معماران به دنبال ارائه شکل کالبد
ی از مفروضات و شناخت انسان از خود و محیط پیرامون خود می باشند.
آنها معتقدند که این شناخت تنها با اتکا به علم و فلسفه صورت می گیرد
جسم فراکتال از دور و نزدیک یکسان دیده می شود، به تعبیر دیگر خود متشابه است.وقتی که به یک جسم فراکتال نزدیک می شویم، می بینیم که تکه های کوچکی از آن که از دور همچون دانه های بی شکلی به نظر می رسید،به صورت جسم مشخصی در می آید که شکلش کم و بیش مثل همان شکلی است که از دور دیده می شود. درختان، ابرها، کو ها ، رودها، لبه ی سواحل دریا، سرخس ها و گل کلم ها انواع فراکتال هستند. بخش کوچکی از یک درخت، که شاخه ی آن باشدف شباهت به کل درخت دارد. رشد و گسترش شهرها و بالاخره مثلث سرپینسکی را می توان در این مورد مثال زد.
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2006 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
پاورپوینت معرفی موزه یهود برلین اثر دانیل لیبسکیند
این پاورپوینت در 41 اسلاید می باشد ،
گزیده ای از مطالب اسلایدها :
دانیل لیبسکیند
پس از جنگ جهانی دوم در سال 1946 در لهستان متولد شد. در سال 1965 شهروند آمریکایی شد.
وی در اسرائیل موسیقی خواند و در نیویورک مجری هنری شد.
موسیقی را به جهت مطالعه معماری رها کرده و درجه لیسانس معماری در کوپریونیون نیویورک در سال 1970 دریافت کرد. فوق لیسانس تاریخ و تئوری معماری در مدرسه تطبیقی دانشگاه اسکس در انگلستان در سال 1972 خواند.
صحبت کردن در مورد موزه یهود برلین طی 25سال در جریان بود.
طی این مدت بسیاری از کارشناسان خبره و بازماندگان هالوکاست در مورد مفهوم و نتیجه ساختمان موزه یهود برلین بحث کردند نتیجه این بحث ها مسابقه موزه یهود بود که در سال 1988_1989برگزار شد.
وقتی که من برای شرکت در این مسابقه دعوت شدم حس میکردم که این پروژه برای من یک برنامه نیست از این جهت که لازم نبود من برای فهم پروژه تحقیق کنم یا چیزی ابداع کنم بلکه من از کودکی با این مفاهیم زندگی کرده بودم بیشتر خانواده ام را هولوکاست از من گرفته بود و خودم هم فقط چند صد کیلومتر دورتر از اینجا در لودز لهستان بدنیا آمده بودم.
نام رسمی این پروژه موزه یهود است اما من اسم آنرا "بین خطوط” نامیدم .
این کار را برای این کردم که این پروژه بین دو نوع خط یعنی مفهوم اثر و سازماندهی و ارتباط در جریان است .
یکی از این خطوط یک خط صاف است. اما به تکه های زیادی تقسیم شد. دیگری یک خط شکسته است اما به طور عجیبی ادامه پیدا کرد. در آن زمان در سایت واقعی پروژه من همواره یک رابطه نامرئی را احساس میکردم یک رابطه خویشاوندی بین آلمانی ها و یهودیان در برلین.
حتی اگر مسابقه قبل از فروریختن دیوار برلین برگزار شده بود من حس کردم یک المان ربط دهنده که از شرق به غرب حرکت کرده است و این رابطه را به وجودآورده بود.
این بنا که طراحی آن را دانیل لیبسکیند بر عهده داشته ، با روکش فلزی و متجاوز از 350 پنجره با طرح های عجیب ، عمیقا منحصر به فرد و استثنایی است . ساختمان همچون دیواری رمیده و خیره کننده ، به شکل حصاری که گویی بر حسب مجموعه ای از قوانین کشف ناشدنی سر بر می آورد ، به شکلی به یاد ماندنی در عرض میدان «برلین » جایی که در واقع قبلا دیوار برلین قرار داشت ، پیچ و خم می خورد . درون آن حتی بیش از این چنین ویژگی هایی را در خود دارد . هر کس که از موزه بازدید می کند محال است که به این زودی ها آن را از یاد ببرد .
پلکانی پهن و تیره به سمت پایین به زیر زمین منتهی می گردد . دالان های شیبدار که کف انها از سنگ لوح است بازدید کننده را وا می دارد که یکی از سه مقصد نا شناخته ای را که در پیش رو دارد بر گزیند و یکی از اینها به سمت بالا که جایگاه اصلی پلکان عمودی دیگری است باریک میشود و به شکلی
هئیت مستقل داوران که در کار انتخاب طرح نهایی و دوباره تحت تاثیر طرح پیشنهادی لیبسکیند قرار گرفت و از طرح وی در شگفت شد . هئیت داوران در تشریح انتخاب خود چنین نوشت : «چیزهایی معلوم و مشخص می توانند منجر به ساخت موزه ای معمولی شوند ولی هیچ یک نمی توانند راه حلی کاملا خارالعاده و به تمامی دارای هویت مستقل ارائه دهند .» اکنون کاخ پیش گفته فقط به عنوان ورودی تزئینی به ساختمان لیبسکیند به کار می آید و سرانجام نیز نمایشگاه های معاصر موزه را در خود جای خواهد داد ( موزه شهر در نقاط دیگری استقرار خواهد گرفت . ) حتما داوران دریافته اند.
که طرح لیبسکیند به خاطر تمام ویژگی های منحصر به فرد و توانمندش ، مجموعه ای ستودنی را برای بسیاری از گونه های نمایشی و موزه فراهم می آورد گالری ها وسیع اند
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1817 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
معرفی رابرت ونتوری
این پاورپوینت در 29 اسلاید می باشد ،
پروژه معماری معاصر
نام پروژه:رابرت ونتوری
سبک و رویکرد
آثار شاخص
فهرست مطالب اسلایدها :
رابرت ونتوری Robert-Venturi
تفاوت لوکوربوزیه و ونتوری
معماری غیر مستقیم، یک بیانیه ملایم
آثار شاخص
موزه سیاتل
سه ساختمان برای شهری در اوهایو
Vagelos Laboratories, University of PennsylvaniaVenturi Scott Brown 1991-97
پروژه های خانه میس، پرینستن، نیوجرسیونتوری و شورت1962
منابع
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 640 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 45 |
عنوان: دانلود پاورپوینت تکنولوژی تولید کالا،خدمات و اطلاعات
دسته: مدیریت (مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته)
فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)
تعداد اسلاید: 45 اسلاید
این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان « تکنولوژی تولید کالا،خدمات و اطلاعات » می باشد که در 45 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان کار کلاسی ( ارائه در کلاس به شکل سمینار یا کنفرانس) درسهای مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت و تئوریهای مدیریت پیشرفته رشته های مجموعه مدیریت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد ، بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
تعریف تکنولوژی
سطح تکنولوژی در سازمان
شرکتهای تولیدی
تولید تک محصولی و دسته های کوچک
تولید انبوه و دسته های بزرگ
فرآیند تولید مستمر
استراتژی،تکنولوژی و عملکرد
سازگاری استراتژی، تکنولوژی و ساختار
تکنولوژی جدید تولید
سیستم مکانیزۀ منسجم
مقایسۀ ویژگیهای سازمانی در مورد تولید انبوه و سیستم مکانیزۀ منسجم
شرکتهای خدماتی
نمونۀ تکنولوژی خدماتی و تکنولوژی تولیدی
ویژگی های ساختاری سازمانهای خدماتی و سازمانهای تولیدی
تکنولوژی واحدهای سازمانی (چارچوب چارلز پرو)
تکنولوژی سازمانی از دید پرو
تکنولوژی ساده(یکنواخت)
تکنولوژی هنری
تکنولوژی مهندسی
تکنولوژی پیچیده
چارچوبی برای تکنولوژی خدمات
الگوهای سازمانی با توجه به تکنولوژی
الگوی ارگانیکی و مکانیکی
رسمی بودن
عدم تمرکز
سطح مهارت
حیطۀ کنترل
سطح مهارت
رابطۀ تکنولوژی خدمات با ویژگیهای ساختاری و مدیریت
وابستگی درون سازمانی
انواع وابستگی از نظر تامپسون
تکنولوژی پیشرفتۀ اطلاعاتی
سیستم اطلاعاتی مدیران اجرایی
سیستم تصمیم گیری گروهی
جریان کار خودکار
فواید تکنولوژی پیشرفتۀ اطلاعاتی مدیران
اثرات شدید تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی بر ساختار
اثر تکنولوژی بر طراحی مشاغل: طراحی مشاغل
اثر تکنولوژی بر طراحی مشاغل : سیستمهای فنی-اجتماعی
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | مالی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 637 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
عنوان: پاورپوینت مدیریت ریسک عملیاتی در بانک های تجاری
دسته: مدیریت مالی- حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی و مدیریت سرمایه گذاری)
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 24 اسلاید
این فایل در زمینه " مدیریت ریسک عملیاتی در بانک های تجاری "می باشد که در حجم 24 اسلاید همراه باتوضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس درس تصمیم گیری در مسائل مالی و مدیریتسرمایه گذاریرشته های مدیریت مالی و حسابداری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:
مقدمه
تعریف ریسک عملیاتی
مدیریت ریسک عملیاتی در بانک ها
تعریف و مشخص کردن مصادیق ریسک عملیاتی
اندازه گیری ریسک عملیاتی و ذخیره گیری سرمایه ای
رویکرد شاخص پایه ای
رویکرد استاندارد شده
وزن نسبی (ضریبb) هر فعالیت
رویکرد اندازه گیری پیشرفته
رویکرد کارت امتیاز دهی
رویکرد اندازه گیری داخلی
رویکرد توزیع زیان
بسترهای اطلاعاتی مورد نیاز
نظارت
نظارت مداوم (نظارت در هنگام کار)
بازرسی های مستقل
کاهش ریسک
کنترل
وضعیت بانک های کشور در خصوص پیاده سازی مدیریت ریسک عملیاتی
نتیجه گیری
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 213 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 103 |
مقدمه
مدیر سازمان که از منش رهبری برخوردار است باید مقاصد و جهت گیری یکنواختی را در سازمان ایجاد نماید و محیط داخلی سازمان را به گونه ای ایجاد و نگهداری نمایند که کارکنان بتوانند در دستیابی به اهداف سازمانی کاملا مشارکت نمایند.
مدیریت سازمان با منش رهبری باعث می گردد کارکنان مقاصد و اهداف سازمانی را درک نموده و برای دستیابی به آنها از انگیزه کافی برخوردار شوند. علاوه بر این با بکاربستن منش رهبری فعالیت های سازمان ارزیابی شده و در مسیری یکسان، منظم گردیده و استقرار می یابد و در نتیجه فقدان ارتباط بین سطوح مختلف سازمان به حداقل خود خواهد رسید.
بکارگیری اصل رهبری در سازمان عموما باعث می گردد که:
نیازهای تمامی ذینفعان سازمان شامل مشتریان، مالکین،کارکنان، تامین کنندگان، سرمایه گذاران، انجمن هاو مجامع محلی در نظر گرفته شود. اهداف چالش برانگیز با زمانبندی مشخص تنظیم گردد. ارزش های مشترک، مدل های اخلاقی و جوانمردی در تمامی سطوح سازمان ایجاد شده و تقویت گردد. اعتماد ایجاد گردیده و ترس از میان برود.
کارکنان با منابع مورد نیاز، برخوردار از آموزش و آزادی عمل با داشتن مسوولیت و پاسخگویی فعالیت نمایند. کارکنان برای نقش و سهم خود امیدوار و دلگرم گردیده و آنرا تشخیص دهند.
شناسایی، درک و مدیریت فرایند های مرتبط به هم بعنوان یک سیستم، کارآیی و اثربخشی سازمان را در دستیابی به اهداف خود بهبود می بخشد.
مدیریت سیستمی با یکپارچه و مرتب نمودن فرایندها بعنوان بهترین روش دستیابی به نتایج مورد نظر، سازمان را از قابلیت تمرکز تلاش بر روی فرایندهای کلیدی برخوردار می سازد و در ذینفعان سازمان اعتماد سازی به سازگاری، کارآمدی و اثربخشی سازمان را ایجاد نموده و توسعه می بخشد.
فصل اول: تشخیص مفاهیم.......................................................................................................... 5
- مدیریت، مدیریت آموزشی،اصول و کاربردهای آن
- انواع سبکهای مدیریتی
- آموزش و انواع آن
- سیستم، انواع کاربردهای آن (نگرش سیستمی در مدیریت)
- سازمان و انواع کاربردهای آن(نظریه سازمان مدیریت)
فصل دوم: برنامهریزی آموزشی و نظارت بر اجرای آن برنامهها.................................. 21
- برنامه آموزشی و نظارت بر اجرای آن برنامهها
- فرایند برنامهریزی آموزشی
- اصول تحلیل محتوی دوره آموزشی
- ویژگی اساسی آموزش پودمانی
فصل سوم: ارزشیابی از دورههای آموزشی............................................................................ 31
- مفهوم ارزشیابی آموزشی و روشهای آن
اصول ارزشیابی جامع و فراگیر
- اصول ارزشیابی از اثربخشی آموزشی
فصل چهارم: نحوه تهیه گزارشهای مورد نیاز یک آموزشگاه...................................... 41
- پایه های اساسی و مقررات مکاتبات اداری
- اصول تهیه گزارشهای مورد نیاز آموزشگاه
فصل پنجم: برقراری روابط انسانی و اصول ارتباطات........................................................ 42
- اصول برقراری روابط انسانی
- مفهوم ارتباط و عوامل تشکیلدهنده آن
- عوامل موثر ارتباطی
- اصول روانشناسی عمومی
- اصول جامعه شناسی عمومی
فصل ششم: نظارت بر امور مالی آموزشگاه........................................................................... 49
- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن
- ثبت معاملات در حسابها (شناخت دفاتر مالی و قانونی و دفاتر کمکی حسابداری)
- اصول عمومی حسابداری
- انواع گزارش های حسابداری (تراز آزمایشی، ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت حساب)
- روشهای درج اطلاعات حسابداری
فصل هفتم: تهیه محتوای مربوط به خلاقیت و نوآوریهای مدیر................................. 61
- خلاقیت، نوآوری فنون آنها
- ارتباط خلاقیت و برنامهریزی
- شیوههای تفکر اخلاق
- موانع خلاقیت و نوآوری در سازمان
فصل هشتم: نحوه پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار: 85
- حوادث شغلی و علل بروز آنها و بهداشت محیط کار
- وسایل ایمنی و بهداشت کار و کاربرد انها
- اصول پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و حفاظتی و بهداشت کار
- عوارض جانبی و اصول انجام کمکهای اولیه آتش سوزی و اصول انجام آتش نشانی
دسته بندی | عمران |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2493 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 36 |
پاورپوینت پی های نواری و گسترده
پی های نواری و گسترده
این پاورپوینت در 36 اسلاید می باشد.
فهرست مطالب اسلایدها :
پی های نواری و گسترده
مقدمه
پی نواری
روش معمول در طراحی پی های نواری
برخی ابهامات و اشکالات موجود در این روش
تصاویری از پی نواری
پی گسترده
روش های تحلیل پی های گسترده
معرفی روشهای مدل سازی پی ها توسط فنرهای معادل
محدودیت های مدل وینکلر
تحیلل غیر کلاسیک
تصاویری از پی گسترده
منابع
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 4241 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
تناسبات در معماری
این پاورپوینت در 54 اسلاید می باشد
فهرست مطالب اسلایدها :
تناسبات در معماری
مقدمه
ارتباط ریاضی با هنر
کادر در هنر
نقطه
خط
سطح
حجم
تناسب
نسبت های طلائی
تعریف نسبت طلائی
نحوه محاسبه نسبت عدد طلائی
مستطیل طلائی
روش جبری برای بدست آوردن عدد و مستطیل طلائی
رسم هندسی برای رسم مستطیل طلایی ویژه و تناسبات طلایی
نمونه هائی از کاربرد نسبت طلایی در معماری
تناسب در طراحی
تناسب در کشودگی ها
تناسب اصول معماری ایران
بررسی تناسب در معماری سنتی ایران
هندسه در معماری
تقارن
نتیجه گیری
منابع
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 13198 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 105 |
نورپردازی در فضاهای آموزشی
نورپردازی مناسب برای مدارس و موسسات آموزشی
این پاورپوینت در 105 اسلاید می باشد.
به همراه کتاب pdf و متن ترجمه شده کتاب در 27 صفحه فایل word
ترجمه شده از کتاب Good Lighting for Schools and Educational Establishments
( پاورپوینت 105 اسلایدی نورپردازی درفضاهای اموزشی به همراه چکیده متن و ترجمه کتاب به همراه متن اصلی وانگلیسی کتاب Good Lighting for Schools and Education )
چکیده :
به منظور استفاده از روش های بهینه دست یابی به نور طبیعی و مصنوعی مطلوب در فضاهای آموزشی، ابتدا کلیه فعالیت های جاری این نوع فضاها را بررسی و سپس روش های کاربرد نور طبیعی و مصنوعی را که از شاخص های مهم عملکردی در معماری محسوب می شوند، انتخاب می نماییم.
در همه عرصه های زندگی و در سرتاسر دنیای کاری ، نور خوب و مناسب ، یک نیاز اصلی است که ما را قادر می سازد تا به وضوح ببینیم ، از حس سعادت لذت ببریم، کار بدون خستگی متمرکز شده ای را انجام دهیم و اطلاعات مهم و محیط اطراف خود را بدرستی درک و تفسیر کنیم. این بدنبال طرح روشنایی حرفه ای و خوبی است.وبرای این منظور از روش های علمی و با استفاده از جداول و نمودار ها برای رسیدن به هدف مورد نظر استفاده شده است.
واژهای کلیدی :
روشنای,نورخیره کننده,بازتاب نور,شدت روشنای
1.مقدمه
از نکات مهم در طراحی معماری و به خصوص در معماری داخلی روشنای(نور) می باشد که با تکیه بر این انگاره می توان گفت قالبا طراحی ها و نگاره هایمان کامل نیست و برای استفاده کنندگان آن ایجاد مزاحمت می کند .بدین ترتیب هدف اصلی این مقاله همانا ساماندهی به وضعیت روشنای در ساختمان های آموزشی می باشد.
در ایران این مرز پرگهر در چهل سال گذشته و یا بهتر بگوییم در تمامی تاریخ دانش و فناوری این مرز و بوم به این امر مهم کمتر توجه شده است.
افرادی که به فراگیری علوم و هنر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی موفق می شوند، تقریبا یک پنجم عمر خود را از مقطع ابتدایی تا پایان تحصیلات دانشگاهی در محیط های آموزشی سپری می کنند. از این رو طراحی مناسب این فضاها و رعایت استانداردها و شاخص های کیفی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بالا بردن سطح کیفیت فضاهای آموزشی محسوب می شود.
استفاده از شاخص های عملکردی و اصول و مبانی زیباشناسی در طراحی فضاهای کالبدی آموزشی، علاوه بر پاسخ گویی به نیازهای روحی و جسمی دانش آموزان و دانشجویان، موجب پرورش استعدادها و شکوفایی خلاقیت های آنان خواهد شد.