دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 955 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 355 |
عنوان: پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی تألیف دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و دکتر عبدالحمید ابراهیمی
دسته: مدیریت (مدیریت بازاریابی)
فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)
تعداد اسلاید: 355 اسلاید
کتاب " مدیریت بازاریابی" تألیف دکتر احمد روستا، دکتر داور ونوس و دکتر عبدالحمید ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی و همچنین مهمترین منبع طرح سوالات آزمون کارشناسی ارشد درس مدیریت بازاریابی مجموعه مدیریت میباشد. این فایل شامل پاورپوینت کل سیزده فصل این کتاب می باشد که در 355 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که هم می تواند به عنوان ارائه کلاسی و هم به عنوان خلاصه ای جامع و کامل جهت مطالعه و آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
فصل اول: معرفی بازاریابی
مقدمه
تعریف بازاریابی جدید
نیازها و خواسته ها
مبادله
بازار
ابعاد گوناگون مارکتینگ
مدیریت بازاریابی
انواع تقاضا و وظایف اساسی بازاریابی
تقاضای منفی
نبودن تقاضا
تقاضای پنهان
تقاضای تنزلی
تقاضای فصلی
تقاضای کامل
تقاضای بیش از حد
تقاضای ناسالم
گرایش بازاریابی و مفروضات عمده آن
مقایسه مفهوم قدیم و جدید بازاریابی
پایه های گرایش بازاریابی
سیستم بازار
عناصر محیط بازاریابی
استراتژی های رقابتی
روشهای رقابتی رهبران بازار
روشهای رقابتی دنباله رو های بازار
فصل دوم: برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی
مقدمه
ارکان برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی
سطوح سازمانی شرکتها
برنامه استراتژیک کلان شرکت
فلسفه وجودی شرکت
مواردی که فلسفه وجودی باید به دقت تعریف کند
شناسایی واحد های خود گردان
تجزیه و تحلیل و ارزیابی وضعیت سرمایه گذاری ها
روش گروه مشاوران بوستون
روش جنرال الکتریک
برنامه ریزی استراتژیک واحدها
رابطه میان برنامه ریزی استراتژیک و بازاریابی
فرایند بازاریابی
تجزیه و تحلیل فرصت های بازاریابی
جستجو و انتخاب بازارهای هدف
طراحی استراتژی بازاریابی
برنامه ریزی برای برنامه های بازاریابی
سازماندهی، اجراو کنترل کلیه فعالیت های بازاریابی
عناصر آمیخته بازاریابی
ماهیت و محتوای برنامه بازاریابی
فصل سوم: تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی
مقدمه
نکاتی که در تحقیقات بازاریابی،باید مورد توجه قرار گیرد
سیستم های اطلاعاتی بازاریابی
مزایای استفاده از سیستم های پشتیبانی از تصمیمات بازاریابی
کاربرد های تحقیقات بازاریابی
مدیریت بازاریابی و فرایند تحقیقات بازاریابی
تعریف مساله
تعیین و تنظیم فرضیه ها
طراحی تحقیق
مشخص کردن نوع تحقیق
تعیین منابع کسب اطلاعات
داده های اولیه
داده های ثانویه
انواع تحقیق
طراحی و انتخاب نمونه
نمونه گیری احتمالی
نمونه گیری غیر احتمالی
نمونه گیری تصادفی ساده
نمونه گیری طبقه بندی شده
نمونه گیری خوشه ای
نمونه گیری منطقه ای
جمع آوری داده ها
مشاهده
نظر خواهی یا نظر سنجی
آزمایش
تجزیه و تحلیل، تعبیر، تفسیر و عرضه یافته ها
نحوه ارائه نتیجه تحقیق
فصل چهارم : رفتار مصرف کننده
فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده
تشخیص مساله (نیاز)
جستجوی اطلاعات
منابع اطلاعات بیرونی یا خارجی
ارزیابی راه چاره ها یا گزینه ها (با توجه به معیار های خرید)
تصمیم خرید
رفتار پس از خرید
انواع حل مسأله خرید
عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری خرید
عوامل فرهنگی-اجتماعی و گروه
عوامل روانی و فردی
عوامل موقعیتی
تاثیرات فرهنگی
تأثیرات طبقه اجتماعی
تأثیرات گروه های مرجع
تاثیرات خانواده وهمخانگی
انگیزه
ادراک
یادگیری
خودپنداری
سبک زندگی
تلقیات و برداشتها
آثار موقعیت خرید برروی فرایند تصمیم خرید
مشخصات اصلی خرید های سازمانی
فرایند تصمیم گیری خرید سازمانی
فصل پنجم: تقسیم بازار و تعیین بازار هدف
مقدمه
مزایای تقسیم بازار
تقسیم بندی بازار چیست؟
معیارهای تقسیم بازار
روش ها و متغیرهای تقسیم بازار
تقسیم بازار بر اساس متغیرهای جغرافیایی
تقسیم بازار بر اساس متغیر های جمعیت شناختی
تقسیم بازار بر اساس عوامل روان شناختی
تقسیم بازار بر اساس عوامل رفتاری
سبک زندگی و شخصیت
وضعیت وفاداری و انواع وفاداری
انتخاب بازار هدف برای متمرکز کردن فعالیت
طبقه بندی بازار به قسمت های کوچکتر
طبقه بندی اهداف
پنچ معیار اصلی قابل استفاده در طبقه بندی اهداف
استراتژی های انتخاب بازار هدف
استراتژی بازاریابی یکسان
استراتژی بازاریابی تفکیکی
استراتژی بازاریابی تمرکزی
عوامل مؤثر در انتخاب استراتژی بازاریابی
فصل ششم: پیش بینی فروش
مقدمه
تخمین اندازه و سهم بازار
تخمین نیازهای کل بازار
روش های پیش بینی فروش
روشهای کیفی
روشهای کمی
بررسی نظر هیات مدیران
روش دلفی
مزایا و معایب روش دلفی
بررسی نظر نیروی فروش
مزایا و معایب بررسی نظر نیروی فروش
بررسی قصد مصرف کنندگان از خرید
شبیه سازی آزمایش بازار
آزمایش بازار
تحلیل سری های زمانی
روش های کمی دیگر
تحلیل همبستگی
روش کمترین مجذور(رگراسیون)
روش قهقرایی چند متغیره(رگراسیون چند متغیره)
مسائل مربوط به پیش بینی
فصل هفتم: مدیریت محصولات
موضع یابی
توسعه استراتژی های موضع یابی محصول
آمیخته محصول
خط محصول
عرض و عمق محصول
پیوستگی آمیخته محصول
مدیریت محصولات جدید
فرایند توسعه محصول جدید
مراحل اصلی ایجاد و عرضه محصولات جدید
ایده یابی و ایده زایی
تصفیه ایده ها
توسعه و آزمایش مفهوم
توسعه استراتژی بازاریابی
بررسی تجاری
پیش بینی فروش
پیش بینی هزینه و سود
توسعه محصول
آزمایش بازار
تجاری کردن
منحنی عمر محصول
مرحله معرفی
مرحله رشد
مرحله بلوغ و اشباع
مرحله افول
عواملی که درمحصول باید مورد بررسی قراربگیرد
نامگذاری و مارک محصول
مارک گذاری تولدکننده
مارک گذاری خصوصی برای متقاضیان خرده فروش یاعمده فروش محصولات
استراتژیهای مارک گذاری
بسته بندی محصول
ضمانتنامه محصول
خدمات
فصل هشتم: کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان
مقدمه
جدیدترین قلمرو در بازاریابی
مفهوم جدید کیفیت
مفهوم جدید خدمت به مشتریان
راههایی برای افزودن ارزش با ارائه خدمات به مشتریان
اهمیت کیفیت محصول وارائه خدمات به مشتریان
تاثیرکیفیت محصول وارائه خدمات به مشتریان درآمیخته بازاریابی
تأثیرات کیفیت وخدمات برمحصول
تأثیرات کیفیت وخدمات برقیمت
تأثیرات کیفیت وخدمات برترفیع محصول
ارائه خدمات به مشتریان و متمایز بودن محصول
تأثیرات کیفیت وخدمات برتوزیع
نقش بخش بازاریابی در کیفیت محصول
برنامه ای برای ارائه خدمات به مشتریان
مرحله اول: انتظارات مشتریان را درک کنید
مرحله دوم: برای مشتریان اولویت برقرار نمایید
مرحله سوم: اهداف خدمت را تعریف کنید
مرحله چهارم: در تمام سطوح سازمان تعهد به ارائه خدمات را ایجاد نمایید
مرحله پنجم: انتظارات مطلوب در مشتریان ایجاد کنید
مرحله ششم: ساختاری بنیادی برای ارائه خدمات ایجاد نمایید
مرحله هفتم: کارکنان را پرورش دهید
مرحله هشتم: رضایت مشتریان را اندازه گیری کنید
مرحله نهم: در جستجوی شکایت کنندگان برآیید.
فصل نهم: تعیین قیمت
مقدمه
وابستگی متقابل قیمت، محصول، ترفیع وتوزیع
قیمت گذاری درانواع بازارهای مختلف
قیمت گذاری درحالت رقابت کامل
قیمت گذاری درحالت رقابت انحصاری
قیمت گذاری درحالت رقابت انحصاری چندجانبه
قیمت گذاری درحالت انحصارکامل
تجزیه وتحلیل رابطه بین قیمت وتقاضا
تأثیرعوامل نامربوط به قیمت برتقاضا
فرایند قیمت گذاری
تحلیل وضعیت بازار
تخمین تقاضا
کشش پذیری
ارزیابی تقاضا در بازار
تغییرات منحنی تقاضا
تحلیل رقابت
انواع حساسیت تقاضا
چهارگروه عمومی رقابت قیمت
شناسایی موانع و محدودیت های قیمت گذاری
تعیین هدفهای قیمت گذاری
تحلیل توانمندی سود
تعیین سطوح قیمت اولیه
روشهای قیمت گذاری مبتنی یرتقاضا
قیمت گذاری ارزشی
قیمت گذاری پرمایه وگران
قیمت گذاری نفوذی
تفاوت قیمت گذاری تشخصی با پرمایه
قیمت گذاری با اعداد خرده
قیمت گذاری گروهی و ردیفی
قیمت گذاری جمعی یا بسته ای
قیمت گذاری پس رو
روشهای قیمت گذاری مبتنی برقیمت تمام شده وسود
قیمت گذاری براساس منحنی تجربه
روشهای قیمت گذاری مبتنی بر رقابت
تعدیل ومدیریت قیمتها
انواع تخفیفها
فصل دهم: سیستم و مدیریت توزیع
تعریف توزیع
مدیریت کانال های توزیع
انواع واسطه ها
مراحل تصمیمات مهم در طراحی کانال های توزیع
مراحل طراحی کانال های توزیع
عوامل شناسایی کانال های مختلف
ارزیابی و گزینش کانالها
ارزیابی و گزینش کانالها
کانالهای اصلی توزیع
شبکه توزیع
خرده فروشها
عمده فروشها
دلالها و کارگزاران
اساس طبقه بندی واسطه های خرده فروش
انواع عمده فروشها
مهم ترین انواع کارگزاران
مدیریت توزیع فیزیکی
وظایف توزیع فیزیکی
فصل یازدهم: فعالیتهای ترفیعی وتشویقی
مقدمه
فرآیند ارتباطات
عوامل موثردرترکیب ترفیع
اجزای آمیخته ترفیع وتشویق
گامهای اصلی برنامه تبلیغات آگهیها
مشخص کردن هدف
تصمیمات درمورد بودجه اگهی
تصمیمات درموردپیام
تصمیمات درموردرسانه گروهی
ارزیابی عملیات آگهی دررسانه
پیشبردفروش
تصمیمات اصلی درامور پیشبرد فروش
ایجاد برنامه پیشبردفروش
اهداف روابط عمومی
مراحل تعیین زمان ونحوه استفاده ازروابط عمومی
فروش حضوری
مزیت فروش حضوری
انواع مشاغل فروش
فرآینداستراتژیک فروش حضوری
عوامل موثردرترکیب ترفیع
مراحلی که درانتخاب فروشندگان مهم است
سه گام اصلی درانتخاب نیروی فروش
روشهای متداول پرداخت دستمزد به نیروی فروش
فصل دوازدهم: انواع بازاریابی
مقدمه
انواع بازاریابی
بازاریابی خود(شخصی)
بازاریابی سازمان
بازاریابی مکان
بازاریابی ایده
بازاریابی خدماتی
ویژگی امورخدماتی
آمیخته بازاریابی خدمات
بازاریابی در سازمانهای غیرتجاری
اهمیت بازاریابی غیر تجاری
ایجاد برنامه استراتژیک برای بازاریابی غیرتجاری
تجزیه وتحلیل بازارهدف
برنامه ریزی محصول
تعیین قیمت
سیستم توزیع
برنامه های ترفیع فروش
اجرای برنامه های عملیاتی
فصل سیزدهم: بازاریابی بین المللی
مقدمه
اهمیت بازارهای جهانی
استراتژی همگانی یا ویژه
مراحل عمده تصمیم گیری دربازاریابی بین الملل
ارزیابی محیط بازاریابی بین المللی
سیستم بازرگانی بین المللی
وضعیت اقتصادی
وضعیت سیاسی-قانونی کشورها
وضعیت فرهنگی
تصمیم به فعالیت در سطح بین الملل
تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین الملل
تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین الملل
استراتژی صادرات
همکاری مشترک
سرمایه گذاری مستقیم
انواع صادرات
صادرات غیرمستقیم
صادرات مستقیم
انواع همکاری مشترک
همکاری مشترک از طریق واگذاری امتیازی خاص
قرارداد تولید
قرارداد همکاری در مدیریت
همکاری به صورت مالکیت مشترک
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | مواد و متالوژی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 4433 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 153 |
ریخته گری فلزات
عمل ریخته گری و ریختهگرخانه یا ریخته گری
مزایای فرایند ریخته گری
معایب فرایند ریخته گری
انواع ریخته گریها
شمای عمومی بخشهای مختلف ی کواحد ریخته گری
گامهای اساسی در تولید قطعه ریختگی
مدلسازی ساخت مدل
ساخت ماهیچه core making
قالبگیری molding
ذوب و بارریزی melting and pouring
تمیزکاری cleaning
ماسه های ریخته گری
ترکیب شیمیائی درصد
ماسه خشک
ماسه ماهیچه
خواص ماسه های ریخته گری
١- استحکام خام مرطوب
٢- استحکام خشک
٣- استحکام داغ
٤- نفوذپذیری
٥- پایداری حرارتی
٦- دیر گدازی
٧- قابلیت قالبگیری سیلان
٨- سطح تمام شده
٩- خاصیت تمیزکاری ریزش
١٠ - مجددا قابل استفاده باشد.
١١ - به سهولت تهیه و کنترل شود.
١٢ - حرارت را از قطعه ریخته گری در حال سرد شدن انتقال دهد.
اجزای ماسه قالبگیری
ذرات ماسه سیلیسی
خاک
آب
افزودنیهای ویژه
آرد ذرت
پودر قطران
آسفالت
ذغال دریایی
گرافیت
گیلسونیت
گازوئیل
خاک اره
پودر خاکه سیلیس
اکسیدآهن
پرلیت
ملاس، دکسترین
آزمایشهای کنترل ماسه قالبگیری
١-تعیین رطوبت ماسه
روش آزمایش
٢-تعیین استحکام مکانیکی
کرنش
مقاومت کششی خام
مقاومت داغ و انبساط
شکل و اندازه ماسه
ترکیب شیمیائی ماسه
٣-نفوذپذیری
٤-سختی قالب ماسه
دیگر آزمایشهای ماسه
تعیین دوام
تعیین انبساط ماسه
تعیین نقطه ذوب
مقدار گاز متصاعده از قالب
AFS تعیین مقدار خاک ماسه
روشآزمایش
کیفیت قطعات ریختگی
انواع ریخته گری از دیدگاه علمی و مهندسی
طرح و تکنولوژی در ریخته گری
ارتباط خواص، مواد و فرایند
کنترل فنی
نیازمندیها و وسائل و تجهیزات ریخته گری
نوع قطعات ریختگی در کشور بر حسب ترکیب شیمیائی
نیازمندیهای صنایع ریخته گری
مدل، قالب و ماده ریخته گری
عامل رهاساز
آزمایشگاه ریخته گری
هزینه و مفهوم بهره دهی cost and concept of yield
انجماد فلزات و آلیاژهای تکفاز
R ، الف سرعت رشد
G ، ب شیب دما
D ، ج ضریب نفوذ
ko ، د ضریب توزیع تعادلی
Liquidus ، شیب خط مذاب
فلزات خالص، اشکال مختلف فصل مشترک
کنترل ترکیب شیمیائی
سینتیک افزودنیهای آلیاژی
مکانیسم اول حل شدن آلیاژی با دمای ذوب پائینتر از دمای حوضچه مذاب
مکانیسم دوم حل شدن آلیاژی که در دمای حوضچه مذاب جامد است.
تصفیه یا خالصسازی آلیاژ
مکانیسم و سرعت انجماد فلزات و آلیاژها
انجماد فلزات خالص
انرژی آزاد گیپس
دما
الف-جوانه زنی همگن
ب-جوانه زنی غیرهمگن
انجماد فلز خالص
جوانه زنی و رشد آلیاژها
الف-آلیاژهای محلول جامد
ب آلیاژهای یوتکتیک
ج واکنش پریتکتیک
سرد شدن آلیاژهای شامل یوتکتیک
تأثیر مواد قالب و ترکیب آلیاژ بر الگوی انجماد
تاثیر مواد قالب
تاثیر ترکیب شیمیایی
تاثیر سرعت انجماد
ضروریات نیازهای منبع تغذیه
ضروریات فنی
ضروریات اقتصادی
اندازه منبع تغذیه
فشار اتمسفر و تغذیه گذاری
روشهای عملی کنترل انجماد
عایق بندی
انجماد تدریجی و جهت دار
شیوه انجماد
انجماد فلز خالص
طراحی منبع تغذیه و تعیین محل آن
معیارها و قواعد منبع تغذیه
طراحی منبع تغذیه بهینه
شکل و خصوصیات ابعادی منبع تغذیه
روش های محاسبه حجم اندازهی منبع تغذیه
۱. روش فاکتور شکل یا روش آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریائی
۲. روش هندسی Geometrical Method
۳. روش مادول
روش تغذیهگذاری چورینف
۴. روشکامپیوتری Computerized Method
روش کاین
روش آدامسو تیلور
پنج مکانیسم تغذیه
۱- تغذیه مایع
انواع منبعهای تغذیه
۱- منبع بسته پوشیده
۲- منبع تغذیه داخلی
تجمع قطعات ریختگی
انبساط و اتساع قالب
ه طراحی بخش ایجاد فشار
و طراحی بخش تحتانی منبع تغذیه
ز طراحی اتصال منبع تغذیه به قطعه ریخته گری
ح تعیین ارتفاع منبع تغذیه
محل قرار گرفتن منبع تغذیه
فاصله تغذیه
الف فاصله تغذیه مقاطع میلهای
ب فاصله تغذیه ورقها
فاصله تغذیه مقاطع پیچیده
تاثیر مبرد
کاربرد اصول تغذیهگذاری در ریخته گری های پیچیده
تغذیه گذاری چدن خاکستری
طراحی سیستمهای راهگاهی
متغیرهای طراحی راهگاه
١. پرکردن سریع قالب
٢. کمینه کردن اغتشاش و تلاطم مذاب
٣. پیشگیری از فرسایش قالب و ماهیچه
٤. حذف سرباره، تفاله و آخالها
٥. ایجاد شیب حراتی مطلوب
٦. بیشینه کردن بهره
٧. جداسازی اقتصادی سیستم راهگاهی از قطعه
٨. پیشگیری از اعوجاج قطعه
٩. سازگاری با روشهای قالبگیری و بارریزی موجود
١٠ . شرایط جریان کنترل شده
اصول جریان سیالات
أ. قانون پیوستگی
ب. قانون برنولی
ایجاد مکش
روشجلوگیری از مکش
ج. تاثیرات ممنتم
عدد رینولد و نوع جریان
تغییر نگهانی سطح مقطع راهگاه
تغییر نگهانی جهت جریان
ادامه راهگاه افقی
یکسان سازی جریان داخل راهگاههای فرعی
سیستمهای راهگاهی تحتانی
راهگاههای افقی
اثر مکش در نقاط تغییر جهت جریان مذاب
انواع سیستمهای راهگاهی
راهگاه در سطح جدایش
راهگاه فوقانی
راهگاه تحتانی
راهگاه جانبی
سیستمهای چند راهگاهی
سیستم راهگاهی گردابی آشغالگیر
نسبت راهگاهی
راهگاه انگشتی
راهگاه شعبه
راهگاه پلکانی
راهگاه تیغه ای
راهگاه لبه رو لبه
راهگاه نعل اسبی
راهگاه دوشی
راهگاه مدادی
راهگاه تحتانی
راهگاه بوقی
راهگاه گردابی
راهگاههای تنظیم و سوار شده
ذوب
کورههای ذوب
طراحی
کورههای ذوب
تامین توان الکتریکی
ضریب توان Power Factor
روشهای اندازه گیری PF
اجزای کوره قوس الکتریکی
سرباره اسیدی
سرباره قلیائی
اثر مقدار سیلیسبر سرباره
منبع گرمایی
فرآیندها و روشهای ریخته گری
فرآیندهای ریخته گری
۱. ریخته گری ماسه
قالبگیری با ماسه مرطوب
۲ مزایا و معایب فرایند ریخته گری ماسه
پیشرفتهای ایجاد شده در ریخته گری ماسه
الف قالبگیری با ماسه سیمان
ب فرآیند سیلیکات سدیم / گاز کربنیک
ج فرآیند خودگیر
۱. فرآیند سیلیکات خودگیر یا فرآیند نیشییاما
۲. فرآیند رزین-فوران
۳. سیستم سردگیر روغنی
قالبگیری پوستهای
ریخته گری در قالب گچی
ریخته گری دقیق یا ریخته گری با موم دور ریز
ریخته گری در قالب دائمی تحت نیروی ثقل
ریخته گری مجوف
ریخته گری تحت فشار
ریخته گری تحت فشار با محفظه داغ
ریخته گری تحت فشار با محفظه سرد
ریخته گریگریز از مرکز
ریخته گری قالب کامل
ریخته گری مداوم پیوسته
ارزیابی روشهای ریخته گری مختلف
فلزات ریخته گری
خواصفلزات و آلیاژها
ریخته گری آلیاژهای مس
ماسه های قالبگیری
ماسه های ماهیچه
سیستم راهگاهی
طراحی سیستم راهگاهی
منبع تغذیه
ذوب مس و آلیاژهای آن
لوازم و وسائل ذوب مس
روش ذوب مس
اکسیژن در ذوب مس
هیدروژن در ذوب مس
واکنشاکسیژن، هیدروژن و ناخالصیها
دیاکسیداسیون
خلاصه ذوب فلز برای کنترل گازها
کیفیت مذاب
آلومینیم و آلیاژهای آن
عمر کوره های ذوب آلومینیم
حل مشکل
منیزیم و آلیاژهای آن
بلورشناسی
اندازه نسبی اتمها
عامل والانس
آلیاژهای ریخته گری منیزیم
عملیات حرارتی
قالبگیری ماسه
سیستم راهگاهی
ذوب
ریزکردن دانه بندی
تمیزکاری
آلیاژهای دایکست تحت فشار
۱-آلیاژهای روی
شرایط خاصناشی از اتصال مقاطع
مبردها
مبردهای خارجی
مبردهای داخلی
عایقها و ترکیبات گرمازا
کمک ذوبها
عیوب ریخته گری
دیگر عیوب
انواع عیوب
عیوب وابسته به محل
عیوب وابسته به نوع
عیوب وابسته به اندازه / اهمیت
عیوب وابسته به فرایند
عیوب وابسته به علت
عیوب وابسته به مرحله تولید
عیوب بر اساس تعمیرپذیری
عیوب وابسته به قالبگیری
عیوب مربوط به پر نشدن قالب
عیوب وابسته به انجماد/سردشدن
روشهای بازرسی
بازرسی تخریبی
بازرسی غیرتخریبی
فلاکسهای مصرفی در فلزات غیرآهنی
فلاکسهای مصرفی برای آلیاژ برنج
فلاکسهای مصرفی برای برنج
فلاکسهای مصرفی برای مس
فلاکسهای مصرفی برای آلیاژهای روی
فلاکسهای مصرفی برای فلز بابیت
فلاکسهای مصرفی آلیاژهای آلومینیم
فلاکسهای مصرفی آلیاژهای نیکل
سیالیت فلز
اندازهگیری سیالیت
۱- مارپیچ سیالیت قالب ماسهای
شکل طراحی مارپیچ تعیین سیالیت
طول مارپیچ
شکل منحنی سیالیت، طول مارپیچ بر حسب دما برای چندین ترکیب شیمیائی مختلف
سیالیت فلزات مذاب
شکل سیالیت بر حسب فوق حرارت و مقدار آلیاژ
عوامل موثر بر سیالیت
ترکیب شیمیائی فلز
شکل
دمای فوق ذوب
دیگر عوامل موثر بر سیالیت
اثر شیمی فلز بر سیالیت
ب روش لوله مکنده
شکل
کاربرد یافته های سیالیت در ریخته گری
تعیین دانهبندی ماسه با الکهای استاندارد
روش آزمایش
AFS ماسه استاندارد
مسائل حل شده
لغتنامه
منابع
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1736 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 675 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
عنوان: پاورپوینت نقد شوندگی در بازارهای مالی
دسته: حسابداری- مدیریت مالی (ویژه ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی- مدیریت سرمایه گذاری- سمینار در مسائل مالی)
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 26 اسلاید
این فایل در زمینه " نقد شوندگی در بازارهای مالی " می باشد که در حجم 26 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای تصمیم گیری در مسائل مالی ، مدیریت سرمایه گذاری و سمینار در مسائل مالی رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:
تعریف نقدشوندگی
عمق بازا
عرض بازار
تاثیرات مثبت و منفی اقتصاد جهانی بر نقد شوندگی
نقدشوندگی در بازارههای ثانویه
سیاه چال های نقد شوندگی
تاثیر نهادهای مالی در نقدشوندگی
تاثیر بازارهای مالی(تامین نقدینگی شرکتها بر نقد شوندگی)
اثرات تصمیمات شرکتها در نقد شوندگی
بازار سرمایه و نقد شوندگی
ویژگی های بازار های با نقد شوندگی بالا
عوامل موثر بر نقد شوندگی در بازارههای مالی
عوامل موثر بر نقد شوندگی در بورس
ریسک مدل و نقدشوندگی
عوامل مرتبط با نقدشوندگی در بازار مختلف
کاربردهای نقدشوندگی در ارزش گذاری شرکت ها
اثر قصور شرکت و نقد شوندگی
نقدشوندگی موثر بر بازده مورد انتظار دارایی ها
معیار آمیهود
رابطه بین قیمت و تعداد سهام معامله شده با عرض و عمق بازار
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1767 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
عنوان: پاورپوینت انجمن ارتباط مالی بین بانکی بینالمللی ((SWIFT
دسته: حسابداری- مدیریت مالی (ویژه ارائه کلاسی درس تصمیم گیری در مسائل مالی- مدیریت سرمایه گذاری- سمینار در مسائل مالی- سازمانهای پولی و مالی بین الملل)
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 33 اسلاید
این فایل در زمینه " انجمن ارتباط مالی بین بانکی بینالمللی ((SWIFT " می باشد که در حجم 33 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی(کنفرانس) درسهای تصمیم گیری در مسائل مالی ، مدیریت سرمایه گذاری ، سمینار در مسائل مالی و سازمانهای پولی و مالی بین الملل رشته های حسابداری و مدیریت مالی در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:
تاریخچه سوئیفت
مرکز سوئیفت
اعضا سوئیفت
سازمان سوئیفت
مزایای سوئیفت
معایب سوئیفت
شرایط پذیرش عضویت یک کشور در سوئیفت
عضویت بانکهای ایرانی در سوئیفت
انواع پیامهای سوئیفتی
منابع اطلاعاتی سوئیفت
سوئیفت کد
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 81 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 37 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش جهت گیری هدف وشناسایی انواع هدف گرایی در بین دانش آموزان
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
جهت گیری هدف
نظریه هدف یکی از نظریه های مهم انگیزشی است که به شناسایی انواع هدف گرایی در بین دانش آموزان پرداخته است. این نظریه بر دلایل یا اهداف دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت توجه دارد و سه مولفه هدف گرایی را در بین دانش آموزان شناسایی کرده است( ایمز،1992 ، الیوت وهاراکوئیکزز،1996 وموریس وهمکاران ،2003) که عبارتند از:هدف گرایی یادگیری ، هدف گرایی عملکرد گرایشی و هدف گرایی عملکرد پرهیزی( الیوت و چارچ،1997).
یکی از تقسیم بندی های متداول و رایج در زمینه جهت گیری هدف، جهت گیری هدف معطوف به یادگیری و جهت گیری هدف معطوف به عملکرد می باشد( ایمز و آرچر،1988، دویک،1986، نیکولز، 1984). در ادامه می توان تحولات رویکرد شناختی- اجتماعی انگیزش پیشرفت و خاصه نظریه هدف پیشرفت را مدل سلسه مراتبی انگیزش پیشرفت الیوت وهمکارانش (الیوت و هاراکوئیکز،1996؛الیوت وچارچ ،1997) دانست . از زمان شکل گیری نظریه هدف پیشرقت نظریه پردازان از زوایای مختلف به دسته بندی اهداف اقدام نموده اند. در ارتباط با انواع هدف"نظریه های شناختی- اجتماعی هدف پییشرفت" را می توان در دو گروه کلی تقسیم بندی نمود. گروه اول شامل نظریه پردازانی است که در تقسیم اهداف به بعد "تعریف" ارجاع نموده اند و در ارتباط با بعد "ارزش گذاری" نیز تنها بر بعد گرایشی تمرکز داشته اند ( از این پس این گروه را با عنوان نظریه هدف پیشرفت نامگذاری می کنیم). گروه دوم شامل نظریه پردازانی است که در دسته بندی اهداف هر دو بهد تعریف و ارزش گذاری را مد نظر قرار داده اند( از این پس این گروه را نظریه هدف پیشرفت می نامیم)(جوکار،1381). نظریه پردازان گروه اول( دویک،1986، دویک و لیگیت،1988، نیکولز،1984، ایمز، 1992، ایمز و آرچر،1988) دو نوع جهت گیری را مطرح نموده اند که عبارتند از : جهت گیری هدف تبحری (یادگیری ، تسلط) و جهت گیری هدف عملکردی. ایمز (1992) با مروری بر تحقیقات پیشین دو نوع جهت گیری هدف را که محور بیشترین توجهات بوده اند شناسایی کرده است که یکی جهت گیری هدف یادگیری و دیگری جهت گیری هدف عملکردی است. تفاوت این دو نوع جهت گیری هدفی این است که دانش آموزان با جهت گیری هدفی تبحری تمایل بیشتری برای فهم درس و یادگیری مطلب دارند، در پی توسعه مهارت های جدید و به دست آوردن معنایی از تبحرند. یادگیری با این هدف یک پیامد مطلوب و مبتنی بر کوشش است.
جهت گیری یادگیری بیشتر با پاسخ ها و رفتارهای سازشی همراه است، بنابراین دانش آموزان تلاش و پشتکار بیشتری برای حل مساله از خود نشان می دهند (رویدل، اسچارو و پلاکی،1999؛ به نقل از موریس و همکارن ،2003). نتایج تحقیقات نشان داده است که اهداف یادگیری با سازگاری، خودکاریی تحصیلی، تلاش برای موفقیت، انتخاب تکالیف مشکل، پشتکار در مواجه با مشکلات ، علاقه درونی در یادگیری، استراتژیهای پردازش عمیق و خود تنظیمی ارتباط دارد( ایمز و آرچر،1988، الیوت و دیویک،1988،میس، بلومینفلد و هیل،1988 ، آلبالی،2003).
دانش آموزان با جهت گیری هدف یادگیری، مطالب را عمیق تر پردازش و حفظ می کنند ( گراهام و کولان، 1991، سیفرت،1996؛ به نقل از موریس و همکاران، 2003)، احساس خوکفایی بیشتری دارند و مطالب را در سطح عالی تری پردازش می نمایند و سازماندهی می دهند(پنتریج و گارسیا، 1991، پنتریج و دیگروت و رویسر،11994؛ به نقل از آلبالی، 1988). در مجموع جهت گیری معطوف به یادگیری با سطوح بالای خودکفایی و افزایش کیفیت کارشناختی دانش آموزان همراه بوده است( پنتریج و شرابن،1992؛ به نقل از جان، اونیل و دنیس،1999). در پژوهشی که توسط بوفارد و همکاران 1995، صورت پذیرفت نشان داده شد که جهت گیری هدف یادگیری به طور معناداری با خود تنظیمی ارتباط داشته است.
در مقابل در جهت گیری هدف عملکرد، دانش آموزان سعی در مقایسه توانایی هایشان با دیگران هستند و بر این نکته تاکید دارند که دیگران راجع به آنها چگونه قضاوت می کنند. آنها سعی می کنند خود را با هوش جلوه دهند نه بی کفایت و نا لایق. بنابراین از وظایف چالشی پرهیز می کنند و زمانی که با وظایف دشوار مواجه می شوند پشتکار کمتری از خودشان نشان می دهند ، بنابراین با پرهیز از وظایف چالشی مانع از ظهور بی کفایتی فکری و عقلانی می شوند. پشت سر گذاشتن دیگران و کسب موفقیت با کمترین کوشش از اهداف آنها به شمار می آید. جهت گیری هدف عملکرد احتمالا نشان دهنده واکنش های ناسازگاری است، این جهت گیری اغلب به افزایش اضطراب منجر می شود و هنگامی که دانش آموزان با موقعیت های مشکل مواجه می شوند تلاش و پشتکار کمتری از خود نشان می دهند( موریس و همکاران،2003).
باتلر (1987) معتقد است که یادگیری برای دانش آموزان عملکردی از آن جهت حائز اهمیت است که به آنها در رسیدن به اهداف بیرونی کمک می کند. این افراد دائما در تلاشند تا خود را نزد همکلاسی ها، والدین و معلمان با هوش جلوه بدهند و نگران عقب افتادن از دیگران هستند. دانش آموزان عملکردی تنها زمانی احساس شایستگی می کنند که خود را برای ارائه عملکرد بهتر در کلاس توانا ببینند. توانایی محور اصلی توجهات این افراد و نشانه آن نیز« موفق شدن بدون تلاش و یا تلاش کم» است. این افراد «شکست ناشی از تلاش نکردن» را قابل دفاع تر از «تلاش کردن و موفق نشدن» که نشانه کامل ناتوانی است، می دانند و به همین دلیل کمتر به سراغ تکالیف دشوار و چالش انگیز می روند.
میس و همکاران (1988) معتقدند که هدف گرایی عملکردی در موقعیت های اجتماعی اهمیت پیدا می کنند، موقعیت هایی که عملکرد فرد نسبت به دیگران مقایسه می شود. همچنین گزارش می کنند که دانش آموزانی که اهداف عملکردی دارند به کاربرد استراتژی های پردازش سطحی مانند یادگیری طوطی وار یا حفظیات تمایل دارند، لیکن رابطه یی بین اهداف عملکردی ، تلاش و استقامت دیده نشده است و نیز رابطه بین اهداف عملکردی با خودتنظیمی منفی گزارش شده است.
الیوت و مک گریگور (2001) ، الیوت وهاراکوئیکز (1996) در بحث از جهت گیری هدف به سازه شایستگی اشاره می کنند. این محققان معتقدند که بر اساس تعریف و ارزش می توان انواع جهت گیری هدف را معین نمود: 1- جهت گیری هدف یادگیری 2- جهت گیری هدف عملکردی، در جهت گیری هدف عملکردی افراد از لحاظ ارزشی که برای اهداف قائلند ، شامل دو بعد گرایشی و پرهیزی می باشد. وقتی که افراد ارزش گذاری مثبت نسبت به اهداف دارند( مثلا شرکت در المپیاد برای کسب مدال و نشان دادن توانایی خود به دیگران) به سمت جهت گیری هدف عملکردی گرایشی متمایل می شوند. در مقابل افرادی که ارزش گذاری منفی نسبت به اهداف دارن( مثلا پرهیز و خوداری دانش آموز از شرکت در مسابقات به خاطر ظاهر نشدن ناتوانایی ها و بی کفایتی اش نسبت به دیگر دانش آموزان) به سمت جهت گیری هدف عملکردی پرهیزی گرایش پیدا می کنند. در جهت گیری عملکرد گرایشی دانش آموز تمایل دارد، اهدافی را که در جامعه به عنوان هنجار شایستگی تلقی می شود ، پیگیری و دنبال کند( تاکید بر مقایسه خود با دیگران جهت ابراز و اثبات توانایی و شایستگی خود). اما در جهت گیری عملکرد پرهیزی دانش آموز صرفا برای پرهیز از شکست تلاش می کند( تاکید بر مقایسه خود با دیگران و پرهیز از ظهور بی کفایتی)(الیوت،1999).
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 59 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تغییرات اجزای صورت سود و زیان مفهوم سود و اجزای آن
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::+
تغییرات اجزای صورت سود و زیان
مفهوم سود و اجزای صورت سود و زیان
سود حسابداری:
از دیدگاه عملی سود حسابداری را بدینگونه تعریف کردهاند: تفاوت بین درآمد تحقق یافته ناشی از معاملههای دوره و بهای تاریخی منقضی شدة مربوطه، تعریف مزبور بیانگر این است که سود حسابداری دارای پنج ویژگی میباشد:
1ـ سود حسابداری مبتنی بر معاملههای واقعی است که شرکت آنها را انجام داده است و اصولاً از تفاوت درآمد فروش کالاها یا خدمات با هزینههای لازم برای انجام دادن این فروش، بدست میآید. برحسب سنت، حرفة حسابداری برای محاسبة سود از روش معاملاتی استفاده کرده است، این معاملات میتواند درون سازمانی یا برون سازمانی باشد.
2ـ سود حسابداری برمبنای فرض دورة زمانی، به عنوان یک امری بدیهی، قراردارد و به عملکرد مالی شرکت در طی یک دورة زمانی مشخص اشاره دارد.
3ـ سود حسابداری که به مبنای اصل تحقق درآمد قراردارد، ایجاب میکند تا درآمد تعریف شود، آن را اندازهگیری و شناسایی (ثبت) نمود. به طورکلی، اصل تحقق درآمد معیار یا آزمونی است برای شناسایی (ثبت) درآمد و در نتیجه شناسایی (ثبت) سود.
4ـ سود حسابداری ایجاب میکند که بهای جاری را برحسب بهای تاریخی اندازهگیری کرد یعنی باید اصل بهای تاریخی را به صورت دقیق رعایت نمود. یک دارایی برمبنای بهای تمام شده (بهای خرید) ثبت میشود تا زمانی که فروش تحقق یابد، و در آن زمان هر نوع تغییری در ارزش شناسایی (ثبت) میشود. از این رو هزینههای جاری عبارتند از داراییهای منقضی شده یا بهای تمام شده اقلام خریداری که منقضی شدهاند.
5ـ سود حسابداری ایجاب میکند که درآمدهای تحقق یافته دوره، در رابطه با هزینههای مربوط، مناسب یا ذیربط مورد توجه قرار گیرند. از این رو سود حسابداری بر مبنای اصل تطابق قراردارد.
نظریات پیرامون سود:
سه نظریه اصلی در زمینه سود وجوددارد:
1 ـ نظریه داراییها ـ بدهیها
2 ـ نظریه درآمد و هزینه
3 ـ نظریه استقلالتر از نامه و سود و زیان
نظریه داراییها ـ بدهیها:
این نظریه که دیدگاه ترازنامهای یا نگهداری سرمایه ثابت نیز نامیده میشود براین مبنا استوار است که درآمد و هزینه فقط در نتیجه تغییر داراییها و بدهیها ایجاد میگردد. درآمد، افزایش در داراییها و کاهش در بدهیها و هزینه،کاهش در داراییها و افزایش در بدهیهاست.
نظریه درآمد و هزینه:
این نظریه که دیدگاه سود و زیانی یا تطابق نیز نامیده میشود. براین مبنا استوار است که سود فقط اختلاف بین درآمد در یک دوره و هزینههای که موجب کسب آن درآمدها شده است، میباشد. لذا تطابق به عنوان اساسیترین جریان اندازهگیری است که شامل دو مرحله است:
1ـ تشخیص درآمد براساس معیارهای خاص
2ـ تشخیص هزینه از طریق رابطه علت و معلول، تسهیم سیستماتیک یا منطقی و تشخیص فوری یا بلادرنگ
نظریه استقلالترازنامه و سود و زیان:
در نظریه داراییها ـ بدهیها و درآمد ـ هزینه، تر ازنامه و صورت سود و زیان به هم پیوسته بوده، و هر دو بخشی از یک جریان اندازهگیری هستند و تفاوت بین درآمد و هزینه در نهایت مساوی افزایش (کاهش) خالص داراییهاست. ولی نظریه سوم، یعنی استقلالتر از نامه و سود و زیان براین مبنا استوار است که بهم پیوستگی صورتهای مالی موجب زواید میگردد زیرا همة وقایع هم در صورت سود و زیان و هم در ترازنامه گزارش میگردد، اگر چه درجهات مختلف هستند لذا تعریفهای دقیق داراییها و بدهیها درتر از نامه و تعریفهای درآمد و هزینه، در تعیین سود حاکمیت دارند و این در صورت، استقلال و اندازهگیری جداگانه دارند و دو روش اندازهگیری میتواند مورد استفاده قرار گیرد (مثل استفاده از روش Lifo در محاسبه سود و استفاده از روش Fifo در ترازنامه )
استدلال انتخاب نظریه سود:
با توجه به اینکه اوضاع اقتصادی و سیاسی ایران اقتضاء میکند، حتیالامکان باید از روشهای یکنواختی در تهیه صورتهای مالی استفاده کرد، تا اعمال کنترل عملیتر گردد.
از سوی دیگر، حرفه حسابداری در ایران با نظریه سوم آشنایی کامل ندارد و انتخاب یکی از دو نظریه اول و دوم در تعیین چهارچوب هریک از دو نظریه فوق تأخیر قابل توجهی در تعریف عوامل صورتهای مالی میگذارد. نظریه داراییها ـ بدهیها بر ارزش این اقلام تأکید دارد و از طرفی، همانگونه که توضیح داده شد، یکی از معیارهای اصلی و اولیه اطلاعات یا تصمیمگیری است. بکارگیری این معیار مستلزم استفاده از ارزش روز داراییها و بدهیهاست.
مکانیزم بازار در کشور کارا و کامل نیست، لذا مفهوم ارزش نمیتواند به خوبی تعریف گردد و به خوبی منعکس کنندة علایق افراد نیست. در برخی از موارد نیز، ممکن است قیمت بازار اصلاً وجود نداشته باشد و در بسیاری از موارد دیگر قیمت بازار منعکس کننده ارزش نیست. در چنین وضعیتی انگیزه یکسان بین سهامداران یک واحد وجودندارد و اگر هم وجود داشته باشد، احتمالاً به حداکثر رساندن ارزش بازار منابع اقتصادی نخواهد بود. در نتیجه، خصوصیات قیمت مشخص نبوده و لذا سودی هم که برمبنای چنین قیمتهایی تعیین گردد، روشن نیست.
پس این نظریه آنچنانکه در بازار مؤثر و کامل کاربرد دارد، در بازار غیرمؤثر و ناکامل کاربرد ندارد. علاوه بر استدلال فوق با توجه به اینکه مالکیت اکثر واحدهای اقتصادی در حال حاضر، متعلق به دولت است و یکی از اصلیترین هدفها سنجش کارایی و نقش مباشرتی مدیریت است، به حداکثر رساندن ارزش منابع اقتصادی در بازار، کاربرد چندانی در سنجش این کارایی ندارد.
با توجه به دلایل فوق، انتخاب نظریه دوم (درآمد و هزینه) در اوضاع فعلی کشور به منظور تدوین استانداردهای حسابداری برتری داشته و حتی با توسعهو رشد بازار اوراق بهادار، میتوان روابط معقولی بین قیمت اوراق بهادار و تقسیم سود در آینده از یکطرف و بین تقسیم سود و سودهای آینده و نیز بین سودهای آینده و سود جاری مشخص کرد.
سود تحققی و سود غیر تحققی:
سود حداقل از دودیدگاه قابل بررسی میباشد:
1ـ سود برمبنای ارزش فعلی
2ـ سود برمبنای بهای تمام شده تاریخی یا سود حسابداری
برای روشنتر شدن موارد فوق، به تعریف دو مفهوم تحققی و غیر تحققی میپردازیم:
واژه تحققی، به طرح، تصمیم یا روشی نسبت داده میشود که مبتنی برواقعیات یا اطلاعات خاصی که آن واقعیات یا اطلاعات قبلاً تحقق یافتهاند، باشد. واژه تحققی، به طرح، تصمیم یا روش نسبت داده میشود که مبتنی برامور یا اطلاعات فرضی باشد که آن امور یا اطلاعات هنوز تحقق نیافته باشد.
محاسبه سود برمبنای ارزش فعلی، یک مفهوم غیر تحققی و اندازهگیری سود برمبنای بهای تمام شده تاریخی، یک مفهوم تحققی است، که اولی از دیدگاه اقتصادی و دومی از دیدگاه حسابداری به مسئله سود میپردازد.
نکته قابل توجه در این مبحث، این است که بهای تمام شده جایگزینی داراییها و ارزش فعلی داراییها، دو مفهوم کاملاً متفاوت میباشند.
در گستره فعالیتهای تجاری، علیالخصوص در بازارهای مؤثر سرمایه، به حداکثر رساندن ارزش خالص داراییها هدف بدیهی و منطقی هر مؤسسه تجاری است تا بتوانند از این راه ثروت مالکان را به بیشترین مقدار ممکن افزایش دهند. از آنجا که هدف مالکین از سرمایهگذاری در مؤسسه نیز حداکثر کردن ثروت خود است، ضروری است که ثروت توسعه حسابداران مورد اندازهگیری قرار میگیرد.
سود برمبنای مفهوم غیر تحققی (ارزش فعلی)، ایده آلترین مفهوم تئوریک را جهت استفاده در حسابداری به خود اختصاص داده و مشکل اندازهگیری عملی تنها مانع متداول شدن آن است. هیکس در یکی از مقالات خود تحت عنوان « ارزش و سرمایه » سود را چنین تعریف نموده است:
« سود عبارت از حداکثر مبلغی که یک مؤسسه قادر است در سال بصورت سود سهام بین مالکان خود توزیع نماید و در عین حال هنوز انتظار داشته باشد که میتواند همان مبلغ را در سالهای بعدی نیز توزیع کند
پرفسور سو لمانز پیشنهاد نمود تعدیلات زیر در سود حسابداری ایجاد گردد تا منجر به دستیابی به سود اقتصادی شود:
1ـ افزایش تغییرات تحقق نیافته در ارزش داراییهای مشهود در طول دوره (پس از کسر استهلاک و کاهش قیمت موجودیها)
2ـ کاهش تغییرات تحقق یافته در ارزش داراییها مشهود که مربوط به دورههای قبل بوده ولی در همان دوره شناسایی نشده است.
3ـ ا فزایش تغییر در ارزش داراییهای نامشهود.
تعدیلهای شمارة: یک و دو ناشی از این است که سود حسابداری در برگیرنده آن بخش از سود حاصل از نگهداری دارییها میباشد که داراییهای مربوط در آن فروخته شده است و سود حاصل از اقلام موجود، شناسایی نشده است.
تعدیل شمارة: سه، محاسبه تغییر در ارزش داراییهای نامشهود است که در محاسبه سود حسابداری منظور نمیشود.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 57 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 21 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تغییرات بازده سهام مفهوم بازده و انواع بازده سهام
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
بازده عبارتست از نسبت کل عایدی (ضرر) حاصل از سرمایهگذاری در یک دوره معین به سرمایهای که برای بدست آوردن این عایدی در ابتدا دوره، مصرف گردیده است. بازده سهام شامل تغییر در اصل سرمایه (تغییر قیمت سهام) و سود نقدی دریافتی میباشد. برای محاسبه نرخ بازده سهام عادی قیمت سهام عادی را در آخر سال از قیمت آن در اول همان سال کسر و سپس سود سهام دریافتی را به آن اضافه میکنیم آنگاه حاصل را بر قیمت همان سهم در اول دوره تقسیم میکنیم.
برای محاسبة بازدة سهام شرکتهای مورد بررسی در این تحقیق، فاکتورهای افزایش سرمایه، منبع افزایش سرمایه و زمان افزایش سرمایه بایستی مد نظر قرار گیرد. برای محاسبة بازده با توجه به فاکتورهای فوق از فرمولهای زیر استفاده شود:
1 ـ شرکت افزایش سرمایه نداده باشد:
در این صورت:
که در آن:
R: بازدة سهام شرکت
: قیمت بازار سهام شرکت در پایان دوره
: قیمت بازار سهام شرکت در ابتدای دوره
D : سود نقدی تعلق گرفته به هر سهم شرکت
2 ـ افزایش سرمایة شرکت از محل اندوختهها
در اینصورت با توجه به زمان افزایش سرمایه دو حالت ممکن اتفاق بیفتد:
حالت اول ـ افزایش سرمایه قبل از مجمع عمومی عادی باشد در اینصورت:
: درصد افزایش سرمایه
حالت دوم: افزایبش سرمایه بعد از مجمع عمومی عادی باشد در اینصورت:
3 ـ افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات و آوردة نقدی با توجه به زمان افزایش سرمایه مانند مورد 2 ، حالتهای زیر را داریم:
حالت اول ـ افزایش سرمایه قبل از مجمع عمومی عادی باشد:
1000 : ارزش اسمی (بهای پذیره نویسی) هر سهم
حالت دوم ـ افزایش سرمایه بعد از مجمع عمومی عادی باشد:
4 ـ افزایش سرمایه از محل اندوختهها، مطالبات و آورده نقدی در این مورد نیز دو حالت ممکن اتفاق بیفتد:
حالت اول ـ افزایش سرمایه قبل از مجمع عمومی عادی باشد.
که در آن :
: درصد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی
: درصد افزایش سرمایه از محل اندوختهها
حالت دوم ـ افزایش سرمایه بعد از مجمع عمومی عادی باشد:
پس از محاسبه بازده سهام هر شرکت مورد بررسی، از مقدار بازده هر سهم در یکسال مقدار بازده همان سهم در سال ماقبل را کسر مینماییم و بر مقدار بازده سهم در سال ماقبل تقسیم مینماییم تا درصد تغییرات بازده سهم (متغیر وابسته) بدست آید:
که در آن
: درصد تغییرات بازده سهام شرکت
: بازده سهام شرکت در سال اول
: بازده سهام شرکت در سال صفر (سال پایه)
عوامل مؤثر بر بازدهی:
سرمایهگذاری در سهام تابع عوامل میزان بازدهی و مقایسه سایر داراییها میباشند. بازدهی سهام میتواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. بطورکلی این عوامل را میتوانیم به دوگروه کلی تقسیم کنید. گروه اول، عواملی را در برمیگیرد که سود نقدی و مزایای پرداختی را تحت تأثیر قرار میدهد. برخی از این عوامل که سود نقدی را تحت تأثیر قرار میدهند بشرح زیر هستند:
اندازه شرکت نیز از جمله عوامل دیگری است که توجه متخصصین را به خود جلب کرده است، از آنجایی که شرکتهای بزرگ به منابع مالی ارزانتری دسترسی دارند از کارآیی و سوددهی بیشتری برخوردار هستند. گروه دوم که نرخ بازدهی را تحت تأثیر قرار میدهد، شامل عواملی است که برقیمت سهام مؤثر هستند. نرخ بازدهی سهام، علاوه بر سود و مزایا پرداختی، تحت تأثیر قیمت سهام نیز میباشد. قیمت سهام نیز تابع عوامل متعددی است برخی از این عوامل، بطور مختصر ذیلاً ارائه شده است:
ـ روند آینده اقتصادی (انتظارات سهامداران) قیمت سهام را مستقیماً تحت تأثیر قرار میدهد. چنانچه سهامداران نسبت به تحولات آتی اقتصادی (خوشبین) باشند، تقاضای خرید سهام خود را افزایش میدهند که تقاضای بیشتر برای خرید سهام، موجبات افزایش قیمت سهام را فراهم میسازد و برعکس.
ـ کیفیت ترکیب سهامداران نیز از جمله عواملی است که قیمت سهام را تحت تأثیر خود قرار میدهد. بسته به اینکه اکثریت سهامداران بازار سهام، کدامیک از گروههای سرمایهگذاران کم تحرک، سرمایهگذاران حرفهای و سفته بازان باشند تغییرات قیمت سهام متفاوت خواهد بود.
ـ قابلیت نقدپذیری سهام، نرخ تورم، چگونگی توزیع درآمد. نحوه قیمتگذاری سهام و میزان عرضه سهام که تحت تأثیر عوامل اقتصادی و غیراقتصادی است، قیمت سهام را متأثر میسازد.
ـ از عوامل دیگری که سود و مزایای پرداختی و قیمت سهام را تحت تأثیر قرار میدهد، میتوان به عوامل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، فنی و تکنولوژیک اشاره نمود.
بازارهای اوراق بهادار:
بازار منعکس کننده تقاضای جامعه برای اطلاعات میباشد. بازارهای سرمایه نزد محققین حسابداری از اهمیت ویژهای برخوردار است، زیرا عکسالعمل بازار نسبت به اطلاعات حسابداری وسیلهای برای آزمون تئوریهای حسابداری است از آنجا که آزمون فرضیه مفید بودن اطلاعات برای تکتک افراد در تصمیمگیریهای خود به صورت تجربی مشکل است. محققین بر تأثیر سرمایهگذاران روی بازار بعنوان یک کل تمرکز میکنند و در نگرش بازار، تمرکز و توجه بر رفاه جامعه است نه رفاه تکتک اشخاص.
تئوری بازار معتقد است که حسابداری دو هدف عمده دارد:
1ـ حسابداری باید اطلاعاتی تهیه کند که این اطلاعات، به تخصیص بهینه منابع کمک کند. یعنی تولیدکنندگان بتوانند با میزان مشخص از منابع، وجوه سرمایهای خود را برای حداکثر رساندن تولید ناخالص ملی مصرف نمایند که در برگیرنده رفاه اجتماعی و سایر اهداف نیز باشد.
2ـ حسابداری باید اطلاعات فراهم کند که این اطلاعات به سرمایهگذاران برای انتخاب بهترین مجموعه سهام با ریسک و بازده مناسبتر در بین سهامهای مختلف موجود در بازار کمک کند و اطلاعات حسابداری به تعیین قیمتهای سهام با توجه به میزان ریسک و بازده آنها منجر میشود.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 46 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سود هر سهم (EPS) و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E)
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
سود هر سهم (EPS) و نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E)
-2- مقدمه
بیان فرایند سرمایهگذاری در یک حالت منسجم، مستلزم تجزیه و تحلیل ماهیت اصلی تصمیمات سرمایهگذاری است در این حالت فعالیتهای مربوط به فرایند تصمیم گیری تجزیه شده و عوامل مهم در محیط فعالیت سرمایهگذاران که بر روی تصمیمگیری آنها تأثیر میگذارد مورد بررسی قرار میگیرد.
در سالهای اخیر سهام عادی نسبت به پسانداز و اوراق قرضه از بازده بالایی برخودار بودهاست. آیا در این حالت همه سرمایهگذاران برای کسب بازده بیشتر در سهام عادی سرمایهگذاری میکنند؟
جواب این سؤال این است که بازده بالا همواره ریسک بالایی نیز به دنبال دارد و تمامی تصمیمات سرمایهگذاری براساس روابط میان ریسک و بازده صورت میگیرد. بنابراین، اولین کار بررسی رابطه میان ریسک و بازده سرمایهگذاری و تعیین روابطی است که میان آنها وجود دارد.
با توجه به اهداف سازمان یا فرد سرمایهگذار فرایند تصمیمگیری بطور سنتی در یک فرایند دو مرحلهای صورت میگیرد:
1- تجزیه و تحلیل اوراق بهادار
2- مدیریت پرتفوی
تجزیه و تحلیل اوراق بهادار شامل ارزشیابی اوراق بهادار است در حالیکه مدیریت پرتفوی شامل مدیریت مجموعه سرمایهگذاری یک سرمایهگذار در قالب پرتفوی (مجموعه داراییها) با ویژگیهایی منحصر به فروش میباشد.
آخرین مرحله، بررسی عوامل مهم بیرونی است که امروزه بر روی تصمیمات سرمایهگذاران تأثیر میگذارند.
تحقیق حاضر بر روی مرحله اول فرایند تصمیمگیری یعنی تجزیه و تحلیل اوراق بهادار تمرکز دارد. لذا جهت انجام صحیح تصمیم و عبور موفقیتآمیز از مرحله اول بایستی مؤلفههای تأثیرگذار را شناسایی و تجزیه و تحلیل نمود و در نهایت، با درک صحیح از مؤلفهها و شرایط مهم، تصمیم درست را اتخاذ نمود. لذا سرمایهگذار جهت اتخاذ تصمیم صحیح بایستی مؤلفههایی همچون بازار سرمایه، بازده، ریسک، مدلهای ارزیابی مورد استفاده و اطلاعات جانبی مالی که مؤید تصمیم صحیح سرمایهگذار میباشند را درک نماید و با لحاظ و شناخت کامل این مؤلفهها سرمایهگذاریهای خود را انجام دهد لیکن ما در ادامه بحث مؤلفههای تأثیرگذار را به تفضیل بحث میکنیم تا زمینه لازم را جهت موضوع اصلی تحقیق آماده نماییم.
1-1-2- بازارهای سرمایه:
شرکتهای بازرگانی برای تامین مالی فعالیتهای خود به حجم بالایی از سرمایه نیاز دارند این شرکتها برای اینکه بتوانند رشد و توسعه یابند، نیازمند سرمایهگذاری بالایی هستند واضح است که تأمین این میزان سرمایه در زمان محدودی میسر نیست و بایستی از محل دیگری تأمین شود. دولتها و شرکتها نیز به منظور ارائه بهتر خدمات و کالاها به مردم نیازمند این هستند که حجم بالایی پول، وام بگیرند. بازارهای سرمایه این امکان را برای شرکتها و دولتها فراهم میسازند که آنها بتوانند از طریق فروش اوراق بهادار نیازهای خود را برطرف سازند. سرمایهگذاران نیز از طریق خرید این اوراق بهادار بازده خود را افزایش میدهند.
بازارهای اولیه در صورتی که بتوانند به نحو صحیح عمل کنند میتوانند برای اقتصاد سرمایهداری کاملاً مفید باشند برای اینکه این بازارها کانال مناسبی را برای سرمایهگذاران و وامگیرندگان ایجاد میکنند. به علاوه این بازارها باعث میشوند سرمایهها به سمت کسانی سوق پیدا کند که توان استفاده از پول و سرمایه را دارند.
در واقع وظیفه مهم یک بازار سرمایه تخصیص بهینه منابع است. به بازارهای اوراق بهاداری که این ویژگی را داشته باشند کارایی تخصیص گفته میشود.
به عبارت دیگر یک بازار کارای عملیاتی بازاری است که در آن هزینه مبادله خدمات با حداقل قیمت صورت گیرد. بازارهای اولیه بدون وجود بازارهای ثانویه نمیتوانند به خوبی فعالیت کنند. سرمایهگذاری که اوراق بهاداری را خریداری میکند در صورتیکه تمایل نداشته باشد آن را تا موعد سررسید نگهداری کند باید بتواند به راحتی و با کمترین هزینه بفروشد.
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 55 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 34 |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش زبان توسعه پذیر گزارشگری مالی(XBRL)
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
سوءاستفاده های فراوانی که در آمریکا و سایر کشورها اتفاق افتاد، منجر شد تا تمرکزی بی سابقه و بینالمللی بر عملیات حسابداری و نیاز به شفافیت بیشتر در گزارشات مالی پدید آمد. عوامل متعددی به بحران در گزارشات مالی انجامید، مسلماً یکی از این عوامل ناکافی و نامناسب بودن ارائه اطلاعات در فرمت های کاغذی و یا الکترونیکی مشابه کاغذ (mimic)، که فاقد ویژگی های لازم برای انتقال کارآمد اطلاعات مالی پیچیده به سرمایه گذاران، قانونگذاران و سایر ذینفعان بوده، می باشد. (WWW.XBRL.ORG)
بازارهای تجاری و استفاده کنندگان اطلاعات تجاری به تمهیدات و شرایطی احتیاج دارند تا شفافیت مراحل گزارشگری را افزایش دهند، زیرا امروزه گزارشگری تجاری با انبوهی از مشکلات مانند ناکارایی، تجزیه و تحلیل مناسب، انتشار نامناسب اطلاعات تجاری در بین استفاده کنندگان اطلاعات تجاری (مانند بخش های مختلف سازمان، سهامداران و بانکها) روبرو است. بنابراین دستیابی به سامانه گزارشگری تجاری مناسب برای حل مسائل و ناکاراییها بسیار مهم است (بزرگ اصل ،1385 ، 83) موج تازه و پر سرعت فن آوری اطلاعات و ارتباطات همه عرصه ها را در بر می گیرد، حرفه حسابداری شاید بیش از دیگران در معرض برخورداری از امکانات محیط جدید باشد تلاش های کمتر از نیم دهه اخیر سبب شده تا فضای تازه و اثر بخشتری برای گزارشگری مالی فراهم شود. (عرب مازار یزدی ، 1384 ، 27)
استاندارد سازی نرم افزاری بسترهای مالی، خصوصاً بازار سرمایه موجب بالا بردن کیفیت بازار با امکان نظارت دقیق ،سریع و فراگیر بر بازار اولیه و ثانویه، تسهیل و فراگیر بر بازار اولیه و ثانویه، تسهیل پیاده سازی بورس الکترونیک و اطلاع رسانی سریع و عادلانه به سهامداران در راستای حمایت از حقوق سهامداران گردیده است. (باقریان ، 1386 ، 61-40)
زبان توسعه پذیر گزارشگری مالی (XBRL) در تحقق اهداف پیش گفته نقش بسزایی دارد. استفادهی گسترده از زبان توسعه پذیر گزارشگری مالی (XBRL)، مزایای مهمی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. استفاده از زبان توسعه پذیر گزارشگری مالی (XBRL) برای گزارشگری مالی شرکتها بر دقت داده های مالی می افزاید، تحلیل آنها را آسان می کند و از آنجایی که تأثیر بسزایی بر ویژگیهای کیفی اطلاعات حسابداری می گذارد در این گفتار ازفصل دوم به بررسی این زبان جدید گزارشگری مالی پرداخته می شود.
تاریخچه زبان توسعه پذیر گزارشگری مالی (XBRL) به سال 1998 باز می گردد. در آوریل 1998 چارلز ها فمن، حسابدار رسمی مؤسسه نایت ویل اند گریگوری در شهر تاکومای ایالت واشنگتن، XML را برای گزارشگری الکترونیکی اطلاعات مالی مورد بررسی قرار دارد، هافمن شروع به ایجاد نمونه های صورتهای مالی و برنامه های حسابرسی با استفاده از XML کرد. در جولای سال 1998، هافمن رئیس کار گروه فن آوری برتر AICPA را در جریان امکانات بالقوه XML را به AICPA ارائه کرد و AICPA را متقاعد به اهمیت این زبان جدید گزارشگری مالی نمود. AICPA خواستار یک طرح تجاری برای گزارشات مالی مبتنی بر XML شد. این پروژه XFRML نام داشت .این طرح تجاری در ژوئن 1999 آماده شد و در جولای همان سال اعضای هیئت مدیره AICPA با اعطای بودجه برای پیشبرد این طرح موافقت نمودند در آگوست 1999، 12 شرکت به کمیته پشتیبانی این طرح پیوستند. اولین جلسه کمیته پشتیبانی XFRML در اکتبر 1999 صورت گرفت و در آوریل 2000 نام این کمیته از XFRML به XBRL تغییر یافت. (WWW.XBRL.ORG)
در سال 2000 انجمن حسابداران آمریکا پیشنهاد کرد کمیته ای برای نظارت بر بکارگیری استاندارد گزارشگری در شرکتها تشکیل گردد. ویرایش زبان توسعه پذیر گزارشگری مالی (XBRL) در سال 2000 اتفاق افتاد و اطلاعات برخی از شرکتها بصورت نمونه بر اساس آن تهیه شد تا قابلیت های آن مشخص شود از دسامبر سال 2001 که زبان توسعه پذیر گزارشگری مالی (XBRL) بصورت یک راهکار تازه پیشنهادی مطرح شد. عملاً در امر گزارشگری مالی شرکتها مورد استفاده قرار گرفته است. شرکتهایی که داوطلب استفاده از این زبان بوده اند. گزارشهای مالی خود را در این قالب در سایت ادگار در معرض استفاده قرار داده اند. برخی از این اطلاعات بصورت رایگان و مابقی با پرداخت مبالغ ناچیزی در اختیار استفاده کنندگان ذینفع و علاقمند به دریافت اطلاعات مالی شرکتها قرار می گیرد. پس از این پذیرش اولیه زبان توسعه پذیر گزارشگری مالی (XBRL)، تلاش زیادی برای ایجاد و رده بندی های عمومیتری از اطلاعات مالی برای استفاده در محیط این زبان انجام شد. نخستین متن پیشنهادی برای استاندارد بین المللی حسابداری، پس از ماهها تلاش سخت اعضا، در آوریل 2002 انتشار یافت. (باقریان، 1386 ، 61-40)