پاورپوینت قیامت و حسابرسی بندگان

پاورپوینت قیامت و حسابرسی بندگان در 17 اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
بازدید ها 2
فرمت فایل pptx
حجم فایل 141 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
پاورپوینت قیامت و حسابرسی بندگان

فروشنده فایل

کد کاربری 3192
کاربر

پاورپوینت قیامت و حسابرسی بندگان

فهرست مطالب:

مقدمه

ویژگى هاى روز قیامت

حساب اعمال در روز قیامت

نامه اعمال

شهود و گواهان روز قیامت

"شاهد و گواه سوّم" فرشتگان گمارده شده بر انسان ها

بهشت

و در مناجات عارفان، مروى از حضرت سجاد (علیه السلام) آمده

آتش جهنّم و عذاب هاى آن

نعمات جسمی بهشتیان

دوزخ

عذاب های روحی دوزخیان

عذاب ها ی جسمانی دوزخیان

نتیجه گیری

منابع

مقدمه:

حقیقت مرگ بریده شدن علاقه روح از بدن برای علاقه روح به بدن تشبیهات زیادی شده است بعضی گفته اند مثل کشتی بان و کشتی که مرگ کشتی را از تحت اختیار کشتیبان بیرون می برد . و بعضی *1 را به جابه جا کردن چراغ تشبیه کردندمثلاً فرض کنید در کلبه ای که چندین سوراخ داشته باشد چراغ گازی قرار دهید از این مجرا ها روشنی می دهد چراغ راکه بیرون بردید تاریک می شود مرگ بعنی بیرون بردن این چراغ از بدن *2 باید دانست که علاقه روح به بدن نه از جهت حلول است یعنی روح داخل بدن باشد نه اینطور نیست چون روح مجراست و جسم نیست داخل و خارج ندارد فقط علاقه دارد توجه *3 به بدن را دارد مرگ یعنی قطع علاقه از بدن .

ویژگى هاى روز قیامت:

در آیات زیادى از قرآن کریم قیامت یاد شده و به نام روز قیامت در "414" موضع از آیات قرآنى ذکر شده است. و اما ویژگى هاى روز قیامت که در قرآن آمده، زیاد است. ما اینجا تعداد (93) عدد از آنها را با شماره ذکر مى کنیم، و در پاورقى آدرس آیه اى را که دلالت بر هر کدام از آنها دارد در کنار شماره آن مى آوریم.

1ـ روز جدا کردن حق از باطل 2ـ روز حسرت 3ـ روز نزدیک 4ـ روز فریاد 5ـ روز ابدى 6ـ حادثه برتر و بزرگتر 7ـ روزى که هیچ کس بجاى کس دیگر مجازات نشود 8ـ روزى که گروهى روسفید و گروهى روسیاه شوند 9ـ روزى که راستگویان را راستگویى سود مى دهد 10ـ روزى که افراد با تقوى گروه گروه بسوى پروردگار مهربان محشور مى شوند 11ـ در آن روز برخى از رخسارها خوش و خرّم و از کوشش خود (در اطاعت خدا) خشنودند 12ـ (درآن روز) هر کس نوشتار (نامه عمل) او بدست راستش داده مى شود، به آسانى محاسبه شده و شادمان بسوى اهل خود برمى گردد. 13ـ روزى که مردان مؤمن و زنان مؤمنه را مى بینى که نور آنها از پیش رو و جانب راست آنها مى درخشد (به آنها گفته مى شود) مژده باد بر شما، در باغ هاى بهشتى که نهرها در زیر آنها روان است، جاویدان خواهید بود. کامیابى بزرگ همانست. 14ـ روزى که خدا پیامبر و مؤمنان را خوار نسازد، نور آنان از پیش روى و جانب راست مى درخشد، مى گویند: پروردگارا نور ما را به کمال برسان. ما را بیامرز تو بر همه چیز توانایى 15ـ خدا نیکان را از شر آن روز نگهداشته و به آنها خوشى و شادمانى عطا خواهد فرمود. . 16ـ در آن روز کسانى که ایمان آورده اند، از وضع کفار به خنده مى افتند. بر تخت ها نشسته تماشا مى کنند. 17ـ در آنروز رخسار گروهى فروزان و خندان وشادمان است 18ـ در آن روز رخسار گروهى زیبا و بسوى پروردگار خود نگران است 19ـ روزى که مال و فرزندان سود نمى دهد 20ـ درآن روز عذرخواهى کسانى که ظلم کرده اند، سود نمى دهد، ونه از آنها خواسته مى شود که توبه کنند. 21ـ روزى که هیچ پدرى بجاى فرزندش و نه فرزندى بجاى پدرش به کوچکترین کیفرى تن نمى دهد. 22ـ آنگاه که جانها از ترس به گلو مى رسد و خشم خود را بناچار فرو مى برند، براى ظالمان خویشاوند و شفاعت گرى که سخنش پذیرفته شود، وجود ندارد. *

* معاد و جهان پس از مرگ ناصر مکارم شیرازی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.